Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2553
Hei!
Har begynt å interessere meg for å tegne, og forbedre tegneskills i det siste.
Mest på ark, men også på pc.
På pc bruker eg paint, som egentlig ikkje er så veldig bra

Photoshop er vell mer til å redigere bilder enn å tegne?
Derfor er det kanksje ikkje det optimale og bruke.

Derfor lurer eg på hvilket program dere bruker, eller hvilket program dere anbefaler.
Begrunn svarene deres!
Vet ikke om du har sett tegningene til Johnpetter (freak medlem, se link: http://freak.no/forum/member.php?u=33134).
Uansett, satt med samme spørsmålet selv - og han ga meg dette rådet:

"Jeg bruker tegnebrett , wacom intous 4, når jeg holder på digitalt. Men jeg liker best å tegne for hånd, og bruker som regel blekk-pen. Hvis du liker å sketche på ark, så er det jo knall å scanne inn og arbeide med på dataen. Er veldig enkelt å komme igang med, og photoshop o.l er lette å fargelegge med."

Har prøvd meg litt fram med skanner og photoshop, og det funker bra for meg i alle fall. Lykke til.
Sist endret av Narcissistic Zebra; 14. februar 2012 kl. 19:42.
Sitat av Narcissistic Zebra Vis innlegg
Vet ikke om du har sett tegningene til Johnpetter (freak medlem, se link: http://freak.no/forum/member.php?u=33134).
Uansett, satt med samme spørsmålet selv - og han ga meg dette rådet:

"Jeg bruker tegnebrett , wacom intous 4, når jeg holder på digitalt. Men jeg liker best å tegne for hånd, og bruker som regel blekk-pen. Hvis du liker å sketche på ark, så er det jo knall å scanne inn og arbeide med på dataen. Er veldig enkelt å komme igang med, og photoshop o.l er lette å fargelegge med."

Har prøvd meg litt fram med skanner og photoshop, og det funker bra for meg i alle fall. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Har faktisk sett bildene hans, creeds til han
Takk for tips, har faktisk vurdert å kjøpe meg tegnebrett.
Det med scanning og det funker ikkje så bra, siden eg ikkje har printer/scanner..
Adobe illustrator? Veldig lett å lage fine ting der synes jeg i hvert fall
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Har faktisk sett bildene hans, creeds til han
Takk for tips, har faktisk vurdert å kjøpe meg tegnebrett.
Det med scanning og det funker ikkje så bra, siden eg ikkje har printer/scanner..
Vis hele sitatet...
Hehe, nei ser jo den. Vil da naturligvis anbefale deg å kjøpe tegnebrett, men jeg har dessverre ingen erfaring med det.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Adobe illustrator? Veldig lett å lage fine ting der synes jeg i hvert fall
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Får sjekke det ut!

Sitat av Narcissistic Zebra Vis innlegg
Hehe, nei ser jo den. Vil da naturligvis anbefale deg å kjøpe tegnebrett, men jeg har dessverre ingen erfaring med det.
Vis hele sitatet...
Har en venn som har tegnebrett, får prøve den før eg bestemmer meg om det er verdt pengene
I og med at Photoshop har så uendelig mange innstillinger og muligheter er det ingen grunn til å ikke bruke Photoshop til å tegne med. En fordel er at det finnes haugevis med tutorials.

Illustrator er sikkert bra for noen, men det spørs hva du legger i begrepet tegning. Er selvsagt mye kult man kan få til i Illustrator, men vil tro man er mer fri i Photoshop.

Ev. finnes det jo alternativer som CorelDraw, Corel Painter eller GIMP.

Selv bruker jeg Photoshop til å tegne (tegneserier), og det er vel i grunnen det jeg vil anbefale også.
vet om mange som bruker Paint Tool SAI. Tror det skal funke ganske greit.