Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4792
Hvor: Hjemme alene
Hva: 2x dråper LSD og ca. 1g meget potent svart hasj



Ordnet meg et par dråper dryppet på hvert sitt rizlapapir for et par måneder siden, men fant aldri noen passende anledning å ture på da jeg har vært temmelig opptatt sju dager i uka den siste tiden. Fra før av er den eneste erfaringen jeg har med psykedeliske stoffer 2C-i (1x20mg+1x15mg ved to forskjellige anledninger på Roskilde 09) og en håndfull turer på Salvia (10x, 15x og 20x). Er forøvrig godt kjent med cannabis av høy kvalitet.

Før denne kvelden hadde jeg drukket tre kvelder i strekk og trengte en unnskyldning for å holde meg hjemme en lørdagskveld. De to andre jeg bodde sammen med var dessuten bortreist, så jeg kunne ture uforstyrra. I utgangspunktet skulle jeg ture sammen med et mer rutinert syrehue, men han kunne plutselig allikevel ikke. Føler jeg har en temmelig robust psyke og var uansett ikke spesielt redd for en bad-trip e.l., da jeg vet at jeg kommer meg gjennom det, og jeg uansett ser på bædinga som minst like "lærerik". Slet tidvis med massiv mindfuck med et hode fullt av 2C-i på Roskilde, men i etterkant vil jeg si at det var en fin opplevelse å ha i bagasjen.


Ca. kl 19 begynner jeg å suge på det første rizlaarket mens jeg rigger opp PS2 for å spille Katamari. Ca. kl 20 tror jeg at jeg merker noe, men det kan jeg trygt avfeie det som placebo, for det skulle ta tid før syra begynte å kicke inn. Satte meg ned og spilte Katamari mens jeg hørte en Jay-Z-spesial på radio og venta på at noe skulle skje.

Siden jeg hadde fått beskjed om at dråpene jeg fikk var "mellow" og ikke like kraftige som noen Shiva-lapper jeg ble tilbudt, så tenkte jeg at jeg skulle dytte i meg et ark til. Klokka er nå vel rundt 2130. Jeg suger på det en halvtimes tid mens jeg spiller Katamari og begynner først ca. kl 22 å merke at fargene begynner å bli lysere enn vanlig. Setter på en episode med Peep Show, men merker at det er mest slitsomt å følge med, selv om jeg ler høyt for meg selv.

Etter Peep Show finner jeg ut at jeg skal rulle meg en joint mens jeg fortsatt har motorikken i behold, og røyker halve mens jeg ligger i en ekstremt dyp og behagelig lenestol og hører på litt Jefferson Airplane og Creedence Clearwater Revival. Da merker jeg at jeg begynner å bli temmelig skeiv i skøyta og de første hallisene inntreffer. Veggene, taket og lyset beveger så smått på seg og virker litt truende, men jeg rister det av meg, tar en sigg og stikker så inn i stua for å spille mer Katamari.

Nå føler jeg en kjip kvalme som jeg kjenner igjen fra oppturen på 2C-i. Jeg sliter med å konsentrere meg om spillet og merker at jeg nesten har lyst til å kaste opp. Kvalmen vedvarer til oppimot midnatt (tror jeg), men vann og druer hjelper merkbart på formen. Katamari begynner å bli ekstremt fascinerende og jeg klarer å spille meg gjennom en haug med baner. Etter hvert som kvalmen gir seg blir det lettere å fokusere på spillet, men problemer med å skille halliser fra virkelighet i spillet gjør at jeg ikke oppnår spesielt god score.

Jeg er allikevel på dette tidspunktet temmelig skuffet over hvordan LSDen har påvirket meg. Har det kjempekoselig med Katamari, musikken er enda sykere enn vanlig, fargene er kraftige og teksten gir en form for mening, men hvor er de rosa elefantene??

En tur på do er det som skal til for å overbevise meg om at LSD faktisk kan fremkalle tydelige og vedvarende hallusinasjoner. Det mønstrete gulvet beveger kraftig på seg og jeg kan se at gulvet inneholder flere lag med mønster og veske som flyter rundt. Jeg registrerer videre at pupillene mine er helt latterlig store; skikkelig søte dådyrøyne! Inspirert av denne opplevelsen kommer jeg på at han ene jeg bor sammen med har en hel vegg med bilder av Salvador Dalí som jeg må sjekke ut. Bildene beveger seg bortover veggen og jeg kan se alle slags merkelige figurer som nesten virker livaktige og i 3d. Funky shit.

Klokka er vel nå rundt 0030 og jeg beveger meg igjen inn på rommet mitt for å røyke mer. Jeg forsøker å sette på noe Pink Floyd jeg finner på youtube, men finner fort ut at musikkvideoene hans er altfor skumle. Jeg setter heller på Jackie Mittoo – The Champion of the Arena og røyker resten av den forrige jointen mens jeg ligger i lenestolen min med et ullteppe og spiser noen druer. Nå blir jeg tatt av en euforisk følelse og oppfatter ikke lenger rommet som skremmende. Listene lyser i regnbuens farger og rommet blir midlertidig til innsiden av et romskip mens jeg synker videre ned i stolen.

Jeg føler jeg har full kontroll, alt er veldig fint og jeg setter meg igjen ned for å spille mer Katamari, men denne gangen i mørket. Herregud for et gjennomført koselig og absurd spill! Fargene er intense, musikken enda sykere enn før og jeg har det veldig, veldig bra. Etter det jeg tror er en time eller to, så får jeg en "weed big bang"-planet i spillet, og tolker det som et tegn på at jeg bør rulle meg en ny joint. Motorikken er fin, men det blir litt kåling med å finne noe musikk jeg vil høre på. Prøver meg på litt acid-jazz, trip-hop og hip-hop før det slår meg at dub-reggae er det jeg vil høre på. Jeg finner frem King Tubby Meets Scientists at Dub Station og legger meg i stolen for å røyke en stor joint.

Og da skjer det... Veggene vibrerer kraftig, regnbuens farger er overalt og en altoppslukende følelse av velvære tar meg. Rommet bytter mellom å være en form for palass, romskip og lounge mens jeg fullfører jointen og oppnår en tilstand jeg bare kan beskrive som nirvana.

Mens jeg ligger i lenestolen min med et ullteppe, spiser druer, røyker sigg og digger musikken til King Tubby føler jeg en form for eufori som er sterkere enn noen orgasme. Lenestolen ble til midtpunktet i universet og jeg følte en varm strøm av kjærlighet og gode ting som fosset gjennom meg. Jeg følte meg 100% lykkelig, fullkommen og rolig, negative tanker var en umulighet og den orgasmiske følelsen økte videre i styrke. Hørte gjennom King Tubby Meets Scientists at Dub Station to ganger, og så The Congos – Heart of the Congos mens jeg strakte meg mot stjernene og mediterte over livet i fullstendig sinnsro og en altoppslukende, evigvarende orgasme.

Slik lå jeg i flere timer før hallisene begynte å avta når klokka nærmet seg 05. Sovnet med en stort smil om munnen og en positiv innstilling til livet i sekstiden på morgenen og våknet helt uthvilt i 11-tiden.


Selv to dager etterpå er den positive gløden til stede, og jeg føler at jeg ser litt lysere på livet enn tidligere. Kanskje jeg har fått jaget ut litt eksistensiell angst? Jeg vil ihvertfall si at jeg lærte meg selv bedre å kjenne gjennom mediteringen, men om det kommer til å påvirke livet mitt i noen grad er vel heller tvilsomt. Håper at positiviteten vil vedvare og at jeg har fått en styrket psyke

Det som overrasket meg mest med trippen var at LSD kunne fremkalle en slik ekstrem følelse av velvære. Trodde man måtte over på opiater eller andre tunge smertestillende for å føle slik eufori. Det som derimot ikke sjokkerte meg var at LSD kan være et skikkelig "hippie-dop". Selv om jeg sikkert kan kalles en stoner, så har jeg aldri hatt noe nært forhold til reggae eller batikk, men på LSD var reggae nydelig, de hvite veggene fikk alle regnbuens farger og jeg følte hele verdens kjærlighet.
Godt skrevet rapport, likte vendingen den tok. Neste gang anbefaler jeg deg å ikke lukke flere mentale prossesser ved å utelukkende rette oppmerksomheten din på et spill eller en film mens du turer, selvom det er drit fett i øyeblikket. Dette er heller avledende for det som eventuelt kan dukke opp av tankeprossesser og følelser. Bruk heller litt mer tid på selve tilstanden. Anyway, good stuff =)
Jeg har også opplevd en form for nirvana under en tripp. Jeg måtte derimot meditere en god stund før "jeg kom dit". Men personlig ville jeg ikke sammenlignet det med en orgasme. Det var en relativt aseksuell tilstand.
Sitat av Sky Vis innlegg
Godt skrevet rapport, likte vendingen den tok. Neste gang anbefaler jeg deg å ikke lukke flere mentale prossesser ved å utelukkende rette oppmerksomheten din på et spill eller en film mens du turer, selvom det er drit fett i øyeblikket. Dette er heller avledende for det som eventuelt kan dukke opp av tankeprossesser og følelser. Bruk heller litt mer tid på selve tilstanden. Anyway, good stuff =)
Vis hele sitatet...
Er enig. Det var veldig gøy og koselig å spille Katamari på syre, men jeg ble temmelig oppslukt av spillet og fikk kanskje ikke så mye ut av turinga som jeg kunne fått om jeg gjorde noe annet. Men nå skal det sies at jeg ikke spilte Katamari de fire-fem mest intense timene av trippen; da lå jeg stort sett i lenestolen og mediterte.

Tingen er at jeg blir veldig rastløs om jeg bare skal sitte stille og gjøre nada i mange timer. Når jeg er skikkelig rusa, så går det fint å sitte stille mens jeg stirrer ut i lufta, men på oppturen så blir det bare kjedelig. Trippen varer jo gjerne i ti timer.

Hadde egentlig planer om å ta meg en tur utendørs, men mtp at de som bor under meg hadde fest, og gatene her stort sett er fulle av ravende drita folk på lørdagskvelden, så lot jeg være. Tv var for freaky og det ble kjedelig å stirre på gulvet for lenge av gangen, så Katamari var et godt valg følte jeg.

Neste gang får jeg sette meg ned og tegne litt eller no tenker jeg.
Klart man kan fylle tiden med noe mens stoffet begynner å utøve sin magi. Selv pleier jeg å meditere en stund etter jeg har inntatt noe oralt, inntil de første tegnene begynner å springe fram. Egentlig så liker jeg å være med på oppturen selv om den tar litt tid også, bare sitte/ligge og kjenne på den. For meg er det litt av magien å gradvis være med på hvordan tankegang, følelser og syn forandres mer og mer ettersom det kjemiske oppsettet i hjernen forandres ved hjelp av substansen man har inntatt. Og når jeg til slutt når toppen har jeg forhåpentligvis fått i meg nok til at ting blir interessant på en eller annen måte. Da har det -aldri- falt meg inn å skru på TV'en (ser forøvrig aldri på TV), en film, et spill etc. Slike ting kan man gjøre nok av ellers, og er i min mening total waste av en potensiell nyttig sinnstilstand.

Godt å høre at du i hvert fall ikke sysslet med slike ting midt i smørøyet av trippen, det anbefaler jeg ingen som søker noe reelt ut av dette her å gjøre. Da føler jeg man har grovt misforstått.
Sist endret av Sky; 6. oktober 2009 kl. 17:33.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Banzai: Dropp hasj/marijuana neste gang. Jada, jeg vet det hjelper trippen i gang, men for min egen del an jeg si at jeg gikk i mange år og trippet uten å vite hva LSD_rus var for noe, inntil jeg ble overtalt til å droppe alle andre rusmidler mens jeg trippet. Javisst, ha en fet en liggende klar til nedturen, gjerne sammen med en flaske god brennevin, men for guds skyld, ikke nekt deg selv opplevelsen det er å ta LSD "rent
▼ ... over en måned senere ... ▼
Virka som en utrolig deilig rus! Ingen tvil om at jeg skal prøve meg på detta selv nå
Sitat av Lille Promille Vis innlegg
Virka som en utrolig deilig rus! Ingen tvil om at jeg skal prøve meg på detta selv nå
Vis hele sitatet...
Du skal uten tvil innta LSD fordi du nettopp har lest denne rapporten? Jeg synes det virker som om du har misforstått fullstendig hva LSD er for noe.

Dette stoffet gir deg ingen garantier, det tilbyr ikke én spesifikk rusopplevelse som for eksempel eufori og lykke, og det kan like godt slå ut i en totalt annen retning. Utfallet av opplevelsen avhenger av en hel masse faktorer, hvorav du med sikkerhet kan kontrollere kun noen av dem til en viss grad, spesielt som nybegynner.
Sist endret av mentalmelt; 27. november 2009 kl. 11:48.
Mentalmelt. Rakk nå ikke ned på Lille Nikotin bare fordi h*n fikk lyst til å innta LSD av å lese dette. Jeg er SIKKER på at du kjente at du fikk lyst selv. Jeg er klar over at du antageligvis bare vil det beste for h*n. Men det var ikke en nødvendig post. La de menneskene som missforstår stoffet missforstå det. Ikke legg deg opp i det.

Beklager, men jeg synes der moderatorer kan være vel over gjennomsnittlig irriterende, noen ganger. Ikke la "makten" gå til hode på deg.

Veldig bra rapport Banzai. Høres ut som om du hadde det bra
Sist endret av Tardenturd; 27. november 2009 kl. 13:19.
Maken til tull. Mentalmelt sier jo bare at det er ikke sikkert at stoffet gir den samme virkningen som trådstarter fikk. Dette er jo helt fantastisk siden "Lille Promille" utrykte at han/hun garantert skulle innta dette stoffet som et resultat av en rapport.
Sitat av Tardenturd Vis innlegg
Mentalmelt. Rakk nå ikke ned på Lille Nikotin bare fordi h*n fikk lyst til å innta LSD av å lese dette. Jeg er SIKKER på at du kjente at du fikk lyst selv. Jeg er klar over at du antageligvis bare vil det beste for h*n. Men det var ikke en nødvendig post. La de menneskene som missforstår stoffet missforstå det. Ikke legg deg opp i det.

Beklager, men jeg synes der moderatorer kan være vel over gjennomsnittlig irriterende, noen ganger. Ikke la "makten" gå til hode på deg.

Veldig bra rapport Banzai. Høres ut som om du hadde det bra
Vis hele sitatet...
Det var da svært hvor du misforstår. Mentalmelt har da verken rakket ned, eller misbrukt sin maktposisjon - hva med og lese over innlegget en gang til? Lille Promille leste om en persons opplevelser og følelser rundt en tripp, og ville derfor ta stoffet fordi han ville også oppleve samme FØLELSE og OPPLEVELSE. Ett inntak av syre vil da ikke nødvendigvis gi han samme opplevelse som andre, og ihvertfall ikke samme utløsning av følelser (nevnt som utrolig deilig rus). Psykadelika er ikke bare som og trykke på en knapp, så kommer man automatisk dit man vil komme. For og kunne kontrollere trippen sin i så stor grad krever det utrolig mye trening, og mental balanse - noe man som oftest ikke har ved og lese kun en rapport.

Mentalmelt mente at hans intensjoner om bruk av psykadelika er hull i hodet når han vil bruke dette for og oppleve en følelse en annen person har skrevet om i en rapport. Man har absolutt ingen garanti for at det ene eller det andre skjer under tripp, og det burde man ha forstått før man engang tenker på og prøve psykadelika. Les rundt om bruk av psykadelika. Ha en erfaren psykadelika bruker med deg som kan guide deg under trippen. Ikke dra så drastiske konklusjoner om at dette MÅ prøves pga en rapport som du leste.
Sist endret av Quetzalcoatl; 27. november 2009 kl. 14:19.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du nevnte at du skulle velge mellom syre-jazz , trip-hop osv.
Har du noen bra syre-jazz artister på lur ? Liker lyrisk jazz etc.

Sitat av Tardenturd Vis innlegg
Mentalmelt. Rakk nå ikke ned på Lille Nikotin bare fordi h*n fikk lyst til å innta LSD av å lese dette. Jeg er SIKKER på at du kjente at du fikk lyst selv. Jeg er klar over at du antageligvis bare vil det beste for h*n. Men det var ikke en nødvendig post. La de menneskene som missforstår stoffet missforstå det. Ikke legg deg opp i det.

Beklager, men jeg synes der moderatorer kan være vel over gjennomsnittlig irriterende, noen ganger. Ikke la "makten" gå til hode på deg.

Veldig bra rapport Banzai. Høres ut som om du hadde det bra
Vis hele sitatet...
Mentalmelt snakker forsåvidt bare fakta , han bedrev ikke personangrep eller noe lignende. Han ga vell bare råd om å lese opp før lille promille driter på draget og havner i den verste trippen noen kan tenke seg. Det er trossalt et tungt narkotisk stoff , psykedelika er ikke noe du bør kødde med.
Sitat av Tardenturd Vis innlegg
Mentalmelt. Rakk nå ikke ned på Lille Nikotin bare fordi h*n fikk lyst til å innta LSD av å lese dette. Jeg er SIKKER på at du kjente at du fikk lyst selv. Jeg er klar over at du antageligvis bare vil det beste for h*n. Men det var ikke en nødvendig post. La de menneskene som missforstår stoffet missforstå det. Ikke legg deg opp i det.

Beklager, men jeg synes der moderatorer kan være vel over gjennomsnittlig irriterende, noen ganger. Ikke la "makten" gå til hode på deg.
Vis hele sitatet...
Det at jeg gir noen muligheten til å foreta en beslutning basert på virkeligheten framfor en misoppfattelse, er altså det samme som å rakke ned på vedkommende i dine øyne? Jeg skal med andre ord la være å si ifra når jeg ser noen som ikke forstår omfanget av hva de planlegger, og som kan komme til å skade seg, fordi det er å misbruke min "makt" som moderator?

Hva i all verden er galt med deg? Get a grip..
Det kan jo også tenkes at denne personen har lest seg opp om stoffet og dets virkninger, og at dette kun er en av flere rapporter som bekrefter at denne substansen med sansynlighet har de egenskaper h*n søker, hva det enn måtte være.
Alt kan tenkes, men det fremstår allikevel ikke slik, og det er da bedre å si ifra en gang for mye enn en gang for lite. Det er jo ingen som ønsker noen noe annet enn alt godt her, så jeg forstår virkelig ikke hva problemet er.
Sist endret av mentalmelt; 21. januar 2010 kl. 10:59.
True indeed. Ikke noe problem, snarere tvert imot. Ville bare presisere at det ikke nødvendigvis er "psykedelisk misbruk" Lille Promille snakker om her, selvom det godt kan oppfattes sånn. Men som du selv sier, det er bedre å si ifra en gang for mye enn en gang for lite :-)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg forsøker å sette på noe Pink Floyd jeg finner på youtube, men finner fort ut at musikkvideoene hans er altfor skumle
Vis hele sitatet...
Orginalt skrevet av Banzai

Fyfyfy! Pink Floyd tidenes kanskje største band er et "band" ikke en solo artist.

http://no.wikipedia.org/wiki/Pink_Floyd

Neste gang du tripper foreslår jeg at du kjøper deg en CD med Pink Floyd. Skjønner at videoene kan være skremmende, spessielt de fra albumet The Wall. Men hvis du skal kjøpe deg en CD, så kjøper du deg The Dark Side Of the Moon. En Episk plate man aldri går lei av.
Hvis den gir mersmak (som den mest sansynlig vil). Da er det bare å grave dypere. Plata Meddle er en enda mer episk plate. Kanskje ikke like kjent. Her beveger vi oss nemmelig lenger bak i tid og til det mer psychodeliske og progresive Pink Floyd. Musikk som gir deg frysninger nedover ryggmargen.
Bare vent til du kommer til siste låta på plata. Echoes som i og for seg er en musikalsk illustrering av en eller annen form for tripp. Komprimert til 24 min.

Var ikke meningen og spore helt av her. Men som en "STOR" musikk etusiast, ville jeg bare at du skulle vite
Sist endret av HefftheLeff3212; 14. juni 2010 kl. 22:08.