Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 972
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Etter mye dødtid i det kreative senteret av hjernen min, ser det ut til å plutselig ha våknet igjen og jeg fikk produsert noe.

Dette er standard typisk party drum & bass av Engelsk stil så noe banebrytende er det ikke akkurat, men jeg er temmelig fornøyd med sangen hittil.
Den har ikke noen slutt akkurat, det bare brått brytes av, så kom gjerne med idéer ellers blir det kanskje bare en vanlig fade-out slutt.

Det jeg selv sliter litt med er å finne et kompromiss på EQ masteringa, på mine studiomonitorer er sangen fet som faen, på stuenalegget mitt er bongotrommene som kommer etter litt alt for dominante og på et roland headset synes jeg ikke bassen trykka godt nok.

Voice samplen er Rory Breaker i Lock, Stock & Two smoking barrels.

Here you go
MP3 128kbps
Ogg Vorbis
1. Nå begynte hjertet mitt å skippe beats igjen, men det er typisk..
2. NOK av bass på mitt CW-anlegg, men nå kan ikke det annet heller...
3. Fra 1:50 - 2:20(når "trommene" forsvinner) høres det litt ille ut her, men det er nok mer fordi visse løse gjenstander+en trevegg ikke klarer å stå stille. Mao. litt vel mye bass.
4. Morsom voice sample!

Konklusjon: jeg digger! Kan du hinte meg i retning av flere artister innenfor samme sjanger, evt. produsere mer?
Sist endret av hedningen; 10. februar 2009 kl. 15:28.
@ Hedningen, OT:
Pendulum er Drum & Bass.. Hør litt på dem.

@Dodecha:
Pent! Stå på, men kunne gjerne dratt ned eq på bassen littegrann. Etter min mening ville alt kommet frem mye bedre da..
Logitech Z-2300
Liker oppbygningen til låten, digger bongoene som kommer inn i lydbildet sånn 1:05, har ingen problemer med at bassen blir for tung (cambridge audio forsterker og bose studiocraft st-200). Det er jo trossalt drum&bass. Syntes den var litt ensformig på første gjenomhøring, men den steg etterhvert Og det er jo et godt tegn. Håper du får tid&inspirasjon til å bli fornøyd med avslutning og å lage mer musikk. Og ja, som nevnt over her, kult sample !
Hedningen: Pendulum som sagt, Evol Intent, sjekk også ut Audio Bullys (Som forøvrig er mer House.)

Dodecha: Give moar Bass! Men fett nok, kunne nok fint klart å feste til dette.
Sist endret av Forconin; 10. februar 2009 kl. 16:14.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Takker meget for tilbakemeldingene!

Jeg får finjustere litt kompressjon og eq på bassen.
Kompressjon er jo en egen kunst jeg ikke helt behersker enda men dette er en god sang å øve seg på mener jeg.

Hedningen: Inspirasjonen min kommer fra sanger som, chase and status - can't get enough, Music club , Pendulum - hold your colour , Dj Krust & saul williams - coded language for å nevne noen.
KP+ gitt for en sinnsykt digg D&B sang.

Vil beskrive det som en blanding av DnB artister som Pendulum med en twist av Infected Mushroom Genialt
Sist endret av nidhogg; 10. februar 2009 kl. 18:34.
Syntes bassen var nydelig<3 Spesielt partiet som varer mellom 1:50-2:11 var himmelsk!
Hvor er samplene av han briten fra? Hørtes kjent ut.
AKG K518 btw.

Crashen på slutten varer litt for lenge, men du ska fortsette å jobbe med slutten så det ser jeg imellom fingrene på. Synes ikke du ska direkte speede sangen opp, men litt mer BPM ville jeg ihvertfall foretrukket, men det er bare snakk om personlig smak.
Sist endret av Elemental; 10. februar 2009 kl. 18:44.
hmm det er mulig jeg er litt fastlåst på 4on4 beats, men jeg syntes liksom ikke trommene kom så elegant inn. Utifra den ensomme basslinja hadde jeg liksom forventa at de skulle komme inn litt anneledes.
Digga takeoffen etter samplen, men samplen kanskje stakk litt langt ut når hele resten av låta blir dimma ned liks.
Temmelig digg produksjon jah ^^
props
Sist endret av Bothrops; 10. februar 2009 kl. 18:47.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Elemental: Se første post ang. voice sample'n. Jeg drev å eksperimenterte litt med bpm tidlig i produksjonen, men high-hat'ene har en tendens til å bare gli sammen i ei smørje og jeg kom frem til at 175bpm var en fin mellomting.
Slutten skal definitivt bli annerledes.

Bothrops: Mener du hvordan beaten kommer inn etter crashet i starten eller når den bygger seg opp i midtpartiet?
Du sa noe der ang. voice samplen ja, jeg får skru den ned et hakk.

Jeg må ordne middag og masse styr nå men skal fikle litt i morgen og legge ut det jeg kommer frem til.
Takk skal dere ha for å gi konstruktiv kritikk og gode tilbakemeldinger!
Jeg har ikke så mye å si utover hva som allerede er nevnt, men under låten venter jeg hele tiden på at det skal si PANG! og beaten blir hardere og låten setter i gang. Beatloopen som går nå er dødsfet, men jeg føler den er ventende og lurende - og bygger opp til det store smellet med hardere trommer

Vanskelig å forklare - men du skjønner kanskje hva jeg mener
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Bothrops: Mener du hvordan beaten kommer inn etter crashet i starten eller når den bygger seg opp i midtpartiet?
Vis hele sitatet...
tenker på rundt 00:21, mulig det er crashet som skurrer. Den fader både inn og ut liksom, eller så er det kanskje basslinja som forvirrer.
Høres ut som om baren før crashet ikke får bli helt ferdig.

Mulig det er øra mine som er rare, men hva om du legger på en slags fill eller noe fancy perc foran crashet, evt. få frem hihatsa litt mer i de første 20 sekundene så man kan forutse beaten litt lettere.

Hørt gjennom et par ganger til nå, kanskje crashet i starten bare kunne fått litt mer tid til å fade inn.

Lett å kritisere, litt vanskeligere å komme med no konstruktivt
Sist endret av Bothrops; 10. februar 2009 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Tierra: Jeg skjønner hva du mener, et problem jeg har hatt siden jeg startet med drum and bass, det er fort gjort å legge for mye dritt inn i en drumloop også. Men når jeg skal fikle litt i morgen får jeg se om jeg ikke kan legge til litt mer skarptromme, kanskje en ekstra hi-hat.

Bothrops: Kan godt være crashet ja, den har en brukbar distortion på seg som jeg kanskje burde tone ned.
Like perc ideen din, og det henger jo litt sammen med hva Tierra snakker om, jeg får leke litt i morgen som sagt.

Takk for konstruktiv kritikk!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Da har jeg tuklet en smule, og her er en ny versjon, med det man kanskje kan kalle en slutt også:

Mp3 (128kbps)
Ogg vorbis
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Herregud så fett! Jeg føler meg litt ukvalifisert til å skrive noe her, men jeg skal prøve å forklare hva det er jeg selv kjenner jeg savner i sangen også håper jeg at det ikke blir overflødig. Aner jeg bare ender opp med å gjenta det andre har sagt nå tho.

Som bl.a Tierra sier så er det noe med trommene, man venter liksom på at de skal ta av. Den nyeste versjonen er mye råere, men det som virkelig mangler er at trommene går og gjør noe sprøtt og uventet, legger ut på en skikkelig rå reise liksom, istedenfor å bare kjøre om og om igjen, så har du det for min del.
Sist endret av Mullah; 12. februar 2009 kl. 18:42.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Hum, jeg burde kanskje prøve meg på noen breaks/crashes og endringer ja, jeg er en monoton fyr når det kommer til musikk, men man må jo gi seg ut på nye jaktmarker nå og da.

Nothing ventured, nothing gained er det noen som sa.

Mye jobb i helga så vi får se, men jeg kommer snart tilbake!
Jeg lurer på om du kanskje skulle ha drøyd økingen av volumet under første samplet littegrann - ikke mye, men bare en ørliten grann. Ellers var det partiet ganske så fett. Likte godt at du hadde ett lite "pusterom" før samplet kom inn, og ekkoet passet bra inn.

Jeg hadde glatt kunnet danse til dette - spesielt pga. den kule trommerytmen som gir litt følelsen av ett lite stykke latin-amerika ... på speed.

Edit:
Og, det var fett at headsettet (fatality) dirret litt av bassen. Akkurat passelig mye. Det gav en følelse av slike hurtige "springe-scener" på film, hvor kamera rister etc.
Sist endret av Krakaren; 12. februar 2009 kl. 19:41.
Digital nomade
trippy's Avatar
Jeg er helt ukvalifisert til og si noe konstruktivt, men fra min side var det sykt bra
Har sikkert hørt på den 100 ganger nå :3