Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 7337
Opprinnelig postet av 0750
Det er mulig å skjule sin ip addresse uten proxier. Selv om min egentlige (ISP) ip er 192.168.1.2 er det fullt mulig å få det til å se ut som om jeg bruker 172.16.2.1, selv etter avanserte (ip baserte) tracinger.
Vis hele sitatet...
... 192.168 er lokal ip.. med mindre du bare brukte det som eksempel så var den der bare ekstrem dum..
Dette med sikkerhet blant it firmaer er generelt dårlig. Jeg jobber i en kommune, der kommer jeg i kontakt med flere forskjelige it firmaer. Det er skummelt å lett både it-konsulenter og sekriterer(!!!) gir ut passord og annen info rett over tlf. Du trenger bare å si navnet ditt og hvor du ringer fra (det kan jo lett fakes) å de deler info i hytt og pine. Dette er ganske kritisk info som passord til core systemer, ip'er og info om systemer.

Skummelt å lett det er.
Trådstarter
Opprinnelig postet av Snipershot
... 192.168 er lokal ip.. med mindre du bare brukte det som eksempel så var den der bare ekstrem dum..
Vis hele sitatet...
Gratulerer med din nye Net+ eller CCNA. Private addresser brukes alltid som eksempeler. Du la vel også merke til at 172.16 også er privat. Jeg kunne ha brukt min eller en annen public ip, men siden dette var et eksempel på å spoofe en ip addresse på regnet jeg med at folk skjønte det.

Opprinnelig postet av EXzlator
Hvordan gjør man dette da?
Vis hele sitatet...
Først må du lære deg tcp/ip, så må du ha kjennskap til CIDR og Ruting eller switching vis det er på er LAN, så må du lære deg innholdet i internet pakker, deretter lære deg å gjøre om på disse parameterene. Vanskeligere er det ikke.
Sist endret av 0750; 13. september 2004 kl. 02:11.
HeavyD: En genial ting kalt social engineering er det viktigste hjelpemiddelet en hacker har
Opprinnelig postet av q_Werty
HeavyD: En genial ting kalt social engineering er det viktigste hjelpemiddelet en hacker har
Vis hele sitatet...
I know! Hva tror du det var jeg forklarte? Selv om du vet hva det er, så er det ikke sikkert alle andre gjør det.
Er ny på forumet så jeg tør ikke le for høyt
hehehe.. dette minner meg om en liten episode jeg hadde med en idiotiske mail-bombing service jeg hadde.. kansje noen av dere testa tjenesten.. Kan desverre ikke gå lenger ut med historien en det, men dere klarer vel å tenke sånn halveis hva som skjedde.. hehe kan vertfall si det er en situasjon jeg ikke ønsker min verste fiende hehe
Sist endret av Sabbi; 14. september 2004 kl. 14:28.
ja ja alle starter jo sitt liv som script kiddies, men det er jo kansje litt teit gjort å hacke sørver'n tilet stort firma første gang du prøver deg.

stakkars jævel
synes litt synd på han jeg , det er ikke så lett å være fjortis (er det sjøl, så det veit jeg)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er ikke synd på personer som ødelegger på denne måten
▼ ... noen uker senere ... ▼
jaja, sånn går det