Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1272
fikk låne denne filmen av en kompis, har hatt den liggende her sikkert ett halvt år, og bestemte meg for å se den i dag. Jeg hadde absolutt null forventninger for filmen, da jeg ikke hadde hørt noe om den tideligere. Men jammen meg overrasket den!
Filmen er om de tyske naziene og holocaust, den blir vist gjennom en liten gutt sitt syn.
Jeg gidder ikke å skrive en "briefe" her, siden det allerede finnes flere ferdige på netet, men quoter en:

Åtte år gamle Bruno lever et beskyttet liv som sønn av en nazioffiser som når han forfremmes tar med familien fra et behagelig liv i Berlin til et avsides område hvor den ensomme gutten hverken har noe å gjøre eller noen å gjøre det med.

Knekt av kjedsomhet og lokket av nysgjerrighet ignorerer Bruno sin mors gjentatte formaninger om holde seg unna bakhagen og setter kursen mot "gården" han har sett i nærheten.

Der møter han Shmuel, en gutt på hans egen alder, som lever i en fremmed, parallell eksistens på den andre siden av piggtrådgjerdene.
Brunos møte med gutten i den stripede pyjamasen leder ham fra barnlig uskyld til en gryende forståelse av den voksne verden rundt dem, etter hvert som hans møter med Shmuel utvikler seg til et vennskap som får ødeleggende konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Hentet fra filmweb: http://www.filmweb.no/kino/article169004.ece
Den beste filmen innenfor den sjangeren (drama) jeg har sett på lenge!
Sist endret av Spelly; 12. juli 2009 kl. 01:09.
"I'm a solider. Soldiers fight a war." Ettersom Mark Herman er regissør skal denne sees, Jeg liker Filmanbefalinger slike sene sommernetter, takk. Trist at den ikke ligger ute i Blu-Ray enda.
Har du noen andre filmanbefalinger kom med det! ;D
Det eneste som er dårlig med den, er at den er en smule urealistisk. Det var for eksempel ikke barn i konsentrasjonsleirene, noe som ødela litt av filmopplevelsen min, men det er nå kanskje bare sånn jeg er.. Ellers var det er rørende film.
Jo, det var barn i konsentrasjonsleirene.
Naziztene drepte noen, lot noen jobbe til de døde, eller utførte jævlige eksperimenter på dem som førte til at de fleste døde.