Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1221
Har gjort en del research på ayahuasca og muligheter for såkalte retreats og seremonier man kan delta på i Sør-Amerika. Virker som teen har blitt ganske mainstream de siste årene, så det er en lett sak å booke en gruppesermoni på nettet.
Noen her som har erfaringer med ayahuasca i utlandet?
Har ingen personlige opplevelser.

Har derimot hørt om folk som har dratt til slike retreats og seremonier og blir enten behandlet dårlig/feil, eller mishandlet i form av stjeling, seksuell trakassering o.l.

Dette kan fullt mulig være spekulasjon og bare rykter, men jeg ville vært forsiktig på hvem du gir penger til for å delta i noe slikt.
The medicine has called you!

Chris Kilham er forfatter av boken "The Ayahuasca Test Pilots Handbook: The Essential Guide to Ayahuasca Journeying". Han kaller seg selv medicine hunter og har inngående kunnskap om ayahuasca og andre typer plantemedisin. Leste over en artikkel på nettsiden hans forleden hvor han anbefaler flere ayahusca-retreats som du kan sjekke ut. http://www.medicinehunter.com/recomm...uasca-retreats

Ellers er en gruppe på facebook hvor folk har førsteåndserfaringer - ayahuasca reisende Norge. Jeg ville spurt der etter anbefalinger =)

Jeg har fulgt en fyr på youtube, som heter Travis. Han er med å arrangere seremonier. Her er hjemmesiden hans.

PS. Jeg har ikke erfaringer selv med ayahusca utenlands, kun innenlands.
Sist endret av Dr.PsyceliumX; 7. januar 2019 kl. 20:16.
Siden ayahyasca som du nevner er blitt relativt mainstream, har det selvfølgelig dukket opp en rekke useriøse aktører. Derfor bør du gjøre ytterligere research for å finne ut hvilke opplegg det er trygt å velge.