Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2598
http://www.dinepenger.no/bruke/ulovl...a-dnb/21527147

Denne reklamen var ulovlig for helt andre grunner enn det jeg trodde i hvertfall. Så begynner jeg å lure. Hvorfor har det seg slik at det er lov å fremstille menn som seksualobjekter men ikke kvinner? Jeg har personlig ikke noe i mot noen av delene. Men er det på grunn av de millioner feministgruppene at alle reklamer med kvinner i BH blir ulovlig med en gang, men når en sånn reklame kommer er det ingen som bryr seg?

Hvis det er sånn det faktisk er så tror jeg mesteparten foretrekker en lettkledd dame isteden for en mann.

Hva mener dere? Hvorfor er ikke denne reklamen ulovlig?

Alså hvis en dame med runde pupper og bra kropp hadde blitt plasert på det bilde i steden for mannen, så hadde det jo blitt shitstorm. Eller er det bare jeg som tenker sånn?
En mann i bar overkropp. Han er muskuløs vel og merke, men menn i bar overkropp er daglig kost.
Kanskje fordi menn i bar overkropp ikke fremmer sex på samme måte som kvinner i samme antrekk?
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
En mann i bar overkropp. Han er muskuløs vel og merke, men menn i bar overkropp er daglig kost.
Kanskje fordi menn i bar overkropp ikke fremmer sex på samme måte som kvinner i samme antrekk?
Vis hele sitatet...
Du må ha høye tanker om deg selv.

Så klart menn fremmer sex like mye som kvinner i bar overkropp, kanskje mer også fordi menn skjuler ikke brystvortene.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Du må ha høye tanker om deg selv.

Så klart menn fremmer sex like mye som kvinner i bar overkropp, kanskje mer også fordi menn skjuler ikke brystvortene.
Vis hele sitatet...
Nå bare lurer du deg selv.
Mener du at menn og kvinner er helt like og at en mannlig brystvorte er like sexy som en kvinnes?
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Hva mener dere? Hvorfor er ikke denne reklamen ulovlig?

Alså hvis en dame med runde pupper og bra kropp hadde blitt plasert på det bilde i steden for mannen, så hadde det jo blitt shitstorm. Eller er det bare jeg som tenker sånn?
Vis hele sitatet...
Det er bare du som tenker at det er en shitstorm. Det er en håndfull Ottar-folk som klager, men reklamer med lettkledde damer er ikke ulovlig. Det henger jo overalt, selv Ottar gidder ikke klage for hvert eneste bikinibilde som brukes i reklame.
Sist endret av Ramaskrik; 6. september 2013 kl. 15:59.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Nå bare lurer du deg selv.
Mener du at menn og kvinner er helt like og at en mannlig brystvorte er like sexy som en kvinnes?
Vis hele sitatet...
For en kvinne så er det jo mer sexy å se på en naken mann, og vica versa

Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Det er bare du som tenker at det er en shitstorm. Det er en håndfull Ottar-folk som klager, men reklamer med lettkledde damer er ikke ulovlig. Det henger jo overalt, selv Ottar gidder ikke klage for hvert eneste bikinibilde som brukes i reklame.
Vis hele sitatet...
Ja det kan hende, jeg har bare fått med meg i media at det er så mange som klager på lettkledde damer etc i reklamer, hvorvidt de blir fjerna vet jeg ikke. Men hvis de blir så syns jeg jo det er rart at sånne bilder av menn får lov til å stå, mens alle damer blir fjerna.
Du er ganske idiot hvis du tror flyttefolka ser slik ut. Du blir skuffa når Torstein og Halvard kommer på døra får å hente senga di.

Om du vil se kontroversiell reklame, kan jeg foreslå United colors of benetton.
Skapte debatt rundt om i hele verden, de yppet på seg alt fra religion til hele land, og det er en av grunnene til at de er så store i dag. Merk at de selger klær, og i ingen av reklamene sine viser de frem sine egne klær. Genialt!
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Ja det kan hende, jeg har bare fått med meg i media at det er så mange som klager på lettkledde damer etc i reklamer, hvorvidt de blir fjerna vet jeg ikke. Men hvis de blir så syns jeg jo det er rart at sånne bilder av menn får lov til å stå, mens alle damer blir fjerna.
Vis hele sitatet...
Det som først og fremst er problematisk og ulovlig er kroppsfikserte reklamer uten kontekst. Altså der det brukes (halv)nakne kropper bare for å ha (halv)nakne kropper i reklamen, uten at det henger sammen med budskapet eller produktet man selger. For eksempel lettkledde damer som vrir seg på panseret til en bil.
Sist endret av Mith; 6. september 2013 kl. 16:31.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det som først og fremst er problematisk og ulovlig er kroppsfikserte reklamer uten kontekst. Altså der det brukes (halv)nakne kropper bare for å ha (halv)nakne kropper i reklamen, uten at det henger sammen med budskapet eller produktet man selger. For eksempel lettkledde damer som vrir seg på panseret til en bil.
Vis hele sitatet...
Ja jeg er helt enig. Men jeg syns heller ikke en nalvnaken bodybuilder er i "kontekst" med dette bilde. Det blir jo det samme som om de har halvnakne damer som vrir seg på panseret til en bil, med vaskeklut
Sist endret av Spelevinken; 6. september 2013 kl. 16:35.
Det er jo åpenbart at han er valgt ut og stiller med bar overkropp på grunn av utseendet. At han bærer en vaskemaskin er, som spelevinken sier, like relevant som de halvnake damene som vasker en bil. Det er jo åpenbart at den reklamen er en av mange små saker som bidrar til at det over lang tid nå har blitt mer og mer fokus på kropp og utseende på menn.

Om det er greit eller ikke er en annen sak dog. Jeg mener personlig det er, men jeg mener at tilsvarende med ei dame hadde vært greit også. Akkurat som jenter flest liker å se på han typen der, liker jeg å se pene damer. All den tid reklamer nå om dagen inneholder rundt omkring null nyttig informasjon jeg ønsker å få med meg er det bare hyggelig om det er noe pent å se på der iallefall.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
For en kvinne så er det jo mer sexy å se på en naken mann, og vica versa
Vis hele sitatet...
Ja, det er det.
En mann i bar overkropp kan fortsatt vandre ned Karl Johan uten å nødvendigvis tiltrekke seg mange blikk.

Kan en kvinne gjøre det samme? I bar overkropp altså.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Ja det kan hende, jeg har bare fått med meg i media at det er så mange som klager på lettkledde damer etc i reklamer, hvorvidt de blir fjerna vet jeg ikke. Men hvis de blir så syns jeg jo det er rart at sånne bilder av menn får lov til å stå, mens alle damer blir fjerna.
Vis hele sitatet...
Lettkledde reklame-damer blir ikke fjerna, men de som klager på det får mye gratis spalteplass og fremstår dermed som de er flere enn de egentlig er. Litt som at det er ikke veldig mange ekstreme islamister i Norge (uten at jeg skal sammenligne meningsinnholdet) men skal man tro avisene, så kryr det av dem.

Jeg skjønner at det er et reellt problem for mange med skjønnhetspress gjennom reklame. Men for min egen del synes jeg det er helt ok med bikinidame-plakater, og at noen folk liker å se på muskelmann-plakater er ikke et problem for meg.

Men for å være helt klar: Kropp i reklame er et moralsk spørsmål, ikke et juridisk. Og forkjellen er at moral er opp til hver enkelt, juss er ikke det.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Men for min egen del synes jeg det er helt ok med bikinidame-plakater, og at noen folk liker å se på muskelmann-plakater er ikke et problem for meg.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er helt greit jeg også, uten tvil. De gjør jo enehver reklame finere. Det jeg reagerer på er rett og slett de hundre artikklene som blir publisert som er imot lettkledde damer, mens ingen bryr seg om det er en mann.
Det kan jo kun være kvinner bak sånne grupper så klart. Jeg blir vel bare litt sur når de samme gruppene hyler om likestilling men prøver kun å fjerne bilder av sitt eget kjønn
Markedskommunikasjon 101;
Noen ganger er det best å bryte reklamens regler, at det blir oppslag i avisa er bare bra. Ei bot på feks 200 000 er lite å betale for en slik reklame.

Du har noe verre kalt shock advertising
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Nå bare lurer du deg selv.
Mener du at menn og kvinner er helt like og at en mannlig brystvorte er like sexy som en kvinnes?
Vis hele sitatet...
Dette er jo helt urelatert da dette kommer Ann på sexualitet
Sitat av faceplants Vis innlegg
Dette er jo helt urelatert da dette kommer Ann på sexualitet
Vis hele sitatet...
La oss anta at alle er heteroseksuelle.

Lettkledde kvinner blir brukt for alt det er verdt og det er en grunn til det. Hadde halvnakne menn hatt samme påvirkning ville nok disse blitt brukt i like stor grad.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Lettkledde kvinner blir brukt for alt det er verdt og det er en grunn til det.
Vis hele sitatet...
Nå har man jo den evige teorien om at menn er kåtere enn kvinner. Hvis evolusjonen handler om forplantning (og kan måles i tid) så koster sæd noen minutter og graviditet ni måneder. Følgelig vil flere menn være mer interessert i seksuelle inntrykk som er unnagjort på kort tid. Men om det er slik det henger sammen, vet jeg ikke.
jeg må ærlig talt si at å hisse seg opp over utseendet på reklamen framfor hva den ble lyst ulovlig for, som virkelig er fucked up ulovlig, are grunnt og pedantisk.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
jeg må ærlig talt si at å hisse seg opp over utseendet på reklamen framfor hva den ble lyst ulovlig for, som virkelig er fucked up ulovlig, are grunnt og pedantisk.
Vis hele sitatet...
Vel, hvis 'æææhhhh en pen kvinnekropp; ta den bort! Sånn ser ikke min ut'-feministene får lov til å være ha grunne, pedantiske sosiale analyser en 4-åring kan plukke fra hverandre forlanger jeg retten til det samme!
Reklame består av skitne triks. Det er derfor jeg aldri ser på reklame.

Det skulle vært svart skrift på hvit bakgrunn, med en enkel setning om hva budskapet inneholdt. DA hadde jeg lest det.