Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4219
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har spist et stykke sjokoladekake bakt med hasjsmør. En kompis som har lagd så jeg vet ikke hvor mye som er brukt, men han syns den funka.

Hvor lang tid tar det vanligvis fra man har spist hasj til man merker effekten? Jeg spiste et kakestykke for ca en time siden, null effekt enda
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vent litt til og se. Tok opptil 1t og 30 her
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har aldri spist hasj før, kunn røkt det. Hvordan er forskjellen i effekt for dere som har prøvd begge deler?
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På meg tok det 2 timer før jeg fikk effekt
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes ikke det var noe stor forskjell på røyking og spising når det kommer til selve effekten.

Men! Selv om edibles og røyking ga meg samme effekt, så vil jeg si at edibles gjorde meg høy mye lengre, jeg var høy i sånn 8 timer ish, mens på røyking er det vanligvis ikke mer enn 3-4 timer
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg merker fortsatt ingenting etter en god time, men da bare venter jeg og ser. Veit ikke helt hva jeg skal forvente. Jeg blir vanligvis trøtt og tiltaksløs når jeg røyker. Er det annerledes når man spiser det?
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lik effekt, dobbel så lang varighet kanskje?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar.

Jeg vet som sagt ikke hvor mye hasj det er i, men jeg håper ikke at jeg må være stein helt til sent i kveld :-S
Pleier å ta opp til 2 timer for meg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så lik effekt, dobbel så lang varighet kanskje?
Vis hele sitatet...
Nuvel, dette er kjent for å være langt mer potent og samtidig mer psykedelisk.
Nå vet jeg ikke hva slags doser du forholder deg til, men dette er veldig sterke saker hvis det er laget av folk som vet hva de holder på med.
Forskjellen på virkning kan være ekstrem.
Jeg husker at vi hadde 3,5 g. per person på edibles i gamle dager da vi lagde det uten å ha peiling på hva vi holdt på med.
Joda, jeg var jo rusa i halvannet døgn hvis jeg husker rett, men prøv å gjøre det samme med aktivert og dekarbet hasj istedenfor og se hva som skjer.

Det er så sterkt at man kan lage en langpanne med fem gram i, og bare ett enkelt kakestykke på 5 x 5 cm. ville vært mer enn potent nok til å slå ut hvem som helst i gode 6 - 8 timer, med forbehold om toleranse selvfølgelig.
Jeg har ærlig talt ikke møtt en kjeft som ikke har latt seg imponere over den tunge rusen man oppnår av edibles som er laget skikkelig.
Inkludert stonere som har røyka så jævlig, i så mange år, at de har pådratt seg både gynokomasti og kols.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Potent edibles får du med god bruning, med kokosfett av god kvalitet på 140c i ovnen i ca en time. Kan ikke sammenlignes med inntak ved røyking. 0,075 gir meg med toleranse ca 3-4 timer med god effekt.

Noe annet er at du sparer mye med edibles kontra røyking, men det er ikke for alle.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Elsker edibles. Mye bedre. Trikset er å spise litt før man legger seg og når man våkner viss man trenger å være kronisk strein eller påvirket hele døgnet.


Sover tyngrrnog kortere på thc uansett.

Ediblrs is the new high
Har spist hasj 3 ganger første gangen tok det 30min, andre gang tok det 2t og tredje gang tok det 40-50min. Kommer vell helt an på hva du har spist osv. Men hasjen jeg spiste var rå hasj.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjokobrownies tok alltid ganske nøyaktig 1,5 time for meg før det kicket inn, men folk og hva man spiser er forskjellig, så tiden kan nok variere mye.

Tenk på dette som et glass vann, der rusen kommer når det renner over. Du har nå muligens fyllt glasset til det nesten renner over, så det er ikke sikkert det skal så mye mer til, før det renner over.
Dvs når man ønsker å øke dosen på edibels, så fyll på med mye mindre mengder enn man startet med. Kanskje bare 1/4 del av opprinnelig dose, vent så å se hva som skjer (2 timer).
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Såå, hvordan går det? Antar du har fått effekt nå
Anonym bruker
"Nummen Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det skal kicke inn etter ca 30 min til en time har jeg hørt. Jeg har prøvd edibles 3 ganger og merka ingenting.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen oppdatering?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Oppdatering:
Det tok en del timer før jeg merka noe, men jeg kjente meg stein på en litt annen måte enn når jeg røyker, og en del mildere. Det var en lettere rus. Nå vet jeg ikke hvor mye hasj som ble brukt i kaka, men det var en behagelig og mild rus som jeg likte. Nå er jeg bare redd for om det kommer til å slå it på en urinprøve jeg skal ta til uka? Jeg pleier å røyke litt i helgene og blir relativt fort clean. Men det er kanskje noe annet når man har spist det og ikke røkt det? Noen som vet når jeg kan regne med å pisse rent? Jeg var clean før helgen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er jeg bare redd for om det kommer til å slå it på en urinprøve jeg skal ta til uka?
Vis hele sitatet...
Det tar generelt lenger tid å metabolisere spist cannabis enn røyket cannabis. Det tar mellom 1-4 ganger så lang tid. Det kommer med stor sannsynlighet til å slå ut på urinprøven du skal ta, så nå burde du nok ta noen grep, e.g anskaffe ren urin.

Raskt googlesøk ga forøvrig denne timelinen på tilstedeværelsen av THC i kroppen etter å ha spist edibles:
Blood: 3-4 hours
Saliva: 24-72 hours
Urine: 3-30 days
Hair: Up to 90 days


Hvorfor går du på urinprøve, TS?
Sist endret av Bær; 22. november 2020 kl. 15:21.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar! Det var ikke stort jeg fikk i meg utifra rusen å bedømme. Jeg blir ti ganger mer stein av en joint. Urinprøven er i slutten av neste uke, får håpe jeg har flaks.

Jeg tar urinprøver i jobbsammenheng. Jeg Jobber i Nordsjøen
30-45 min før jeg merker noe på tom mage
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for svar! Det var ikke stort jeg fikk i meg utifra rusen å bedømme. Jeg blir ti ganger mer stein av en joint. Urinprøven er i slutten av neste uke, får håpe jeg har flaks.

Jeg tar urinprøver i jobbsammenheng. Jeg Jobber i Nordsjøen
Vis hele sitatet...
Det virker som om du ikke fikk i deg en stor dose.

Som det sies over her; Hvis du får decarba god hasj i stor dose vil det oppleves som et tripp. Du blir stein på en helt annen måte og det tar lang tid før rusen går over. Tro meg, det er en kunst og dose edibels!
Sitat av Knask Vis innlegg
Nuvel, dette er kjent for å være langt mer potent og samtidig mer psykedelisk.
Nå vet jeg ikke hva slags doser du forholder deg til, men dette er veldig sterke saker hvis det er laget av folk som vet hva de holder på med.
Forskjellen på virkning kan være ekstrem.
Jeg husker at vi hadde 3,5 g. per person på edibles i gamle dager da vi lagde det uten å ha peiling på hva vi holdt på med.
Joda, jeg var jo rusa i halvannet døgn hvis jeg husker rett, men prøv å gjøre det samme med aktivert og dekarbet hasj istedenfor og se hva som skjer.

Det er så sterkt at man kan lage en langpanne med fem gram i, og bare ett enkelt kakestykke på 5 x 5 cm. ville vært mer enn potent nok til å slå ut hvem som helst i gode 6 - 8 timer, med forbehold om toleranse selvfølgelig.
Jeg har ærlig talt ikke møtt en kjeft som ikke har latt seg imponere over den tunge rusen man oppnår av edibles som er laget skikkelig.
Inkludert stonere som har røyka så jævlig, i så mange år, at de har pådratt seg både gynokomasti og kols.
Vis hele sitatet...
Stiller meg bak denne her. Å spise hasj kontra røykings er som dag og natt når du veit hva du gjør. Når du veit hvordan du skal gå frem, sakene er bra og du har decarbet først så er det en så potent og sterk rus. Når rusen treffer er det på threshold til en tripp.

Når jeg spiser så bruker jeg som regel å merke noe etter 40 min, med fullt effekt på 1,5 time. Sjeldent har det tatt mer enn 2 timer, men var en gang det faktisk tok 6 timer før det kicka og da kom alt på en gang.
Når man spiser thc, omdannes det til 11-hydroxy-THC. Shit, feilberegnet helt i sommer, og spiste 0.6g weed olje, takk og pris det var fra ren indica, men det var helt j.... for det! Måtte holde meg fast da jeg var sikker på bena kom til å svikte, svimmel som fuck, spydde masse!
Og selv om jeg vet ingen dør av 0.6 med weed olje, trodde jeg selvfølgelig jeg skulle dø på en el annen måte, he he...

Ja, hva er greia med edibles som Joe Rogan sier, enten synes du det er kjipt at ikke det funker mere, eller: shit, jeg kommer til å dø! Ha ha!
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere som skriver at edibles kontra røyking er helt forskjellig rus, kan noen av dere dele en skuddsikker oppskrift?
Har selv forsøkt å rive 0,3 i små biter, legge det i aluminiumsfolie og "steke" det ved 125 grader i 30 minuttet i ovn, for så å koke opp helmelk med smør og vegetabilsk olje oppi og blande det med supposedly decarbed hasj i en termos som jeg rister i 30 min. Ble stein, men ikke mer enn av en joint på 0,1.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Les posten min lengre opp i tråden.

Godt kokosfett som feks Coscosa på lav varme i ca en time. 140 grader på ovnen. Rør minst hvert 10 min.

Hiver du det over i kapsler med pipette er det enkelt dosere. 32 gram med kokosfett, 3 gram med brunt gir ca 60 kapsler 00. Da har du 0,05 pr kapsel.
Om du tar 0,3 av god hasj i en kjele med litt smør, varm på svak varme i 10 min slik at alt blander seg. Hell så sjokomelk inn i blanding.
Jeg merker stor forskjell på om jeg varmer blandingen i 4 min vs 10 min.

På tom mage merker du det etter ca 40 min. Med mye mat i magen kan det ta opp til 1,5 timer
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dere som skriver at edibles kontra røyking er helt forskjellig rus, kan noen av dere dele en skuddsikker oppskrift?
Vis hele sitatet...
Denne enkle oppskriften pleier jeg å bruke på kaker og annet bakverk:

Klipp opp hasjen i små biter og ha den i 20 - 25 minutter på ca. 120 grader i komfyren.
Double boiler med usaltet smør eller kokosolje i ca. en time etterpå.
Vannet som varmer opp smøret skal ikke koke.

Mengden smør/olje varierer, men det typiske er å bruke samme mengde som i oppskriften jeg har tenkt å følge.
F.eks. 200 g. smør som har godgjort seg med 5 - 10 gram potent hasj i en langpanne med disse kakemix-posene.
Dette gir 25 - 30 edibles for viderekomne om man bruker 10 gram.
Uten toleranse vil ett enkelt kakestykke bli temmelig heftige greier og jeg anbefaler ikke så sterk blanding for nybegynnere, men det er min måte å gjøre det på.
Jeg spiser ikke ediblrs lengre, alt for heftig rus. Har røyka daglig i flere år men spiste nesten en halv kake med 5g og headspacen var verre enn 2 lapper med syre. Grønna totalt og kasta opp ca 5 ganger og det varte i kanskje et døgn. Først etter jeg kasta opp begynte jeg å kunne nyte rusen. Litt vanskelig å si hvor mye jeg fikk i meg da jeg kasta opp 1-2 timer etter inntak, men spiste over 2g.

Kan fint trekke 1g brunings i ett bongtrekk uten problem, men å spise er noe helt annet. De som sier det er likt må gjøre noe feil...