Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2457
Hadde en meget spesiell opplevelse som jeg vil dele her og håper noen kan gi meg en pekepinn eller svar på hva som kan ha skjedd.

Det skal først og fremst sies at vi begge to i denne historien har MANGE år bak oss med amfetamin og har begge to sett og prøvd forskjellig, inkl rosa amf.

Det hele begynner med at jeg og en kompis "bytter" en linje med hverandre for å teste. Jeg ser hva han pakker opp og det ser ut som amfetamin, smaker,lukter og den var egentlig jævlig god funk på.

Samme pakken blir pakket opp et par ganger til iløpet av kvelden, hvorav de 3 siste gangene var jeg med han og vi begge 2 opplevde ingenting unormalt.

Siste gangen denne pakken som forøvrig er frysefolie, altså blå plast innvendig og alu folie utenpå
Så er faen meg alt sammen blitt helt knall rosa !
Da snakker vi ikke rosa amfetamin som det lyserosa eller meth med rosaskjer i seg. Det er KNALL rosa, nesten over til rødt. Og det er helt jevn farge gjennom alt pulveret som er der.
Pulveret har mistet både lukt og smak (måtte teste litt på tunga for å sjekke)

Vi sitter selfølgelig og måper og lurer på hvordan dette kan ha skjedd, har gått igjennom hele kvelden og vi er 100% sikker på at ingenting har farget av her. Det eneste denne pakken har blitt utsatt for er kroppstemp. Og dette har skjedd iløpet av ca 1-1.5time

Den eneste fornuftige forklaringen jeg kommer frem til her er en kjemisk reaksjon som har blitt trigget av evt varme eller kulde.
Men jeg kan lite om fremstilling, de kjemiske bindinger osv
Det eneste jeg vet er at man kan få rosa farge ved at noen stoffer ikke er helt kokt ved ferdigstilling? Men slik jeg skjønner det er det lyserosa.

Hadde vert greit om noen kunne gitt et svar på hva som kan ha skjedd her.
Har forøvrig et bilde av det, men har NULL snøring om hvordan jeg får inn et bilde her..
Du har ikke tilfeldigvis ett bilde av det reagerte produktet?
Sitat av ruskey Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Shit, det der var ingen spøk. Takk!

I enkelte tilfeller så er det sett at amf. skifter farge til rød i tester ved bruk av en 'froehde reagent'
som brukes som en enkel spot-test for presumptivt å identifisere alkaloider, spesielt opioider, så vel som andre forbindelser. Den er sammensatt av en blanding av molybdinsyre eller et molybdatatsalt oppløst i varm, konsentrert svovelsyre, som deretter dryppet ned på stoffet som testes.
Vis hele sitatet...
Kilde: Wikipedia

Er det mulig at av en eller annen grunn amfetaminen har kommet i kontakt med denne reagenten?

https://imgur.com/a/f7IoqSW

Her kan du lese om reagenten på wikipedia.
Sist endret av Jokke; 23. august 2020 kl. 10:58.
Trådstarter
13 0
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Shit, det der var ingen spøk. Takk!

I enkelte tilfeller så er det sett at amf. skifter farge til rød i tester ved bruk av en 'froehde reagent'
Kilde: Wikipedia

Er det mulig at av en eller annen grunn amfetaminen har kommet i kontakt med denne reagenten?

https://imgur.com/a/f7IoqSW

Her kan du lese om reagenten på wikipedia.
Vis hele sitatet...

Det kan selfølgelig vere en mulighet.
Det jeg vet da, er at denne er helt 'ny' og vi var på privatfest med 10-13 likesinnede. Den ble ikke pakket opp til andre og ble kun pakket opp på samme plass på festen så lenge vi var der. Når vi kom hjem tok vi 1 hver av samme pakke. Ca 1-1.5 time senere var alt i pakken slik.

Ja det kan vere en mulighet, men jeg tviler også mtp dette har vert godt innpakket og godt passet på.
Men takk for tipset, skal høre om det kan vere aktuelt.
Sitat av ruskey Vis innlegg
Det kan selfølgelig vere en mulighet.
Det jeg vet da, er at denne er helt 'ny' og vi var på privatfest med 10-13 likesinnede. Den ble ikke pakket opp til andre og ble kun pakket opp på samme plass på festen så lenge vi var der. Når vi kom hjem tok vi 1 hver av samme pakke. Ca 1-1.5 time senere var alt i pakken slik.

Ja det kan vere en mulighet, men jeg tviler også mtp dette har vert godt innpakket og godt passet på.
Men takk for tipset, skal høre om det kan vere aktuelt.
Vis hele sitatet...
Kan det hende at frysefolien (hvis den har befunnet seg i en fryser i tidsrommet da dette skjer) føres ut i romtemperatur/kroppstemperatur fort nok til at det fremmer en kjemisk reaksjon? Hvor lå den i mellomtiden? I en eller annen lomme? I en fryser?
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Den speeden der er jo genial om den er god.

Kan nesten ha den stående fremme som pynt i en blomsterpotte uten at noen forstår hva det er


Har sett rosa speed mange ganger,.Men aldri noe som dette. Høres ut som det er en mengde over eget forbruk du har så hadde kanskje prøvd å vaskeet par gram for å se hva som skjer... sikkert blansestoffene som har reagert med noe. Men kan ikke nok til å kunne peke på hva
Trådstarter
13 0
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Kan det hende at frysefolien (hvis den har befunnet seg i en fryser i tidsrommet da dette skjer) føres ut i romtemperatur/kroppstemperatur fort nok til at det fremmer en kjemisk reaksjon? Hvor lå den i mellomtiden? I en eller annen lomme? I en fryser?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte samme tanke med temp forandring og kjemisk reaksjon der.
Men denne har vert opp og ned av en lomme de siste 10 timene før dette skjedde. Eigeren av lommen har kun gått i fra romtemp, friskluft i ca 13 grader for så romtemp igjen. Men det er jo også ca 3 timer før dette skjedde.

Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Den speeden der er jo genial om den er god.

Kan nesten ha den stående fremme som pynt i en blomsterpotte uten at noen forstår hva det er


Har sett rosa speed mange ganger,.Men aldri noe som dette. Høres ut som det er en mengde over eget forbruk du har så hadde kanskje prøvd å vaskeet par gram for å se hva som skjer... sikkert blansestoffene som har reagert med noe. Men kan ikke nok til å kunne peke på hva
Vis hele sitatet...

Ja for all del ble den 'pen' å se til
Vi begge som var der har sett og prøvd rosa speed flere ganger tidligere, men heller aldri en slik farge.

Det virker rett og slett som speeden døde. Luktet greit i hvit tilstand og nå ingen lukt eller smak.
Sist endret av ruskey; 23. august 2020 kl. 15:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fremmed Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ruskey Vis innlegg
Det virker rett og slett som speeden døde. Luktet greit i hvit tilstand og nå ingen lukt eller smak.
Vis hele sitatet...
Lukt og smak er nå så, men har dere prøvd om den funker? Det vil fortelle litt mer om situasjonen.
Anonym bruker
"Fortrolig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om dere var flere "likesinnede" og speeden "døde" etter på mystisk vis endre farge tenker jeg svarer er gitt.
Trådstarter
13 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lukt og smak er nå så, men har dere prøvd om den funker? Det vil fortelle litt mer om situasjonen.
Vis hele sitatet...
Der og da turte vi ikke å teste den. Hadde mer så vi lot den ligge for å forske på hva som har skjedd isteden

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om dere var flere "likesinnede" og speeden "døde" etter på mystisk vis endre farge tenker jeg svarer er gitt.
Vis hele sitatet...
Jada vi var alle likesinnede, men den pakken ble kun åpnet oss 2 imellom. Alle der hadde sin egen. Og hvordan blir den slik flere timer etter vi var der?
Sist endret av ruskey; 23. august 2020 kl. 20:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Lest litt fra USA der det er mest methamf og de skriver speeden ofte er hvit Orange eller rød der. Men tror de lager den pseudoeffedrin piller som er røde, muligvis derfor. Så burde den være rød med en gang.

Beklager om jeg sier feil men på bildet ser jeg rødt pulver , ikke rosa. Men bilder kan lyve
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Shit.. jeg har rosa amf nå om dagen. Får mye mindre bivirkninger som pain i magen og tørr drit og halliser og dritt

Noen vert borti rosa speed det siste?
sikker på at noen ikke har blød en dråpe eller to med neseblod i speeden når dere sniffet. Bare en tanke
Sitat av storetårn Vis innlegg
sikker på at noen ikke har blød*D* en dråpe eller to med neseblod i speeden når dere sniffet. Bare en tanke*.*
Vis hele sitatet...
Det kan vel skje om man døtter sugerøret for hardt inn i nesen i ett tankeløst øyeblikk, men uansett hvor mye som går inn kommer det sjeldent annet ut enn ett par småkorn her og der.

Utifra bildet å dømme vil jeg tro det krever minst 1ml blod som hvis kommer ut av nesa er ganske mye blod å 'miste' i en blanding nok til at den farger alt sammen uten å klumpe. Den lå visstnok også i en lomme når den kjemiske reaksjonen, som det helt klart er, fant sted. Ville lagt kortene på kjemien i motsetning til en ubasert antagelse gitt av en som åpenbart ikke har mye kunnskap om kjemi eller hvordan en skal konstruktivt bidra til en debatt.
Sist endret av Jokke; 25. august 2020 kl. 12:21.