Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4172
Jeg har søkt, men fant lite om temaet!

Jeg vil først pressisere at jeg har begynt å bli meget redd for mitt eget alkohol inntak.
Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en "edruhelg" og ofte går jeg ut både torsdag, fredag og lørdag.
Siden det har blitt veldig mye drikking det siste året, har jeg fått en voldsom tolleranse for alkohol.
Begynner jeg å drikke klokken 8 om kvelden til klokken 3-4 på natta, rekker jeg fint å drikke 12,13,14 halvlitere før jeg knaller i senga. (175høy og 68kg)
Alle kjenner vel følelsen av å være helt ødelagt dagen etter....
Nå har jeg lyst til å slippe dette.

Jeg har prøvd cannabis og hasj ved flere annledninger, så jeg er godt kjent med effekten/virkning men jeg har aldrig vert ute på byen mens jeg har vert høy/fjærn.
Dette har som oftest foregått hjemme i stua med en god film og venner.
Ettersom jeg har våknet tidlig om morgenen i tipp topp form etter en fyrings, har jeg valgt å teste ut cannabis på byen.

I dag har jeg innvistert i filterblokk, kingsize papir, clear eyes og ett par øl.
Jeg har hørt at når man røyker forsterker dette alkoholen.
Planen min var å røyke meg en fin joint og drikke 1-3 øl på byen å vokne i fin form dagen etter.

Er det noen her som har det like morro på byen når man har røyka som når man begynner å bli rimelig beruset på alkohol?
Og fungerer dette for deg?
Er det noe spesielt jeg bør forberede meg på?
Sist endret av apebob; 4. februar 2010 kl. 13:59.
Dette kommer helt an på personen. For meg blir cannabis mer eller mindre en ego rus. Når jeg blander det med alkohol blir jeg som oftest veldig trett, og klarer ikke å holde en vanlig samtale. Når jeg er ute blant folk jeg ikke kjenner føler jeg meg også til tider paranoid.

Men det kan godt henne at det fungerer for deg.
Jeg pleier og drikke rundt en 6pack UTEN og røyke, så når den sixpacken er tom kan jeg fyre og jeg blir i KNALL form! kan også legge til at jeg tåler en del alkohol. Kan fint drikke rundt 1/2 liter 96% (som som regel ligger på rundt 80-90%:P) på en kveld.
Det føles som at å ta en joint 3dobbler effekten av alkoholen. Dette er altså hvordan det fungerer på MEG. har flere kompiser som roper på elgen når de tar en joint etter noen øl
Sist endret av Nuddel; 4. februar 2010 kl. 14:25.
Sitat av drøfy Vis innlegg
har flere kompiser som roper på elgen når de tar en joint etter noen øl
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt at det er bedre å røyke først, og SÅ drikke alkohol... da blir man ikke grønn i trynet.... Fleip eller fakta?
Been there, done that! Følte også en periode at jeg drakk for mye og litt for ofte. Fyllesyke og spying som en følge av overdrevent alkoholinntak er noe drit. Alkohol er egentlig noe dritt å dytte i seg sånn i det hele tatt, men er veldig glad i det selv

Det som funka veldig fint for meg var å røyke en del når jeg var ute og heller drikke litt mindre (men 1-3 halvlitere er jo strengt talt ikke nok til å få en buzz ). Man blir bedre i formen dagen derpå og man blir ikke like dust på fylla. Jeg synes det er mye bedre å kombinere cannabis og alkohol fremfor å bare drikke alkohol, men jeg liker i utgangspunktet cannabisrusen mye bedre uansett, og har aldri hatt problemer med å være aktiv når jeg er stein.

Mange har riktignok problemer med å kombinere alkohol og cannabis. Det kan kreve en del tilvenning, for det er fort gjort å ende opp på dass om man drikker for mye og topper det med en feit joint, spesielt om man ikke er godt vant med kombinasjonen. Heldigvis varer ikke cannabisrusen like lenge som alkoholen; føler man seg litt "overstadig", så går det alltids over etter en times tid. Det gjelder bare å finne en gyllen middelvei gjennom å lære sine egne grenser å kjenne.

Foretrekker også sativa-typer fremfor indica på byen. Får lyst til å danse av godt gress, lys pollen og den slags, men anything goes for min del egentlig. Er det musikk og god stemning, så klarer ikke engang mørke, oljete greier å suge meg ned i stolen.

Har forresten aldri giddet å stresse med clear eyes når jeg er på byen. Alle er mer eller mindre rusa uansett, og så lenge man står rett på bena og ikke lager noe bråk, så skal det mye til å å bli nekta innslipp/servering.
jeg pleier drikke sambucca når jeg skal ut etter jeg har røyket.

eller noe over 40%.

da blir jeg våken å "brisen", bare litt mere chill en vanlig
Sitat av Banzai Vis innlegg
Har forresten aldri giddet å stresse med clear eyes når jeg er på byen. Alle er mer eller mindre rusa uansett, og så lenge man står rett på bena og ikke lager noe bråk, så skal det mye til å å bli nekta innslipp/servering.
Vis hele sitatet...
jeg kommer til å bruke clear-eyes fordi jeg får KNALLRØDE øyner når jeg er høy...
I tillegg jobber jeg selv på utestedet jeg skal. så føler at jeg må passe litt på...
Sitat av apebob Vis innlegg
jeg kommer til å bruke clear-eyes fordi jeg får KNALLRØDE øyner når jeg er høy...
I tillegg jobber jeg selv på utestedet jeg skal. så føler at jeg må passe litt på...
Vis hele sitatet...
Trodde sånn ca. hele utelivsbransjen røyka, eller ihvertfall var kule med det. Det er ihvertfall mitt inntrykk.
Jeg har de siste ukene prøvd dette, og for min del fungerer det fantastisk bra
Men, vil anbefale deg å ta det rolig med weeden. Jeg drar ned til byen og tar 3-4 trekk av jointen før jeg går inn på utestedet. Det holder i begynnelsen. Trikset er å balansere på mengden som gir nok god-feeling. Det du ikke vil gjøre er å røyke deg fjern, bare i bedre humør.
Så en sterk joint holder for meg i et par timer, den kan du røyke på hele kvelden med mellomrom for å holde formen gående.
Et annet triks er også og spise litt skakkolade eller noe en stund før du går ut.

For min del fungerer dette fantastisk; blir i skikkelig god form, klarer ikke slutte å smile, musikken blir kanonbra, er glad for å være med alle vennene mine++ Bra kveld egentlig.

@ Banzai
kan vel avsløre at det er en del snusk i utelivsbransjen. Men, man trenger ikke reklamere for det allikevel. Finnes alltid en eller annen som er imot den type rus.
Sist endret av moret; 4. februar 2010 kl. 14:45.
At det er mye snusk i utelivsbransjen er ikke noe å legge sjul på. Jeg har sett bartendere sniffe både amf og cola mens de er på jobb.
Men jeg holder en lav profil om hva jeg driver med. jeg kan telle på 1 hånd hvem som vet at jeg røyker i ny og ne...
Jeg vet vaktene er ganske strikse på utestedet jeg skal, blir man tatt med narkotiske stoff inne blir man kastet på hodet rett ut. Å gjærne en fin utestengelse også. Når jeg atpåtill jobber der vil jeg være veldig varsom.

Jeg har valgt en torsdagen er rent taktisk!
Det er mindre kjenntfolk ute på byen, å gennerelt ikke så mange ute.
Så om det skal gå ille, drar jeg bare hjem å føler ikke at jeg går glipp av noe.
Sist endret av apebob; 4. februar 2010 kl. 15:04.
Være fjern på byen fungerer VELDIG dårlig.

Du føler deg ikke tilpass med andre folk som ikke er fjerne.
Det kan bli mye mas og støy rundt deg.
De du må snakke med er ofte fulle, og når du er fjern er det veldig pes å snakke med fulle folk.

Det kommer selvfølgelig an på hvor fjern du er. Men har du fått noen jays innabords anbefales det som sagt ikke.
Sitat av DildoJames Vis innlegg
Være fjern på byen fungerer VELDIG dårlig.

Du føler deg ikke tilpass med andre folk som ikke er fjerne.
Det kan bli mye mas og støy rundt deg.
De du må snakke med er ofte fulle, og når du er fjern er det veldig pes å snakke med fulle folk.

Det kommer selvfølgelig an på hvor fjern du er. Men har du fått noen jays innabords anbefales det som sagt ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg går ut ifra at du snakker for deg selv nå og ikke noen du kjenner...
men gjelder dette når du røyker litt mindre og kombinerer med litt alkohol...?

Jeg har følt meg utilpass blant folk når jeg har vert fjærn jeg også...
Men jeg har jo holdt på en stund å røyket og jeg selv har vanskelig for å se at noen har røyket. (så sant øynene ikke er rødsprengte)
Jeg har blitt paranoid før....innbiller meg at alle stirrer på meg å sånn.
Men innerst inne vet jeg at dette er bare sinnet som bedrar meg.

Plassen jeg skal på er jo en stor nattklubb, så der er vanskelig for å holde en samtale med folk...
Sist endret av apebob; 4. februar 2010 kl. 15:51.
Snakker av egen og andres erfaringer

Se for deg når du røyker. Da sitter du som regel på rumpa og ser på noe/hører på musikk. Og ofte "spacer ut". Med space ut mener jeg at du flyter litt inn i din egen verden av tanker. Passer det bra på et utested?

Det med at du føler at andre folk ser på deg osv kjenner jeg meg godt inn i.

Men det er bare å prøve og se hvordan det går. Jeg har gått på noen smeller og vært fjern på byen 2-3 ganger. 2-3ganger for mye i mine øyne ettersom alle kveldene ikke har vært noe kule. Røykings ødelegger også mye av alkoholrusen (du blir ikke like gira og i 100 som man ofte blir når man er i fin form).

Røyker du når du er drita full går alt scheiss. Men det vet vel de fleste :P
Sist endret av DildoJames; 4. februar 2010 kl. 15:59.
Nå er det ganske lenge siden jeg har røykt noe, men jeg husker at jeg ble alt i fra småhissig/sur til munter til apatisk til å føle meg mer edru (eller mindre dritings) da jeg blanda alkohol og tjall en periode. Alt etter menge, tidspunkter, dagsform, selskap osv...

Såem, det er vel bare å teste?
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg har de siste ukene prøvd dette, og for min del fungerer det fantastisk bra
Vis hele sitatet...
Sitat av DildoJames Vis innlegg
Være fjern på byen fungerer VELDIG dårlig.
Vis hele sitatet...
Dette sier vel sitt. 100% individuelt med andre ord!
Sitat av loathsome Vis innlegg
Dette sier vel sitt. 100% individuelt med andre ord!
Vis hele sitatet...
Spørs også mengden. Som han sier 3-4trekk på jointen før han går inn.

Det gjør meg ikke FJERN men kanskje litt buzzed i en liten stund.

Å dra buzzed på byen fungerer fint for meg og. Det han sier stemmer ,man må balansere. Men jeg røyker ikke for å bli buzzed men fjern.
Sist endret av DildoJames; 4. februar 2010 kl. 16:22.
For meg funker det fint å ha røyka når jeg skal ut, men da må jeg røyke rett før jeg skal ut døra. Da blir jeg gjerne pratsom og i godt humør, men blir det flere trekk enn det ender det, som noen nevnte oppi her, med at jeg sitter å "spacer" ut og er særdeles kjedelig å ha med å gjøre. Kan heller ikke drikke så mye før jeg røyker. Nå skal det sies at jeg etter en tidligere lengre periode med daglig røyking samt et sinnsvakt (og jeg heller litt mer mot at dette er synderen) alkoholforbruk siden 15, 16-årsalderen er blitt en ganske innesluttet gnom med mindre jeg har noen pils å løsne opp med. Forøvrig tror jeg at det er mange faktorer som spiller inn, f.eks. strain, personlighet osv.
Du får prøve deg fram selv. For mange, litt flere enn enn mindre, tror jeg det virker mot sin hensikt. Selv om det frister med en joint på fest velger jeg som oftest likevel å avstå fordi det har motsatt effekt av hva jeg ønsker når jeg omgås med mange mennesker.
Å danse påvirket av cannabis er sinnsykt gøy!

Min erfaring er at hovedforskjellen på cannabis og alkohol er at cannabis gjør deg mer følsom ovenfor sanseintrykk mens alkohol gjør deg mindre følsom. Utesteder som tillater dype samtaler eller har ektremt fet musikk er å anbefale. Mainstream utesteder med 120 dB R&B-musikk blir for masete for min del.

Angående inntak vil jeg si at dette går bra så lenge du er på en stigende, moderat alkoholrus. Personlig foretrekker jeg å først drikke noen pils til jeg føler den lille "buzzen" for deretter å fyre. Cannabisen fungerer som en katalysator som gjør at det kan ende med elging om man ikke er litt forsiktig.

Tror uansett det er veldig individuelt om man liker cannabisrusen i store folkemengder, men for min del synes jeg blandingen kan være veldig sjarmerende.
Jeg synes alltid det er knall med en joint/noen bongtrekk når jeg drikker. Har riktignok ikke fyrt på byen før, siden jeg bare er 17 og ikke kommer inn noen steder. Blir som regel på fester hos meg eller venner.
Men det kommer selvfølgelig helt ann på personen, er ikke alle som liker å kombinere.
Første gangen jeg kombinerte alkohol og cannabis var jeg temmelig i ørska fra før, og ble ubehagelig svimmel. Måtte bare legge meg. Men jeg tror du kommer til å få en kul opplevelse om du ikke lett får noia når du røyker
Får vel oppdatere hvordan det gikk da!

Jeg var ganske seint ute med vorsh i går så kom meg ikke til kompissene mine før klokken var rundt 21:00.
Når jeg kom dit satt der "Frank", "Mats" og "Adrian". De var allerede godt i gang med alkoholen å satt der i god form.
Jeg hadde tatt med meg 3 øl, en joint og stort sett godt humør.
Frank og Mats har jeg bare møtt en gang før, siden dem ikke var fra byen her jeg bor, men de virket meget hyggelige alle sammen.

Etter 1/4 av øla mi var drukket fant jeg ut at jeg måtte fyre meg opp jointen for å komme litt i stemning.
Jeg tror jeg bare tok to passendes trekk fra jointen før jeg sneipa den, Anders lurte på hvorfor jeg ikke fyrte mer. Da sa jeg til han at jeg hadde aldrig fyrt før jeg skulle på byen før og at jeg ville ta det rolig for å heller bygge opp rusen om jeg trengte det.
Jeg drakk litt mer av øla mens vi satt å så på House på en liten 20" LCD, mens det sto på noe gammel trance på en cd-spiller.
Cannabis rusen kom sigende på meg, og begynnte å føle meg i fin form.
Beina mine begynte å smådanse til musikken uten at jeg var helt klar over det, men jeg klarte ikke å stoppe.

Alle som satt der ble veldig snakkesalige av alkoholen. De snakket løst og fast, og jeg prøvde å henge med i samtalen for å ikke virke som en jævla særing. Jeg tror det stort sett gikk veldig greit, men jeg følte at "Frank og Mats følte veldig med på hvordan forma mi var.
Jeg begynte å svette litt, så jakka mi måtte taes av, men alt var fortsatt koselig å ganske chill. Men følte at jeg levde litt i min egen verden.

Jeg begynte å føle at de snakket i koder. De satt egentlig å snakket om tv-serien House de satt å så på, men det føltes ut som noe var galt.
Tankene mine begynte å svirre rundt i hodet mitt.
De satt å snakket MYE, mens jeg klarte kun å følge med på halvparten av det de sa.
Tilslutt måtte jeg en tur på do både for å tisse og for å få tankene mine på andre spor. Når jeg kom tilbake satt de fortsatt happy å nippet på drinkene sine.

Jeg tok meg en snus og satte meg ned i soffaen.
Plutselig sa det bare PANG i hodet mitt. Adrian satt på dette tidspungtet og så litt spesiellt på meg. Jeg fikk hetebølger og kaldsvetting, og følte meg helt insane. Tanken på at de hadde dyppa snusen min i GHB eller extacy i øla mi slo meg helt.
Jeg plukka opp telefonen min for jeg begynte å få angst, og jeg følte meg sikker på at det var enten Mats eller Frank som hadde gjordt dette med meg mens jeg var på do.
Jeg famlet inne på telefonen for å finne ut hvordan man sendte melding.
Tilslutt klarte jeg omsider å få skrevet en melding: "Jeg vet hva du har gjort, du er en jævla taper" som jeg sendte til "Adrian".
Jeg fikk en melding tilbake: "What? :O nå skjønner jeg ingenting"

Mats og Frank begynte å lure på hva som foregikk siden vi satt å sendte melding til hverandre.
Helt ut av det blå skjønnte jeg kodene de snakket. Hjernen min hadde knekt koden.
Eksempel:
Adrian: "Fyren der fikk bare 1 øl av en kompiss" Mats: "Ja so? du blir jo ikke full av en øl"
Tolkning: Adrian: "Fyren fikk jo bare i seg 1 pille" Mats: "Ja so? han skulle jo ikke ha klikka så masse av bare en pille"

Alt dem snakket om føltes ut som hadde noe med at de hadde puttet i meg noe som jeg ikke var interesert i.
Jeg fikk TOTAL noia. Jeg klarte å stamme frem at jeg måtte en tur på do.
Når jeg kom ut på toalettet dro jeg opp telefonen å ringte dama som satt hjemme. "Kom å hent meg NÅ, de har fått i meg GHB eller extacy"
Dama mi ble skitnervøs og satte seg i bilen for å hente meg.

Jeg kjennte jeg var forbanna, for jeg trodde jeg kunne stole på kompissen min.
Jeg kom tilbake dit de andre satt, og følte det var på tide å forlate gjengen.
Begynte å lete litt etter jakka mi og alle tingene jeg hadde med meg.
Da var det Frank som skulle på do.
Adrian spurte Frank om han skulle være med å "holde den" (altså tissen mens han skulle tisse).
Jeg klarte å tolke det som om at de skulle holde meg gjenn for å at jeg ikke skulle forlate plassen i den tilstanden jeg var, å si til noen hva som hadde skjedd.

Jeg famlet alle tinga mine sammen, og dro på meg jakka å begynte å gå nedover veien. Jeg var 100% sikker på at de kom etter meg.
Da begynte jeg å løpe. Jeg løp sikkert en kilometer nedover veien før dama mi kom.
"Kjør, Kjør, Kjør" ropte jeg... Dama mi ble helt stressa.
Jeg satt og var forbanna som fy. Jeg famlet telefonen oppgjenn, og ringte 113
Jeg forklarte meg at jeg hadde vert på fest, og jeg trodde jeg hadde fått i meg extracy eller GHB og jeg spurte om jeg kunne komme på sjukehuset for å få testet hva jeg hadde fått i meg.
Men det var kun på en betingelse... at politiet ikke ble koblet inn.
"jajaja, alt som skjer her er helt konfidensielt" sa hun. Selv om jeg synes hun sa det på en litt sarkastisk måte.

Vips så var vi inne på sjukehuset. Jeg sto i en skranke og måtte forklare hva som hadde skjedd.
Klokka var rundt 23:30 på dette tidspungtet og det satt flere folk rett vedsiden av skranken.
Jeg fikk panikk for at de andre hørte hva jeg snakket om, og ble irritert for at jeg måtte forklare meg inn gjennom ett lite vindu i veggen.
Jeg ga klar beskjed om at jeg nektet å forklare noe mer, før jeg fikk komme helt inn.

Inne på legekontoret, så spurte de hva jeg hadde fått i meg.
Jeg forklarte at jeg hadde sittet med 3 stk, og jeg hadde tatt 2 trekk av en joint men at jeg var 100% sikker på at de hadde hatt noe i drikka mi.
Dama konkluderte på under 5 sekunder på at jeg kun hadde fått noia av weeden jeg røyka.
Jeg kjente jeg ble sint og forbanna, mens tankene fløy i hodet.
"særlig at dama på legekontoret har noe peiling på hva som har skjedd, hun vet jo faen ingenting om kodene de snakket"

Jeg fikk beskjed om å vente på legen. Det føltes ut som en evighet.
Jeg var fortsatt helt fjærn, men av og til føltes det ut som jeg var helt normal gjenn... Dette vekslet med ca 2 minutters mellomrom flere ganger.
På dette tidspungtet begynte jeg å fatte at det hele kunne faktisk skyldes weeden.
Jeg begynte å bli flau... og jeg satte i gang med å le....
"Tenk for en historie dette blir i morra da!! haha" sa jeg til dama.
Hun hvisket tilbake til meg "Faen, vi burde kansje dra herifra... dette begynner å bli flaut"...
Jeg fikk en ide om å hoppe ut vinduet å bare stikke av, men dette ble for dumt.

Tilslutt bestemte vi oss bare for å dra. Jeg hadde skjønt at hele greia var selve settingen vi var i, folk jeg ikke kjente så godt osv.

Jeg sa til legekontordama at det var faen ikke hjelp å få her, så bare dro vi fra sykehuset.
Første stopp var statoil for å kjøpe en grandis å kose meg med den faste munchen min.


Så det gikk ikke helt etter planen min. Jeg tror ikke jeg kommer til å røyke weed før jeg drar på byen flere ganger vertfall....

Ble veldig langt dette, og sikkert fullt av skrivefeil.... men tengte kansje dere hadde litt morro med å lese det :P
Wow... Du hadde ikke røyka noe særlig før i det hele tatt kanskje? Hvor gammel er du egentlig?

Synes det høres rart ut å tryne såpass på to trekk og en halv pils. Husk at nikotin også gir en rus! Det er helt vanlig å bli småsvimmel av snus, spesielt om man har en buzz gående og man ikke er noen nikotinslave til vanlig.
Jeg har Røyket vanlig røyk i 9år. Snuset fast det siste året.
Jeg har røyket weed ganske mange ganger før... men med helt annen setting.
Jeg har aldri vert ilag med folk jeg ikke kjenner, som oftest har jeg da sittet å sett på film med noen jeg kjenner veldig godt.
Det var det jeg sa :P
Jeg mener at utesteder er en ELENDIG setting.
Om du kun "har røyket en del ganger før" og får såpass noia av 2 trekk av jointen, og meget små mengder alkohol ville jeg sluttet på dagen. Det virker ikke som dette er noe for deg. Settingen slik du forklarte den virket da helt chill? Dere er en gjeng som sitter å vorser litt å ser på en serie? I det lange løp blir cannabis for mange et rusmiddel som har helt motsatt effekt. Det er ikke like morro den dagen du sitter å ikke tør gå ut døren fordi du er redd. Vil ikke at det skal virke som jeg sitter her å gir deg en moralpreken, men tenk over det.
Jeg kan helt klart identifisere meg med deg her apebob. At venner snakker i koder, at de gjør faenskap med deg osv. Orker ikke skrive om igjen, men trippen min står her (Festival): http://freak.no/forum/showthread.php...annabis+salvia

Jeg røyker aldri sammen med andre lengre, isåfall bare en eller to personer og de skal jeg også kjenne veldig godt. Setting er alt for meg, men når jeg først har det fint på cannabis rus, da veier det opp alt det vonde jeg har opplevd tidligere. Å røyke ute på byen er for meg helt utenkelig.
Har røyka på byen et par ganger, da som regel etter en del alkohol. Ble bare jævlig fjern, og når cannabisrusen avtok, ble jeg bare utrolig rar og alt virker bråkete og slitsomt. Kan også nevnes at jeg følte jeg ble mer edru når det gikk over, og jeg drakk mer, men det funka på en måte ikke.

Dagen derpå og følgende dager blir rare og depressive. Dette er no bare meg da. Er en tankefull fyr.

Synes ikke alkohol og cannabis er en særlig god kombinasjon, men selvfølgelig, alt med måte.
Sist endret av zhpongl; 5. februar 2010 kl. 15:04.
Sitat av foggel Vis innlegg
Om du kun "har røyket en del ganger før" og får såpass noia av 2 trekk av jointen, og meget små mengder alkohol ville jeg sluttet på dagen. Det virker ikke som dette er noe for deg.
Vis hele sitatet...
Den jointen kan fort ha vært jævlig sterk, og settingen er noe jeg oppfatter som utrolig stressende personlig. Sånne guttevors er som regel langtifra "chill" etter min erfaring, uansett hvor mye TV-er som står på og hvor hardt man sitter i sofaen så er det alltid utrolig mange stressmomenter og høylydte mennesker grunnet alkohol.

Det å si at noen bør kutte tvert ut etter en dårlig erfaring i en dårlig setting er som å si at man skal slutte å pule damer fordi man endte opp med en som var finere med klærene på og langt ifra så god som man skulle tro og fikk en kjip kveld.

Mange, om ikke de aller fleste kan få utløst en paranoid psykose om man trekker i de rette trådene når man er stein. De fleste røykere har opplevd denne noiaen en gang eller ti, alt avhengig av hvor sensitiv man er for det og hvor lenge man har røykt, og selvfølgelig i hvilke situasjoner man har røykt.

Det som er viktig er ikke at man KAN bli dårlig av å røyke, som er noe de fleste kan, men hvordan man blir når man røyker i den settingen man trives i. Hvis man i en sånn setting ikke blir helt pigg av å fyre, ja da er det ihvertfall på tide å ta en pause mens man jobber med seg selv, og heller prøve igjen senere når man føler seg bedre. Cannabis er veldig avhengig av generell mental helse, men som Nichotin har påpekt tidligere, så er det som regel dagsformen som avgjør utfallet av en tripp, ikke nødvendigvis om man har traumer fra barndommen eller får et panikkanfall en gang i halvåret.

Ikke for å glorifisere cannabis, for det er et dødsfarlig helvetesnarkotika (no kidding) men det er greit å ha litt resonnementer istedenfor bare pekefingre her så folk lærer seg å tenke sjæl...

Jeg vil også legge til at jeg generelt synes at cannabis suger å røyke på byen. Jeg er en av livets danseglade gutter, og jeg synes faktisk at det dreper hele danseopplevelsen om man røyker. Greit at musikken kan oppleves bedre, men koordinasjonen og synergien mellom musikk og kropp svinner jo helt hen samtidig som at spesielt hasj i Norge har en tendens til å tappe folk litt for energi siden den er generelt sett skamdårlig.

Sosialt lag er faktisk allerede vanskelig nok når man er på et bråkete utested (hvorfor gidder dere?) om man ikke skal lesse på et stoff som gjør det ennå vanskeligere å forholde seg til situasjonen. Ved å røyke rettes oppmerksomheten min mot alt som skjer rundt meg slik at jeg omtrent bare sitter og kikker utover og følger med på ting, evt. bare lukker øynene og venter på at kvelden skal ta slutt frem til jeg får motet med meg og bare går.

Røyking på raveparties med andre stoffer innabords og røyking av god sativa er en helt annen klasse. Men hvem har orden på det her i det kalde nord? Gi meg telefonnumrene deres isåfall
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Den jointen kan fort ha vært jævlig sterk, og settingen er noe jeg oppfatter som utrolig stressende personlig. Sånne guttevors er som regel langtifra "chill" etter min erfaring, uansett hvor mye TV-er som står på og hvor hardt man sitter i sofaen så er det alltid utrolig mange stressmomenter og høylydte mennesker grunnet alkohol.

Det å si at noen bør kutte tvert ut etter en dårlig erfaring i en dårlig setting er som å si at man skal slutte å pule damer fordi man endte opp med en som var finere med klærene på og langt ifra så god som man skulle tro og fikk en kjip kveld.

Mange, om ikke de aller fleste kan få utløst en paranoid psykose om man trekker i de rette trådene når man er stein. De fleste røykere har opplevd denne noiaen en gang eller ti, alt avhengig av hvor sensitiv man er for det og hvor lenge man har røykt, og selvfølgelig i hvilke situasjoner man har røykt.

Det som er viktig er ikke at man KAN bli dårlig av å røyke, som er noe de fleste kan, men hvordan man blir når man røyker i den settingen man trives i. Hvis man i en sånn setting ikke blir helt pigg av å fyre, ja da er det ihvertfall på tide å ta en pause mens man jobber med seg selv, og heller prøve igjen senere når man føler seg bedre. Cannabis er veldig avhengig av generell mental helse, men som Nichotin har påpekt tidligere, så er det som regel dagsformen som avgjør utfallet av en tripp, ikke nødvendigvis om man har traumer fra barndommen eller får et panikkanfall en gang i halvåret.

Ikke for å glorifisere cannabis, for det er et dødsfarlig helvetesnarkotika (no kidding) men det er greit å ha litt resonnementer istedenfor bare pekefingre her så folk lærer seg å tenke sjæl...

Jeg vil også legge til at jeg generelt synes at cannabis suger å røyke på byen. Jeg er en av livets danseglade gutter, og jeg synes faktisk at det dreper hele danseopplevelsen om man røyker. Greit at musikken kan oppleves bedre, men koordinasjonen og synergien mellom musikk og kropp svinner jo helt hen samtidig som at spesielt hasj i Norge har en tendens til å tappe folk litt for energi siden den er generelt sett skamdårlig.

Sosialt lag er faktisk allerede vanskelig nok når man er på et bråkete utested (hvorfor gidder dere?) om man ikke skal lesse på et stoff som gjør det ennå vanskeligere å forholde seg til situasjonen. Ved å røyke rettes oppmerksomheten min mot alt som skjer rundt meg slik at jeg omtrent bare sitter og kikker utover og følger med på ting, evt. bare lukker øynene og venter på at kvelden skal ta slutt frem til jeg får motet med meg og bare går.

Røyking på raveparties med andre stoffer innabords og røyking av god sativa er en helt annen klasse. Men hvem har orden på det her i det kalde nord? Gi meg telefonnumrene deres isåfall
Vis hele sitatet...
Kan være enig i at jeg var litt krass, men står fortsatt på det jeg sier. Den sammenligningen med dama kunne du spart deg for da dette bare er vås, har du noen gang hatt angst over lengre tid? Jeg vil heller slutte å pule damer, fine med klær på eller ikke, enn å lide av noe så jævlig som angst. Cannabis avhenger veldig av generell mental helse? Vås igjen. Generell mental helse? Er da ikke noe fasit svar på hva dette innebærer.
Jeg tror for folk flest så er ikke cannabis the drug of choice når man skal på byen.
Første gangen jeg kombinerte alkohol og cannabis, var det kansje noe av det sykeste jeg har opplevd. Ikke på en bra måte. Men den gangen var jeg dritings da jeg røkte. Pluss at jeg røkte rimelig mye og bra sort. I ettertid har jeg funnet ut at å starte med et 1 eller 2 pils før første joint funker best. Da blir det god stemmning å party humør på meg. Så er det bare å nyte resten av kvelden med drikking og kompiser
Jeg kombinerer ofte alkohol sammen med cannabis og jeg har en regel. Jeg røyker før jeg drikker, for du kan aldri helt sikkert vite hvor sterk cannabis rusen er, og hvis du har starta med å drikke 3-4 øl for så å ta trekk, blir det ubehagelig hvis shiten er for bra. Har mange kompiser som gjør det samme som meg hver eneste helg og som regel pleier formen å være helt konge Drakk en gang før jeg røyka og den kvelden ble en total fiasko.
Jeg må kanskje legge til at i mine utprøvelse dager så fungerte kanskje ikke doseringen opptimalt heller da. Det tok noen ganger før jeg fant ut at 4 trekk, det holder, og heller fylle på utover kvelden.
Har hatt i meg såpass at jeg ikke har klart å prate i det hele tatt, hodet var borte, jeg ramlet av stolen min, og folk spurte hvor mye og hva jeg hadde puttet i meg, om jeg skulle på sykehus. Men, klarte ikke svare dem på en fornuftig måte, ble tidlig taxi hjem da. Var så fjern akkurat da, det finnes ikke ord for å beskrive det. Typ K-hole borte..
Har også hatt konstant fnisern blandet med paranoia. Det var heller ikke kult. Klarte ikke å slutte å le, men i hodet mitt visste jeg at jeg kom til på bli hentet av politiet fordi alle kunne se på latteren min at jeg hadde puttet i meg noe annet enn øl, og at alle som satt med tlf drev å ringte politet. Og av en eller anne grunn var det veldig morsomt. Reddsel og latter i skjønn forening.
Pluss et pa andre turer som har endt med at jeg har stirret i en vegg, eller blitt dårlig og måtte hjem.

Men, øvelse gjør mester hahaha. Nå synes jeg det er bare fint med noe krydder på fest. (Pluss, at jeg er litt mer obs på hva jeg putter i siggen. Hvert slag til sitt bruk.)
Jeg liker å røyke en joint med weed på vorspiel, men ikke hasj (da "glemmer" jeg bare å drikke). På grønt blir man jo mer høy enn stein, så hvis man kombinerer dette med øl og sprit i tillegg blir kvelden som regel ganske bra! En liten kontra utpå natta er heller ikke å forakte

Men man må jo se litt an også da, hvis du f.eks. skal møte en jente du vil imponere kan det være lurt å hvertfall ikke røyke så mye først, hehe.