Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3136
God kveld freaks!

Nå har det seg slik at jeg skal dit i jula med familie i 22 dager. Og har på følelsen at det kan bli litt kjedelig

Så mitt spørsmål til dere freaks er om noen har noen tips til ting man kan gjøre der?

Tenkte på sightseeing, turutflukter, dykkermuligheter, båt turer, bra spiseplasser etc.

Noen som har noen ideer?

På forhånd takk!
Dro på no delfin sightseeing som sugde heftig i fjor, leide bil så jeg fikk sett en del på den måten.mange gode nattklubber der. Mye masete "kompiser" som prøver selge no billetter til et stort discotek jeg ikke husker navnet på. Tattovering er veldig billig der. Helt grei plass for bleike nordmenn
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Fiks deg noe billigt grønt på gaten, og gjør deg noen fine kvelder ved stranden.
[quote=P-freak;2756330]Fiks deg noe billigt grønt på gaten, og gjør deg noen fine kvelder ved stranden. [
Fikk bare bush grønt der jeg så ga faen, colaen var enda værre så ble stort sett alkohol. Men ganske liberale på apoteket der nede.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av illest Vis innlegg
Fikk bare bush grønt der jeg så ga faen, colaen var enda værre så ble stort sett alkohol. Men ganske liberale på apoteket der nede.
Vis hele sitatet...
Hm, trist å høre. Synes å huske at jeg fikk noen rimelig fine buds for en billig penge der en gang. Men det kan jo variere hvor heldig man er.
Dra opp i fjellene og hils på folk som bor i huler!
Lei bil og kjør gris!! Typ 40 euro pr dag med full tank og forsikring for en fet kjerre.. Vi leige Focus ST forrige gang vi var der
Må nok beklage, men gran canaria er ett mekka for barnefamilier og pansjonister, ser ut som en muligens kjip ferie. Men ta turen til playa de engles, der er det spor av noe party og liv.
Stort sett som beskrevet over her, bare se denne videoen, det burde bekrefte det
http://www.youtube.com/watch?v=cds7lSHawAw
Trådstarter
Sitat av Mötley Crüe Vis innlegg
Må nok beklage, men gran canaria er ett mekka for barnefamilier og pansjonister, ser ut som en muligens kjip ferie. Men ta turen til playa de engles, der er det spor av noe party og liv.
Vis hele sitatet...
Det jeg var redd for egentlig
Om du tar deg en tur bort til Mogan, så hadde de i alle fall ubåt-tur når jeg var der, for en del år siden, tror de har det enda.

Er ganske fint der også, forsåvidt. Så har du jo gocart-bane et sted borti der, men husker ikke helt, hehe.
Vær forsiktig om du skal kjøpe kokain på gata der.. Jeg kjøpte 3g med et slags hvitt pulver som ikke gav noe effekt.. ble lurt for noen kroner ja.. Men jeg fikk tak i hasj (jeg var på puerto rico, gran caranaria), og den funka greit. Satt på hotellrummet alene og røyka hasj og så på den latterlige tv'n de har der. Vil bare si at jeg misliker Gran Canaria sterkt.. Det er en charterfelle uten like.. Bare hvite, dårlige murhoteller over alt.. Noen barer og puber med rotten klasse. Men om du først skal dit så burde du prøve å gjøre det beste ut av det.. Hasj er ihvertfall ikke noe problem å skaffe der. (Gran Canaria ligger jo rett ved siden av Marokko. Tipper det er der de får hasjen fra..)
De har et teknisk museum der med en veldig kul ballbane.
Ellers, så liker jeg Las Palmas bedre enn de hjernedøde stedene sørpå, det er en ekte by ihvertfall
Trådstarter
Sitat av ArneAnd Vis innlegg
De har et teknisk museum der med en veldig kul ballbane.
Ellers, så liker jeg Las Palmas bedre enn de hjernedøde stedene sørpå, det er en ekte by ihvertfall
Vis hele sitatet...
Skal holde utkikk etter det, takk!

Bare til informasjon så er jeg ikke ute etter hvordan man får tak i dop etc.
er kult på playa del ingles, masse bra damer der. så ta en tur dit, men ikke drikk deg får full aleine..
Las Pamlas er en fin by det! Mye muligheter for shopping er det også, og man har blant annet store sentere som El Corte Inglés. Nå begynner det å bli noen år siden jeg var der, men det er sikkert ikke blitt noe mindre shoppingmuligheter der.

Ellers er det en fin by med mange fine bygninger og koselige, gamle strøk. Det er en ålreit by å vandre litt rundt i, men som i alle store byer i sørlige land er det nok av lommetyver og sånt der. Så pass litt på.

Når du skal være der såpass lenge vil jeg forresten anbefale å leie en bil. Det er mange fine steder på Gran Canaria, og personlig vil jeg anbefale minst én tur opp i fjella. Der ligger det mange innsjøer hvor man kan bade og kose seg i fine omgivelser. Det er heller ikke så mye turister i disse fjellområdene, men nok av spanjoler som vil komme seg litt vekk fra byen..

En annen ting du må oppleve på Gran Canaria er markedet på Puerto de Mogan. Dette er hver fredag på formiddagen. Puerto de Mogan er forøvrig en utrolig vakker havnby med fine bygninger og en utrolig havn. Du bør definitivt ta deg en tur dit, selv om det er helt på andre siden av øya(tar nok fort halvannen time med bil)! Vil også anbefale å ta en tur på en yatch eller ferje når du er der, da dette er en fantastisk opplevelse på en varm, skyfri dag!

Fra Las Palmas er det forøvrig ikke så langt til verken badeland eller dyreparker, hvis du liker sånt, og det er gode bussmuligheter til disse parkene.

Om du liker fotball må du bare se en fotballkamp der! Stemningen er helt syk i forhold til norske kamper, og fotballstadioen der er stor og fin!

Til slutt vil jeg anbefale deg å droppe megaturiststeder som Plata del Inglés eller Puerto Rico. Det er bare jallabutikker der med afrikanere som skal selge falske klokker og vesker. Det er fine steder for å feste, men ellers helt nedslitte og kjedelige.
Sist endret av Mandokir; 12. november 2012 kl. 11:47.
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Las Pamlas er en fin by det! Mye muligheter for shopping er det også, og man har blant annet store sentere som El Corte Inglés. Nå begynner det å bli noen år siden jeg var der, men det er sikkert ikke blitt noe mindre shoppingmuligheter der.

Ellers er det en fin by med mange fine bygninger og koselige, gamle strøk. Det er en ålreit by å vandre litt rundt i, men som i alle store byer i sørlige land er det nok av lommetyver og sånt der. Så pass litt på.

Når du skal være der såpass lenge vil jeg forresten anbefale å leie en bil. Det er mange fine steder på Gran Canaria, og personlig vil jeg anbefale minst én tur opp i fjella. Der ligger det mange innsjøer hvor man kan bade og kose seg i fine omgivelser. Det er heller ikke så mye turister i disse fjellområdene, men nok av spanjoler som vil komme seg litt vekk fra byen..

En annen ting du må oppleve på Gran Canaria er markedet på Puerto de Mogan. Dette er hver fredag på formiddagen. Puerto de Mogan er forøvrig en utrolig vakker havnby med fine bygninger og en utrolig havn. Du bør definitivt ta deg en tur dit, selv om det er helt på andre siden av øya(tar nok fort halvannen time med bil)! Vil også anbefale å ta en tur på en yatch eller ferje når du er der, da dette er en fantastisk opplevelse på en varm, skyfri dag!

Fra Las Palmas er det forøvrig ikke så langt til verken badeland eller dyreparker, hvis du liker sånt, og det er gode bussmuligheter til disse parkene.

Om du liker fotball må du bare se en fotballkamp der! Stemningen er helt syk i forhold til norske kamper, og fotballstadioen der er stor og fin!

Til slutt vil jeg anbefale deg å droppe megaturiststeder som Plata del Inglés eller Puerto Rico. Det er bare jallabutikker der med afrikanere som skal selge falske klokker og vesker. Det er fine steder for å feste, men ellers helt nedslitte og kjedelige.
Vis hele sitatet...
Takker for godt utfylt svar!

leiebil blir vi å leie, så det blir noen kjørerturer. Er ikke typen som ligger på stranda hele tiden, klarer maks en time før jeg kjeder meg. så skal prøve å utforske litt egentlig
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som vet hvordan exstasyen er her nede? ble tilbudt litt X, men er skeptisk på kvaliteten.
Noen som har erfraringer? takk
Mener ikke å hijacke tråden, men hvordan er byforholdene i playa del ingles?
Er det bare fjortisjenter der og er det mulig å kose seg på byen uten tumulter med bråkmakere?