Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 10025
Sitat av Adega Vis innlegg
Dro til et møte på likningskontoret for å endre tabelltrekket mitt en gang. Etter å ha inntatt 300 fleinsopp tidligere på morgenen. Det var en særdeles ubehagelig innledning på trippen. Jeg fikk panikk og løp som en OL-deltaker ut av det åpne kontorlandskapet. Jeg trodde at alle som snakket i telefoner der var i samtale med politiet og fortalte dem hvor høy jeg var. Våget aldri å sette mine ben på det kontoret etter den morgenen. Min oppførsel må ha sett veldig rar ut for alle de ansatte.
Vis hele sitatet...
300 sopp??! You good bro? Det e jo 9/10 gram
Det gikk jo over etterhvert. Men det var et intenst møte med etaten. Jeg følte meg helt fin inntil saksbehandler begynte å snakke om skatteprosent, tabelltrekk, formue og slikt. Det var fremmedord jeg overhodet ikke hadde noe forhold til akkurat da. Hun kunne like gjerne ha snakket swahili til meg.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På skolen 2 år på videregående, røyka og tok knips og kikka alt for mye inn under en forelesning. Heldigvis sammen med tre andre, men fy faen vi klarte ikke å oppføre oss, en av oss rabla det hel for, ikke pent, og veldig ubehagelig huff haha.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette hendte for et par år siden. Jeg var hos en kompis i en bydel jeg ikke hadde vært i før. Jeg røyka meg noja-fjern og han var helt latterlig gira pga kola. Dårlig kombo, så jeg skulle gå ut å få litt luft. Han skjønte ikke greia, så han ble med. Når vi går ut (midt på varmeste sommerdagen, ca kl 21), er det masse folk ute. Dette var et sted i byen man lett kan få bråk. Vi hadde ikke gått 50 meter før kompisen min startet å bråke med 4 karer som var tatt rett ut av gangsterfilmer.

Jeg freaka helt ut og spøy. Så ble det bråket bare høyere og høyere, han ene tok en telefon og ikke mer enn to minutter etter kom det en bil med 4 nye gangstere.

Vi sto der i 10 min (men det virket som 7 timer) før jeg skjønte at de var gode venner og kødda/dissa hverandre.

Når de skjønte at jeg hadde noja ok ikke var drita, så fikk jeg en brus og litt sjokolade av han ene fyren.

Satt oss på gresset, de jekka en øl til meg, så satt vi der til kl var 04-05.

Det endte som sommerens beste kveld og et minne jeg kan le av i ettertid.

Hender jeg møter på et par av gutta på byen og da bare ler de, så ender vi som regel opp med å ta et par øl sammen

Dette er ikke grunnen til at jeg slutta å røyke, men jeg savner den gode følelsen jeg hadde når jeg landa litt og fikk kontroll over situasjonen. Savner ikke å freake ut tho
Hadde en ganske heftig periode på så å si alt av rusmiddel, men spesielt etizolam på dryppflasker. Rev igjennom kansje 1000mg iløpet av 1 måned. Presterte på denne tiden å bli kastet ut av mamma å pappa, vært på visning og skrevet kontrakt på leilihet, vært på jobbintervju (fikk faktisk jobben), å div andre morsomme stunt. Lå med angst i den nye fine leiligheten min i 4 dager før jeg turte å ut å møte folk igjen ����.

Klarte selvfølgelig å fucke opp forholdet mitt til huseier og miste jobben iløpet av de 4 ukene. Har fått gjenfortalt store deler i etterkant av kompiser.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Sitat av Dartrix Vis innlegg
300 sopp??! You good bro? Det e jo 9/10 gram
Vis hele sitatet...
Jeg hadde 120 flein en gang, det tilsvarte 2g.
Så jeg tror neppe 300 flein nødvendigvis trenger å veie mer enn 5g.

Men for å si det, så er ikke 4g anbefalt med mindre du er erfaren og på et trygt sted.
Sist endret av Chromatics; 18. august 2020 kl. 13:03.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Jeg hadde 120 flein en gang, det tilsvarte 2g.
Så jeg tror neppe 300 flein nødvendigvis trenger å veie mer enn 5g.

Men for å si det, så er ikke 4g anbefalt med mindre du er erfaren og på et trygt sted.
Vis hele sitatet...
Er ikke vits å nevne ANTALL STYKKER sopp, er som å spør hvor langt ett tau er, hvor dyp enn brønn er...

Har selv, ikke akkurat en historie som passer inn i tråden, men har steget over 20g tørket sopp i en og samme tripp.
Fengsel, rehabilitering, gata, parkeringshus... masse trygdeleiligheter med ymse pakk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I en politibil.

Ble tatt av snuten på byen, de fant litt hasj og noen piller. Men de åpnet ikke opp(eller så fant de den ikke, husker ikke) den andre snusboksen min som var full av sopp da det var mye greier som skjedde utenfor det utestedet. slukte all soppen i politibilen og børstet restene på gulvet i bilen. De fant snusboksen under setet med alle sopprestene når de åpnet døra. De ble selvfølgelig ganske forbanna. De påsto at det var min snusboks og at det så ut som sopprester i boksen. Jeg nekta og nekta mens de sa de skulle teste restene på gulvet og at jeg like gjerne bare kunne innrømme det nå med engang.

Fikk kun en bot for hasjen og pillene og hørte aldri noe mer om den soppen. Dro rett hjem og poppa en seroquel når jeg slapp ut, da jeg hadde lite lyst til å trippe etter den hendelsen, haha. Følte meg riktig nok som en super agent som klarte å "lure" de.
Sist endret av skrpappa; 31. oktober 2020 kl. 16:38. Grunn: skriveleif
Var i en fest hos en kompis også tok vi lsd, masse kaos skjedde og endte med at jeg ble kastet ut hos han. Dermed gikk jeg ute i midt i Oslo klysa midt på natten.. husker jeg bare skulle se på mobilen og finne togstasjonen men klarte ikke og se på mobilen engang. Men det gikk fint, våkna til meg selv 8 på morgen men fant ut at sekken min var borte.. (hadde nylig kjøpt en plate) som selvfølgelig jeg alltid hadde i sekken
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Værste stedet blir faktisk hjemme for min del.
Dont shit were you eat and all that

Altså har dratt ut på natta i byen før eller møtt folk shady steder for å få tak i noe, men har ikke ruset meg før jeg da har kommet hjem eller ett sted jeg vet/føler er safe nok til å ikke bli forstyrra.
Klimafiendtlig troll
Huff, tror det må bli på Dampkring i Amsterdam for en del år siden. I ettertid, er det vel en morsom historie.

Samme dag (noen timer) etter vi hadde landet på Schiphol, og akkurat stresset oss gjennom innsjekking på hostellet vi bodde på. Jeg insisterte på at å røyke, det skulle vi faen meg gjøre _veldig_ kjapt, og fikk med reisefølget etter en iskald Heineken. Vi var jo, tross alt, i Amsterdam.

Lang historie kort, kjøpte billigste (og visstnok "svakeste") weeden: Jamaicansk import. Fin outdoor-weed, noe frø. Kunne ikke smelle så jævlig det? Rulla en 0.3-ish joint og tok noen trekk hver. Jeg hadde røyka meg godt opp på forhånd.

PANG sa det i hodet. Å være så utrolig høy i en fremmed by var ikke så smart. Etter pugginga av skikk og bruk i coffeeshops klart i minnet, turte jeg ikke å sitte der pisse skeiv med full noia. Begynte å bestille helvetes mye kaffe og juice for å ikke være uhøflig. Trodde alle stirra, full panikkangst og den pakka der.

Den der var kanskje en av de aller verste opplevelsene i rus jeg har hatt.
Sist endret av Taert; 1. november 2020 kl. 09:14.
Ekspert på påstander
Sitat av Taert Vis innlegg
Huff, tror det må bli på Dampkring i Amsterdam for en del år siden. I ettertid, er det vel en morsom historie.

Samme dag (noen timer) etter vi hadde landet på Schiphol, og akkurat stresset oss gjennom innsjekking på hostellet vi bodde på. Jeg insisterte på at å røyke, det skulle vi faen meg gjøre _veldig_ kjapt, og fikk med reisefølget etter en iskald Heineken. Vi var jo, tross alt, i Amsterdam.

Lang historie kort, kjøpte billigste (og visstnok "svakeste") weeden: Jamaicansk import. Fin outdoor-weed, noe frø. Kunne ikke smelle så jævlig det? Rulla en 0.3-ish joint og tok noen trekk hver. Jeg hadde røyka meg godt opp på forhånd.

PANG sa det i hodet. Å være så utrolig høy i en fremmed by var ikke så smart. Etter pugginga av skikk og bruk i coffeeshops klart i minnet, turte jeg ikke å sitte der pisse skeiv med full noia. Begynte å bestille helvetes mye kaffe og juice for å ikke være uhøflig. Trodde alle stirra, full panikkangst og den pakka der.

Den der var kanskje en av de aller verste opplevelsene i rus jeg har hatt.
Vis hele sitatet...
Weeden der er helt annet enn norsk kvalitet. Selv en norsk Heavy stoner sliter med å røyke opp en joint
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av IRead Vis innlegg
Weeden der er helt annet enn norsk kvalitet. Selv en norsk Heavy stoner sliter med å røyke opp en joint
Vis hele sitatet...
Kommer an på hvor du handler fra, jeg var på 2-3 shops nedi der å handla men ingen hadde like bra som det jeg får taki hjemme her.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kommer an på hvor du handler fra, jeg var på 2-3 shops nedi der å handla men ingen hadde like bra som det jeg får taki hjemme her.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Selv har jeg vært på flere av de beste stedene og kjøpt det beste de hadde da. Var ikke store forskjellen på mye av det jeg får tak i her i Norge. Men kanskje jeg var heldig med mine norske kontakter.
Anonym bruker
"Lei Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere må dra utenfor sentrumsområdet for å komme unna turistfellene hvor det meste av grønt er mindreverdig og av lignende kvalitet som det man får i Norge. Spør taxisjåfører om de vet hvor man får tak på de gode varene. Vi gjorde det og ble tatt med til en coffeshop hvor døren var låst og man måtte ringe på for å komme inn. Det jeg fikk der er den nest beste weeden jeg har smakt i løpet av alle de årene jeg har røyket. Den aller beste var i Spania (men det var hasj). Når varene er såpass gode, så kan det være ganske så "skummelt" å f.eks sjekke inn på hotell etterpå. Fy faen som jeg stresset. Ikke en dårlig opplevelse per se, men jeg fant jo kjapt ut at jeg måtte legge dette til sides og kjøpe noe mindre potent for å i det hele tatt klare å komme meg ut av hotellrommet
Klimafiendtlig troll
Det er mye dårlige og vanvittig overprisa varer i mesteparten av Amsterdam. Jeg hadde håndskrevne notater om de beste spottene . Dampkring er stort sett veldig bra, var veldig overrasket over at den outdoor-weeden fra Jamaica smalt så voldsomt, kosta bare 5-6€ for grammet.

Røyka masse forskjellig der, og kun den dyreste weeden (og iceolator, men det blir litt spesielt) imponerte. All marokkansk hasj jeg røyka der var dårlige greier. Myk og lukta godt, men veldig mild.

Poenget var uansett at å ta risikoen på å bli Fear & Loathing-fjern uforberedt, midt på høylys dag i fremmed by ikke var mitt beste trekk . Den voldsomme sativa-highen inkludert var dette en av de dummeste stedene jeg har valgt å bli (så) skeiv.
Psykotisk-tilstand på jobb på speed, satt å snakket med folk om hvordan staten spionerte på oss osv, og at de skjuler virkeligheten osv. Bra jeg ikke jobber det lengre og i helvete så flaut Xd Hahah.
Må nok være den 6 gangen jeg røyka hasj. Jeg og en kompis hadde avtalt å røyke, og han skulle mekke en j.

Møtte han og vi røyka inne hos han. Trakk sykt mye, kanskje 80% av jointen. Så sier han at han er sulten og at det firsta med en burger på mac donalds. På veien til mac donalds merker jeg det ekstremt. Merka det litt hos han selvfølgelig men, ikke nærme like kraftig som på veien.

Med engang vi går inn døra på mc donalds merker jeg at jeg kanskje burde ha heller tatt 4 - 6 trekk isteden for så mye. Kjenner en kiling i hele kroppen som er sykt intens. Normalt hadde dette vært komfertabelt.

Får så sykt noia at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg setter meg innerst i sofaen der vi satt og merker jeg forsvinner langt inn i sofaen. Får angst og vil bare at rusen skal stoppe. Kompisen min spør om det går bra med meg. Klarer så vidt å svare.

Etter 10 min med stillhete mellom oss to drar vi ut. Jeg blir akutt kvalm og kaster opp forann vinduet på mc donalds. Ser inn etter jeg har kastet opp og ser et familie medlem. Helsigvis så ikke denne personen meg.

Jeg prøver å komme meg hjem men ender opp med å sette meg net på gangfeltet. Der sitter jeg og sier til meg selv høyt at det kommer til å gå fint.

Dagen etter møtes vi igjen og jeg spør hvor mye hasj han hadde i. Han svarer med å si at det var 1 gram. 1 gram på null toleranse. Dette grammet var ikke noe dårlig saker heller, hvis jeg skal si det mildt.

Lærte meg at du skal aldri undervurdere noen slags rusmiddel. Bedre å ta det med to. Kan altid ta mer men, aldri mindre.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det må vel ha vært i tingretten eller kanskje på dødsleiet til min bestemor.
Sterke spacecakes i begge tilfellene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det må vel ha vært i tingretten eller kanskje på dødsleiet til min bestemor.
Sterke spacecakes i begge tilfellene.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype litt hvordan opplevelsene var, hvilke følelser du kjente på osv? Må ikke hvis det blir for tungt seff.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Kan du utdype litt hvordan opplevelsene var, hvilke følelser du kjente på osv? Må ikke hvis det blir for tungt seff.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det var et av de bedre valgene jeg har tatt i livet.
Det var en fantastisk og samtidig ubeskrivelig tragisk opplevelse.
Jeg fikk fortalt henne alt det jeg ønsket å fortelle henne mens jeg holdt henne i hånda - og merket at hun ble tydelig svakere og svakere.
Jeg følte at jeg hadde tatt et verdig farvel og ting ble litt bedre.
Så døde hun til slutt.

Temmelig intense greier.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var i barcelona en gang og røyka meg dritfjern på ei strand, tok kokain og inntok også tre-fire ecstasy-tabletter som endte i en psykose hvor jeg trodde jeg sku dø.
Omringer av 5 personer bevæpnet i et hjørne som alle var bombesikker på at jeg hadde stjelt heroinen deres på LSD tur
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var i barcelona en gang og røyka meg dritfjern på ei strand, tok kokain og inntok også tre-fire ecstasy-tabletter som endte i en psykose hvor jeg trodde jeg sku dø.
Vis hele sitatet...
En psykose er når du ser eller hører eller smaker ting som ikke er ekte, når man er redd for å dø kalles det angst.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
En psykose er når du ser eller hører eller smaker ting som ikke er ekte, når man er redd for å dø kalles det angst.
Vis hele sitatet...
Hva om du ser, hører eller smaker noe dødelig? Løpende vette kommer ikke akkurat med noe informasjon som vi kan utelukke eller konkludere med psykose.
Av en eller annen grunn har jeg alltid endt opp med å sove i barnehager når jeg har gått lengre perioder på smellen.

Det verste er kanskje når jeg var 15 år, lå langt ute i skogen ingensteds å nikka ut. Plutselig klokka 05.00 om morgeningen kommer en kæll i tidlig 40 åra ruslende forbi med hunden. Ble skikkelig sjokkert fordi trodde aldri noen skulle gå midt på natta så langt bort fra alt, men joda. Skvatt til når han rusla forbi, blekk som et lik, pupiller som ikke syntes omtrent, lå der med en utesofapute, dyne og en vanlig pute, brukerutstyr på bakken og siggpakke i handa. Sa pent hei også rusla han videre med det var snodig.

Etter det rusla jeg enda lengre inn i skogen når jeg skulle sove

Finnes nærkiser overalt tydeligvis, selvom det i blandt er en selv
Sist endret av Brynwev; 2. november 2020 kl. 15:07.