Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1333
#1 Doctor Who fan
22 0
Hei freaks! Jeg googlet litt og fant denne bloggen http://alphacentauri900.blogspot.no/...hic-paper.html

Der står at hvis man tar papir foran et buss/subway kort så registrerer sensoren det. Vil det fungere på norske busser? (Kolombus, Rogaland)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja. RFID bruker radio, som ikkje vert blokkert av eit enkelt papirark. Kva som er poenget derimot...
hva er det meningen sensoren skal registrere? at det er et papir forann eller hva? og hva er meningen med det
Sist endret av morsom vampyr; 16. august 2013 kl. 22:23.
#1 Doctor Who fan
Trådstarter
22 0
Grunnen er egentlig bare at jeg er fan av Doctor who. http://tardis.wikia.com/wiki/Psychic_paper
men hva er det du vil maskinen skal registrere ved å ha et papir forann kortet?
Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
men hva er det du vil maskinen skal registrere ved å ha et papir forann kortet?
Vis hele sitatet...
selve kortet bak
Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
men hva er det du vil maskinen skal registrere ved å ha et papir forann kortet?
Vis hele sitatet...
Kortet *titegn*

EDIT: ninja'd
Sist endret av anonym70908; 18. august 2013 kl. 01:08.
så på bilde på bloggen, ser ut som att meningen er å teipe det fast på lommeboka, så legger du lommeboka foran sensoren så skanner den "papiret" LOL xD
Stjeler tråden litt, men lurer på en rask ting.

Jeg mister alt jeg eier og har, så jeg lurte på om dere tror det er mulig å klippe ut den brikken fra kortet, og lage hull ved siden av den og feste den på nøkleknippet (det jeg ikke mister), eller om denne brikken har antenne som brer seg utover kortet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Stukeren: antenna er stortsett lagt langs ytterkanten av kortet. Held du den opp mot lyset ser du strukturen. Det er snakk om svært tynne chiper og antenner, så du kan stortsett gløyme å få den ut i ein del utan å øydeleggje den.