Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 12190
Hei, alle freaks

Leste at rundt 8% av voldtekter som begås er bare falske anklagelesr (ifølge FBI). Årsakene kan være at hevn og lignende. Men både det å bli falskt anklaget for å ha voldtatt noen, og det at noen blir voldtatt er to grusomme handlinger, så hva tenker folk er verst?

Mens de største skadene et voldektsoffer får (både psykiske og evt. fysiske skader), så vil som regel offeret få støtte fra omgivelsene rundt seg, og (forhåpentligvis) klare å overkomme de psykologiske smertene som personen kan ha fått av voldtekten. En person som blir anklaget for voldtekt, derimot, vil bli utstøtt av venner og bekjente, få problemer i arbeidslivet, og generelt bli sett på som en fæl person -- dette vil følge personen gjennom hele livet, uansett hvor mye personen konstanterer for at han/hun ikke gjorde det.

Burde det være en høyere straff for falske ankagelser? Er de to handlingene like ille? Personlig er jeg ikke sikker, så si deres meninger!
ArbeidsledigProletar
Det spørsmålet blir ærlig talt litt for dumt og svart hvitt, alt er invidiuelt, men begge deler kan totalt ødelegge et liv.
Naturligvis er dette svært individuelt, med tanke på at noen vil reagere med stoisk ro og ikke ta seg fullt så nær som andre, mens andre vil alltid slite med problemene tilknyttet dette. Så ja, det varier fra folk til folk. Men spørsmålet gikk mest ut på hvilken av de to some kan ødelegge ens liv mest, og her er det vel forskjellige meninger.
En kamerat av meg ble anklaget for voldtekt etter en fuktig kveld på byen. Han fant seg en dame som han ble med hjem. Dagen etter angret hun veldig på det som skjedde så hun anmeldte han for voldtekt. Har snakket med henne i ettertid og spurt hvorfor hun gjorde det. Svaret jeg fikk var "jeg ville ikke at folk skulle vite at jeg hadde sex med han frivillig". Kameraten min ble frikjent for rundt 2 måneder siden etter nesten 4 måneder med avhør og rettsaker. Å ødelegge en persons liv kun pga dårlig selvfølelse er noe av det jævligste jeg kan tenke meg. Du er selv ansvarlig for dine handlinger. Fylla har skylda sier de fleste, men hvem har skylda for fylla? Jeg mener straffene for falks anklage bør være rimelig høye mtp. hvor mye skade det kan gjøre om den siktede blir dømt på feil grunnlag(justismord).
Sist endret av Bmariuz; 12. november 2011 kl. 02:44.
Men:

Et ekte voldtekt ødelegger et liv på ekte.

Et falskt voldtekt ødelegger et liv, men det KAN gå bra, fordi man kan bli frikjent. Forstår likevel at det blir mye turbulens.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Fylla har skylda sier de fleste, men hvem har skylda for fylla?
Vis hele sitatet...
Den lever jeg etter også .. men når det kommer til damer, så er det litt forskjellig. Noen gir faen, andre er usikre og altfor fulle, da gjelder det å finne ut det på forhånd. Er de egentlig ikke villige, så gir man faen.
Man kan fremdeles også bli dømt for en "falsk voldtekt".

Falske politianmeldelser, uansett hvilken situasjon, er både å rope ulv og å utpeke uskyldige som ulven, samt å kaste bort enorme politiressurser på noe som i utgangspunktet er en ikke-sak. Ressurser som kunne vært brukt på å forebygge og løse andre voldtektssaker.
Vil du heller bli voldtatt, eller bli anklaget. For min del er svaret ganske åpenbart. Anklaget.
Å nå snakker jeg ikke om en søt blondine med store pupper som voldtar deg heller. Tenk deg heller en russisk kjerring på 110 kilo. Som banker deg i tillegg.
Jenter som leverer inn falsk voldtekts anmeldelse bør sendes rett i fengsel,fuck dem.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jenter som leverer inn falsk voldtekts anmeldelse bør sendes rett i fengsel,fuck dem.
Vis hele sitatet...
HELT enig der.

Jeg hadde for min del krevd å få se mobiltelefonen for å se om jenta har kjæreste. Har hun det, lar jeg det være.

Samme med meg, hvis dama mi har sex med en annen i fylla, kommer jeg til å true med at hun enten anmelder det som voldtekt, ellers går jeg fra henne.
De blir straffet, så lenge de blir anmeldt. Protip nr. 1 må dog være å tenke med det øverste hodet før man tenker med det nederste, og å ikke stikke penis inn i noe som politianmelder deg dagen etter. Om du derimot ikke har klart å unngå dette, så anmelder man tilbake, og får faktaene og historien sin straight.

Fylla har kanskje skylda i mer enn én sammenheng.

Sitat av KRS93 Vis innlegg
HELT enig der.

Jeg hadde for min del krevd å få se mobiltelefonen for å se om jenta har kjæreste. Har hun det, lar jeg det være.

Samme med meg, hvis dama mi har sex med en annen i fylla, kommer jeg til å true med at hun enten anmelder det som voldtekt, ellers går jeg fra henne.
Vis hele sitatet...
Skal en hypotetisk uskyldig mann anmeldes fordi den hypotetiske dama di ligger på ryggen og skriker etter hypotetisk pikk? Denne tankegangen er kilden til problemet, og klarer du lese igjennom innlegget ditt én gang til uten å se hvordan det er totalt selvmotsigende så er du en del av problemet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Samme med meg, hvis dama mi har sex med en annen i fylla, kommer jeg til å true med at hun enten anmelder det som voldtekt, ellers går jeg fra henne.
Vis hele sitatet...
Wow. Om dama di frivillig er utro mot deg gir du henne dét ultimatumet? Begå en ulovlighet eller si ha det bra?

Trådtittelen besvarte jeg med én gang med «voldtekt». Førstepost ser dog ut til å si noe ganske annet enn tittel.

jOkKeJacKaL sin tråd er relevant.
Sist endret av Jonta; 12. november 2011 kl. 03:03. Grunn: Klarere formulering.
ArbeidsledigProletar
Det som er det værste med de falske andmeldelsene er at det er FORBANNA respektløst ovenfor de som faktisk blir voldtatt. Det er helt sykt at kvinner kan ha så liten respekt for sine medkvinner at de kan gjøre noe sånt.


Sitat av KRS93 Vis innlegg
HELT enig der.
Samme med meg, hvis dama mi har sex med en annen i fylla, kommer jeg til å true med at hun enten anmelder det som voldtekt, ellers går jeg fra henne.
Vis hele sitatet...
Det der er bare så stygt på så mange nivåer at du forjener ørtæv.
Sist endret av Batabusa; 12. november 2011 kl. 03:06.
Sitat av ulldott Vis innlegg
Skal en hypotetisk uskyldig mann anmeldes fordi den hypotetiske dama di ligger på ryggen og skriker etter hypotetisk pikk? Denne tankegangen er kilden til problemet, og klarer du lese igjennom innlegget ditt én gang til uten å se hvordan det er totalt selvmotsigende så er du en del av problemet.
Vis hele sitatet...
Altså, se på det jeg skrev rett over. Han bør sjekke om dama har type før han gjør noe.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Wow. Om dama di frivillig er utro mot deg gir du henne dét ultimatumet? Begå en ulovlighet eller si ha det bra?

Trådtittelen besvarte jeg med én gang med «voldtekt». Førstepost ser dog ut til å si noe ganske annet enn tittel.

jOkKeJacKaL sin tråd er relevant.
Vis hele sitatet...
Dessuten, hun kommer til å velge ha det bra. Fint for meg!
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Altså, se på det jeg skrev rett over. Han bør sjekke om dama har type før han gjør noe.



Dessuten, hun kommer til å velge ha det bra. Fint for meg!
Vis hele sitatet...
Hvilken verden lever du i? Man har ett ansvar, og det er å forhøre seg om hun er interessert eller ikke, og skal jeg være ærlig, om dette ikke er klart og tydelig så går det under voldtekt. Hvis ikke, går det under utroskap, og da er det dessverre ikke han som er synderen i denne hypotetiske situasjonen.
Sitat av ulldott Vis innlegg
Hvilken verden lever du i? Man har ett ansvar, og det er å forhøre seg om hun er interessert eller ikke, og skal jeg være ærlig, om dette ikke er klart og tydelig så går det under voldtekt. Hvis ikke, går det under utroskap, og da er det dessverre ikke han som er synderen i denne hypotetiske situasjonen.
Vis hele sitatet...
Er ikke meningen å legge skylden på HAN. Men altså, når dama mi er utro, kommer jeg uansett til å gå fra henne. Gir jeg henne det valget, VET jeg at det blir sånn at hun må gå fra meg. Og da blir jeg verdens lykkeligste gutt igjen
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Er ikke meningen å legge skylden på HAN. Men altså, når dama mi er utro, kommer jeg uansett til å gå fra henne. Gir jeg henne det valget, VET jeg at det blir sånn at hun må gå fra meg. Og da blir jeg verdens lykkeligste gutt igjen
Vis hele sitatet...
Grei løsning, men fremdeles ganske respektløst ovenfor de som faktisk blir voldtatt rundt om kring. Nå er ditt kjærlighetsliv ikke min business, jeg bare følte at det ikke var helt samsvar med de to avsnittene du skrev.
Jeg så en dokumentar på TV for en stund siden, men der var det en gutt som hadde blitt anklaget for å voldta ei jente på 15-16år gutten var forøvrig like gammel. Var ganske syk dokumentar, gutten måtte i et ungdomsfengsel mellom rettsakene, å familien ble slått konkurs pga alle pengene de måtte bruke på advokat, rettsak osv.

Etter en dna test fikk de bevis nok, endte med at gutten ble frikjent å jenta fikk X antal år bak lås og slå.
Jeg husker ikke helt hva motivet til jenta var, men var typisk sånn "du slo opp med meg, da anmelder jeg deg for voldtekt"
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Samme med meg, hvis dama mi har sex med en annen i fylla, kommer jeg til å true med at hun enten anmelder det som voldtekt, ellers går jeg fra henne.
Vis hele sitatet...
Det er slike som deg som er med på å skape falske voldtektsanklager.

Om dama di har sex med noen andre, så får det være noe dere to må snakke om - uten at du prøver å påtvinge en voldtektsforbrytelse på en (sannsynligvis) uskyldig person.
Det er ikke sikkert denne personen hadde visst at hun hadde kjæreste en gang.
Slike saker tærer høyst sannsynlig på psyken på den som anmeldes også.
Sitat av ulldott Vis innlegg
De blir straffet, så lenge de blir anmeldt.
Vis hele sitatet...
I mitt tilfellet ble bitchen ikke straffet

Saken ble henlakt mot henne mens jeg mistet alle venner og ble ut vist fra skolen

Selv nå 3 år etter tror folk at ingen røyk uten ild

Fake anmeldelser suger
Kjipt å høre :/
Statistisk sett er voldtekt verre enn anklage, da voldtekt topper listen over risiko for PTSD. På individuelt nivå kommer det an på hvilke personer det er snakk om, og hva de har måttet gå igjennom.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Samme med meg, hvis dama mi har sex med en annen i fylla, kommer jeg til å true med at hun enten anmelder det som voldtekt, ellers går jeg fra henne.
Vis hele sitatet...
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Er ikke meningen å legge skylden på HAN. Men altså, når dama mi er utro, kommer jeg uansett til å gå fra henne. Gir jeg henne det valget, VET jeg at det blir sånn at hun må gå fra meg. Og da blir jeg verdens lykkeligste gutt igjen
Vis hele sitatet...

Kul type du.
Hva hvis dama er såpass glad i deg at hun anmelder han da? Ødelegge mye av livet til en annen person fordi du gir ett ultimatum som minner 100% om at du er fulstendig hjernedød og overhodet ikke eier empati. Du er vel typen som kan banke dritten ut av han også da eller? Alle kan jo gjøre feil. Er ihvertfall ikke hans skyld.

Edit: Er du like feig som du høres ut som? Tør ikke å gjøre det slutt selv...
Sist endret av SinHazzard; 12. november 2011 kl. 17:11.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Samme med meg, hvis dama mi har sex med en annen i fylla, kommer jeg til å true med at hun enten anmelder det som voldtekt, ellers går jeg fra henne.
Vis hele sitatet...
Du skulle regelrett hatt litt god gammel ris på rompa, makan til utsagn.

Sitat av KRS93 Vis innlegg
Er ikke meningen å legge skylden på HAN. Men altså, når dama mi er utro, kommer jeg uansett til å gå fra henne. Gir jeg henne det valget, VET jeg at det blir sånn at hun må gå fra meg. Og da blir jeg verdens lykkeligste gutt igjen
Vis hele sitatet...
Ikke bare blir du verdens lykkeligste, men du kan allerede nå smykke deg med tittelen: verdens mest hjernedøde.
Sist endret av tafsern; 12. november 2011 kl. 17:17.
Selv vil jeg uten tvil heller bli voldtatt enn anklaget. (Gitt at voldtekten ikke har alvorlige fysiske konsekvenser, hiv o.l.)

Er det jeg som blir voldtatt trenger det ikke å komme ut. I andre tilfellet vil det det.
Sist endret av Ingens gate; 12. november 2011 kl. 17:17.
Voldtekt kan være så mangt. Vil tro der er forskjell på en grov overfallsvoldtekt begått av en feit illeluktende gammel mann, og om ei dame har slokna på fylla og typen hennes har sex med henne. Begge deler er voldtekt. Men tror ikke begge er like traumatiske.

Om man blir falskt anklaget for voldtekt, så tror venner, familie, klassekamerater/kolleger og fremtidige potensielle kjærester at du er voldtektsmann, og det følger deg resten av livet. Uansett om du blir dømt eller frikjent. Pluss en kamp mot det norske rettsvesenet.

Jeg tror uansett at falske anklager er verst. Men nå har jeg aldri blitt utsatt for noen av delene, så kan jo ikke vite hvordan det er.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
HELT enig der.

Jeg hadde for min del krevd å få se mobiltelefonen for å se om jenta har kjæreste. Har hun det, lar jeg det være.

Samme med meg, hvis dama mi har sex med en annen i fylla, kommer jeg til å true med at hun enten anmelder det som voldtekt, ellers går jeg fra henne.
Vis hele sitatet...
Er du selv klar over hvor dum du er?
Noe å bemerke seg er at både den falske anklagelsen og voldtekten vil følge en resten av livet -- begge kan skape misstillit til andre/misantropi hos vedkommende.. Den falske anklagelsen vil offisielt følge vedkommende resten av livet (rulleblad, sosial stigma), mens personen som ble voldtatt vil ha dette hengende over seg mer mentalt (i form av paranoia). Riktignok kan en som er blitt falsk anklaget trøste seg selv ved å vite at han/hun ikke har gjort noe galt, men allikevel -- er nok svært ille for den personen å bli fremstilt som noe han/hun ikke er, og møte konsekvensene av det.

Nei, det er vanskelig å si hva som er verst.
For meg er det ikke spørsmål engang. Voldtekt er verst.
For oss som ikke har opplevd noen av delene vil dette være vanskelig å bedømme. Men jeg personlig vil tro at voldtekt er verst, selv om man vil ha en voldtekts anklage over seg resten av livet hvis man blir falskt anmeldt.
Jenter som falskt anklager menn for voldekt bør selv bli voldtatt av rettsystemet.
Nå har det jo seg sånn att en person som blir falskt anklaget men ikke dømt, har muligheter for å rømme fra problemet, flytte fra stedet. Det kan ikke ett offer for voldtekt gjøre, problemet/minnene vil alltid følge dem.

Er det slikt att man hadde blitt offer for ett justismord kan jo det ødelegge livet for alltid, men en eller annen gang klarer han vel å legge alt bak seg. Men jeg ser att det kan være problematisk å avgjøre hva som er illest for den enkelte.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Samme med meg, hvis dama mi har sex med en annen i fylla, kommer jeg til å true med at hun enten anmelder det som voldtekt, ellers går jeg fra henne.
Vis hele sitatet...
Takket være folk som tenker slik du gjør, blir det problemer i dagens samfunn.


Tullete spørsmål. Dette er individuelt, og kan variere fra hvordan enhver person ville reagert.
ArbeidsledigProletar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Nå har det jo seg sånn att en person som blir falskt anklaget men ikke dømt, har muligheter for å rømme fra problemet, flytte fra stedet. Det kan ikke ett offer for voldtekt gjøre, problemet/minnene vil alltid følge dem.

Er det slikt att man hadde blitt offer for ett justismord kan jo det ødelegge livet for alltid, men en eller annen gang klarer han vel å legge alt bak seg. Men jeg ser att det kan være problematisk å avgjøre hva som er illest for den enkelte.
Vis hele sitatet...
TJa. Føler dette blir enkelt. Tror ikke noen som helst vil se på deg med de samme øynene etter en sånn anmeldelse. Hva med familie og kompiser? Går ikke an å bare rømme fra alle i livet ditt.
Så som jeg sier, er ikke så enkelt som å si at det ene er værre enn det andre, det opp til hver enkel sak og individ og hvor belastende noe er for hver enkelt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har blitt voldtatt, det tok meg 10 år på å forstå at det ikke var min feil., og den skammen, som jeg må leve med, hver dag og natt, under jeg ingen. Jeg fylte 20 , men de 10 åra, har ikke vært greit å å prøve å føle meg levende igjen.
Uansett om du blir uskyldig dømt , eller utsatt for voldtekt, så er det tap, ensomhet , og noe som følger en resten av livet.
Uansett så er det et grovt misbruk av en som har blitt fratatt livet. Senskadene er et mareritt for meg., og ikke minst å bli fratatt min kontroll over hva de gjorde. Men å sitte å vite at en ikke har gjort noen no slikt, det er vel ikke så mye bedre liv og leve det.
Tror jeg da... uansett så blir en misbrukt.
Å bli voldtatt er mer alvorlig enn å få falske anklager mot seg, men falske anklager er også en meget alvorlig sak som bør straffes hardt. Er alltid vanskelig å si noe konkret om strafferammen, men 1 år i fengsel høres ut som en passende straff for å forsøke å ødelegge en annen persons liv og rykte.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Antydning Vis innlegg
Mens de største skadene et voldektsoffer får (både psykiske og evt. fysiske skader), så vil som regel offeret få støtte fra omgivelsene rundt seg, og (forhåpentligvis) klare å overkomme de psykologiske smertene som personen kan ha fått av voldtekten.
Vis hele sitatet...
Du presenterer en veldig naiv oppfatning av overgrep og dets konsekvenser. Alle mennesker kan bli utsatt for overgrep og livssituasjonene deres kan variere voldsomt. Voldtekt er ikke noe som bare rammer psykisk sterke norske jenter med en støttende omgivelse, og selv da er voldtekt sjelden så utvetydig en voldtekt at støtte lar seg høstes - av venner, utenforstående og det norske rettsapparatet.
Barn blir voldtatt, mennesker får psykiske knekker som de kjemper med resten av livet, og man kan ende opp med å forfølges eller myrdes - gjerne av familie - om man står frem eller blir "fersket" som voldtektsoffer.

Det er ikke OK med falske anmeldelser og de skal ikke bagatelliseres, men falske anmeldelser er ikke noe som kan ikke sidestilles med voldtekt.

Edit: Ser nå at dette var en gammel tråd som nylig ble dratt opp igjen. Jaja.
Sist endret av Mullah; 16. desember 2013 kl. 09:13.
Det kommer veldig ann på situasjonen. En dame som har blitt psykisk og/eller fysisk misbrukt av mannen sin gjennom flere år og til slutt anmelder han for voldtekt kan jeg ha en del respekt for. En mann som får en jente til sengs på blackout fylla, hvor hun ombestemmer seg rett før shits about to go down, og deretter gir noen halvhjertige nei mens mannen fortsetter, blir straffet hvor voldtekt og sitter inne i 5 år kan jeg også ha respekt for. Det er de som i edru tilstand, over tid, ikke har noe problem med å voldta eller anklage folk for voldtekt som er monstere.
Sitat av Tap_the_Apex Vis innlegg
For meg er det ikke spørsmål engang. Voldtekt er verst.
Vis hele sitatet...
Det avhenger nok fra person til person. Noen blir ødelagt for livet ved en voldtekt mens andre ikke tar det så tungt.

Hvordan er det egentlig voldtektssaker blir løst når siktede innrømmer frivillig sex, det blir jo ord mot ord? DNA og slikt hjelper jo ikke da begge erkjenner samleiet.

Hva er greia med at folk alltid skal ta gutten som hadde sex med dama di?
Såfremt det ikke er noen god kompis av deg er det jo dama du burde rette alt sinnet ditt mot? Det er da for faen ikke slik at man skal behøve å sjekke mobilen til folk som legger ann på deg i tilfelle de har type.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Å bli voldtatt er mer alvorlig enn å få falske anklager mot seg, men falske anklager er også en meget alvorlig sak som bør straffes hardt. Er alltid vanskelig å si noe konkret om strafferammen, men 1 år i fengsel høres ut som en passende straff for å forsøke å ødelegge en annen persons liv og rykte.
Vis hele sitatet...
1 år er da alt for lite for å ødelegge/prøve å ødelegge livet til noen. Burde vært lik strafferamme spør du meg.
Sist endret av pkk1990; 16. desember 2013 kl. 16:07.
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1044263.ece

Tror begge deler kan ødelegge liv. Men som linken tilsier "- Jenter kan nyte voldtekten"
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Onibawan Vis innlegg
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1044263.ece

Tror begge deler kan ødelegge liv. Men som linken tilsier "- Jenter kan nyte voldtekten"
Vis hele sitatet...
Som linken sier: det er ett problem at 1/4 av guttene de spurte faktisk mente det.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Choobe Vis innlegg
Som linken sier: det er ett problem at 1/4 av guttene de spurte faktisk mente det.
Vis hele sitatet...
Det er et problem at en tredjedel mener det. Uvitene shitkids på yrkesfaglige linjer.
Det er der all søpla havner vett. (jeg gikk yrkesfag Så jeg later som om det er greit at jeg sier det. )

Og de fleste vokser vel opp og når de får sett og opplevd litt, fått en bredere horisont, skjønner at det ikke er sånn.
Vanvittig skremmende likevel.
Sist endret av Batabusa; 19. desember 2013 kl. 03:10.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Blir litt mye å lese hele tråden, men gikk han noen gang til motanmeldelse, og hvis så, vant han fram?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
hemmeligegreier: Trenger ikke lese hele tråden. Kun TS sine innlegg. Har ikke lest i den siden den ble postet, men iirc var det et ønske å få saken ut av verden ASAP hvertfall.
_________________________

Om det er noen som har undersøkelsen det skrives om over her er jeg interessert i å lese den. Har snoket litt på Mons Bendixen, men uten å finne den. Har ikke mulighet til å gå på NTNUs bibliotek atm. Antar den heter «Bendixen, Mons; Nøstdahl, Reidun; Henriksen, Marit. - Attribusjon av ansvar i voldtektssaker. 9th Conference on Social and Community Psychology; 2007-11-08 - 2007-11-09 NTNU»

Mediene forenkler såklart, men det ergrer meg (som ved de fleste saker om spørreundersøkelser) at nøyaktig spørsmål ikke ser ut til å bli lagt fram.

Om spørsmålet er «tror du jenter kan nyte voldtekt», skal man ikke se bort fra at folk tolker «nyte» til å bety «bli fysisk stimulert, ev. tom. oppnå klimaks». Kriteriet «jenter» trenger man kun to til for å oppfylle, og «kan» åpner veldig. I tillegg til det folk får med seg om voldtektsfantasier, og skyldfølelse knyttet til å like dem.

Men jeg tror ikke spørsmålet var så enkelt.

Og jeg har mine tvil til at 1/3 av guttene satte ting såpass på spissen, selv om jeg ser på det som en reell mulighet.

Og man skal ikke begå en voldtekt og satse på at offeret liker det (Louis C.K.), eller i det hele tatt.

*sukk*

Og folk er så raske på å «ta» andre på ting i slike sammenhenger. Det er så ekstreme ting det er snakk om, og folk på politisk ukorrekt side er ofte dårlige på å ordlegge seg.

Det er helt greit å putte folk i båser. Det gjør ting en del enklere. Men om du har 14 båser, istf. 14 000, da bedriver du svarthvit-tenkning.

Nå skal jeg antropomorfisere dyr en stund. Så jeg kan smile litt. Dét er det ikke så mange som har noe imot enda. De få som har, tråkker jeg figurativt ned i asfalten. En fjollete minoritet, nevnt i siste avsnitt av et innlegg som kanskje gled litt ut. Føkk dem.
God kveld freaks.

Jeg har bare lest tråd emne, så jeg tar utgangspunkt i det.

Slik jeg ser på voldtekt, er det en ufyselig, og motbydelig handling. Det er en handling som ikke bare skader vedkommende, men kan praktisk talt ruinere dem. Jeg vi faktisk påstå det er verst å bli voldtatt, da hele livet faktisk kan bli ødelagt på et blunk, dersom en blir voldtatt.

Det er heller IKKE greit å lyve om en slik handling. Dersom en faktisk ikke er blitt voldtatt, og faktisk kommer unna med det, da skal en straffes. En kriminell handling en en slik karakter skal straffes.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Å bli voldtatt er mer alvorlig enn å få falske anklager mot seg, men falske anklager er også en meget alvorlig sak som bør straffes hardt.
Vis hele sitatet...
Å si noe om hva som er mer alvorlig blir veldig vanskelig. En som utsettes for en falsk voldtektsanklage kan få hele livet lagt i ruiner. Han kan bli utstøtt fra samfunnet, noe som er som en "dødsdom" for menneskearten, som tross alt er et sosialt dyr.

Sitat av Onibawan Vis innlegg
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1044263.ece

Tror begge deler kan ødelegge liv. Men som linken tilsier "- Jenter kan nyte voldtekten"
Vis hele sitatet...
En artikkel i en nettavis uten noen videre informasjon om spørreundersøkelsen? Jeg synes det lukter svidde journalistskrøner igjen...
Falske anmeldelser er verre siden de ødelegger i en mye større skala.

Reelle ofre risikerer å ikke bli trodd. Den anklagede kan lett havne årevis bak murene, definitivt en livsødeleggende opplevelse. Selv om han blir "frikjent grunnet bevisets stilling" så vil han nesten garantert bli utsatt for sosial stigmata og sitte igjen med et forvitret og bittert syn på både kvinner og sex. Impotens, depresjon, isolasjon.. listen over mulige psykiske reaksjoner er lang.

Dette aspektet påvirker også menn som bare hører om sakene, ja samfunnet som helhet. Man kan på mange måter si at det farligste og mest kostbare en mann kan gjøre i våre dager er å bruke manndommen sin.
Synes det er vanskelig å si hva som er verst i den sammenheng om hvilke følger det får for vedkommende. Men juridisk sett burde begge deler slås ned på minst like hardt.

Det å utnytte et rettslig system for å "ta hevn" eller for å få erstatning er grove overgrep mot vedkommende men også ikke minst rettssystemet. Det skaper en holdning om at voldtektsofre er en gjeng med løgnere som ikke har røtter i virkeligheten i det hele tatt.

Dette er likevel en vanskelig debatt i og med at det kan føre til at flere ofre der ute ikke anmelder saken i frykt for å nettopp bli stemplet som en av disse personene.

Likevel er det viktig i og med at justismord er noe vi bør unngå til enhver tid.
KRS93: Etter jeg har sett av det du lirer av deg her av (mer) eller mindre intelligente kommentarer, så håper jeg du får et riktig så fint liv i sølibat!

Ellers mener jeg at voldtekt er klart verre enn beskyldningen.

Hvis en har blitt beskyldt, men er uskyldig. Så kan man, som tidligere nevnt, rømme og alt det der. Men hvis en har bevis, på at en var på helt andre steder o.l. Kan faktisk en saksøke personen p.g.a. falske beskyldninger. Og har en bra bevis, blir denne personen antageligvis straffet ganske bra for dette. Mens du får i tillegg rensket ditt navn.

Mens etter en voldtekt er ofte tilliten til andre mennesker helt ødelagt. Og en må kanskje gå i flere år i terapi, for å komme delvis over dette. For jeg tror ikke det er mange, som føler seg ok med seg selv, etter noe slikt! Og de som fortsatt føler seg ok, er antageligvis nymfomane, eller har mer eller mindre hjernefeil.

Men selvsagt er ikke alle dommer svart hvite. Altså reflekterer en dom ofte usikkerheten i en voldtektssak.
Sitat av johnblund Vis innlegg
Falske anmeldelser er verre siden de ødelegger i en mye større skala.

Reelle ofre risikerer å ikke bli trodd. Den anklagede kan lett havne årevis bak murene, definitivt en livsødeleggende opplevelse. Selv om han blir "frikjent grunnet bevisets stilling" så vil han nesten garantert bli utsatt for sosial stigmata og sitte igjen med et forvitret og bittert syn på både kvinner og sex. Impotens, depresjon, isolasjon.. listen over mulige psykiske reaksjoner er lang.

Dette aspektet påvirker også menn som bare hører om sakene, ja samfunnet som helhet. Man kan på mange måter si at det farligste og mest kostbare en mann kan gjøre i våre dager er å bruke manndommen sin.
Vis hele sitatet...
hvordan kan du påstå at dette er værre enn å bli voldtatt? Har du opplevd begge deler?
Fatter ikke at det kan sammenlignes engang. Det ene er en sosial greie, man blir fryst ut, greit nok, men du har da aldri blitt overfalt og penetrert med vold, mot din vilje?! Den sosiale utfrysninga skjer jo også gjerne for den som blir voldtatt, om de gjør det selv eller om det blir en konsekvens av at de forteller det og ikke blir trodd og folk snur ryggen til. Det er ikke bare den annklagede må bekymre seg for.
Åssen klarer dere å sidestille disse to tingene, jeg fatter det faen ikke. Virker som det mangler noe grunleggende i hodet med tanke på moral og personlige grenser og sånt, hva faen.
Er det anti feminist mafiaen eller hva er greia egentlig
Sist endret av Bothrops; 21. desember 2013 kl. 19:37.