Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 961
så jeg har kjøpt meg nytt skjermkort (amd radeon r9 380 4gb) og gått opp fra en radeon HD 5770. når jeg kjører på med spill som CS:GO, Battlefield, DOTA2, , Path of exile etc. men når jeg skal kjøre Diablo 3, så fryser skjermen og teares opp slik at det bare er en hel haug av fargeklatter rundtom. så må jeg da kvæle pcn ved å holde inne av/på-knappen.

undersøkte før jeg kjøpte at nye kortet er kompitabelt med resten av PC'n og det var den.
noen som har tips / triks?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Avinstallerte du de tidligere driverne og installerte helt nye til det kortet?
ja jeg avinstallerte tidligere drivere som jeg kunne finne.

jeg har nå også kjørt en minne diagnostikk, og der ble det ikke funnet noe problem.
Sist endret av Helgehill; 3. september 2015 kl. 07:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du nyeste BIOS på hovedkortet? Det hender det kommer oppdateringer som forbedrer kompatibilitet med skjermkort og annen maskinvare.

Du kan også prøve å fyre opp Furmark og sjekke temperaturene og se om det er noe funky der.
bruker MSI live update 6, og ifølge den har jeg installert siste oppdateringer i BIOS. og med furmark har har jeg gjennomsnittelig ca 65 grader.

Oppdaterte til Win10 imorgest og etter det kan jeg nå få lyd i programmet (Diablo 3) og kan lukke det fra oppgavebehandling. så kan være programmet som har problemer med dette skjermkortet/drivere?