Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 549
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg vet dette kanskje er det tilsvarende som å drikke seg sveiseblind for å så skyte i mørket, men jeg prøver.


Jeg har en Compulite E-Mix I & II (forskjellen er at den ene har DMX input i tillegg), manualen påstår den tar DMX over Ethernet i tillegg til High-ned og CMX (propriteriær compulite protokoll) og konverterer begge veier.

Min store plan var å sette opp en Linux boks med f.eks Q Light, CAT5 krysset til E-Mix og DMX ut fra den til splittere/dimmere/hoder etc.

Da har jeg effektivt et lysbord som jeg lett kan dra med meg (laptop og en E-mix) overalt, i stedet for en 60x60x20 flightcase med et lysbord på flere kilo og verdi på over 100k.

Jeg får pinget boksen, men jeg har ikke fått noe reaksjon på Artnet protokollen (Opensource DMX over Ethernet protokoll) fra E-mix boksen, så der stopper jeg opp.

Klart, det finnes bokser som Enttec USB/DMX til tusenlappen, men da forsvinner jo muligheten å bare strekke en Cat5 kabel ned til scenen og evt linking mellom flere e-mix bokser.

Så spørsmålet mitt er om noen her har noe erfaring med å bruke E-mix boksene som rene konvertere fra Ethernet/DMX?