Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 710
Hei.
Jeg ville rense laptopen min i dag, en Acer aspire 7745g.
Dvs. for støv og dritt.
Lastet ned service manual og satte i gang.

Etter sammensetning er den totalt død, og pc viser null tegn til liv. Status lampen for strøm på pc, lyser heller ikke når strøm er tilkoplet.
Sjekket der "strøm delen" er inni pc men så ingenting galt, ingen knekt lodding osv..
Har montert og demontert pc maaaaaaange ganger nå og ser ingen feil jeg har gjort.

Eneste "feil" jeg vet at jeg gjorde var at minnebrikkene sto i under arbeidet, kan det kortslutte noe?
Sist endret av rubob; 26. august 2014 kl. 18:04. Grunn: skrivefeil
Du kan koble fra alt bortsett fra cpu, strøm og høyttaler/skjerm (ekstern VGA) for å sjekke om hovedkortet er dødt (kortslutta).

Kilde: How to Debug a Dead Motherboard

Men har du prøvd å starte maskinen uten batteriet, kun strømkontakt?
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Du kan koble fra alt bortsett fra cpu, strøm og høyttaler/skjerm (ekstern VGA) for å sjekke om hovedkortet er dødt (kortslutta).

Kilde: How to Debug a Dead Motherboard

Men har du prøvd å starte maskinen uten batteriet, kun strømkontakt?
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, men fant nettopp ei ledning jeg ikke hadde bevisst rørt. Den var ut av stilling. Og strøm ble det. Puh! ☺