Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 3476
Hva er ditt første inntrykk av Skyrim?
Mitt: Faen så jævlig vanskelig da.. (visste ikke at man kunne stille vanskelighetsgraden og at folk legger ut walktrouhger på youtube ogsånt, så slet litt med fight og quests)


Nå er jeg helt hekta, og skal ha det til PC, og tenkt å betale 10 000 kr
Bare følelsen av at jeg kan utforske en hel kontinent og natur som vi lett kjenner igjen er ganske så kult!

Må bare skryte litt; Deilig med over 700 i stamina!
Sist endret av ScottPott; 5. april 2012 kl. 00:20.
Personlig synes jeg spillet er overskrytt. Hva er gøy med å gå en veldig lang tur for å treffe noen?
Ja, jeg har hørt om fastravel osv, men noen ganger må man gå. Så, skyrim var aldri et spill for meg (glad jeg lasta det ned og ikke kasta bort penger på et slikt kjedelig spill) men skal ikke si det er dårlig.
Det er jo litt av poenget, utforske litt og ha det gøy.
Sitat av ScottPott Vis innlegg
Det er jo litt av poenget, utforske litt og ha det gøy.
Vis hele sitatet...
Fortsatt MIN mening :P Var ikke det du spurte om da? Orker meg ikke på noe diskusjonsfront idag :P
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Fortsatt MIN mening :P Var ikke det du spurte om da? Orker meg ikke på noe diskusjonsfront idag :P
Vis hele sitatet...
Hehe. Jojo!
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Fortsatt MIN mening :P Var ikke det du spurte om da? Orker meg ikke på noe diskusjonsfront idag :P
Vis hele sitatet...
Hehe, da er du på feil sted!

Gleder meg vilt til å få en PC som kan drive dette spillet for det ser fantastisk bra ut!
Tre ord ; Skyrim & nude mod/skin.
Syns ikke det var like bra som Oblivion må jeg si. Spilte vel Oblivion i rundt 150 timer på en karakter før jeg startet på en ny en.
Skyrim har jeg ikke spilt mer enn 50 timer nå og jeg er møkk lei det allerede.
Likte rett og slett ikke setting eller mainquest.
Sitat av Knask Vis innlegg
Hehe, da er du på feil sted!
Vis hele sitatet...
Hehe, bare idag vel og merke
Etter å ha escapet riften og kommet ut av caven da skjønte eg at eg kom til å spille skyrim mye!
Det var mindblowing da eg såg naturen. Husker eg gikk ned langs elven og såg en fisker. Drepte hun og lootet alt hun hadde. Etter det kom to banditter og skulle ta meg. Skjønte med en gang at man kunne gjøre uendelig med ting der!
Mitt førsteinntrykk var vel at det var en jævla lang intro. Etter det var det bare "meh". Har egentlig ikke giddet å sette meg inn i det heller.
Sitat av Leikaringen Vis innlegg
Etter å ha escapet riften og kommet ut av caven da skjønte eg at eg kom til å spille skyrim mye!
Det var mindblowing da eg såg naturen. Husker eg gikk ned langs elven og såg en fisker. Drepte hun og lootet alt hun hadde. Etter det kom to banditter og skulle ta meg. Skjønte med en gang at man kunne gjøre uendelig med ting der!
Vis hele sitatet...
Husker engang jeg drepte dattera til magikeren i dragonsreachs.. Han leide mordere (hired thugs) jeg drepte alle 3 hired thugsa.. så på kontrakten og så at han magikeren ville drepe og han skrev under "hilsen farengar".. så jeg gikk like a boss til dragons reach.. drepte han på en sneaky måte, dro han i et rom, og lokka igjen døra.. Tok kontrakten (tok kontrakten fra hired thugsa/leie mordere) og kasta den i gulvet ved siden av liket til magikeren.. Damn.. like a bosss.. senere når jeg kommer til dragons reach så ser jeg at liket og kontrakten er borte! Spillet er aweesomeee
Sitat av ScottPott Vis innlegg
Bare følelsen av at jeg kan utforske en hel kontinent og natur som vi lett kjenner igjen er ganske så kult!
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å ta deg en tur ut i nærmeste skog og sjekke den ut. Er ennå mer å utforske der, og grafikken er uslåelig!
gentleman #1
ViceR's Avatar
Da jeg først startet, var det ingen tvil om at dette falt i smak. Jeg likte hvordan ting fungerte og kom kjapt inn i leveling-systemet osv. Syntes at spillet var supert, men en kanskje litt tam slutt.
Sitat av ScottPott Vis innlegg
Husker engang jeg drepte dattera til magikeren i dragonsreachs.. Han leide mordere (hired thugs) jeg drepte alle 3 hired thugsa.. så på kontrakten og så at han magikeren ville drepe og han skrev under "hilsen farengar".. så jeg gikk like a boss til dragons reach.. drepte han på en sneaky måte, dro han i et rom, og lokka igjen døra.. Tok kontrakten (tok kontrakten fra hired thugsa/leie mordere) og kasta den i gulvet ved siden av liket til magikeren.. Damn.. like a bosss.. senere når jeg kommer til dragons reach så ser jeg at liket og kontrakten er borte! Spillet er aweesomeee
Vis hele sitatet...
Hehe, proft! Har selv fått hired thugs etter meg, men gjor nok dessverre ikkje det samme som deg!
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Syns ikke det var like bra som Oblivion må jeg si. Spilte vel Oblivion i rundt 150 timer på en karakter før jeg startet på en ny en.
Skyrim har jeg ikke spilt mer enn 50 timer nå og jeg er møkk lei det allerede.
Likte rett og slett ikke setting eller mainquest.
Vis hele sitatet...
Enig. Har brukt ca 650 timer på Oblivion i forfjor, dette spillet var og er...ubeskrivelig. Elsker det. Samme med Fallout: New Vegas.

Ble overlykkelig når Skyrim ble annonsert, så fram til Skyrim i 11 mnd, og spilte det i ca 30 timer ved release. Nå er jeg dødslei, og bare tanken om å starte spillet, får meg til å grøsse ned ryggen. Klarer ikke spille det mer en 5 min om gangen, de få gangene jeg virkelig prøver.

Vet ikke om jeg bare har blitt lei slike spill, eller om det er selve miljøet og oppdragene i Skyrim som ikke lever opp til forventingene. Sikkert en god kombinasjon.

Dark Brotherhood og Thieves Guild for eksempel. Oppdragene til de guildene i Skyrim er imo latterlige i forhold til hvor episke og unike det var i Oblivion.
spillet mitt klikket på main questet helt på slutten :/ det var en jeg ikke skulle drepe, men som skulle gi seg når jeg vant, men han bare begynte å snurre rundt også døde jeg til slutt

IKKE kjøp til xbox360!! på playstation til kameraten min lægger det noe sykt...

men selv om jeg ikke fikk lov av spillet å runde det så har jeg lagt mer enn 100 timer i det og bygd opp to karakterer, begge med den buggen over og en annen bug som gjør at jeg ikke kan joine "assasins guild" men er så få av denne typen spill så jeg spiller alt jeg kan få Oblivion var bedre, fallout NW også
Sitat av Novice Vis innlegg
spillet mitt klikket på main questet helt på slutten :/ det var en jeg ikke skulle drepe, men som skulle gi seg når jeg vant, men han bare begynte å snurre rundt også døde jeg til slutt

IKKE kjøp til xbox360!! på playstation til kameraten min lægger det noe sykt...

men selv om jeg ikke fikk lov av spillet å runde det så har jeg lagt mer enn 100 timer i det og bygd opp to karakterer, begge med den buggen over og en annen bug som gjør at jeg ikke kan joine "assasins guild" men er så få av denne typen spill så jeg spiller alt jeg kan få Oblivion var bedre, fallout NW også
Vis hele sitatet...
Klikker mange ganger for meg og, heldigvis saver jeg!
Sitat av Novice Vis innlegg
IKKE kjøp til xbox360!! på playstation til kameraten min lægger det noe sykt...
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke prøvd det på Xbox 360, men har merket at det lægger noe ganger når jeg spiller på ps3 :P Ekstremt plagsomt når du er midt i main questen eller noe annet viktig.

Noe jeg syns er ganske irriterende med Skyrim er at det er så mange som bruker cheats... Ekstremt plagsomt for oss som ikke gjør det og dermed må lete/tjene oss opp til alt mulig rart.

Allikevel var mitt første inntrykk av Skyrim ganske bra Jeg pleier ikke å spille så mye, men dette falt veldig i min smak. Har lagt ned 100 ish timer på én av de 3 karakterene mine. De andre er bare på rundt 10-20. Nå er jeg temmelig lei og har ikke spilt på nesten 2 måneder. Føler ikke for å spille det heller... Men kommer nok til å ta det frem igjen en gang tenker jeg
Sitat av kaffetrakter17 Vis innlegg
Noe jeg syns er ganske irriterende med Skyrim er at det er så mange som bruker cheats... Ekstremt plagsomt for oss som ikke gjør det og dermed må lete/tjene oss opp til alt mulig rart.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du bli plaget av det når det er singleplayer og de ikke ødelegger opplevelsen for deg?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av kaffetrakter17 Vis innlegg
Jeg har ikke prøvd det på Xbox 360, men har merket at det lægger noe ganger når jeg spiller på ps3 :P Ekstremt plagsomt når du er midt i main questen eller noe annet viktig.

Noe jeg syns er ganske irriterende med Skyrim er at det er så mange som bruker cheats... Ekstremt plagsomt for oss som ikke gjør det og dermed må lete/tjene oss opp til alt mulig rart.

Allikevel var mitt første inntrykk av Skyrim ganske bra Jeg pleier ikke å spille så mye, men dette falt veldig i min smak. Har lagt ned 100 ish timer på én av de 3 karakterene mine. De andre er bare på rundt 10-20. Nå er jeg temmelig lei og har ikke spilt på nesten 2 måneder. Føler ikke for å spille det heller... Men kommer nok til å ta det frem igjen en gang tenker jeg
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ikke cheats til Skyrim selv, men burde ikke folk gjøre hva dem vil med singleplayer spillene sine? Siden det ikke har en virkning på deg.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trodde ikke det var noe for meg, dette "open-world" konseptet. Regnet med jeg ville slavisk følge mainquesten... "mistet" den da jeg ankom Whiterun, så fikk ikke Dragon Shouts før en kompis av meg påpekte at jeg MÅTTE dra til den dumme hulen og finne den dumme steinen eller hva det nå var. Men bra spill.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Personlig synes jeg spillet er overskrytt. Hva er gøy med å gå en veldig lang tur for å treffe noen?
Ja, jeg har hørt om fastravel osv, men noen ganger må man gå. Så, skyrim var aldri et spill for meg (glad jeg lasta det ned og ikke kasta bort penger på et slikt kjedelig spill) men skal ikke si det er dårlig.
Vis hele sitatet...
Hvis du tror Skyrim handler om å gå, er det bare en ting å si; du har misset poenget totalt, og jeg synes litt synd på deg.
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Hvordan kan du bli plaget av det når det er singleplayer og de ikke ødelegger opplevelsen for deg?
Vis hele sitatet...
De ødelegger ikke opplevelsen for meg, men det er ganske umotiverende å måtte dø mange ganger på grunn av en ancient dragon fordi du ikke har fått opparbeidet deg til bedre armor eller damage rating. Mange kan jo bare taste inn noen koder og vips så har de 800 i armor rating og 3000 i damage rating. Men selvfølgelig, hvis de vil bruke cheats, så er det jo bare å gjøre det. Jeg for min del liker da heller å måtte jobbe meg frem, selv om det finnes cheats på ps3 også.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Skyrim er helt konge før man får shouts. Noen shouts er kule som Unrelenting Force, Fire Breath og Storm Call. Men det er altfor mange unødvendige shouts! Throw Voice og Clear Skies er nesten helt ubrukelig. Det er heller ingen vits å bruke shouts når man er magiker, spells er nesten kraftigere enn shouts helt fra starten av mener nå jeg.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Skyrim er helt konge før man får shouts. Noen shouts er kule som Unrelenting Force, Fire Breath og Storm Call. Men det er altfor mange unødvendige shouts! Throw Voice og Clear Skies er nesten helt ubrukelig. Det er heller ingen vits å bruke shouts når man er magiker, spells er nesten kraftigere enn shouts helt fra starten av mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
Men det er kjekt som verktøy ved siden av, det gjør ekstra skade, og koster ikke mana. Dessuten er Whirlwind spirit shout'en er nydelig for å stikke av samt forvirre fiende/flanke de
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Men det er kjekt som verktøy ved siden av, det gjør ekstra skade, og koster ikke mana. Dessuten er Whirlwind spirit shout'en er nydelig for å stikke av samt forvirre fiende/flanke de
Vis hele sitatet...
Mana er vel aldri et problem? Hørt om å enchante gear med mana regen? Og booste mana når man levler? Topper det hele med potions og man trenger ikke shouts
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Spill på master du....
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Skyrim er helt konge før man får shouts. Noen shouts er kule som Unrelenting Force, Fire Breath og Storm Call. Men det er altfor mange unødvendige shouts! Throw Voice og Clear Skies er nesten helt ubrukelig. Det er heller ingen vits å bruke shouts når man er magiker, spells er nesten kraftigere enn shouts helt fra starten av mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
Her er jeg enig, Fire Breath Shouten er underpowered, den skulle vært MYE kraftigere... syns Fire Ball (Adept spell) gjør mer skade...
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Synes også Frost Breath og Ice Form kunne vært det samme shoutet. Fantasiløse shouts.
hmm mitt første intrykk var vel, jeg lurer på om dette er et bra spill. Jeg hadde prøvd oblivion, falt ikke helt i smak. Jeg forstod ikke helt hva jeg skulle gjøre, sikkert noe med at jeg var mye yngre. Jeg kjøpte skyrim til xbox da jeg ikke hadde en stasjonær pc til og kjøre det.

Introen syns jeg var lang og klein, men helt ok til å introdusere kontroller osv.
Som den gameren jeg er, så hopper jeg nesten rett av mainquest. Jeg tok direkte til venstre når jeg kom ut i open world. Etter langt om lenge møtte jeg en fyr, fikk noen quest. Etter mange timer med småquest og sidequests å kom jeg til min første storby, solitude. Jeg ble sittende å spille, så lenge at jeg ikke fikk med meg at hele natten var over, det var 2 timer til jeg skulle på jobb.


I etterkant så synst jeg forsatt at sidequests er det som er gøy med skyrim, oppdage nye plasser, den vakre grafikken og spille på en vansklighetsgrad som straffer meg hardt om jeg ikker er forsiktig.

Jeg har spilt mye, men har dubbet av en del. Kan godt spillet i 3-4 timer hver gang jeg starter det. Føler at hele spillet gir en epic opplevelse, en plass og drømme seg bort. Alt i alt så digger jeg skyrim, foruten om starten av spillet. Mainquest har jeg ikke fulført enda engang
Er spillet brukbart på ps3 eller er det pc som gjelder?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Personlig synes jeg spillet er overskrytt. Hva er gøy med å gå en veldig lang tur for å treffe noen?
Ja, jeg har hørt om fastravel osv, men noen ganger må man gå. Så, skyrim var aldri et spill for meg (glad jeg lasta det ned og ikke kasta bort penger på et slikt kjedelig spill) men skal ikke si det er dårlig.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg. Det er jo selvfølgelig bra, uten tvil, men det er ikke ekstremt bra. Jeg synes spillet blir litt kjedelig i lengden, men jeg kan fort fortsette å spille. Ville gitt spillet en svak 5'er


Mitt første inntrykk var ' Wow! Dette er virkelig bra! ', men som sagt, så ble jeg litt lei av det.
Sist endret av stinkdyr; 5. april 2012 kl. 19:05.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Er spillet brukbart på ps3 eller er det pc som gjelder?
Vis hele sitatet...
Vis du har en pc som tåler spillet så, vis ikke ville jeg gått for konsoll
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Er spillet brukbart på ps3 eller er det pc som gjelder?
Vis hele sitatet...
Spillet klikker nesten hele tiden på konsoll. FPS dropper også ganske ofte. Så jeg anbefaler pc
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Spillet klikker nesten hele tiden på konsoll. FPS dropper også ganske ofte. Så jeg anbefaler pc
Vis hele sitatet...
Spillet klikker ikke for meg, spiller selv på konsoll, men jeg må innrømme at det tar 50 år på konsoll når spillet loader etter man har gått inn i en inngang, som det ikke gjør på pc..
Sist endret av stinkdyr; 5. april 2012 kl. 19:20.
har heller ikke hatt noen problem på konsoll med skyrim, treg loading er det da
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Er spillet brukbart på ps3 eller er det pc som gjelder?
Vis hele sitatet...
Om du må ha en million fps, 42" skjerm og mus er det pc som gjelder, men om du skal kjøpe ny sparer du penger på å kjøpe en second hand xbox eller playstation.
Synes det er ganske kult. Mye å gjøre, altså. Snakker du med en tilfeldig fyr kan du ende opp med å gjøre tyve oppdrag og at han så gir deg en dingseboms som har vært i familien hans de siste 400 årene.
Liker mainquest og en del distraherende sidequests. Helt awesome følelse når jeg drepte min første drage alene (hesten hjalp til), og når jeg tar evig lange sneak-arrow-oneshots på noen. aaah
Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Synes det er ganske kult. Mye å gjøre, altså. Snakker du med en tilfeldig fyr kan du ende opp med å gjøre tyve oppdrag og at han så gir deg en dingseboms som har vært i familien hans de siste 400 årene.
Liker mainquest og en del distraherende sidequests. Helt awesome følelse når jeg drepte min første drage alene (hesten hjalp til), og når jeg tar evig lange sneak-arrow-oneshots på noen. aaah
Vis hele sitatet...
Akkurat som meg. Jeg spiller og følger denne tutorialen, og må innrømme at det er fantatisk. Jeg spiller på Adept og har ingen problemer med å drepe 4 banditter på en gang.

Edit: Har ingen problemer med å drepe Frost Dragon og Elder Dragon. Har ikke full Daedric Armor enda, og snart kommer jeg til å møte på Ancient Dragons, kommer til å bli morro!
Sist endret av ScottPott; 7. april 2012 kl. 00:49.
Første inntrykket? Ingen anelse men var nok at jeg savnet Oblivion grafikken :3
Vodka! Vodka! Vodka!
31 8
Mitt føste inntrykk? jaa, det må vel være "Skulle ønske jeg var dovakhiin IRL så jeg kunne fus ro dae folk jeg ikke likte! "
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Personlig synes jeg spillet er overskrytt. Hva er gøy med å gå en veldig lang tur for å treffe noen?
Ja, jeg har hørt om fastravel osv, men noen ganger må man gå. Så, skyrim var aldri et spill for meg (glad jeg lasta det ned og ikke kasta bort penger på et slikt kjedelig spill) men skal ikke si det er dårlig.
Vis hele sitatet...
Altså, du liker ikke å gå for å finne folk? Hvordan fungerer det da å spille minecraft? Jeg antar du gjør dette etter din avatar's utseende. Dette må jo også være så sløsing med penger! Neida men ser den til tider.

Sånn egentlig var Skyrim helt awesome fra a - å. Spiller med pc og har aldri hatt noe problemer. 10 av 10.
Førsteinntrykket mitt var heller skuffende da jeg var fast bestemt på å gjøre Dark Brotherhood med en eneste gang etterfulgt av thieves guild. Ingen av dem kan på ingen måte sammenlignes med følelsen jeg fikk av å spille igjennom dem i Oblivion så følte på en måte at spillet var ganske meh der og da. Etter å ha fullført main questen og stormcloaks fikk jeg en litt bedre feeling men fortsatt ikke den samme som i det tidligere spillet. Arena hadde det heller ikke...
Sitat av Makey Vis innlegg
Første inntrykket? Ingen anelse men var nok at jeg savnet Oblivion grafikken :3
Vis hele sitatet...
Skru alt på lavest da, ikke noe anti aliasing osv.
Skal spille igjennom Oblivion igjen denne uken tenkte jeg
personlig synes jeg spillet var veldig fengende i starten. likte grafikken, måten du slåss på, alle quests du får, mulighet til å gjøre en del. men de kunne dratt så sinnsykt mye MER ut av spillet .. etter en stund har jeg fått følelsen av at spillet er uferdig, og mistet mye av gleden ved det
Mitt første inntrykk av var at jeg syntes skyrim var svært. Deretter ble jeg besatt på å klatre opp fjell fordi jeg ville se utsikten. Fikk også intrykket om at det var kult å drepe bjørner og rever.
Sitat av kaffetrakter17 Vis innlegg
De ødelegger ikke opplevelsen for meg, men det er ganske umotiverende å måtte dø mange ganger på grunn av en ancient dragon fordi du ikke har fått opparbeidet deg til bedre armor eller damage rating. Mange kan jo bare taste inn noen koder og vips så har de 800 i armor rating og 3000 i damage rating.
Vis hele sitatet...
Ser fortsatt ikke problemet. Du kan da alltids skru ned vanskelighetsgraden? Så kan du heller tenke på følelsen av å ha klart noe selv, istedet for å tenke på andre folk som bruker console.
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Ser fortsatt ikke problemet. Du kan da alltids skru ned vanskelighetsgraden? Så kan du heller tenke på følelsen av å ha klart noe selv, istedet for å tenke på andre folk som bruker console.
Vis hele sitatet...
Er ikke noe morsomt med for enkelt :P Det er ikke noe problem at andre bruker det, jeg bare vet at jeg ikke spiller det på pc fordi jeg garantert hadde blitt fristet til å prøve cheats, men sikkert ikke på main characteren min. Men det blir jo litt vanskelig å kunne sammenligne hvor god du er med andre, hvis de bruker cheats. Jeg vet ikke om jeg er bedre enn kjæresten min fordi han bruker cheats (selv om jeg tviler på at jeg er bedre).

Men som sagt, hvis folk vil bruke cheats, er det jo bare å gjøre det