Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5964
Hai guyse!

prøver å få kjærringa til å like noe dataspill, men hu liker ingenting virker det som.
Kan beskrive henne med 3 ord; reality TV, løsvipper og hair-extension. Så da forstår du.

skytespill er uaktuelt vist nok, vis ikke det er noe mer bak det.
hun likte borderlands 2 LITT, men ikke nok.

ellers burde det ikke være så høy skill cap, men kanskje litt flax inni det hele.

rocket league ble krise.
world of warcraft er bare å glemme.

men candy crush kan hun spille i åresvis. men det blir det aldri noe 2 player eller co-op av.

noen som har hatt noe success me dette ?

Ja åsså kan jeg nevne at hun synes minecraft var DRIIIIIIIT KJEDLIG
Sist endret av magnet; 24. februar 2016 kl. 03:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Glem det, jeg har prøvd i 13 år på det samme..kommer ingen vei.
Prøv heller å innprent i dem noe kul musikk.
Har et par venninner som ikke er "gamers" i det hele tatt,
men som fint kan sitte gjennom spill som Life Is Strange, Until Dawn eller Walking Dead osv
siden det er "som å se på film". Ikke noe særlig coop over det da, men kan vel være
verdt forsøket som et sted å begynne?
Dama spiller Harvest Moon på Wii, men ser for meg at
det ville blitt for kjedelig i dette tilfellet.

Ellers er det jo bare å innse at det ikke er for alle.
Det skal vel en del til før du interesserte deg i løsvipper og Paradise Hotel også kanskje...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hva med å spørre om hun tror noen spesielle sjangre etc. kan være interessant? Kanskje litt avansert introspeksjon for noen som ser på Paradise Hotel, men hvis svaret er nei kan du sannsynligvis gi opp - da har hun gjort seg opp en mening allerede.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Glem det, jeg har prøvd i 13 år på det samme..kommer ingen vei.
Prøv heller å innprent i dem noe kul musikk.
Vis hele sitatet...
ja haha tro meg har prøvd det, nytter ikke idetheletatt.


Sitat av Neptunia Vis innlegg
...Wii...
Ellers er det jo bare å innse at det ikke er for alle.
Det skal vel en del til før du interesserte deg i løsvipper og Paradise Hotel også kanskje...
Vis hele sitatet...
okey nintendo wii var kanskje ikke det dummeste!
bonus at det er kontroller. pluss det spillet du nevnte til wii, skal sjekke det ut.

haha lever ikke så jævla oppå hverandre da, løsvipper er fint det :-)



Sitat av robhol Vis innlegg
Hva med å spørre om hun tror noen spesielle sjangre etc. kan være interessant? Kanskje litt avansert introspeksjon for noen som ser på Paradise Hotel, men hvis svaret er nei kan du sannsynligvis gi opp - da har hun gjort seg opp en mening allerede.
Vis hele sitatet...
jaa egentlig men jeg tror ikke hun helt vet vilken spillsjanger hun kunne like eller va som i det heletatt finnes på markedet av spill nå i 2016, og for å være helt ærlig vet ikke jeg så mye heller, kjedelig sitte bla igjennom alle spill som finnes og se om hun liker ditt eller datt uten og komme en meter mye lettere å bare høre med dere freaks som har prøvd det samme
Både eksen min og dama til to kompiser liker Rayman: Legends. Plottet er enkelt, samle noen "lummer", hopp og sprett riktig osv....

Verdt å prøve ihvertfall. Ellers funka heavy rain til ps3 ganske bra. God story, og virker som en film du kan bestemme slutten på
Det eneste jeg har fått mi til å spelle er DuckGame (grisefett co-op) og The sims....
Uvaksinert 👍
wii er nok det beste tipset ja. Wii med supermario er det nok mange damer som liker.
Kona og jeg spiller mye split-screen Diablo 3, hatt en temmelig drøy mengde timer med det i hver vår saccosekk foran TVen.
Sims?

Hvis jeg kan spørre, hvorfor vil du at dama skal like dataspill?
Little
Big
Planet.
D&D?
Det passer alle, og er vel så langt fra gaming at anti-gamere kan digge det og fortsatt være stolte over å være anti gaming..
Prøv med spill som har litt sjarm
eller der du må faktisk bruke litt hjerne
gjerne med female heros type Lara Croft

Vil foreslå Sim City,Sims,super Mario som en starter ,Gjør spillopplevelsen enda bedre
la de få teste selv uten at hele gutte gjengen sitter og trigger utålmodig i nevene.
Det er ikke alle som liker Tom Clancy av jentene

La de få teste ut selv noen liker Zombie ,andre hater det
Begynn gjerne med enkle spill der en lett kan hengi seg til handlingen uten
å måtte sette seg all for mye inn i den trinnvise fremgangsmåten for å konfigurere konsollen.

Gjør det om til en postiv ting : kan ikke bare du sitte og spille her men jeg lager pizzaen og salaten.
Så slipper du og gjøre det.

Så ender hun nok opp på Skyrim etterhvert.
Eller at du selv faktisk innser at dataspill egentligt er ganske lamt og du bør fokusere mer på den sosial settingen
din i deres felles liv.
Prøv med bilspill. Dama hatet gaming helt til jeg kjøpte det første bilspillet, som var Crash Team Racing som remastered på PS3.

Etter det har vi spilt en del bilspill
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Wii med Mario Party og Mario Kart. Tror ikke det finnes noen som kan mislike de spillene.
http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/255710/header.jpg?t=1455897260
Sitat av Hobby Vis innlegg
Kona og jeg spiller mye split-screen Diablo 3, hatt en temmelig drøy mengde timer med det i hver vår saccosekk foran TVen.
Vis hele sitatet...
Har spilt mye diablo 3 med min samboer også, dog på pc. Det falt i veldig god smak hos henne.
Sitat av magnet Vis innlegg
prøver å få kjærringa til å (...)
Vis hele sitatet...
Danger, Will Robinson.

Jeg prøvde en gang å få en stein til å snakke. Det ligger sånn cirka i samme ball park.
Hei, jeg er dame og føler egentlig at jeg burde like gaming, ettersom jeg er på et geeky studie og alle vennene mine gamer. Har lyst til å like det også, det virker jo morsomt... for de som liker det. Jeg bruker forresten også løsvipper, ville ha brukt løshår om jeg ikke hadde fantastisk langt vakkert hår naturlig, generelt opptatt av utseende. Ser dog ikke på paradise, heller fiktive sykehusdrama. Uansett.

Jeg har PRØVD. Men Sims blir bare kjedelig og føles som rutinemessig pliktarbeid, Minecraft likeså - når jeg ikke er vettskremt pga mobs. Ja, jeg blir stressa og redd av Minecraft. Sier seg dermed selv at generelt alle spill hvor man kan dø av angrep bare gjør meg stressa og ikke gir meg glede (aldri skjønt hvorfor folk LIKER å game spill som gjør dem så gira og sinte at de sitter og skriker til skjermen/medspillere?). Alle rutinemessige spill blir veldig fort kjedelig. Left 4 Dead gjør meg livredd. Arkadespill stresser meg fordi jo bedre/lengre det går, dess større er frustrasjonen når jeg taper. Dota er bare... sitt og klikk til man får senebetennelse?

Det eneste jeg har likt litt var et MMORPG hvor jeg hadde en hel squad som hjalp meg så jeg ikke trengte å være så redd for å dø. Men det ble også fort kjedelig. Jo, og så likte jeg flåklypaspillet veldig godt som barn! Og litt supermario. Tror dessverre at gaming ikke er noe for meg, enda jeg egentlig til og med er motivert for å bli glad i det.

Men jeg har litt lyst til å prøve Zelda. Har dere prøvd det?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av candela Vis innlegg
Sier seg dermed selv at generelt alle spill hvor man kan dø av angrep bare gjør meg stressa og ikke gir meg glede (aldri skjønt hvorfor folk LIKER å game spill som gjør dem så gira og sinte at de sitter og skriker til skjermen/medspillere?). Alle rutinemessige spill blir veldig fort kjedelig. Left 4 Dead gjør meg livredd. Arkadespill stresser meg fordi jo bedre/lengre det går, dess større er frustrasjonen når jeg taper. Dota er bare... sitt og klikk til man får senebetennelse?
Vis hele sitatet...
Da er kanskje klassiske adventurespill som Monkey Island og Day of the Tentacle noe for deg. Null stress, mye humor og en del hjernetrim og detektivarbeid. Jeg liker i hvertfall denslags. Av nyere spill har jeg likt f.eks. The Raven, Syberia, Broken Sword og et par av Sherlock Holmes-spillene.

Zelda er veldig gøy, men vit at det inneholder noen "stressende" deler og pil-og-bue-skyting, hvis du absolutt ikke liker det. Men mest hesteriding, fløytespill og hønekasting da.
Civilization er jo et rent strategispill. Det er noe som kan falle i smak for både dama til TS og deg Candela.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Civilization er jo et rent strategispill. Det er noe som kan falle i smak for både dama til TS og deg Candela.
Vis hele sitatet...
Mulig det blir litt mye rutine.. Samme med total war..

Xcom derimot, der tar det noen timer før man ser rutinene
Orcs must die 2 kan være bra, på tilbud nå for 10 kroner. Det er et tredje persons skytespill kombinert med tower defense, veldig artig, kult design etc.
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Verdt å prøve ihvertfall. Ellers funka heavy rain til ps3 ganske bra. God story, og virker som en film du kan bestemme slutten på
Vis hele sitatet...
skal se på det, heavy rain virket kult faktisk

Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Det eneste jeg har fått mi til å spelle er DuckGame (grisefett co-op) og The sims....
Vis hele sitatet...
ska love hun ikke liker duckgame haha, sims blir fort kjedelig.

Sitat av Hobby Vis innlegg
Kona og jeg spiller mye split-screen Diablo 3, hatt en temmelig drøy mengde timer med det i hver vår saccosekk foran TVen.
Vis hele sitatet...

åfaen ja det er noe sånt jeg kunne tenke meg. har spilt litt diablo 3 bare. usikker på om det ville vært det beste spillet å starte med.

Sitat av KaiN Vis innlegg
Hvis jeg kan spørre, hvorfor vil du at dama skal like dataspill?
Vis hele sitatet...
jaa, jeg vet fan ikke. vil bare ha den opplevelsen, er jo jævlig fett å ha en soulmate å spille 2 player med ; )

Sitat av Mxzyzptlk Vis innlegg
Little
Big
Planet.
Vis hele sitatet...
ser fett ut, ser også ut som ett tidskrevende spill.

Sitat av Novice Vis innlegg
D&D?
Det passer alle, og er vel så langt fra gaming at anti-gamere kan digge det og fortsatt være stolte over å være anti gaming..
Vis hele sitatet...

nei lover, det går ikke ; )


Sitat av HUGINAIRPORT Vis innlegg
Prøv med spill som har litt sjarm
eller der du må faktisk bruke litt hjerne
gjerne med female heros type Lara Croft

Vil foreslå Sim City,Sims,super Mario som en starter ,Gjør spillopplevelsen enda bedre
la de få teste selv uten at hele gutte gjengen sitter og trigger utålmodig i nevene.
Det er ikke alle som liker Tom Clancy av jentene

La de få teste ut selv noen liker Zombie ,andre hater det
Begynn gjerne med enkle spill der en lett kan hengi seg til handlingen uten
å måtte sette seg all for mye inn i den trinnvise fremgangsmåten for å konfigurere konsollen.

Gjør det om til en postiv ting : kan ikke bare du sitte og spille her men jeg lager pizzaen og salaten.
Så slipper du og gjøre det.

Så ender hun nok opp på Skyrim etterhvert.
Eller at du selv faktisk innser at dataspill egentligt er ganske lamt og du bør fokusere mer på den sosial settingen
din i deres felles liv.
Vis hele sitatet...
ja faen vi prøvde faktisk sim city også, det var medium success, men det varte ikke lenge. blir fort lei selv faktisk. Og supermario + wii skal nok bestilles.

positiv ting, god ide. jeg lager middag hun tester ett spill bare. burde være grei deal.

och ja! jeg vet dataspill som krever alt for mye er lamt, men dæven så fett om hun hadde begynt å digge noe : )


Sitat av Pope Vis innlegg
Prøv med bilspill. Dama hatet gaming helt til jeg kjøpte det første bilspillet, som var Crash Team Racing som remastered på PS3.

Etter det har vi spilt en del bilspill
Vis hele sitatet...
inte dumt! crash er kult!


Sitat av Olympic Vis innlegg
Wii med Mario Party og Mario Kart. Tror ikke det finnes noen som kan mislike de spillene.
Vis hele sitatet...
yep har bestemt meg for å teste wii mario er selvfølge.

Sitat av tafsern Vis innlegg
Cities: Skylines
Vis hele sitatet...
virker likt simcity, men cimcity kom ikke langt. jeg blir nok fort hekta tho.

Sitat av candela Vis innlegg
Hei, jeg er dame og føler egentlig at jeg burde like gaming, ettersom jeg er på et geeky studie og alle vennene mine gamer. Har lyst til å like det også, det virker jo morsomt... for de som liker det. Jeg bruker forresten også løsvipper, ville ha brukt løshår om jeg ikke hadde fantastisk langt vakkert hår naturlig, generelt opptatt av utseende. Ser dog ikke på paradise, heller fiktive sykehusdrama. Uansett.

Jeg har PRØVD. Men Sims blir bare kjedelig og føles som rutinemessig pliktarbeid, Minecraft likeså - når jeg ikke er vettskremt pga mobs. Ja, jeg blir stressa og redd av Minecraft. Sier seg dermed selv at generelt alle spill hvor man kan dø av angrep bare gjør meg stressa og ikke gir meg glede (aldri skjønt hvorfor folk LIKER å game spill som gjør dem så gira og sinte at de sitter og skriker til skjermen/medspillere?). Alle rutinemessige spill blir veldig fort kjedelig. Left 4 Dead gjør meg livredd. Arkadespill stresser meg fordi jo bedre/lengre det går, dess større er frustrasjonen når jeg taper. Dota er bare... sitt og klikk til man får senebetennelse?

Det eneste jeg har likt litt var et MMORPG hvor jeg hadde en hel squad som hjalp meg så jeg ikke trengte å være så redd for å dø. Men det ble også fort kjedelig. Jo, og så likte jeg flåklypaspillet veldig godt som barn! Og litt supermario. Tror dessverre at gaming ikke er noe for meg, enda jeg egentlig til og med er motivert for å bli glad i det.

Men jeg har litt lyst til å prøve Zelda. Har dere prøvd det?
Vis hele sitatet...
Digga svaret ditt! gaming er kanskje ikke for alle, det var jævlig lett å forstå når du forteller va du føler om noen av disse spilla. Jeg har spilt ocarina of time, det var jo kult som faen. vet ikke helt hvordan zelda ser ut i dag...


Sitat av Novice Vis innlegg
Mulig det blir litt mye rutine.. Samme med total war..

Xcom derimot, der tar det noen timer før man ser rutinene
Vis hele sitatet...
det går neppe, for mye å finne ut av.

Sitat av zlagther Vis innlegg
Orcs must die 2 kan være bra, på tilbud nå for 10 kroner. Det er et tredje persons skytespill kombinert med tower defense, veldig artig, kult design etc.
Vis hele sitatet...
Orcs must die 2 ser kult ut. jeg skal iallefall sjekke det.


ellers er nok spill som heavy rain og Life Is Strange som ble nevnt i tråden noe av det jeg har mest tro på, så det skal testes først. kjøpte nettop Life Is Strange på steam for rundt 30 spenn, skal skrive hvordan det går ; p
Super mario el. Eller spill som Harvest Moon og Sims. Spill som går litt på omsorg og belønnelse. (jada, men sånn er det bare.)
Sist endret av A-tillah; 25. februar 2016 kl. 11:51.
Få hu til å høste stjerner for deg i super mario galaxy. haha!
Sitat av luni Vis innlegg
Da er kanskje klassiske adventurespill som Monkey Island og Day of the Tentacle noe for deg. Null stress, mye humor og en del hjernetrim og detektivarbeid. Jeg liker i hvertfall denslags. Av nyere spill har jeg likt f.eks. The Raven, Syberia, Broken Sword og et par av Sherlock Holmes-spillene.
Vis hele sitatet...
Awesome spill, de der! Men du glemte Myst-serien!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Awesome spill, de der! Men du glemte Myst-serien!
Vis hele sitatet...
Åh, det har jeg ikke fått spilt ennå. Takk for påminnelsen!
Sitat av KaiN Vis innlegg

Hvis jeg kan spørre, hvorfor vil du at dama skal like dataspill?
Vis hele sitatet...
Jeg har en kjæreste som såvidt har hørt om hverken X-box, PS4 eller Wii og for meg er gaming en stor del av hverdagen. Det jeg fikk høre fra andre var at jeg måtte slutte å game for å være sammen med dama mi. (Dette kom fra noen som ikke gamer selv, selvfølgelig)
Nå ser jeg på gaming som en hobby, som mye annet, så for meg er det uaktuelt å kutte ut hobbyen min bare for et kvinnfolk.
Da er det heller bedre å prøve å inkludere sin kjære i sin egen hverdag ved å prøve å gjøre sagt hobby sammen.
Til gjengjeld viser jeg interesse i hennes hobbyer/interesser selv om det i utgangspunktet ikke er/var noe for meg.

I mitt tilfelle likte hun indie spill som "Trine", "Never Alone" og "Valiant Hearts". Alle har til felles at de inneholder oppgaveløsning og mildere action hvor man ikke helt føler det "stresset" som candela nevnte.
Kjæresten min liker også å kjøre fine biler i "GTA V" eller banke dritten av meg i "Injustice: Gods among us" eller "Street Fighter"
Etter hvert ble hun mer komfortabel med konsollen og ble helt oppslukt av "The walking dead" av Telltale games.

Edit:

Sitat av luni
Da er kanskje klassiske adventurespill som Monkey Island og Day of the Tentacle noe for deg. Null stress, mye humor og en del hjernetrim og detektivarbeid. Jeg liker i hvertfall denslags. Av nyere spill har jeg likt f.eks. The Raven, Syberia, Broken Sword og et par av Sherlock Holmes-spillene.
Vis hele sitatet...
Broken Sword falt i smak hos min kjære også
Sist endret av Yutao; 25. februar 2016 kl. 15:43.
Super Mario Galaxy 1 & 2 på wii.
Får du tak i eller eier ifra tidligere en ps2 kan jeg også anbefale:
Jak & Daxter serien, Ratchet & Clank serien og Klonoa 2.
Hadde stor suksess med disse på eksen som hata gaming
Dama mi digger zelda (ocarina of time) og spiller mye elderscrolls tamriel unlimited
Sitat av candela Vis innlegg
Hei, jeg er dame og føler egentlig at jeg burde like gaming, ettersom jeg er på et geeky studie og alle vennene mine gamer. Har lyst til å like det også, det virker jo morsomt... for de som liker det. Jeg bruker forresten også løsvipper, ville ha brukt løshår om jeg ikke hadde fantastisk langt vakkert hår naturlig, generelt opptatt av utseende. Ser dog ikke på paradise, heller fiktive sykehusdrama. Uansett.
Vis hele sitatet...
Du, candela. Jeg forsøker på ingen måte angripe deg, eller noe slikt. Ønsker ikke å tråkke noen på tærne her. Men hva har egentlig dette med trådens kjerne å gjøre? Jeg tenkte ikke så mye på det første gangen jeg så deg utbrodere noe så voldsomt i beskrivelsene av deg selv. Men nå ser jeg at du greier å flette dette inn i de fleste tråder, og lurer i grunnen på hvorfor du gjør det. Regner med at det er for å få ventilert noen følelser som ligger på bunnen der eller skape en slags reaksjon. Ville også bare tipse deg om at du ikke nødvendigvis får den oppmerksomheten/blir oppfattet slik du selv ønsker å fremstå ved å skrive slike ting, da. Er helt sikker på at det ikke kun er jeg som har lagt merke til måten du formulerer deg på, dessverre. :/


Sitat av candela Vis innlegg
Det eneste jeg har likt litt var et MMORPG hvor jeg hadde en hel squad som hjalp meg så jeg ikke trengte å være så redd for å dø. Men det ble også fort kjedelig. Jo, og så likte jeg flåklypaspillet veldig godt som barn! Og litt supermario. Tror dessverre at gaming ikke er noe for meg, enda jeg egentlig til og med er motivert for å bli glad i det.

Men jeg har litt lyst til å prøve Zelda. Har dere prøvd det?
Vis hele sitatet...
Videre ønsker jeg bare å si at du ikke trenger å like noe fordi du føler at du bør ettersom vennene dine gjør det eller fordi du går på et bestemt studie. Hvorfor i alle dager må du gjennomføre noe som stresser og frustrerer deg tilnærmet hele tiden? Jeg syns ikke noen skal føle seg presset til å gjøre noe som helt klart ikke faller i smak uansett. Du sier jo svart på hvitt at du selv føler at du burde like det og at du betviler at du noen sinne vil like det. Jo da, det finnes dager der jeg skulle ønske at jeg var interessert i å bake, for eksempel. Men hvorfor pese med noe som rett og slett ikke later til å være noe for deg? Jeg ser ikke helt hvor behovet ligger. Du trenger ikke gjøre dette for å passe inn! Bare vær deg selv, se på fiktive sykehusdrama og fortsett med make-up som du helt klart er mer opptatt av. Tror du får mye mer ut av det enn å være på evig jakt etter noe som muligens ikke eksisterer. Drit i hva alle andre måtte mene og tenke.

For øvrig tror jeg en av grunnene til at veldig mange mennesker liker pengespill/dataspill/spill er fordi det stimulerer belønningssystemet i hjernen vår. Ved rusopplevelser er det dopaminet som er det viktigste signalstoffet, og slikt kan øke hjernens mengde av denne signalsubstansen. Dette stoffet, dopamin, er en slags naturlig stimulans som faktisk sies å holde hjernen aktiv. Har lest at hjerneforskere ved Århus universitet fant at dopaminnivået stiger tre ganger så mye når man spiller voldelige dataspill som når man inntar en dose med gatekokain f.eks. Da er vel ikke denne formen for "ikke-kjemiske rusmidler" noe for deg. Men man kan altså utløse en rekke signalstoffer ved andre former for aktiviteter som gir velbehag, intensitet og ekstase. Sex, jogging over distanse, forelskelse, ekstremsport, spising, spinning i helsestudio og så videre. Kunne sikkert skrevet mer om dette hvis det var behov for det, men enkelt forklart er dette en teori. At det skaper neurobiologiske endringer i visse deler av hjernen, rett og slett.

Syns heller ikke TS skal presse damen sin for mye med dette. Det kan jo føre til stikk motsatt resultat av hva han ønsker å oppnå. Men hvis jeg skal komme med forslag ville jeg sagt meg enig i mange av forslagene her. Little big planet, Mario Party, Mario Kart, Super Smash og så videre. Men hvis du virkelig vil vekke interessen hennes trenger du kanskje ikke fokusere på multiplayer i begynnelsen, nødvendigvis. Hva med å introdusere henne for noen spill som har singleplayer men som kan øke interessen hennes for å spille mer? Er helt enig i at grafisk design og artwork kan ha mye å si her. At det har sjarm, inneholder søte karakterer fra f.eks Studio Ghibli? Da har man jo Ni No Kuni som er et kritikerrost Role-playing-spill. Eller hva med Psychonauts, The Binding of Isaac, Kingdom Hearts (søte Disney-karakterer), Okami (litt Zelda-aktig), Vessel, The Night of the Rabbit, Disney Universe eller et art game som Flower? Man må jo begynne et sted, tenker jeg.

Er glad i de fleste sjangere selv, egentlig. Men jeg regner med at smaken hennes ikke faller helt innenfor The Elder Scrolls-serien, Dragon age, Fable, Dragon’s Dogma, The Witcher og så videre.
Undertale eller spore :3