Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 9526
Vet ikke det norske ordet for "en som vil vaske blod og gørr fra mord/selvmord-åsteder", men det kalles Crime Scene Cleaner på engelsk.


Har lurt litt på om det er bransje for å starte sitt eget vaskefirma her i Norge, som hovedsaklig tar på seg jobber som ingen andre klarer eller vil røre. Fant veldig lite informasjon om dette yrket i Norge, men hvem er det egentlig som vasker opp etter en som skyter ut hjernen sin i huset sitt, eller vasker opp menneske-væsker fra en person som har dødd og så ligget å råtnet i huset i 6 uker. Hvem gjør disse jobbene? Er det de pårørende?

Vært innom tanken, og tror ikke markedet er så veldig stort siden det er veldig få personer her i Norge som dør, eller tar selvmord. Så man må evt. være på reisefot hele tiden for å kunne close dealer med pårørende. I USA er ihvertfall denne jobben veldig godt betalt, helt opp til 600$ i timen.

Oppsummert, er det noen som vet om slike firmaer finnes i Norge?
Sist endret av Outier; 21. juli 2010 kl. 15:27.
Tror nok politiet har et eget avsnitt som tar seg av det, tviler faktisk på at pårørende skal vaske :P
Sitat av Outier Vis innlegg
Oppsummert, er det noen som vet om slike firmaer finnes i Norge?
Vis hele sitatet...
Polygon vet jeg gjør det. Finnes sikkert flere også. Har ett par kompiser som har skrapa hjernemasse av tak og rydda opp etter en ensom stakkar har liggi dau i tre uker i stua si. Likstanken gjør noe med matlysta sier dem

edit: lik blir henta av myndighetene, opprydninga trenger du ikke spesiell utdannelse for å få lov til å gjøre.
Sist endret av morpheum; 21. juli 2010 kl. 15:32.