Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 28560
Hei. Jeg lurer på hva dere lagermedarbeidere har i timen. Jeg jobber på et vanlig plukklager og tjener 155 kroner timen, sånn ca tariff. Hva tjener du? Hvordan type lagerjobb har du? Gjerne nevn firmaet ditt om det er greit. Om dere nevnet firmaet vil jeg også vite hvordan overtidsmulighetene er hos dere. Jepp, cheerios.
Digital nomade
trippy's Avatar
Jeg plukker på et større lager i vestfold, tjener 182,28kr per dags dato. Tjener også ca 4-5k ekstra per måned fordi jeg plukker mye, her jeg jobber så får du bonus for hvor mye ekstra du klarer/gidder å plukke. Send PM hvis du vil vite hvor jeg jobber .
Jobbet på med plukking/pakking med varer til offshore for en stund siden, 205 kr timen + bonusordninger og gode overtidsordninger ved arbeid i helger.
Var og diverse lasting/lossing involvert.
155 kr i timen. Har ikke truckførerbevis.
Kan stort sett jobbe overtid når som helst.
190 kr/timen

pluss bonus på rundt 4-5000 pr mnd (Prestasjonslønn)

Mye overtid i perioder

Jobber som plukker
Sist endret av KrokenMostWante; 30. juli 2013 kl. 20:23. Grunn: glømte noe
Vet ikke hvor mye jeg tjener i timen, men jeg får ca 15k utbetalt fast.

Jobber hos Panalpina AS.

Overtidsmulighetene er vel der, men er ikke noe jeg benytter med av siden jeg verken har førerkort eller bil og blir dermed avhengig av andre med mindre jeg tar bussen rett etter jobb.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
145,- timen når jeg var der i fjor vår. Denne timelønnen var på det nivået selv om jeg kom inn igjennom et vikar/rekrutterings-byrå.
Har & hadde truckførerbevis.

Jeg synes 145,- var greit nok når det er opp til ca T2-trucker du kjører, ikke altfor komplisert jobb, og når du kommer inn som sagt igjennom et rekrutteringsbyrå og de skal ha sin andel av kaka.

..Jeg jobbet på et stort COOP-lager, og var der egentlig bare en måned. Hadde jeg hatt fast jobb, hadde nok lønna vær høyere, men selv de som jobbet der fast var det ikke høyere enn 170-180 per time.

..........

Offtopic spørsmål: Hæ? Får man egentlig jobbe på lager og kjøre truck *uten* trucklappen??
Sist endret av aeon_illuminate; 30. juli 2013 kl. 23:39.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg

Offtopic spørsmål: Hæ? Får man egentlig jobbe på lager og kjøre truck *uten* trucklappen??
Vis hele sitatet...
Jepp.

Jeg begynte som 16 åring, tok alle kursene og alt det der men får ikke ta siste del før jeg ble 18.

Er 18, har enda ikke gjort siste del.

No one gives a fuck..
Sitat av Tavish Vis innlegg
Vet ikke hvor mye jeg tjener i timen, men jeg får ca 15k utbetalt fast.

Jobber hos Panalpina AS.

Overtidsmulighetene er vel der, men er ikke noe jeg benytter med av siden jeg verken har førerkort eller bil og blir dermed avhengig av andre med mindre jeg tar bussen rett etter jobb.
Vis hele sitatet...
jobber du 50% ? er vel ikke 100% stilling og så lite ?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Tavish Vis innlegg
.
No one gives a fuck..
Vis hele sitatet...
Å? Jaja, jeg måtte jo sende inn dokumentasjon på at jeg hadde trucklappen til arbeidsgiveren. Coop var visstnok litt småstrenge på det. Det gikk fort, sendte via mail.

Men, vi lever da i et ganske regelstyrt land (vet vi alle..), likevel er det andres erfaring her at arbeidsgivere på lagere gir faen i om du har lappen offisielt, bare du kan kjøre truck (er jo latterlig enkelt forøvrig) ?
Sist endret av aeon_illuminate; 31. juli 2013 kl. 00:02.
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
jobber du 50% ? er vel ikke 100% stilling og så lite ?
Vis hele sitatet...
Jobber fra 9 til 5 hver dag.

Men betaler 6-7k i skatt også.. Så mister en god del derfra.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Å? Jaja, jeg måtte jo sende inn dokumentasjon på at jeg hadde trucklappen til arbeidsgiveren som var et vikarbyrå, Coop var visstnok litt småstrenge på det. Det gikk fort, sendte via mail.

Men, vi lever da i et ganske regelstyrt land (vet vi alle..), likevel er det andres erfaring her at arbeidsgivere på lagere gir faen i om du har lappen offisielt, bare du kan kjøre truck (er jo latterlig enkelt forøvrig) ?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, alle er ikke like nøye på dette.

Noen er nazi, noen er ikke

Sitat av aeon_illuminate;2961038 [B
lagere[/b]
Vis hele sitatet...
Bare for å ha sagt det, det er en terminal ikke ett lager jeg jobber på
Noen som vet om det er vanskelig å få en deltidsjobb i helger å kvelder på lager? Er så sykt lei av å jobbe på butikker å kiosker at dette skoleåret vil jeg satse på lager ved siden av studier.

Sitat av heihallohade Vis innlegg
Noen som vet om det er vanskelig å få en deltidsjobb i helger å kvelder på lager? Er så sykt lei av å jobbe på butikker å kiosker at dette skoleåret vil jeg satse på lager ved siden av studier.
Vis hele sitatet...
Det er enkelte lager som har plukking døgnet rundt, nesten 365 dager i året - så muligheten er der. Dette gjelder bla noen offshorelager og div lager som har support til døgnkontinuerlig industri osv osv.

MEN, du står jævla mye sterkere dersom du har trucklappen - t4
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Noen som vet om det er vanskelig å få en deltidsjobb i helger å kvelder på lager? Er så sykt lei av å jobbe på butikker å kiosker at dette skoleåret vil jeg satse på lager ved siden av studier.

Vis hele sitatet...
Dét er noe av det mer lettere å finne jobb innen, altså ikke lett men 'lettere'. Riktignok begynner det å bli endel truckførere i landet, jeg føler det er mange om beinet.. Så du må ha litt arbeidserfaring sikkert. Enig med UngarEffect ang trucklappen.
Sist endret av aeon_illuminate; 31. juli 2013 kl. 00:36.
Arbeidserfaring = check
Truckførerbevis = nada

Men man får bare håpe
Trucklappen koster en 3-4000 kroner, og det finnes ikke vanskelig, selv en hund med middels IQ kan ta den.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Med lønningene dere har så vurderes anskaffelse av T4 gitt. Tenkte på det en periode i fjor, men fikk jobb så jeg var fornøyd med det som det var.
Tarifflønn for ufaglærte innenfor grossist/transport virksomhet ligger i år (2013) på kr 176,28 kr.
Faglærte har et tillegg på kr 9,50.

Det er ikke lett å få jobb på lager om dagen. Det er mange om beinet og mye svensk ungdom som kommer til landet og søker seg nettopp til lagerbransjen.
De med trucklappen og arbeidserfaring prioriteres såklart først.

Jeg er selv faglært lagermedarbeider og har pr dags dato en brutto grunnlønn på ca kr 44000 pr mnd.
Da jobber jeg kun kveld og natt, 9 timers skift i 2 uker, deretter 1 uke fri.

Trikset er å få skiftarbeid. Det er der de store penga ligger.
Der skoen trykker hva angår truckførerbevis, tror jeg er at en bedrift får store problemer hvis det skulle skje en alvorlig ulykke med truck som involverer noen som ikke har truckførerbevis.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Der skoen trykker hva angår truckførerbevis, tror jeg er at en bedrift får store problemer hvis det skulle skje en alvorlig ulykke med truck som involverer noen som ikke har truckførerbevis.
Vis hele sitatet...
kjenner flere som fikk trucklappen av nav..
Sitat av Taurean Vis innlegg
Der skoen trykker hva angår truckførerbevis, tror jeg er at en bedrift får store problemer hvis det skulle skje en alvorlig ulykke med truck som involverer noen som ikke har truckførerbevis.
Vis hele sitatet...
Det medfører riktighet. De større grossistvirksomhetene er nøye på dette punktet.
Bedriften kan bli økonomisk skadelidende om det skulle skje en ulykke, hvor personell uten de riktige sertifikater er involvert.

Det samme kan også den ansatte det gjelder, uavhengig om vedkommende, har sertifikat eller ei, vis vedkommende har opprett uforsvarlig og uaktsomt ved en ulykke.
Sitat av Eplejus Vis innlegg
Tarifflønn for ufaglærte innenfor grossist/transport virksomhet ligger i år (2013) på kr 176,28 kr.
Faglærte har et tillegg på kr 9,50.

Det er ikke lett å få jobb på lager om dagen. Det er mange om beinet og mye svensk ungdom som kommer til landet og søker seg nettopp til lagerbransjen.
De med trucklappen og arbeidserfaring prioriteres såklart først.

Jeg er selv faglært lagermedarbeider og har pr dags dato en brutto grunnlønn på ca kr 44000 pr mnd.
Da jobber jeg kun kveld og natt, 9 timers skift i 2 uker, deretter 1 uke fri.

Trikset er å få skiftarbeid. Det er der de store penga ligger.
Vis hele sitatet...
Hvor er dette?
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
kjenner flere som fikk trucklappen av nav..
Vis hele sitatet...
Fikk betyr i dette tilfellet at de måtte gå igjennom teorien, dernest opplæringen og lære det praktiske, for så å ta sjølve prøven - som alle "ordentlige" gjør?

Eller ga NAV bare ut?
Jobbet som plukker hos Bring i sommer, 145 i timen 06:00 til 14:00, og 13:00 til 21;00, da fikk jeg 165 etter 18:00.
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
kjenner flere som fikk trucklappen av nav..
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende. Men jeg tror de færreste bryr seg like mye om det kurset, enn om de betalte 3-4000kr av egen lomme. Dessuten tror jeg, utfra få inntrykk jeg har hørt, at kurslederne er mindre profesjonelle.

Jeg tror det blir mest til hva du gjør det til selv. Hvilken standard du setter og velger å følge.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det kan godt hende. Men jeg tror de færreste bryr seg like mye om det kurset, enn om de betalte 3-4000kr av egen lomme. Dessuten tror jeg, utfra få inntrykk jeg har hørt, at kurslederne er mindre profesjonelle.

Jeg tror det blir mest til hva du gjør det til selv. Hvilken standard du setter og velger å følge.
Vis hele sitatet...
Har vansker for å tro at det er forskjell på om NAV betaler for truckfører-kurset ditt enn om jobben gjør det eller deg selv.
Jeg tok trucklappen på egen økonomi, dette ekspanderte arbeidssøkingen og hjalp veldig på CV'n.
Sitat av bacardi Vis innlegg
Hvor er dette?
Vis hele sitatet...
Hos NorgesGruppen. Leverer mat til Kiwi, Spar, Meny o.s.v.

Ikke uvanlig at NAV spanderer kursavgiften for trucklappen om man har gått arbeidsledig lenge nok. Veit om folk på min arbeidsplass som har fått via NAV.