Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 936
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk dette for søvnproblemer og det har fungert bra men virkningen avtok etter noen måneder og det begynte å ta flere timer før jeg ble trøtt selvom jeg økte dose til 100-150mg. I dag tok jeg 150mg og en reseptfri smertestillende og etter 1,5time ble jeg helt våken, glad og nesten litt ekstatisk! Følte meg plutselig mere opplagt og våken enn på evigheter, en liten lykkerus og nå sitter jeg her fire timer senere fortsatt ikke trøtt. Hva skjedde her? Er spørsmål 1. Spørsmål 2 er slutter den søvndyssende virkningen av seroquel etter en viss tid man har stått på det?
Jeg kan ikke svare på spørsmålene, men beskriver min opplevelse; jeg fikk ett brett av min psykolog,for ett år siden, men måtte bare kaste det. Jeg ble amper, irritert over ingenting og i dårlig humør. Jeg oppsøkte aktivt bråk og konfrontasjoner i håp om at det eskalerte.Fant ut etterpå at jeg hadde blitt utskrevet en gigadose, så kanskje det var det som var grunnen, men jeg vil ikke ta det igjen. Det er ikke meg.
Sist endret av Mokkasinen; 20. januar 2021 kl. 06:11.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gått på seroquel i 5 år og jeg har ikke merka noe av det du sier. Blir trøtt på 400/600mg etter ca en time.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble innesluttet og irritabel av å bruke 25-50mg hver dag i noen uker. Fikk god søvn men gikk utover det sosiale livet. Bruker det bare en sjelden gang nå, eksempelvis etter bruk av stimulanter eller hvis jeg skal ut å reise.
Anonym bruker
"Sjuk Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er nok fordi Seroquel virker inn på bla 5-HT serotonin reseptorene og gir en antideppresiv effekt. Man kan vel si at det er humør regulerende. Det var nok derfor du følte deg oppstemt. Av egen erfaring når man bruker preparatet " off-label" for søvn, så fungerer det best i dosering fra 1/2 25mg instant release tablett til max 75mg. Går man over det, så er ikke effekten på de antihistamine reseptor gruppene like prominent.