Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3242
Jeg tenkte jeg skulle skrive et par linjer om min seneste sopperfaring, slik at andre ikke gjør samme blunder. Dette er ingen triprapport som sådan.

Jeg og en del kompiser fra nFF dro til Amsterdam. Som vi alle vet går det lovlig an å kjøpe ulik type sopp på diverse smartshops rundt omkring i byen.
Første dagen gomlet jeg en halv pakke (12,5g) med fersk Hawaian Mushroom (tror de kalles Copelandia Cyanescens) og fikk masse herlige halliser (sterke farger, ting som flytter på seg), null bodyload og generelt sett en fin partytrip. Greit nok, ikke stort mer å si om den trippen.

Dagen etterpå spiste jeg først en pakke philisopher's stones, og merket egentlig ingenting spesielt, selv etter en time. Regnet med at det er ganske normalt, siden jeg hadde spist sopp dagen før. Så, jeg dytter i meg en halv pakke copelandia, og går ut på tur ned mot sentrum. På veien røyker jeg en heftig joint og spiser en og en halv pakke copelandia. På grunn av rakettkaoset torde jeg ikke gå videre, så jeg og kompisen min gikk hjemover. Etter en og en halv time var vi nesten fremme og jeg følte meg ekstremt skakk. Da vi kom inn på hotellet skjønte jeg at jeg aldeles ikke var skakk, men at jeg var sopptura til de grader. Vel inne på rommet satt jeg og så på MTV og spiste litt. Helt grei trip, ingenting givende, ingen spesielle halliser annet enn noenlunde det jeg hadde hatt dagen før.

Så smalt det... Aner ikke hvor skillet gikk, men plutselig lå jeg og klamret meg til senga mens jeg hadde meganoia. Lå og stirret rundt meg mens jeg tenkte "heeeelveeeetteeeee". Jeg la meg under dyna mens jeg kaldsvettet og kjente at senga kjørte avgårde. Mer noia, og plutselig våkner jeg frisk, rask og opplagt i senga dagen etterpå uten å huske stort mer av hva som skjedde... Har på følelsen av at jeg fikk så panikk at hjernen bare sa "vi kobler ut Nicho litt, og lar kroppen ordne alle de rare stoffene".

Så, sopp to dager på rad er kanskje ikke verdens beste idè

Da takker jeg for tureåret 2006, og trekker meg tilbake og tar en pause ^^
(Ikke pga. denne hendelsen, planen har vært å ta pause et lite stykke ut over 2007 ganske lenge.)
Sist endret av Nichotin; 2. januar 2007 kl. 13:24.
Kanskje litt mye av det gode, god lesning.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Tror ikke det er det å spise sopp to dager på rad som et problemet, men heller den massive dosen. Copelandia cyanescens er FARLIG potent, så når du spiser én pakke trøffler og 2 pakker cyanescens (2,5g? heavy dose er ETT gram) så har du absolutt fått i deg en massiv dose psilocybin.
Sist endret av Tias; 2. januar 2007 kl. 13:37.
Ah, misforståelse. Det kom dårlig frem, men det jeg mente var at opptaket tydeligvis gikk seint dag to. Det gikk to-tre timer fra jeg spiste den siste soppen til jeg var på bærtur. Har hørt at man får dårligere funk dag to, da endte man jo seff med å gomle mer mens man gikk rundt og loka

Nå ble det vel rundt 70 g fersk topp tilsammen (20g philosphers og 50g copelandia).
Sist endret av Nichotin; 2. januar 2007 kl. 14:09.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Pussig hendelse, nesten litt kjekkt av kroppen din at du bare våknet dagen etterpå, uten å måtte gå igjennom et av de djevelske introspektive marerittene som varer flere timer :P
synd at du tar pause mann! du, jeg, sinister og affa burde hatt en tur
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg kom hjem fra Amsterdam idag. Spiste Copelandia Cyanescens på fredag. Prøvd å søke her og se litt på dosering. Men slik jeg oppfatter det så delte jeg og to kompiser 2 pakker a 12g så blir ca 8 gram på hver. Stod at man ikke skulle spise mer enn 1 pakke hver. Vil ikke kalle den våt eller helt fersk. Enda det var kanskje det den var. Men som fersk sopp virker ikke dette så mye? Enda vi tura så jævlig som vi aldri hadde gjort før.

Vi gjør ikke det igjen frivillig for å si det sånn. Noen som kan bekrefte at dette var en grei dose?