Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5415
Sniffet litt under ett gram på ca 5 timer i går fra 8 på kvelden. Stoffet var av topp kvalitet, fra en bra fyr, dette var min første gang så jeg har ikke særlig peiling, men erfarne venner garanterte meg at dette var speed. Og at det var enormt bra. Tingen er at jeg fikk en ganske annerledes rus i forhold til alle de andre.

- Hoved forskjellen var vel at jeg ikke følte behov for å bevege meg, hadde d best når jeg bare lå i stolen og hørrte på musikk. Men jeg følte meg sammtidig mer enn til stede, men veldig avslappet for det. Sniffet alene i begynnelsen, og når jeg møtte opp me vennene (hadde holdt på roligt i to timer da) så trodde de ikke på meg når jeg fortalte jeg var allerede i gang. De prøvde litt selv, og ble speedet. Noen erfart noe lignende? Jeg går på SSRIS men har hørrt fra flere og lest på erowid at det ikke spiller noen rolle..

Da jeg sgo til å sniffe en linje til, kom det en teori frem om at dosene mine hadde vert alt for små og at jeg ikke var blitt skikkelig beruset, jeg visste at jeg var beruset, men smart som jeg var gikk jeg me på å ta en hard en (dette var siste gang jeg tok stoffet). Og den var stor! trodde nasen min skulle dette av d svei sånn. Herfra ble ting skummle, jeg mistenkte fort at jeg hadde tatt en del mer en jeg skulle, bare sekunder etter jeg tok d, begynnte hjertet å banke, dette kom å gikk ut over kvelden og holder på fremdeles (18 timer etter min siste stripe).
Etter en stund kom et lite energi kikk, men tror festen var like mye med på å skape dette som speeden. Klarte ikke å holde meg lenge på dansegolvet fordi jeg hadde d så mye bedre i sofaen, men også fordi ver gang jeg kom i litt for mye bevegelse begynnte ble synet mitt helt uklart, mn ble forklart at det e kje unormalt? Merket også litt til disse syns forstyrrelsene rett etter jeg hadde sniffet en stripe.
Men ingenting slår den forhåpentligvis siste, er et par timer siden nå; glemmte å ta d me ro når jeg sgo opp en trap i huset mitt, og da jeg nådde toppen forsvant synet mitt totalt, i nærmere 10-15 sekund!! Trodde jeg var blind! Var helt forferdelig!
Jeg har visst glemmt å nevne oppkasten, spydde mellom 10-12 ganger totalt, kvalmenheten forsvant så snart det kom noe opp... men den kom til bake igjen om og om igjen, helt frem t rundt 9 i morges. Kvalmenheten begynte helt i fra begynnelsen, men d var ikke før den siste stripen at jeg begynte å spy.
Ting har blitt bedre å bedre helt fra i morges av etter spyingen ga sei. Nå er det bare hjertet banken som står igjen, det banker ikke hardt, men jeg kan kjenne at d banker, utrolig ekkel følelse, men med det sagt så har det begynt å roe seg ned en del i det siste. Håper at jeg kan endelig få meg litt søvn snart men pupilene er fremdeles større en normalt så jeg tror amfitaminen er i systemet fremdeles, så tror søvnen er fremdeles et stykke unna. :/
Har hørrt at weed sga hjelpa, vuderte å ta meg ein rev men er redd for at d skal gjøre hjerte banke værre???


Noen opplevd noe av dette?? Hva kan det være som skyldes den sære rusen jeg fikk?

Uansett har jeg funnet ut at det ikke er noe for meg. Ja jeg kan tenke meg at de fleste side effektene skyldes den store mengden, men jeg har ikke lysst å risikere å utsetta meg for dette igjen.

Holder meg heller innfor downers, der jeg har kontroll.
har lignende erfaring fra de få gangene jeg faktisk har tatt en liner eller en dropp. får ikke noe særskilt behov for å bevege meg, hjertebank er heller ikke uvanlig. Har også den tendensen til å bli gående våken i 3-5 dager etter 1 liner/stripe, noe som er utrolig plagsomt og en av grunnene til at jeg nesten aldrig rører stoffet. men jeg har aldrig vært borti syns- og oppkast greiene du beskriver.
anbefaler å røyke deg en feit rev, legge deg i senga, lukke øyene og håpe du sovner. det er det beste rådet jeg har å komme med
Ah godt å hørre at jeg ikke er alene iallfall^^.. men serriøst 3-5 dager?! shit man, ja da prøver jeg reven. Takk for svar!!

fuck man, funket bra til å begynne me, men voknet en stund siden, fordi speeden kikket plutselig inn igjen.. fatter ingenting, kan weeden ha forsterket speed rusen? Tripper like hardt nå som jeg gjorde natten jeg tok d, men uten någe negative effekter. So far.. Føler meg virkelig speeda denne gangen da, har ikke sjans til å holde meg i ro, og halliser. Noen så har peiling på va dette kan komme av?

fuck man, funket bra til å begynne me, men voknet en stund siden, fordi speeden kikket plutselig inn igjen.. fatter ingenting, kan weeden ha forsterket speed rusen? Tripper like hardt nå som jeg gjorde natten jeg tok d, men uten någe negative effekter. So far.. Føler meg virkelig speeda denne gangen da, har ikke sjans til å holde meg i ro, og halliser. Noen så har peiling på va dette kan komme av?
Halliser er vel ganske vanlig når man ikke har sovi på et par netter.. Jeg kjeftet på vinduet mitt engang, trodde bikkja mi hadde kommet seg ut Plagsomme skygger i øyekroken og maurer i taket osv. Men har aldri opplevd halliser etter bare ett døgn. Men så er vi alle forskjellige. Regner med at du har fått sovet nå, men hvis det blir en neste gang så prøv å få i deg noe mat. En av de første gangene jeg prøvde var jeg oppe i tre døgn og hadde så og si ikke spist noen ting bortsett fra å drikke masse vann dum som jeg var. Jeg holdte på å blacke ut synet, hørselen og luktesansen holdte på å ''dø'' ut. Så mens det skjedde rakk jeg å gå å stappe i meg noe mat. Rakk det akkuratt og da stoppet det. Vet ikke om det var derfor, men virket sånn. Hadde også akuratt kommet ut av dusjen og var splitter naken og tenkte at jeg kom til å dø og bli funnet splitter naken, så patetisk :P

Jeg dreiv også å holdte på å spy litt før det et par gannger, var ikke sulten, men var veldig kvalm pga matmangel. Var helt jævlig når kroppen prøver å spy og ingenting kommer ut, skikkelige magekramper. Kjente ut som ribb beina skrapte på insiden pga de heftige mage muskel krampene.

Jeg er også sånn at jeg kan like godt sitte å chille foran pc'en, høre på musikk å game. Har hørt at hvis man har ADHD så blir man rolig på speed, men om det er sant vet jeg ikke. Jeg har visst en liten form for ADD så det kunne jo vært riktig. Noen som kan bekrefte dette?

Btw, lite tips. Ikke røyk hver gang og hvertfall ikke røyk MYE som man klarer og som regel vil hvis man er på speed. Psykoser er ikke morro.
Håper virkelig du (og alle som leser dette) setter stor pris på denne opplevelsen, det må være en ekstremt god motivasjon for å kunne holde deg til helvete unna amfetamin i framtiden.
Sist endret av Exmagician; 7. desember 2009 kl. 03:14.
Takk for svarene! Føler meg endelig edru, men har fremdeles ikke sjans på søvn, begynner å føle meg rimelig tullete i hodet.. Har kansje ikke vert så flink til å spise, så jeg skal prøve å få i meg noe nå. Vann og vitaminer der i mot har jeg vert flink til å få i meg...

Loathsome; yeah man, har fott et helt annet syns punkt på amf. Farlige greier, rusen er laangt i fra verdt konsekvensene som kan følge. Sikkert mange erfarne speedere som vil si seg uenig, noe jeg ikke klarer å forstå, men folk er jo forskjellige. Jeg har aldri vert en stor fan av uppers og stimulanter uansett, jeg blir høg for å kunne slappe av, ikke det motsatte. Da drikker jeg heller...
Til deg som har tenkt å prøve det; alltid ha i bak tanke at dette er sterke saker som kan for føre til en ganske uhyggelig opplevelse, det er tross alt en kraftig gift som driver herverk med kroppen din og psyken ikke minst (har hatt angst til tusen) Be safe og ta det rolig me dosene, så vil det sikkert gå mye bedre enn det gikk for meg. Jeg anbefaler det ikke uansett... listen på negative effekter fra dette stoffet er 5 ganger større en de posetive, faen er vitsen?
Skal ikke si meg uenig at amf er skitne greier, men dette var første gangen din og du tok alt for alt for mye. Hadde du røyket f eks nesten 1grammar med hasj til din første gang og bæda til tusen hadde du sikkert prøvd igjen bare fordi folk sier det er helt ufarlig, men det kan fucke psyken din like mye. Men alle er forskjellige som du sier..

Men uansett, bedre at du får et negativt syn på det så du ikke begynner. Kan vel egentlig kalle deg selv for heldig i den sammenhengen
▼ ... over en måned senere ... ▼
når du tar stoff må du aldri tenke på om du har tatt for mye osv. da noier du anway ^^ overdose på speed er nesten umulig :O

og altid ha noe valium eller noe anna benzo til dagen derpå :P
Catchy: akkurat det med adhd å du blir rolig stemmer på en måte.

Jeg har adhd, å blir "roligere" på amf, dvs maurene som alltid er i blodet mitt blir borte. Men jeg like gira uansett og kan holde på med ting en hel evighet (danse, rydde osv)
Sist endret av 0bs; 13. januar 2010 kl. 17:37.
Første gang og du tok 1g på 5 timer? Herregud, ikke rart du ble tura... ikke at jeg skal anbefale deg å prøve det igjen, på ingen måte, men håper du lærte noe. Så for eksempel om du skal teste flein eller noe så stapper du ikke i deg massevis første gangen på relativt kort tid....
Sitat av Equipoise. Vis innlegg
når du tar stoff må du aldri tenke på om du har tatt for mye osv. da noier du anway ^^ overdose på speed er nesten umulig :O

og altid ha noe valium eller noe anna benzo til dagen derpå :P
Vis hele sitatet...
javel...
Mengden du tok i førstegangsdosen taler jo for seg selv, ihvertfall hvis denne amfen er så "god" som du nevner.
Nogelunde idiotisk dosering.

Hva slags forventninger hadde du til amf rusen egentlig?
Mange faktorer spiller inn.

"Da jeg sgo til å sniffe en linje til, kom det en teori frem om at dosene mine hadde vert alt for små og at jeg ikke var blitt skikkelig beruset, jeg visste at jeg var beruset, men smart som jeg var gikk jeg me på å ta en hard en (dette var siste gang jeg tok stoffet). Og den var stor!"

Ja allerede her burde du stoppet, kansje ikke rart du fikk for deg syns/vrangforestillinger ettervhert?


Hjertebankingen og en ekle følelsen betyr at nedturen er i sving, drittet er på vei ut av kroppen din.
At SSRI og amfetamin er fri for interaksjoner synes jeg høres merkelig ut. Det er forskjellige typer SSRI og ihvertfall fluoksetin skal du være ytterst forsiktig å kombinere med amfetamin. Fluoksetin er bedre kjent under navnet Prozac, men her i Norge går det som Fluoxetin og Fontex.

Om amfetamin opplyser Wikipedia oss om dette:
Amfetamin er et sentralstimulerende stoff, det oppnår sin virkning ved å binde seg til monoamin-transportene, og dermed øke andelen av signalstoffene dopamin, noradrenalin og serotonin i hjernen.

Metabolisme: Hepatisk CYP2D6
Vis hele sitatet...
Kilde

Hepatisk = her: har med leveren å gjøre (metabolisme); kan muligens også bety akutt (?)
CYP2D6 = Cytokrom P450-enzym

* linken CYP2D6 lister opp hvilke antidepressiva som er gjeldende
** linken Cytokrom P450-enzym er generell forklaring på CYP-enzymer og farmakogenetikk for spesielt interesserte


Om fluoksetin opplyser Wikipedia oss om dette:
Fluoksetin er en potent hemmer av CYP2D6. Dette medfører interaksjon med en en rekke andre legemidler, som på grunn av langsommere eliminasjon hoper seg opp med økt fare for bivirkninger og toksisitet.
Vis hele sitatet...
Kilde

* Sjekk ut linken CYP2D6 for å se hvilke andre antidepressiva som medfører interaksjon med amfetamin. Jeg er ikke særlig kjent med antidepressiva, så jeg vet ikke om alle er SSRI. Men om de er SNRI, TCA eller lignende, skal samtidig inntak med amfetamin fortsatt gi muligheter for interaksjoner uansett. Men spesielt i ditt tilfelle setter jeg en 50-øring på at fluoksetin (fluoxetin/fontex) kanskje er din SSRI?

Ellers kan du sjekke denne linken som er mer utfyllende hva SSRI interagerer med (tror det heter interagerer). Amfetamin er oppført som nr. 3, i parantes fremheves særlig fluoksetin €.

Interaksjoner
Et legemiddel kan forandre effekten til et annet legemiddel ved å påvirke dets farmakokinetikk eller ved å påvirke dets farmakodynamikk. Farmakokinetiske interaksjoner oppstår ved at et legemiddel forandrer absorpsjonen, proteinbindingen, distribusjonen, metabolismen eller ekskresjonen til et annet legemiddel slik at konsentrasjonen i kroppen endres. Farmakodynamiske interaksjoner oppstår ved at et legemiddel direkte eller indirekte påvirker effekten av et annet legemiddel på virkestedet uten at legemidlets konsentrasjon forandres.

Interaksjoner oppstår ikke bare ved samtidig behandling med to eller flere legemidler, men kan også, avhengig av det seponerte legemidlets halveringstid, oppstå i kortere eller lengre tid etter avsluttet behandling med dette. For legemidler der modersubstansen eller metabolittene har ekstremt lange halveringstider, slik som fluoksetin, terbinafin og amiodaron, er interaksjoner beskrevet i uker og måneder etter seponering.
Vis hele sitatet...
* Fokuser på farmakokinetiske interaksjoner hvis jeg har rett om fluoksetin som din SSRI. Ellers kan du også notere deg farmakodynamiske interaksjoner.

Interaksjoner oppstår når et legemiddel som påvirker aktiviteten til et av enzymene kombineres med et annet legemiddel som brytes ned av det samme enzymet. En rekke legemidler kan stimulere metabolismen av andre legemidler ved å øke CYP-enzymenes aktivitet. Resultatet blir da en lavere konsentrasjon med nedsatt terapeutisk effekt av det legemidlet som har fått sin metabolisme indusert.

En rekke legemidler kan hemme aktiviteten til CYP-enzymene. Noen legemidler er kraftige enzymhemmere og vil gi en betydelig økning i konsentrasjonen av de legemidlene som er substrater for samme enzym. I motsetning til situasjonen ved induksjon inntreffer hemningen vanligvis momentant. Hovedregelen er at den forhøyede konsentrasjonen gir en økt effekt av det legemidlet som har fått sin metabolisme hemmet, med risiko for bivirkninger og toksiske effekter.
Vis hele sitatet...
Kilde

* For fluoksetin eller antidepressiva som listet under lenken CYP2D6 jmf. farmakokinetiske interaksjoner. Ellers jmf. farmakodynamiske interaksjoner.


CYP2D6 Inhibitors
There are a large number of drugs that inhibit the action of the liver oxidoreductase enzyme CYP2D6 (Cytochrome P450-2D6). This enzyme is responsible for metabolizing a number of drugs, including MDMA and methamphetamine. Mixing a CYP2D6 inhibitor with MDMA or crystal, or mixing two or more inhibitors, is considered highly dangerous because it prevents you from eliminating the drug, meaning that it will be present in higher concentrations for a longer time.
Vis hele sitatet...
Crystal = slang for metamfetamin.
Forskjellen mellom metamfetamin og amfetamin er at metamfetamin er mer fettløselig enn amfetamin, dvs. at den lagres i fettet (forenklet forklart). Selve metabolismen i leveren avhenger av fettløseligheten til et stoff.

* Metamfetamin/amfetamin har samme metabolisme i leveren. Eneste forskjellene er som sagt at metamfetamin er mer fettløselig enn amfetamin, og kan derfor sitte i kroppen mye lengre enn amfetamin. Er forholdene til rette for amfetamin, kan den detekteres i ca. 1 uke i urinen. Men normalt er 2-3 døgn under ordinære forhold.

** Siden metamfetamin (crystal, ice, yaba) er mer fettløselig, sitter den under normale forhold i 1 uke, kanskje lenger under spesielle forhold (basiske?). Korrigering: 4-6 dager (metamfetamin), ordinære forhold.

OPPSUMMERING:

Amfetamin øker andelen av signalstoffene dopamin, noradrenalin og seretonin i hjernen, mens SSRI hemmer opptaket av seretonin i hjernen. Dessuten er det enkelte SSRIs som også påvirker dopamin- og noradrenalin-opptaket av større eller mindre betydning. Av større betydning refereres ofte til SNRI. Allerede her ligger det til rette for interaksjoner mellom disse to medikamenentene/stoffene.

Selve metabolismen av gjeldende forekommer hepatisk (i leveren) for både amfetamin og SSRI, spesielt fluoksetin (Fluoxetin/Fontex/Prozac) som er en kraftig enzymhemmer av CYP2D6, samme enzymet som deles med amfetamin/metamfetamin. Samtidig inntak av en kraftig CYP2D6-hemmer og (met)amfetamin er regnet som ytterst farlig pga langsommere eliminasjon av stoffet (eller modersubstansen; substratene; alt ettersom; ) som betyr at det blir hopet opp høye konsentrasjoner i leveren for en lengre periode (se lenken metabolisme i leveren).

Da forekommer en farmakokinetisk interaksjon (se Interaksjoner sitatet). Dette gjelder spesielt fluoksetin (eller de antidepressiva som er listet under lenken CYP2D6). Bivirkninger av amfetamin (hallusinasjoner, uro, rastløshet, kvalme, etc) forsterkes og kan, avhengig av plasmakonsentrasjonen, utløses lenge etter inntak (cannabis kan muligens påvirke dette, men heller tvilsomt - mest sannsynligvis konsentrasjonen som er blitt endret). Det vil også forekomme farmakodynamiske interaksjoner, som for eksempel det at du ble slapp og doven av amfetaminet, på fluoksetin (og lignende antidepressiva) selvom det fokuseres på farmakokinetiske interaksjoner (noe a la alkohol og kokain).

For andre typer antidepressiva (SSRI, etc) som ikke er like kraftige enzymhemmere kan fokuset rettes mot farmakodynamiske interaksjoner, som betyr at du blir ikke ordentlig speeda med samtidig inntak av SSRI og amfetamin - selvom SSRI kan gi lignende bieffekter som amfetaminer! For øvrig kommer det helt an på hvilken type SSRI-preperat du inntar og hvor lenge (stabilt) du har gått på det som bestemmer den farmakodynamiske interaksjonen for kombinasjonen. Men det kan ikke sammenlignes å innta god kvalitets amfetamin påvirket av SSRI eller annen antidepressiva, enn om du hadde tatt det upåvirket. Selvom du blir rusa, blir du neppe rocka. Der kommer serotoninen inn i bildet bl.a. Dopamin og noradrenalin gjør deg som regel speeda, men ikke nødvendigvis.

Våken derimot..
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
En av de første gangene jeg prøvde amfetamin snortet jeg ca. 0,7g i løpet av en tre timers tid (var mer vant med kokain, så skulle justere hele tia...). Røyket også et par-tre jointer og drakk en god del, men tror det var mindre enn jeg pleide å drikke på uppers.

Endte opp med å ta med hjem en dame jeg hadde hooka opp med et par ganger tidligere, men fikk makka-pikk fra helvete. Drita som hun var sovnet hun etter noen nyttesløse forsøk på å få meg i gang, men jeg fikk selvfølgelig ikke sove. Røyket en joint for å roe meg ned, men opplevde bare en voldsom kvalme. Forsvant inn på dass og spøy som en gris og når jeg omsider kom inn på soverommet så måtte jeg spy igjen og igjen, i en bøtte ved siden av senga hvor dama lå. Heldigvis tror jeg hun sov gjennom det. La meg i senga på morrakvisten en gang, men lå våken i senga til 19-tiden neste kveld. Klarte ikke å stå oppreist før den tid.

Hadde lovet å stikke innom bursdagen til en kompis på kvelden, så forsvant dit og ble småfull og stein. Sovna lett i 03-tiden og var bare moderat fyllesyk frem til neste kveld. Business as usual etter det. Har alltid opplevd speednedturen mest som en kjip fyllesyke med en smule ekstra mindfuck, men jeg har heller aldri speeda flere dager på rad eller tatt det spesielt ofte.


Lærte meg ihvertfall at man bør være påpasselig med doseringa, og at noe enkel mat+noe å røyke på er et must for nedturen.
Sist endret av Banzai; 26. januar 2010 kl. 02:13.
Jeg sovna de to første gangene jeg prøvde det.. Skulle vistnok være bra saker det også!

Folk reagerer forskjellig på amf, så det er egentlig ingen "fasit" på hvordan man skal få funk de første gangene.
Er vel bare å gå i seg selv, å vurdere om det er værd å prøve en gang til

/Moralsk-råd/, du har prøvd det, og det funka dårlig første gangen... La det bli med det! Er for lett å bli glad i.../Moralsk-råd/
hvordan føles det med amf i forhold til velvær,selvtillit og slike ting?

føles det utrolig bra eller er det bare voldsom energi du får?samt mister behovet for å sove

lurer
Sitat av Cannaman Vis innlegg
hvordan føles det med amf i forhold til velvær,selvtillit og slike ting?

føles det utrolig bra eller er det bare voldsom energi du får?samt mister behovet for å sove

lurer
Vis hele sitatet...

Altså, må bare si en ting, tok Amfetamin for første gang en liten stund siden og må si at det er noe av det feteste jeg har vert med på!

Har selv vert en aktiv cannabis bruker en god stund og har alltid vert "NONO" til andre stoffer.


Men etter hva jeg har lest på freakforum føler jeg at Amfetamin er er stoff som varierer VELDIG når det kommer fra person til person.

For å svare på spørsmålet ditt, Jeg fikk en følelse av Stolthet, jeg var glad, smilte til alle, hadde FULLT av selvtillit og pratet med alle, for ikke å nevne hvor godt jeg følte meg.
Stedet jeg prøvde stoffet var en fest hvor jeg ikke kjente så fullt mange, men endte opp med mange nye venner.

Jeg drakk en god del alkohol før jeg sniffet min første stripe, vet ikke om det kan ha påvirket hvordan stoffet fungerte men hadde ingen problemer med å sovne etterpå


Man skal aldri oppfordre andre til å ta et stoff, men Amfetamin for meg, var en absolutt minneverdig opplevelse som jeg aldrig kommer til å glemme.
Sist endret av Pandemonium; 26. januar 2010 kl. 19:01.
Sitat av Pandemonium Vis innlegg
For å svare på spørsmålet ditt, Jeg fikk en følelse av Stolthet, jeg var glad, smilte til alle, hadde FULLT av selvtillit og pratet med alle, for ikke å nevne hvor godt jeg følte meg.
Stedet jeg prøvde stoffet var en fest hvor jeg ikke kjente så fullt mange, men endte opp med mange nye venner.

Jeg drakk en god del alkohol før jeg sniffet min første stripe, vet ikke om det kan ha påvirket hvordan stoffet fungerte men hadde ingen problemer med å sovne etterpå
Vis hele sitatet...
Akkurat sånn de fleste reagerer! Man går rett i 100, vil prate med alle, vil være med på alt, blir aldri sliten! Problemet er at folk glemmer å spise\drikke, og dagen derpå blir et reint helvette!

Alkohol påvirker ikke amf så utrolig mye, er vel heller motsatt... Amf får deg så å si klinke edru! Seff, du har promille i blodet... Men du sitter ikke å snøvvler å prater svada.. Du blir mer oppegående!

Og de fleste oppegående rundt deg, legger lett merke til at det er mer enn bare "God humør å alkohol"-form på deg.. Ofte sitter man å gjenntar seg, eller fikkler med noe hele tia.. Mange har problemer med fokus, og andre biter seg i leppa.. Folk reagerer forskjellig på det, derfor er det forskjellige "nykker".
Vanskelig å skjule at man er "påtent".
Takk for svar,det hørtes jo veldig positivt ut det,for meg høres det ut som det samme som kokain gjør med deg,så hvor er forskjellen?

Er det ikke slik at man ikke føler smerte også?hvis noen stikker deg med noe eller noe sånn..

En fyr fra der jeg vokste opp,skikkelig psykopat hyperkriminell voldsmann var kjent for å gå på amf,ikkenoe godt humør på han når han var på byn hvertfall

men som sagt,alle er forskjellig..og mange andre ting spiller inn på væremåten selvsagt,er du gæærn fra før endrer du antkelig ikke væremåte samme ha du tar..skal nevnes at steroider og slikt også var involvert i dette eks

ikke bra
Har aldri hørt om at noen har opplevd videre forandret smerteoppfatning på amfetamin, i hvert fall. Men ja, euforien på amfetamin kan for noen være lik den på kokain. Forskjellen er at det varer lengre og koster mindre.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Har aldri hørt om at noen har opplevd videre forandret smerteoppfatning på amfetamin, i hvert fall. Men ja, euforien på amfetamin kan for noen være lik den på kokain. Forskjellen er at det varer lengre og koster mindre.
Vis hele sitatet...
Rart ikke cocaine er out of buizz for lenge siden da..
Sitat av Cannaman Vis innlegg
Rart ikke cocaine er out of buizz for lenge siden da..
Vis hele sitatet...
Hovedforskjellen er vel at man blir mer "høy" på cola, vil jeg tro.
Har brukt mye speed og litt cola i mine yngre dager. Og utifra den ene gangen jeg fikk noen nevneverdig virkning av cola, kan jeg si at man får enda mer følelsen av å være overlegen og uovervinnelig enn på speed.

Er en tråd om amf vs cola her:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=69029

Manger nevner her at speed-nedturen er verre, og det kan vel ha en sammenheng med at rusen varer lenger...
Sitat av quilazi Vis innlegg
Hovedforskjellen er vel at man blir mer "høy" på cola, vil jeg tro.
Har brukt mye speed og litt cola i mine yngre dager. Og utifra den ene gangen jeg fikk noen nevneverdig virkning av cola, kan jeg si at man får enda mer følelsen av å være overlegen og uovervinnelig enn på speed.

Er en tråd om amf vs cola her:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=69029

Manger nevner her at speed-nedturen er verre, og det kan vel ha en sammenheng med at rusen varer lenger...
Vis hele sitatet...
Vanlige netur som dårlig,vondt i hodet og slikt speed bringer med seg?

Kan du røyke amf med sølvpapir,som heroin folket gjør?jeg liker ikke tanken på å ta det i nesa..

hva skal en grammer ligge på i pris ca?
Sitat av Cannaman Vis innlegg
Vanlige netur som dårlig,vondt i hodet og slikt speed bringer med seg?

Kan du røyke amf med sølvpapir,som heroin folket gjør?jeg liker ikke tanken på å ta det i nesa..

hva skal en grammer ligge på i pris ca?
Vis hele sitatet...
Nedtur som i nedstemthet/depresjon...

Tror ikke det er anbefalt å røyke det, nei. Det svir helt klart i nesa, men dette blir fort en vanesak og er en del av gamet hvis man først skal holde på med dette

Pris på amf nå om dagen vet jeg ikke mye om. Lå på 400 for 10 år siden.
Sitat av Cannaman Vis innlegg
Vanlige netur som dårlig,vondt i hodet og slikt speed bringer med seg?

Kan du røyke amf med sølvpapir,som heroin folket gjør?jeg liker ikke tanken på å ta det i nesa..

hva skal en grammer ligge på i pris ca?
Vis hele sitatet...
Prisen er stort sett 300 kr grammet..har aldri hørt om noen som har røyka amf i sølvpapir.
Viss du ikke liker og snorte,så kan du jo bare pakke det inn i ett rizla papir og svelge det.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Prisen er stort sett 300 kr grammet..har aldri hørt om noen som har røyka amf i sølvpapir.
Viss du ikke liker og snorte,så kan du jo bare pakke det inn i ett rizla papir og svelge det.
Vis hele sitatet...
k..

fikk tilbuet en gang for lenge siden,men de gutta tok det på tunga tror jeg..

mulighetene er vell mange

hvor selger de sånne tomme kapsler du kan fikse ting selv i?
Sitat av Cannaman Vis innlegg
k..

fikk tilbuet en gang for lenge siden,men de gutta tok det på tunga tror jeg..

mulighetene er vell mange

hvor selger de sånne tomme kapsler du kan fikse ting selv i?
Vis hele sitatet...
Tomme kapsler får du kjøpt i helsekost-forretninger eller på nett.
Tok det på tunga??? Det tviler jeg på var amf, det smaker jo oppvaskmiddel.... å ta en 'droppings' altså svelge det innpakket i rizla er nok det som funker best om du ikke vil snorte. Bare husk å ikke overvurder hvor mye du tåler og ikke ta mer hvis du ikke synes at det funker så fort som du tror det skal.
Vil tro at det funker bedre å stikke det i anus enn å droppe det.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Vil tro at det funker bedre å stikke det i anus enn å droppe det.
Vis hele sitatet...
Hvem i svarte kjører noe slikt i anus ?
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Hvem i svarte kjører noe slikt i anus ?
Vis hele sitatet...
Rusmisbrukere som vil ha sterkest mulig effekt, mest økonomiske inntakmåte, men samtidig ikke kan ha noen nål-stikk på armene pga forskjellige grunner. Noen har også ett sterkt hat forhold til nåla og ser på det som skittent og narkis. Da er de så ekle at de kjører en power-shot opp i rævva.... Det fungerer faktisk sterkere enn både nasalt og oralt inntak.

Haha, det er mange av de. Det skal jeg love deg! Fysj.... Tror du man blir sår i rævhullet etterhvert?
Sist endret av Quetzalcoatl; 28. januar 2010 kl. 14:38.
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Tror du man blir sår i rævhullet etterhvert?
Vis hele sitatet...
Om personen er skikkelig på kjøret, så regner jeg med han skal ha et par "runder" iløpet av dagen, så ja.. Han vil nok bli rimelig sår i stumpen

Litt off-topic th0... Jeg fikk ødelagt noen nerver å sener i kjeven for endel år tilbake, å da funka pinex dårlig.. Så dro til legen, å han ga meg en hestekur som han selv kalte det. Stikkpiller seff!
Tanken på å putte noe i baken, hadde aldri falt meg inn.. Men der å da så var det så forbanna vondt, at jeg gjorde hva som helst for å bli kvitt smertene.

Så jeg satte meg ned på alle fire, dytta oppi en pille........ Å du dæven som den funka! Aldri blitt slåttut på en sånn måte noen gang, aldri sikkla så jævlig heller Men ey, jeg ble kvitt smertene
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Rusmisbrukere som vil ha sterkest mulig effekt, mest økonomiske inntakmåte, men samtidig ikke kan ha noen nål-stikk på armene pga forskjellige grunner. Noen har også ett sterkt hat forhold til nåla og ser på det som skittent og narkis. Da er de så ekle at de kjører en power-shot opp i rævva.... Det fungerer faktisk sterkere enn både nasalt og oralt inntak.

Haha, det er mange av de. Det skal jeg love deg! Fysj.... Tror du man blir sår i rævhullet etterhvert?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om amf i anus er verdens beste råd, med tanke på slimhinner og diverse som sikkert tar kvelden. Lukter infeksjon lang vei.

Heroin derimot!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tar en tynn stripe (3-4 cm lang og 1 mm. bredde) hver 7-8 time. Det holder som regel bare med 2 striper i døgnet. Men hvor lenge kan man egentlig gå før man begynner å føle seg ukomfortabel? Jeg begynner å stresse mer etter 2 stripen. Blir små-stresset, svetter, rastløs og får små angst/panikk-anfall. Syntes det er litt merkelig kan du si. Jeg er helt fersk. Startet for knapt en uke siden.

Men jeg tipper at grunnen til disse små ubehagelige opplevelsene kanskje ligger i at kroppen min allerede etter bare et døgn begynner å bli ganske så sliten.

Har dere andre alternativ?
Du startet for knapt en uke siden, dvs. du har gått på speed daglig den siste uken? Kanskje du bør lese litt mer om stoffet og tenke deg om litt nøyere før du eventuelt fortsetter med eksperimenteringen.
Bare ta det helt med ro. Siden sist helg har jeg ikke tatt noe som helst. Tok sist dose for ca. 24 timer siden. Altså andre gangen.