Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3725
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare spør for interessens skyld. Utifra det jeg har prøvd sjøl er rivotril og amfetamin veldig ille. Ikkr prøvd heroin, oxy og lignende så hadde vært interessant å høre fra de som har prøvd "alt".

Gjerne list opp topp 5 verste rusmiddel abstinenser.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
alkohol?
R.i.p 23.04.2021
1. Oxycontin
2.heroin
3.benzo
4.alkohol
5.tramadol
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
1. Oxycontin
2.heroin
3.benzo
4.alkohol
5.tramadol
Vis hele sitatet...
Kan du beskrive litt hvorfor du mener at oxy er verst?
Anonym bruker
"Plaprende Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo kan være den verste om man virkelig er på kjøret. Er også den som har størst fare for slag/død ved bråstopp. Alt varier på mengde og hvordan man eventuelt trapper ned.
Har ikke vært gjennom noe særlig abstinenser selv, unntatt weed som var bittelitt kjipt, imovane etter ca 3 uker daglig var umulig å sove , også ssri fikk heftige brainzaps.
Men søk på youtube «benzo withdrawals». Ser ut som om noen av dem har det absolutt helt forjævlig hver dag i flere år.
Heroin abstineser er, uten at jeg har prøvd det selv, helt jævlige, men det varer ikke normalt så lenge hvis jeg husker riktig. Ca 2-4 uker. Hvis du har vært skikkelig på kjører med benzo over lengere perioder, si hver dag i flere år, kan du ha withdrawals i flere år etterpå.
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du beskrive litt hvorfor du mener at oxy er verst?
Vis hele sitatet...
Den lista er av min egen erfaring,og jeg synes det var vanskeligst og slutte med oxy i forhold til de andre tingene.

Oxy er noe jeg tenker på den dag i dag pga euforia og gleden det ga meg, følte meg endelig normal. Heroin ga meg ikke den same gleden og var mer kjedelig rus. Benzo abstinens varte for meg i 2år ,men samtidig ikke like ille som oxy da jeg har evig cravings,noe jeg ikke har på benzo. .

Alkohol var vanskelig og slutte med det også,gikk fra daglig inntak på 12-18 halvitere ned til 4-6halvitere 2 ganger i mnd. Da brukte jeg hjelpemiddel som tramadol for og holde meg unna alkoen og det funka knall. Men så ble jeg hektet på tramadol, og måte gå cold turkey på det.

Så rusen er en evig ond sirkel ,som gjør at når man har det ille så bruker man et annen middel for og avruse seg fra et annet.dumt at det er sånn.sitter igjen med mye erfaring men thats it. Kasta bort over halve livet på rus,ikke særlig morsomt.
Hsr missbrukt alt mulig, men må si at ghb er det desiderte verste å slutte med. Abstinensene er helt ekstrem
Heroin er verst når det står på, men det varer ikke i nærheten av så lenge som buprenorfin. Det verste må nok bli buprenorfin, siden abstinensene varer så ekstremt lenge og man blir bare tappet for mer energi hver dag jevnt over måned etter måned. Ikke nok med det, så får man ikke skikkelig søvn til å være uthvilt for å takle den vanskelige perioden, men man våkner hver natt med så sterke magesmerter at doen er der man sitter de neste timene midt på natten, og viss du da er så heldig og klarer å sovne etter du har kraftig diaré og urolig mage, så begynner beina med kriblinger og tankene spinner i ett sett.
Buprenorfin ellet benzo.. Helt klart. Har opplevd alt av opiatabstinenset oxy, doll, hero. De er verre akkurat der å da men benzo og Buprenorfin er evigvarende å grusomme. Angsten er jo noe man aldri egentlig blir kvitt.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tarm Vis innlegg
Alkohol var vanskelig og slutte med det også,gikk fra daglig inntak på 12-18 halvitere ned til 4-6halvitere 2 ganger i mnd. Da brukte jeg hjelpemiddel som tramadol for og holde meg unna alkoen og det funka knall. Men så ble jeg hektet på tramadol, og måte gå cold turkey på det.
Vis hele sitatet...
Mener du at man justere alkoholcravings/abstinens med litt tramadol i en kort overgangsfase? Har en pakke liggende som jeg fikk for noe smerter for lenge siden. Prøver å kutte av en dårlig spiral med alkoinntak, og vil ikke bruke benzo.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mener du at man justere alkoholcravings/abstinens med litt tramadol i en kort overgangsfase? Har en pakke liggende som jeg fikk for noe smerter for lenge siden. Prøver å kutte av en dårlig spiral med alkoinntak, og vil ikke bruke benzo.
Vis hele sitatet...
Dersom du tar tramadol under alkoholabstinenser så vil sannsynligheten for krampeanfall øke betydelig. Benzodiazepiner vil derimot senke sannsynligheten for krampeanfall og flere andre alvorlige absinenssymptomer, og er derfor førstevalget ved behandling av abstinenssymptomer på sykehuset. I de aller fleste tilfellene, så vil ikke medikamentell behandling være nødvendig. Miljøterapeutiske intervensjoner (skjerming for lyd/lys, beroligelse etc.) kan være tilstrekkelig behandling også for moderate abstinenssymptomer. Dersom du mistenker at abstinenssymptomene kan være farlige hvis du slutter å drikke, så bør du dra på sykehuset for å gjennomføre avrusning, da alkoholabstinenssyndrom kan være dødelig.
Hvordan er amfetamin-abstinenser?

Synes phenibut abstinenser er ganske ille. Og føler de blir verre for hver gang, men kan bare være i hodet mitt.
Sist endret av Sol-Nede; 13. september 2019 kl. 17:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dersom du tar tramadol under alkoholabstinenser så vil sannsynligheten for krampeanfall øke betydelig. Benzodiazepiner vil derimot senke sannsynligheten for krampeanfall og flere andre alvorlige absinenssymptomer, og er derfor førstevalget ved behandling av abstinenssymptomer på sykehuset. I de aller fleste tilfellene, så vil ikke medikamentell behandling være nødvendig. Miljøterapeutiske intervensjoner (skjerming for lyd/lys, beroligelse etc.) kan være tilstrekkelig behandling også for moderate abstinenssymptomer. Dersom du mistenker at abstinenssymptomene kan være farlige hvis du slutter å drikke, så bør du dra på sykehuset for å gjennomføre avrusning, da alkoholabstinenssyndrom kan være dødelig.
Vis hele sitatet...
Det jeg skriver er av personlig erfaring og hva som funket for meg. Det betyr ikke at det er en mirakelkur eller at det passer for alle. Ingen burte tenke at ah vis det funker for han så funker det sikkert for meg også.
Amfetamin abstinens er mest psykisk. Altså man har nedtur i 2 dager. Sover i 2 dager så ferdig. Men mange sliter psykisk med å klare holde seg unna amf.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Den lista er av min egen erfaring,og jeg synes det var vanskeligst og slutte med oxy i forhold til de andre tingene.

Oxy er noe jeg tenker på den dag i dag pga euforia og gleden det ga meg, følte meg endelig normal. Heroin ga meg ikke den same gleden og var mer kjedelig rus. Benzo abstinens varte for meg i 2år ,men samtidig ikke like ille som oxy da jeg har evig cravings,noe jeg ikke har på benzo. .

Alkohol var vanskelig og slutte med det også,gikk fra daglig inntak på 12-18 halvitere ned til 4-6halvitere 2 ganger i mnd. Da brukte jeg hjelpemiddel som tramadol for og holde meg unna alkoen og det funka knall. Men så ble jeg hektet på tramadol, og måte gå cold turkey på det.

Så rusen er en evig ond sirkel ,som gjør at når man har det ille så bruker man et annen middel for og avruse seg fra et annet.dumt at det er sånn.sitter igjen med mye erfaring men thats it. Kasta bort over halve livet på rus,ikke særlig morsomt.
Vis hele sitatet...
Takk for ditt innspill! Vet hvordan det er å slite med rus. Ikke med samme drogerne som deg vel og merke men hovedsakelig amf, benzo og alko.

Benzo, da spesielt rivotril i omtrent ti år (slutta i fjor) har vært et mareritt uten like mtp abstinenser og den voldsomt lange tida det tar før man merker bedring.

Sitat av Sondre Vis innlegg
Amfetamin abstinens er mest psykisk. Altså man har nedtur i 2 dager. Sover i 2 dager så ferdig. Men mange sliter psykisk med å klare holde seg unna amf.
Vis hele sitatet...
Amf kortvarig, som du er inne på, er det ikke så jævlig tung nedtur på.

Bare å få i seg næring hver 4-5 time så er det overkommelig. (bruker selv alarm på tlf for å huske å spise).
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for ditt innspill! Vet hvordan det er å slite med rus. Ikke med samme drogerne som deg vel og merke men hovedsakelig amf, benzo og alko.

Benzo, da spesielt rivotril i omtrent ti år (slutta i fjor) har vært et mareritt uten like mtp abstinenser og den voldsomt lange tida det tar før man merker bedring.



Amf kortvarig, som du er inne på, er det ikke så jævlig tung nedtur på.

Bare å få i seg næring hver 4-5 time så er det overkommelig. (bruker selv alarm på tlf for å huske å spise).
Vis hele sitatet...

Vel jeg spiste 2mg x5 riv 4 ganger om dagen . Ca 20 tabletter om dagen på det værste,og i tillegg rohypnol og xanor.beseiret benzo abstinensene med alkohol så alkohol er tramadol. Den dag i dag har jeg nedtur pga benz. Men vil si det har blit endel av livet. De andre jeg nevner er være i den grad at jeg har cravings. Savner ikke Benz. Men savner oxy og heroin.
Anonym bruker
"Snakkende Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min personlige erfaring:
1. Benzoer
2. Cannabis
3. Amfetamin
Hvis cannabis er på lista over værste abstinenser burde man gå ut å leve livet litt. Greit nok det kan være i toppsiktet over ting det er vanskelig å slutte med men værste abstinens, neppe. Da er sukker mye værre å gå av enn thc.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Hvis cannabis er på lista over værste abstinenser burde man gå ut å leve livet litt. Greit nok det kan være i toppsiktet over ting det er vanskelig å slutte med men værste abstinens, neppe. Da er sukker mye værre å gå av enn thc.
Vis hele sitatet...
Cannabisabstinenser varierer mye fra person til person. Det finnes folk som får et angst-og aggresjonshelvete av veldig tung karakter i tillegg til mange andre symptomer. Man bør ikke fnyse av å høre om tunge cannabisabstinenser.
Rent somatisk er det vel "objektivt" benzo og alkohol som er det verste med tanke på at abstinensene kan ta livet av en person gitt at misbruket har vært alvorlig og langvarig nok til at nervesystemet ikke klarer seg uten om man trapper ned og medisineres riktig for å komme seg av de stoffene.
enig med alkohol og benzo. har ikke vært skikkelig avhengig av sterke opiater, men vil tro det er på topp 3 også.