Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 5784
Hei, har lenge tenkt på å kjøpe pokemon til ds'en min.
Derfor spør eg dere hvilket spill som dere synst er best, og som eg burde begynne med.
Lurer også på hvor eg får kjøpt det.
Har hørt fra noen at emerald er bra og begynne med, kan noen bekrefte/avkrefte dette?
Sist endret av HeiPåDei; 18. februar 2012 kl. 02:15.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Emerald (og Ruby og Sapphire) er til GameBoy Advanced. Kanskje du kan starte på FireRed og LeafGreen (hvis DSen din støtter GBA spill da) også gå gjennom spillene "kronologisk"? Personlig likte jeg ikke disse til DS, men kan være fordi jeg har vokst opp med Red,Blue, og Yellow og Gold, Silver, og Crystal (De to første generasjonene, er lagd remakes til GBA og DS).

Kronologisk rekkefølge (om du ikke skal spille på GameBoy Color, så må du nøye deg med remakene):
FireRed/LeafGreen (GBA)
HeartGold/SoulSilver (DS)
Ruby/Sapphire/Emerald (GBA)
Diamond/Pearl/[husker ikke] (DS)
Black/White/[vet ikke om det finnes noen special edit] (DS)
Sist endret av droppboks; 18. februar 2012 kl. 02:37.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Emerald (og Ruby og Sapphire) er til GameBoy Advanced. Kanskje du kan starte på FireRed og LeafGreen (hvis DSen din støtter GBA spill da) også gå gjennom spillene "kronologisk"? Personlig likte jeg ikke disse til DS, men kan være fordi jeg har vokst opp med Red,Blue, og Yellow og Gold, Silver, og Crystal (De to første generasjonene, er lagd remakes til GBA og DS).

Kronologisk rekkefølge (om du ikke skal spille på GameBoy Color, så må du nøye deg med remakene):
FireRed/LeafGreen (GBA)
HeartGold/SoulSilver (DS)
Ruby/Sapphire/Emerald (GBA)
Diamond/Pearl/[husker ikke] (DS)
Black/White/[vet ikke om det finnes noen special edit] (DS)
Vis hele sitatet...
Takk for veldig godt og utfyllende svar!
Har tenkt tanken på å spille det kronologisk.

Har den gamleste ds'en så den støtter gameboy advance

Ett spørsmål.
Hva er nytt på remaksene? Er det bare grafikken eller er det mer?
Sist endret av HeiPåDei; 18. februar 2012 kl. 02:47.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Du får med alle 3rd generation pokemons og 4th generation pokemons (på DS-remakes), du kan trade med RSE serien, og det er flere angrep (det er basicly RSE, satt til den første regionen (Kanto), med Kantos plot, og Kantos "startere").

Edit: Apply to 4th Gen på HG/SS
Sist endret av droppboks; 18. februar 2012 kl. 02:50.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Du får med alle 3rd generation pokemons og 4th generation pokemons (på DS-remakes), du kan trade med RSE serien, og det er flere angrep (det er basicly RSE, satt til den første regionen (Kanto), med Kantos plot, og Kantos "startere").

Edit: Apply to 4th Gen på HG/SS
Vis hele sitatet...
Men om eg kjøper remakesene så får eg jo flere muligheter i spillet.
Hvorfor liker du orginalene best?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Men om eg kjøper remakesene så får eg jo flere muligheter i spillet.
Hvorfor liker du orginalene best?
Vis hele sitatet...
Nostalgi mulig å fange alle... og Mew glitchen.
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Hei, har lenge tenkt på å kjøpe pokemon til ds'en min.
Derfor spør eg dere hvilket spill som dere synst er best, og som eg burde begynne med.
Lurer også på hvor eg får kjøpt det.
Har hørt fra noen at emerald er bra og begynne med, kan noen bekrefte/avkrefte dette?
Vis hele sitatet...
kjøp pokemon soul silver, det er det beste pokemon spillet du kommer over
Sitat av guak420 Vis innlegg
kjøp pokemon soul silver, det er det beste pokemon spillet du kommer over
Vis hele sitatet...
Hvorfor den og ikkje heart gold?
Hva gjør soul silver bedre enn dem andre?

Tror eg går for kronologisk rekkefølge, men da er spørsmålet..
Leaf green eller fire red?
Heartgold eller soulsiver?
osv osv..

Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Hvorfor den og ikkje heart gold?
Hva gjør soul silver bedre enn dem andre?

Tror eg går for kronologisk rekkefølge, men da er spørsmålet..
Leaf green eller fire red?
Heartgold eller soulsiver?
osv osv..
Vis hele sitatet...
Legger meg nå, sjekker tråden i morgen tidlig
Så langt har jeg pearl/diamond som min favoritt på ds-spill. Du kan jo selvfølgelig more deg med gameboy spillene, men jeg har dessverre ikke prøvd så mange spill.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
For omtrent hver generasjon har du tre spill. To som er nesten helt like (Red/Blue, Gold/Silver, Ruby/Sapphire) og ett i samme generasjon som skiller seg litt mer ut - i Yellow drasser man rundt på en Pikachu, i Crystal er det noen få "ekstra"-saker, i Emerald dealer man med BÅDE Groudon og Kyogre, osv...

De to "like" spillene skiller seg som regel ikke ut på andre måter enn at de bruker litt forskjellige Pokemon.
Sitat av robhol Vis innlegg
For omtrent hver generasjon har du tre spill. To som er nesten helt like (Red/Blue, Gold/Silver, Ruby/Sapphire) og ett i samme generasjon som skiller seg litt mer ut - i Yellow drasser man rundt på en Pikachu, i Crystal er det noen få "ekstra"-saker, i Emerald dealer man med BÅDE Groudon og Kyogre, osv...

De to "like" spillene skiller seg som regel ikke ut på andre måter enn at de bruker litt forskjellige Pokemon.
Vis hele sitatet...
Ok, skjønner
Jeg kjøpte Nintendo 3DS med Pokemon Black og White for et par måneder siden (for underholdning når jeg hadde lang tid uten nettilgang). Var ganske artig det, synes jeg, men jeg synes fremdeles de gamle spillene er best. Og med gamle, så mener jeg generasjon II. Rød/blå/gul synes jeg er for gammeldags og for kjedelige. Ruby/sapphire/emerald har med litt fler kule ting, men det er så mange nye pokemon jeg rett og slett ikke anser som fullverdige pokemons (oh i'm the big discriminator).

Jeg vokste opp med hundrevis av timer med Pokemon Gold, og når jeg nå i ettertid har prøvd de andre spillene, så må jeg si jeg føler jeg gjorde et veldig riktig valg. Det er vel bare tilfeldigheter som gjør at jeg liker Gold bedre enn Silver og Crystal, men jeg synes av en eller annen grunn at Gold er litt stiligere likevel. De to andre spillene havnet liksom litt lenger bak på hylla enn Gold. Har ikke prøvd HeartGold, men jeg synes det ser veldig bra ut, og med tanke på storyen og featurene så tror jeg det er et ypperlig valg.

Som en (meget trist) sidenote, kan jeg legge til at jeg for et par uker siden oppdaget at Gold-spillet mitt var nullstilt. Internal battery ran dry... Har ikke rørt spillet på årevis, men det stakk likevel greit i magen da jeg så det. Har tross alt brukt vanvittige mengder tid på å skaffe resultater jeg alltid har vært vanvittig stolt av. Hadde samtlige 251 pokemon, inkludert Celebi, Mew og Mewtwo. Hadde vanvittig mange pokemon i level 100 (rundt 80 stk?), inkludert alle legendariske og alle "kule", og gjerne flere varianter av samme pokemon, med forskjellige moves og stats, og samtlige raist på ordentlig måte, uten juks eller Rare Candy. Hadde også maksimalt med penger, både på meg og hos mamsen. Et helt lager av alle items av betydning (potions, heals, masterballs, nuggets osv). Hadde virkelig rundet det, følte jeg. Eneste som gjensto, var å få ALLE pokemonene i level 100. Innsatsen min ebbet da ut et sted på veien der, men langt kom jeg!

Jeg husker jeg tok en slags backup og overførte et par pokemons og items til Pokemon Stadium på N64, men det har jeg ikke sjekket på kjempelenge. Mulig jeg kan starte et nytt spill og overføre pokemonene tilbake der...? Men jeg har jo ikke sjekket dette spillet heller på årevis. Godt mulig Nintendo-kassetten også har fått utbrukt batteriet sitt. Dødskjipe greier. Har sendt en del mail til Nintendo også, og de kunne ikke hjelpe med noe særlig. Eneste de foreslo, var å overføre nettopp mellom GameBoy og Nintendo, slik at man i alle fall kunne spare de sjeldneste tingene. Selve storyen og alle timene man har lagt ned, er visst helt umulig å få gjort noe med. Meget bittert...
jeg ville gått for silver/gold gamleste, synes de nye pokemon spillene bare er lame, masse nye pokemons osv.
Men har jo også vokst opp med de gamleste spillene jeg da
Jeg ville spilt kronologisk gjennom remakene. De eldste spillene er ganske nostalgiske, men også veldig knotete.
Sitat av xaine Vis innlegg
jeg ville gått for silver/gold gamleste, synes de nye pokemon spillene bare er lame, masse nye pokemons osv.
Men har jo også vokst opp med de gamleste spillene jeg da
Vis hele sitatet...
Da kan man jo like greit spille SoulSilver eller HeartGold. Er samme spillet, bare med litt ekstra moro når du er ferdig, samt oppdatert grafikk o.l.
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Takk for veldig godt og utfyllende svar!
Har tenkt tanken på å spille det kronologisk.

Har den gamleste ds'en så den støtter gameboy advance

Ett spørsmål.
Hva er nytt på remaksene? Er det bare grafikken eller er det mer?
Vis hele sitatet...
Kartene er noe annerledes, Dark og Steel elementene er med, Pokémon lærer annerledes angrep. (charmander lærer metal claw eller noe på level 12 eller noe i den dur for å gjøre steingymmen lettere).
De legendariske er heller ikke helt der de var i de originale.
De burde lage en ny remake av Fire red og Leaf green til DS
Sist endret av Lil J; 18. februar 2012 kl. 14:21.
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av Lil J Vis innlegg
De burde lage en ny remake av Fire red og Leaf green til DS
Vis hele sitatet...
Agreed.

Til trådstarter, vil jeg anbefale Leaf green, Fire red, Sapphire, Emerald og Ruby. (med mindre du vil ha mulighet til å trade med folk over nettet..)
Har selv spilt alle, riktig nok for en stund tilbake.. :P
Oh yes. titegn
God dag, god dag!

Disse GBA-spillene ville jeg ikke kjøpt for å spille på DS'en din, da du like enkelt kan laste dem ned på pc. Det spiller ingen rolle hvilket spill du velger av Leafgreen/Firered. Spillene er helt likt, utenom hvordan det ser ut utenpå.
Når det gjelder Ruby/Sapphire/Emerald ville jeg gått for Emerald. Dette kan du fange alle de legendariske fra 3rd generasjon pluss storyen er litt lengre og bedre.

Av DS spillene liker jeg INGEN, bortsett fra SoulSilver/HeartGold. Dette synes jeg faktisk er det aller beste spillet av alle du vurderer å kjøpe. Her kan du få tak i alle legendariske fra alle generasjonene utenom 5. generasjonen. Samtidig er det to "verdener" du kan reise til; Kanto og Johto.

Kos deg, hundrevis av timer med Pokèmon ligger foran deg :-)
Hei, låner for øyeblikket ruby av en venn, har allerede spilt 17 timer!
Har vært for optatt med å spille pokemon, derfor har eg glemt tråden!
Takk for flere gode tips om hvilkne spill som eg burde kjøpe!
Har forresten et spørsmål til; Hvilkne pokemons burde eg levle med og hvor mange pokemons burde eg "satse" på?
Kan nevne at eg har 3 pokemon i level 33.

Sitat av Otrapolous Vis innlegg
God dag, god dag!

Disse GBA-spillene ville jeg ikke kjøpt for å spille på DS'en din, da du like enkelt kan laste dem ned på pc. Det spiller ingen rolle hvilket spill du velger av Leafgreen/Firered. Spillene er helt likt, utenom hvordan det ser ut utenpå.
Når det gjelder Ruby/Sapphire/Emerald ville jeg gått for Emerald. Dette kan du fange alle de legendariske fra 3rd generasjon pluss storyen er litt lengre og bedre.

Av DS spillene liker jeg INGEN, bortsett fra SoulSilver/HeartGold. Dette synes jeg faktisk er det aller beste spillet av alle du vurderer å kjøpe. Her kan du få tak i alle legendariske fra alle generasjonene utenom 5. generasjonen. Samtidig er det to "verdener" du kan reise til; Kanto og Johto.

Kos deg, hundrevis av timer med Pokèmon ligger foran deg :-)
Vis hele sitatet...
Vet at eg kan laste det ned på emulator, men det blir ikkje det samme :P
Kan også nevne at eg har fått et knalltilbud, betaler en fyr 150 kr for 5 pokemonspill, der 3 av dem er gba og to er ds
^Sats på 3. 3 på høyt level er bedre enn 4 eller 5 du såvidt klarer gymmene med. En vann, elektrisk og ild, eller is, rock og flying. Prøv å varier elementene så du er forberedt på alt. Varier med angrep også, alltig lurt å ha noen dark og fighting angrep til rock og psychics.
Is er genialt btw, bra mot drager, gress, flying, rock/ground.. Is eier masse, så prøv å skaffe en med ice beam, det er awesome.
Eg har ingen erfaring med pokemon, utenom de 17 timene, derfor tar eg mot alle tips

De tre som eg har fokusert på er grovyle (treecko), swellow (taillow) og graveler (geodude)
Altså en grass, en flying og en rock/ground. Alle er i level 33.
En av de eg burde bytte ut?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Eg har ingen erfaring med pokemon, utenom de 17 timene, derfor tar eg mot alle tips

De tre som eg har fokusert på er grovyle (treecko), swellow (taillow) og graveler (geodude)
Altså en grass, en flying og en rock/ground. Alle er i level 33.
En av de eg burde bytte ut?
Vis hele sitatet...
Nei, men skaff deg en abra, da blir du så overpowered når du har alakazam at det er latterlig
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Otrapolous Vis innlegg
God dag, god dag!

Disse GBA-spillene ville jeg ikke kjøpt for å spille på DS'en din, da du like enkelt kan laste dem ned på pc. Det spiller ingen rolle hvilket spill du velger av Leafgreen/Firered. Spillene er helt likt, utenom hvordan det ser ut utenpå.
Vis hele sitatet...
Det dukker også opp forskjellige pokemon i de to forskjellige spillene. Ikke relevant med mindre du planlegger å "catch 'em all", men verdt å nevne.
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Nei, men skaff deg en abra, da blir du så overpowered når du har alakazam at det er latterlig
Vis hele sitatet...
Har faktisk abra, er alakazam noe eg får i et bestemt level eller er det tm?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Har faktisk abra, er alakazam noe eg får i et bestemt level eller er det tm?
Vis hele sitatet...
Alakazam er siste utviklingen til abra, som du bare kan få med å linke over en kadabra til en annen DS. (Om jeg ikke tar helt feil)
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Har faktisk abra, er alakazam noe eg får i et bestemt level eller er det tm?
Vis hele sitatet...
Alakazam er absolutt en av de beste! Shit høy special attack, så lær den psychic. Pleide også å lære den ice punch, fire punch og thunder punch. Husker ikke om den kunne lære alle, men den hadde to av punchene, calm mind og psychic.

Bare husk på å ha noe dark til å veie opp!

Og ja, du må trade for å få alakazam. Men Kadabra er ingen slapping den heller.
Sist endret av olaPola; 20. februar 2012 kl. 14:15.
Kult. Hva er bra mot steel og flying?
Imo er Pokemon crystal på gbc det beste spillet, 16 gymmer og man kan fange alle legendariske pokemonene fra andre generasjonen.
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Kult. Hva er bra mot steel og flying?
Vis hele sitatet...
Flying har ingen trur jeg men Steel er weak mot flame.

Ville skaffet meg en Psyhic pokemon som f.eks http://bulbapedia.bulbagarden.net/wi...ok%C3%A9mon%29
Lær den Sleep og Dream Eater så kan du nesten bare bruke den
Fire, Fighting og Ground er super-effective mot Steel.
Electric, Ice og Rock er super-effective mot Flying

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Imo er Pokemon crystal på gbc det beste spillet, 16 gymmer og man kan fange alle legendariske pokemonene fra andre generasjonen.
Vis hele sitatet...
Det samme gjelder jo for både Gold og Silver også. :-) 16 gymmer og kan fange alle legendariske.
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Kult. Hva er bra mot steel og flying?
Vis hele sitatet...
Flying er svak mot is og electric, rock.. Bra mot grass og fighting.
Steel er svak mot fighting, fire og ground. Steel suger imo, er bare sterk mot ice og rock.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Flying er svak mot is og electric, rock.. Bra mot grass og fighting.
Steel er svak mot fighting, fire og ground. Steel suger imo, er bare sterk mot ice og rock.
Vis hele sitatet...
Takk for svar!
Ja, sliter med 6 gym.
Gym leaderen sin tredje pokemon, som er flying og steel sliter eg med, men nå tror eg at eg har sjangs.
Sist endret av HeiPåDei; 20. februar 2012 kl. 19:19.
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Takk for svar!
Ja, sliter med 6 gym.
Gym leaderen sin tredje pokemon, som er flying og steel sliter eg med, men nå tror eg at eg har sjangs.
Vis hele sitatet...
Skaremory? Kjør flammeangrep eller rock slide eller noe.
Prøv å bruk confuse ray og screech om du har, det funker veldig bra. Swagger er også praktisk, men kanskje ikke for begynnere.
Nå som dette er blitt en slags samletråd for pokemon, føler jeg at jeg trygt kan fyre løs: Noen som har forslag til gode, varierte parties på Sapphire(eller alle de andre også for den saks skyld)? Vet at det er mye smak og behag, men alltid interessant å se andres parties.
Sitter å spiller "Pokémon: Red Version" as we speak, og jeg må si at det er meget bra. Dette er da selvfølgelig på Game Boy Color
Sist endret av Splittr; 20. februar 2012 kl. 19:31.
Noen burde ta intiativet til å starte en pokemon tråd!
Kunne selvsagt gjort det selv men føler at ordforådet mitt ikkje er godt nok, samt mye skrivefeil/orddelingsfeil.
Men ett spørsmål.
Hvilken pokemon bør eg velge i begynnelsen?
Starter en ny save siden eg føler den forrige ble litt for dårlig planlagt.
Sist endret av HeiPåDei; 20. februar 2012 kl. 22:40.
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Noen burde ta intiativet til å starte en pokemon tråd!
Kunne selvsagt gjort det selv men føler at ordforådet mitt ikkje er godt nok, samt mye skrivefeil/orddelingsfeil.
Men ett spørsmål.
Hvilken pokemon bør eg velge i begynnelsen?
Starter en ny save siden eg føler den forrige ble litt for dårlig planlagt.
Vis hele sitatet...
Syntes det er lettest å bruke vannstarter. Surf er dritkraftig, og en hm.
Pluss at de fleste kan lære isangrep, og det er kult.

Fang den poocheyena eller hva den heter når du er i gang, alltid greit å ha en med dark element, og den har intimidation i tillegg.
En rock/ground hadde også vært kjekt, da har du 3 forskjellige som er sterk mot de fleste elementer, og du kan levle de høyt og ha 3 hmhorer. Crabby kan lære 4 hm moves, skaff den?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Syntes det er lettest å bruke vannstarter. Surf er dritkraftig, og en hm.
Pluss at de fleste kan lære isangrep, og det er kult.

Fang den poocheyena eller hva den heter når du er i gang, alltid greit å ha en med dark element, og den har intimidation i tillegg.
En rock/ground hadde også vært kjekt, da har du 3 forskjellige som er sterk mot de fleste elementer, og du kan levle de høyt og ha 3 hmhorer. Crabby kan lære 4 hm moves, skaff den?
Vis hele sitatet...
Hva med flying da?
Er det ikkje lurt og ha en fugl? F.eks om eg skaffer taillow så får eg etterhvert steel wings i tilegg.
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Hva med flying da?
Er det ikkje lurt og ha en fugl? F.eks om eg skaffer taillow så får eg etterhvert steel wings i tilegg.
Vis hele sitatet...
Joa, Tailow er ikke awesome, hadde heller satset på å skaffe en skaremory i det askefeltet. Den er steel flying og har sykt høy defense, og ganske bra attack også. Men er ikke så glad i HMen fly, 2 turns angrep er ikke min greie.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Joa, Tailow er ikke awesome, hadde heller satset på å skaffe en skaremory i det askefeltet. Den er steel flying og har sykt høy defense, og ganske bra attack også. Men er ikke så glad i HMen fly, 2 turns angrep er ikke min greie.
Vis hele sitatet...
Haha ser den! Liker ikkje det eg heller.
Tror nok eg bare har blitt forelsket i Taillow, viss du skjønner?
joa, men forelskelse gir den ikke bedre stats
Det er forresten masse pokémon som ikke er flying som kan lære Arial Ace, tror Sandslash kan lære det, og den er ganske nyttig mot f.eks elektriske pokémons og rock, men med Arial Ace blir du plutselig god mot grass og bug i tillegg.
Ok.
Har mudkip nå og skal fange poochyena, hvilken annen pokemon mener du eg burde eg ha i tillegg til dette?

Sovetid, sjekker tråden i morgen.
Sist endret av HeiPåDei; 20. februar 2012 kl. 23:10.
Ralts blir ganske bra, Shroomish utvikler seg ganske heftig og får sykt høy physical damage... Om du ikke har spilt det før anbefaler jeg å skaffe Trapinch. Den utvikler seg i en meget interessant retning.
Det er ganske få fire types, en ganske treg kamel og en skilpadde. De suger, imo, men jeg tror det er mulig å skaffe Growlight. Den blir til Arkanine, og den er ganske bra. En av de beste som hare fire element.
Ikke lest gjennom tråden enda, men skal gi deg noe in game mekanikk info!

STAB - Same type attack bonus!
Dette gjør at når en vann pokemon bruker ett vann angrep så skader du mye mer om den pokemonen er en vann pokemon. Det er 50 % mer skade i angrepet å hente her.

Special attack/Attack - Dette sier kanskje seg selv, men i tilfelle så skal du vite at når en pokemon har mye special attack er angrep som Psychic mye sterkere, og når en pokemon har mye attack er angrep som bite, slam bedre.

Effort Values - Når en pokemon dreper en annen, får den en "usynlig" stat økning. Staten som blir økt spørs på Pokemonen du dreper. Etter mange nok kamper vil alle Pokemons få like mye stat økning, men om du dedikerer treningen til dette vil du ha sjansen til å velge de økningene du trenger.
Mer om Effort Values (+ en fin nettside) her: http://www.psypokes.com/lab/evguide.php

Dette var bare noe, håper ikke det ble for off topic, men om TS skal bli ordentlig god i spillene er dette interessant å se inn i! Noe mekanikk skader aldri
Sitat av Jeyloh Vis innlegg
Ikke lest gjennom tråden enda, men skal gi deg noe in game mekanikk info!

STAB - Same type attack bonus!
Dette gjør at når en vann pokemon bruker ett vann angrep så skader du mye mer om den pokemonen er en vann pokemon. Det er 50 % mer skade i angrepet å hente her.

Special attack/Attack - Dette sier kanskje seg selv, men i tilfelle så skal du vite at når en pokemon har mye special attack er angrep som Psychic mye sterkere, og når en pokemon har mye attack er angrep som bite, slam bedre.

Effort Values - Når en pokemon dreper en annen, får den en "usynlig" stat økning. Staten som blir økt spørs på Pokemonen du dreper. Etter mange nok kamper vil alle Pokemons få like mye stat økning, men om du dedikerer treningen til dette vil du ha sjansen til å velge de økningene du trenger.
Mer om Effort Values (+ en fin nettside) her: http://www.psypokes.com/lab/evguide.php

Dette var bare noe, håper ikke det ble for off topic, men om TS skal bli ordentlig god i spillene er dette interessant å se inn i! Noe mekanikk skader aldri
Vis hele sitatet...
Takk for info :P
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Dere som spør etter "hva er bra mot hva"

skjekk ut http://serebii.net og http://bulbapedia.bulbagarden.net

MYE bra info, alt dere trenger å vite om omtrent alt
Sitat av Choobe Vis innlegg
Dere som spør etter "hva er bra mot hva"

skjekk ut http://serebii.net og http://bulbapedia.bulbagarden.net

MYE bra info, alt dere trenger å vite om omtrent alt
Vis hele sitatet...
Takker! God side og ha!