Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5229
Har nå lest i et par timer om folk som har røyka hasj/weed og har ikke funnet noe av direkte relevans i forhold til mine personlige erfaringer, tenkte derfor å spørre "erfarne" brukere, eller folk som evt. har hatt samme virkning(er).

Røyket for første gang for ca. 3 mnd siden, og har røyka 5-6 ganger siden den gang. Har røyket brunt 3-4 av ganger, grønt 1 gang og "krystall-hasj"(?) som en kompis kalte det, 1 gang (dette skulle visstnok være noe av det best du får tak i).

Hver gang etter jeg har røyka setter vi oss ned med noe radio..5 min inn i rusen så begynner temperaturen i kroppen å endre seg. Det føles enten som det renner lava innvendig, eller at jeg sitter naken i Antarktis.
Øynene klarer ikke holde seg oppe, da blir jeg bare svimmel, ettersom alt bare er totalt fucka og jævli. Er som om jeg ikke har sovi på 5 døgn og at noen rister hele rommet.

[ Hvis jeg tenker på en ting, så blir den tanken dratt ut i mange retninger så masse vimsette idéer og tanker dukker opp. ]

Alle kompisene mine sitter og har det bra, ler og koser seg mens jeg sitter der å bæder på livet og ikke klarer å si setninger, prate eller spise. Hver minste bevegelse/berøring jeg gjør med kroppen/tunga eller what-so-ever, så er den følelsen forsterket noe til de grader. En spesiell opplevelse var når jeg dreit, føltes som jeg skøyt flammer ut av ræva, selv 15 minutter etter jeg hadde driti.

Når jeg røyker tar jeg like mange trekk som de andre, noen er like uerfarne som meg. De får god-effekt, I don't. Jeg legger meg alltid til sengs kort tid etter jeg har røyka (15-45 min), rett og slett fordi jeg bare vil ha all den psykiske smerten, som føles fysisk - vekk.

Spørsmåla mine lyder da:
Hvor lang tid vil det ta før jeg vender meg til hasj? Dette er ikke den rusen jeg har hørt så mye godt om. Har hørt at folk har "grønna", men det skal da være måter på. Ikke en eneste gang har jeg hatt god rus, alle har vært totalt fucka som sagt..
Er dette normalt? Har du hatt/hørt noe lignende

Er forresten 21 år, røyka tobakk i 1 år (vi blanda alltid hasjen med tobakk). Litt usikker på mengde hasj vi brukte i jointene, men tror det var ca 1g når vi var 2.
Skal røyke igjen til helga, så greit å ta til seg litt info, håper på good times denne gangen!
På forhånd takk! =)
Røyk litt mindre, kanskje? Eller ikke røyk i det hele tatt dersom du ikke liker rusen.
Dette er veldig individuelt. Når jeg først prøvde så likte jeg ikke rusen i det heletatt, var egentlig jævlig hele greia. Etter å ha gjort det flere ganger har det blitt mye bedre og jeg har på en måte lært å kjenne rusen. For meg handler det utrolig mye om å ha riktig set og setting. Lær deg hva du liker med rusen.

Jeg fant ut at det å slappe helt av og høre på musikk var min greie. Ingen stressende situasjoner. Gjør akkurat det du vil, eksperimenter.

Test ut:
Musikk
Mat
Film
Spilling
Være med venner?
For meg høres det ut som at du røyker for mye. Jeg har røyket regelmessig i 4 år og bruker ikke mer enn ca 0,3 med god hasj pr j. Det er selvsagt individuelt.
Ta det med ro når du røyker. ta feks et par trekk, vent litt og se før du trekker litt til. På den måten vil du bli bedre kjent med opplevelsen og du vil over tid tilvenne deg rusen.

Lykke til.

Må også nevnes at det slettes ikke er alle som tåler det. Som jeg har fått høre.
Sist endret av wackwrack; 27. februar 2013 kl. 01:26.
Røyk mindre så tror jeg det skal gå fint. Har røyka ganske lenge selv nå og tipper jeg fyrer rundt 0.1-0.2 i bong med god vare, det skal ikke alltid så mye til.
Sitat av Freakja Vis innlegg
Har nå lest i et par timer om folk som har røyka hasj/weed og har ikke funnet noe av direkte relevans i forhold til mine personlige erfaringer, tenkte derfor å spørre "erfarne" brukere, eller folk som evt. har hatt samme virkning(er).

Røyket for første gang for ca. 3 mnd siden, og har røyka 5-6 ganger siden den gang. Har røyket brunt 3-4 av ganger, grønt 1 gang og "krystall-hasj"(?) som en kompis kalte det, 1 gang (dette skulle visstnok være noe av det best du får tak i).

Hver gang etter jeg har røyka setter vi oss ned med noe radio..5 min inn i rusen så begynner temperaturen i kroppen å endre seg. Det føles enten som det renner lava innvendig, eller at jeg sitter naken i Antarktis.
Øynene klarer ikke holde seg oppe, da blir jeg bare svimmel, ettersom alt bare er totalt fucka og jævli. Er som om jeg ikke har sovi på 5 døgn og at noen rister hele rommet.
Vis hele sitatet...

Dersom du ikke liker rusen du får, hvorfor i granskauen forsetter du da? Hasj er jo ikke på noen måte avhengighetsskapende, og dersom du til og med ikke liker det, hvorfor holder du da på med det? Det er de som liker disse typer stoffer, og de som ikke gjør det, du er tydeligvis en av de som ikke liker det, og derfor skal du rett og slett holde deg unna slikt.

Kan forøvrig si at jeg aldri har prøvd, og aldri vil prøver ulovlige stoffer, ihvertfall ikke før de blir lovlig.

Jeg er ikke imot at folk røyker Hasj, men dersom en ikke liker/tåler det skal man som regel holde seg unna.

Håper ikke innlegget er alt for røft.
Sist endret av TheMightyUnknow; 27. februar 2013 kl. 02:03.
Sitat av TheMightyUnknow Vis innlegg
Dersom du ikke liker rusen du får, hvorfor i granskauen forsetter du da? Hasj er jo ikke på noen måte avhengighetsskapende, og dersom du til og med ikke liker det, hvorfor holder du da på med det? Det er de som liker disse typer stoffer, og de som ikke gjør det, du er tydeligvis en av de som ikke liker det, og derfor skal du rett og slett holde deg unna slikt.

Kan forøvrig si at jeg aldri har prøvd, og aldri vil prøver ulovlige stoffer, ihvertfall ikke før de blir lovlig.

Jeg er ikke imot at folk røyker Hasj, men dersom en ikke liker/tåler det skal man som regel holde seg unna.

Håper ikke innlegget er alt for røft.
Vis hele sitatet...
Helt åpenbart fordi alle andre nyter det, og det er noe du vil være en del av. For å trekke et eksempel til mitt ikke-så-hasjfylte liv, jeg tvang meg selv til å spille League of Legends i noen timer før jeg begynte å like det, fordi jeg visste at de andre fikk så mye glede ut av det. Jeg ville også nå det punktet.

Alt som er bra er ikke nødvendigvis best første gangen.
En spesiell opplevelse var når jeg dreit, føltes som jeg skøyt flammer ut av ræva, selv 15 minutter etter jeg hadde driti.
Vis hele sitatet...
Jeg lo godt av den setningen:P

Røyk mindre som andre sier. Kjenner meg litt igjen når jeg prøvde det de første gangene, kan også hjelpe å være ute i frisk luft.
Sist endret av matsiiiii; 27. februar 2013 kl. 03:48.
Dude, dere røyka for mye :P kanskje kompisene dine er mer innrøyka enn deg (altså høyere toleranse).
0.5 god hasj i en joint er mye på to personer, med mindre vi snakker high level
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Alle tåler forskjellig, en kompis av meg kastet opp etter et trekk mens jeg kan fint ta resten av jointen selv.
Bare ta litt mindre trekk og røyk litt saktere, prøv også og ikke tenke så mye på dårlige ting som skjer med kroppen din så går det bedre.
også har jo den røykekulturen vi har her til lands, spessielt blandt yngre. blitt slik at det handler om å bli fjernest mulig, og ikke nyte selve rusen. Røyk mindre som alle andre sier, røyk deg heller sakte opp og nyt det med litt tv spilling eller noe slikt i godt selskap, enn å smelle på max å så bli ubehagelig fjern. ta det litt roligere og kos deg masse også skal det også nevne at cannabis rusen er ikke for alle, kjenner flere som ikke liker den.
burde ikke presse deg til og like rusen, selv om det ser ut som vennene dine har det mega festlig og du vill nå det samme.

men bare ta et par drag også venter du en stund og ser hva som skjer i steden for og røyke deg max bort i ørska.

eller kansje det er rett og slett ikke din type rus

og hvis du driter flammer på hasj lurer jeg hva du gjør på syre
Du bør absolutt prøve og ta mindre trekk. Mekk opp ett svakt mekk og fyr opp i bong.
Så tar du ett trekk (bør ikke vær mer enn 0,1-0,2 i hvert trekk) og venter 15-20min og ser an formen, vil du ha mer tar du mer, er du fin holder du deg der og fyrer heller mer senere.
Jeg personlig måtte røyke sikkert 20 ganger med 3års mellomrom (Ekstremt,ja) før jeg fikk funk, og ganske vanlig og ikke og få funk før oppimot tiende gangen.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Freakja Vis innlegg
En spesiell opplevelse var når jeg dreit, føltes som jeg skøyt flammer ut av ræva, selv 15 minutter etter jeg hadde driti.
Vis hele sitatet...
Slutt å spis så spicy mat. ehe he heh

Fra spøk til revolver, cannabis er ikke for alle.

Trekk mye mindre, prøv det. Funker det ikke, så legg det på hylla.
syns ikke rusen til kannabis er noe særlig rus med mindre man tar det med benzo eller alk eler emma.. men det jo deilig å lese en bok og røke en bønne!
Hvordan hasj rusen oppleves er veldig variabel og individuellt, setting og erfaring er foreeksempel ting som er viktig når en tenker på rusen i sin helhet så jeg kan ikke hjelpe deg på akkurat det der. Det jeg kan fortelle deg derimot, er at hvis dere får tak i bra weed, så er 1g delt på to stykker ALT for mye. 0,3g regnes som en vanlig brukerdose hvis du har "ok" weed. Prøv å røyke myyye mye mindre nestegang. Ta 1g og del det på fire joints, så røyker du en etter en helt til du får ønsket effekt. Lykke til neste gang
Sitat av Aftershave3k Vis innlegg
Helt åpenbart fordi alle andre nyter det, og det er noe du vil være en del av. For å trekke et eksempel til mitt ikke-så-hasjfylte liv, jeg tvang meg selv til å spille League of Legends i noen timer før jeg begynte å like det, fordi jeg visste at de andre fikk så mye glede ut av det. Jeg ville også nå det punktet.

Alt som er bra er ikke nødvendigvis best første gangen.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal gå rundt og tenke slik, så kan jeg spørre deg et spørsmål: Hadde du hoppet ut for et stup dersom alle dine venner hadde gjort det og? Det er en idiotisk tanke måte, og ikke bare er den farlig, men også idiotisk, bli voksen.
Sist endret av TheMightyUnknow; 27. februar 2013 kl. 15:12.
Trådstarter
[Vet ikke helt hvordan jeg svarer tilbake på enkelte setninger, siden jeg er ny.]
Takk så mye for mange, gode svar. Hadde ikke forventa så mange på så kort tid, hadde også forventa negative tilbakemeldinger, så takk for on-topic svar!
Skal be kompisene mine mekke mindre i jointene, og jeg skal gå rolig frem til helgen. Skal få til noe rolig, bra musikk (klassiske bob marley og pink floyd er det som gjelder, eller?)
Kommer tilbake for å si hvordan opplevelsen til helgen var! Skal forøvrig lese eventuelle fremtidige innlegg i mellomtiden, hvis det blir flere!


Det med flammene ut av 2'ern var ikke fra spicy mat forresten, er psyken som oppgraderte sensitiviteten i rassen 100x og den lille sviinga føltes som "the ring of fire" for å si det mildt. Vil ikke anbefale å rygge en snickers ved høy påvirkning av hasj på linje med det jeg hadde! haha..

Igjen, takk for svar! =)


Helt åpenbart fordi alle andre nyter det, og det er noe du vil være en del av. For å trekke et eksempel til mitt ikke-så-hasjfylte liv, jeg tvang meg selv til å spille League of Legends i noen timer før jeg begynte å like det, fordi jeg visste at de andre fikk så mye glede ut av det. Jeg ville også nå det punktet.

Alt som er bra er ikke nødvendigvis best første gangen.
Hvis du skal gå rundt og tenke slik, så kan jeg spørre deg et spørsmål: Hadde du hoppet ut for et stup dersom alle dine venner hadde gjort det og? Det er en idiotisk tanke måte, og ikke bare er den farlig, men også idiotisk, bli voksen.


Altså, tenk over det. Hvorfor tror du så mange i dag røyker? Det er selvfølgelig pga. "alle" andre røyker, og da slenger du deg på bølgen. Samme konseptet med hasjen. I tillegg er jeg veldig nysgjerrig på god-effekten. Lite kunnskap og det at jeg kasta meg fort ut i det er grunnen til de dårlige erfaringene jeg har fått så langt.
Sist endret av Freakja; 27. februar 2013 kl. 15:20.
Anbefaler å røyke en spliff utafor kino, gå inn, se på 3D film..
Ryga med 2 venner å så på The Avengers 3D, helt sinnsyk opplevelse
Snakk for all del med kameratene dine, forklar de hvordan du har det. Dette hjelper vel i 10 av 10 tilfeller.
Sitat av Freakja Vis innlegg
Altså, tenk over det. Hvorfor tror du så mange i dag røyker? Det er selvfølgelig pga. "alle" andre røyker, og da slenger du deg på bølgen. Samme konseptet med hasjen. I tillegg er jeg veldig nysgjerrig på god-effekten. Lite kunnskap og det at jeg kasta meg fort ut i det er grunnen til de dårlige erfaringene jeg har fått så langt.
Vis hele sitatet...
Og igjen, da beviser du bare hvor barnslig du tenker. Du vill "følge" bølgen når det er imot Norsk lov? Hva hvis du f.eks blir skadet, eller at politiet sparker ned døren en dag, og oppdager at du driver med ulovlige stoffer? Det er en prikk i rullebladet, og en saftig bot.

Og ja, jeg har selv hat lyst til å prøve stoffet, men jeg vet konsekvensen av å bruke det, noe du ser ut til ikke å forstå slik du skriver her. Hvor gammel er du forøvrig? Virker for meg som du er en 15-16 åring som ikke har møtt på konsekvenser.

Konsekvensen med hasjbruk kan være at du faktisk kommer til å oppleve psykiske lidelser, og ved det kommer det store problemer som du sikkert ikke har tenkt på. Og disse lidelsene er slik jeg forstår også livsvarige, etter et drag. Det er derfor man skal være forsiktig med stoffer som kan forandre på psyken.
Sist endret av TheMightyUnknow; 27. februar 2013 kl. 15:45.
Virker for meg at du er en veslevoksen 15-16 åring som er hjernevasket av staten. Hvorfor gidder du egentlig å bry deg TheMightyUnknow? Kanskje du burde prøve stoffet og ikke tenke så mye på konsekvensene.

Ikke tro på alt du blir fortalt av staten. Det er du som er en del av saueflokken
Sist endret av shalla; 27. februar 2013 kl. 17:36.
Trådstarter
Sitat av TheMightyUnknow Vis innlegg
Og igjen, da beviser du bare hvor barnslig du tenker. Du vill "følge" bølgen når det er imot Norsk lov? Hva hvis du f.eks blir skadet, eller at politiet sparker ned døren en dag, og oppdager at du driver med ulovlige stoffer? Det er en prikk i rullebladet, og en saftig bot.

Og ja, jeg har selv hat lyst til å prøve stoffet, men jeg vet konsekvensen av å bruke det, noe du ser ut til ikke å forstå slik du skriver her. Hvor gammel er du forøvrig? Virker for meg som du er en 15-16 åring som ikke har møtt på konsekvenser.

Konsekvensen med hasjbruk kan være at du faktisk kommer til å oppleve psykiske lidelser, og ved det kommer det store problemer som du sikkert ikke har tenkt på. Og disse lidelsene er slik jeg forstår også livsvarige, etter et drag. Det er derfor man skal være forsiktig med stoffer som kan forandre på psyken.
Vis hele sitatet...
Dette sklir mer over på off-topic. Jeg har ingenting imot å være barnslig. Tiss, bæsj og prump humor passer meg helt fint.
Politiet er min siste bekymring. Leve i redsel for sånt er det som skaper psykiske problemer. Får man prikk på rullebladet, så får man prikk på rullebladet. Er 21.
Takk for innspill uansett!
Sist endret av Freakja; 27. februar 2013 kl. 17:58.
Hei.

Har røyket i mange år og kjenner meg godt igjen i det du skriver. Som mange andre nevner, folk tåler forskjellige mengder og reagerer forskjellig. Bare røyk litt mindre så skal du nok se at du koser deg du også. Min erfaring er at dette ikke har endret seg så mye over årene, men det er muligens litt på grunn av min egne valg. Synes ikke det er nødvendig å venne seg til å røyke så veldig mye hver gang, og stopper bare når jeg føler jeg har fått nok.
Kjenner meg igjen.. Pleide å grønne slik selv.
Røyka et gram med god pot alene, med lite erfaring fra før. Trodde jeg skulle dø. Tiden gikk sakte, hjertet hamret som et tog, synet danset, måtte konsentrere meg for å puste, og fikk tilfeldige skjelvinger i hele kroppen. Kjentes ut som jeg var innestengt i mitt eget hode, fikk ikke ut et ord. Når jeg endelig fikk ut noen ord, kjente jeg ikke igjen min egen stemme.

Satt bare å trippa balls for meg selv i et hjørne helt til jeg sovnet.

Nå røyker jeg mindre joints, og har funnet akkurat passe dosering. Må dog gjennom denne prosessen hver gang jeg får nye varer, siden jeg ikke vet hvor potent mye av det er, men litt peiling får man etter en stund.

Ønsker deg lykke til.
Sist endret av Needle; 27. februar 2013 kl. 21:13.
Trådstarter
Sitat av Needle Vis innlegg
Kjenner meg igjen.. Pleide å grønne slik selv.
Røyka et gram med god pot alene, med lite erfaring fra før. Trodde jeg skulle dø. Tiden gikk sakte, hjertet hamret som et tog, synet danset, måtte konsentrere meg for å puste, og fikk tilfeldige skjelvinger i hele kroppen. Kjentes ut som jeg var innestengt i mitt eget hode, fikk ikke ut et ord. Når jeg endelig fikk ut noen ord, kjente jeg ikke igjen min egen stemme.

Satt bare å trippa balls for meg selv i et hjørne helt til jeg sovnet.

Nå røyker jeg mindre joints, og har funnet akkurat passe dosering. Må dog gjennom denne prosessen hver gang jeg får nye varer, siden jeg ikke vet hvor potent mye av det er, men litt peiling får man etter en stund.

Ønsker deg lykke til.
Vis hele sitatet...
Er som om jeg skulle skrevet det selv! Kan også tilføye at jeg alltid tenker negative tanker som "nå må jeg spy", "nå er munnen ekstremt tørr" (føltes som tungen var nummen pga den var så "tørr") Noen spesielle tips for å komme på positive tanker? Regner med musikk og å holde en samtale skulle gjøre susen, men hva vet vel jeg.
Forhåpentiligvis til helgen så slipper jeg i det hele tatt å være i det stadiet, men vennen min jeg også røyka med som hadde beina planta i bakken sa også han fikk frysninger o.l.
Takker og bukker atter en gang for innspill folkens. Gøy å lese andre sine erfaringer.
Viktig å huske på denne tråden neste gang du fyrer, husk at flere har det akkurat helt likt, ha også lenkene du får ut av dette googlesøket i bakhodet.

https://www.google.com/search?q=cann...hrome&ie=UTF-8
Når jeg kommer inn i et negativt tanskemønster så pleier jeg å enten høre på avslappende musikk eller se på en god komedie, Community har funka fett i det siste!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Cannabis er ikke leketøy. Dette har jeg sett, hørt, følt og opplevd selv husker de første gangene jeg røykte, var ganske sketchy ett par ganger, men det gikk fint tilslutt.

mine tips:
Snakk med kompisene dine! si du bæder, be de skifte musikk, slå av lyset, prate med deg eller slutte å le av deg fordi du her det ille eller noe slikt.

Røyk mindre! Jeg har røykt i snart 4 år, og selv jeg bæder litt om det er for god vare, og jeg er litt for grådig på spliffen, og det er lite å skamme seg over

Ikke røyk bong om du gjør det! Og IHVERTFALL ikke røyk bøtte. Røyk en joint, og kos deg med den. En vanlig feil er folk som røyker stooooore trekk bare for å bli mest mulig på trynet, og det sier seg vell selv at er en dårlig ide om du er ny

god musikk! Allt du gjør og føler, er gjerne på grunn av setting. Om du henger med kjipe folk, eller har noia på noen måte, så hjelper det ikke at du har forsterket sanseintrykk! Bytt musikk, bytt film, gå ut osv.

Sitat av shalla Vis innlegg
Virker for meg at du er en veslevoksen 15-16 åring som er hjernevasket av staten. Hvorfor gidder du egentlig å bry deg TheMightyUnknow? Kanskje du burde prøve stoffet og ikke tenke så mye på konsekvensene.

Ikke tro på alt du blir fortalt av staten. Det er du som er en del av saueflokken
Vis hele sitatet...
ikke tro på allt du blir fortalt. punktum.

Dette betyr dog ikke at hasj ikke har konsekvenser! kjenner mange som bæder hver gang de røyker, uansett hva. Er også kjennt å forsterke sosial-angst om du har det (har dette selv, men holder det i kontroll. Vet hva jeg snakker om.)
Er i tilleg en del som havner i hasjtåka, fordi de tror staten har løyet om ALLT og det er derfor litt å drikke kaffe når du starter dagen med spliff.

Det virker heller umodent å kalle andre veslevoksen, med tanke på att alder er noe staten lærte deg
Sitat av Freakja Vis innlegg
Er som om jeg skulle skrevet det selv! Kan også tilføye at jeg alltid tenker negative tanker som "nå må jeg spy", "nå er munnen ekstremt tørr" (føltes som tungen var nummen pga den var så "tørr") Noen spesielle tips for å komme på positive tanker? Regner med musikk og å holde en samtale skulle gjøre susen, men hva vet vel jeg.
Forhåpentiligvis til helgen så slipper jeg i det hele tatt å være i det stadiet, men vennen min jeg også røyka med som hadde beina planta i bakken sa også han fikk frysninger o.l.
Takker og bukker atter en gang for innspill folkens. Gøy å lese andre sine erfaringer.
Vis hele sitatet...
Sitat av shalla Vis innlegg
Virker for meg at du er en veslevoksen 15-16 åring som er hjernevasket av staten. Hvorfor gidder du egentlig å bry deg TheMightyUnknow? Kanskje du burde prøve stoffet og ikke tenke så mye på konsekvensene.

Ikke tro på alt du blir fortalt av staten. Det er du som er en del av saueflokken
Vis hele sitatet...
Herregud, det må da være måter på konspirasjonsteorier.. Staten er der faktisk for å hjelpe befolkningen, ikke hjernevaske oss. Men det har jo ikke noe med denne diskusjonen. Her er det snakk om en ung type som sier konkret ifra om at han ikke liker stoffet, men er så barnslig at han vi "følge bølgen", noe som jeg trodde folk var ferdig med når de gikk på barneskolen.

Denne typen forstår seg ikke på risikoen man setter seg ut for dersom en inhalerer hasj, det er jo, konsekvenser. Jeg selv har ikke noe særlig imot hasj, men når folk sier de ikke liker det, og bare foresetter, så er det noe galt. Det er som om jeg skulle ha hoppet over et stup, fordi noen andre gjorde det.

Her er noen av konsekvensene en kan møte på:

Short-term effects of hash:
  • relaxation
  • altered perception
  • paranoia
  • dilated pupils
  • impaired concentration & memory
  • dry mouth & throat.
  • increased heart rate.
  • fear & anxiety.
  • cravings for sweets, referred to by drug users as, "munchies".

Long-term effects of hash:
  • reduced levels of male & female hormone
  • damage to sperm or menstrual cycles
  • temporary loss of fertility in men and women
  • addiction
  • loss of motivation clinically referred to as , "Amotivational syndrome" (this loss of interest in motivation to work, attend school, loss of interest in sports, family, etc can also just be a symptom of drug addiction in general)
  • lung damage, cancer, bronchitis
  • lowered ability to deal with frustration and other unpleasant feelings
  • decrease of immunity against infection
  • interferes with emotional growth and the personality development of adolescents

Hasj er et stoff som går ut på psyken, det vil si at du kan bli psykisk syk av det.
Sist endret av TheMightyUnknow; 1. mars 2013 kl. 14:37.
Sitat av TheMightyUnknow Vis innlegg
Hvis du skal gå rundt og tenke slik, så kan jeg spørre deg et spørsmål: Hadde du hoppet ut for et stup dersom alle dine venner hadde gjort det og? Det er en idiotisk tanke måte, og ikke bare er den farlig, men også idiotisk, bli voksen.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke det jeg sier, jeg sier at når du vet at det er noe veldig mange andre nyter, så er det verdt å prøve det. Ikke at om det er noe alle andre gjør så må du gjøre det.
En nær venn av meg er oversensetiv for både alkohol og cannabis.
Han ble ganske så tilbakestående hver gang han røyket og det endte ofte med oppkast.
Etter cirka 1,5 år med moderat røyking ble han kvitt bivirkningene og kunne nyte samme tilstand som oss andre i vennegjengen.

Dog vedder jeg på at lengden på denne "tilvenningsperioden" er individuell. Kan hende du aldri kan oppnå samme rus som de rundt deg, eller det kan hende det skjer neste gang du røyker. Jeg vet hvertfall med meg selv at hvis jeg hadde opplevd disse angstfylte øyeblikkene som du beskriver, hadde jeg sluttet å prøve å røyke cannabis.
Hasj er høyt opp på lista over ting det ikke er verdt stresset å vende seg til. Man blir sløv av det, så det er bare idiotisk å betale prisen hvis man ikke får nytelse ut av det.

Jeg har mer eller mindre mista lysten til å røyke etter noen bad-tripper for noen år siden, og de gangene jeg har endt med å henge sammen med røykere nå fungerer noen få trekk kombinert med litt tørr cider (Strongbow helst) helt glimrende. Vannpipe med frukttobakk er også rimelig digg, og for folk som ikke har opparbeidet seg toleranse får man grei nok buzz til at man blir dratt med i stemninga av det.
Sist endret av DumDiDum; 1. mars 2013 kl. 21:00.
Trådstarter
Yes, yes. Igår var det røyking igjen. 4 personer på 1.5g brunt, ikke noe spesielt bra brunt vil jeg tro. Vi røyket fra bong og sendte den rundt. Brukte 1.5gram fordelt på 5-6 turer med bongen tenker jeg, fordelt utover på ca 1 time. vi hadde noen mellomrom.
Kan si at jeg røyka kanskje litt for mye. Ble litt svimmel og ør, i tillegg var jeg dum nok til å shotte 4-5 bacardi razz. Kjente ikke engang alkoholen, smaksløkene var borte. (tok forøvrig litt tid før jeg kjente rusen, 20 min tenker jeg, imotsetning til de andre gangene med joint der jeg kjente det etter kun et par min).
Etter ca. en halvtime med småørhet så begynte jeg å bli god i hodet, samtidig som jeg beholdt rusen. Alt var morsomt. Da mener jeg alt. Våknet neste dag støl i magen.
De andre stakk etterhvert utover kvelden og jeg tok meg en siste bong alene. Dette er noe av det beste jeg har opplevd i hele mitt liv. Jeg satt på en lang sang som en kammerat foreslo. Den gikk fra mørkt og dystert over til lys og "glad", den varte i 45min. Beste 45 min i hele mitt liv. Jeg la hodet tilbake og tenkte gjennom mørket på de onde stundene i livet mitt, med broren min sine problemer og hva det forårsaket resten av familien. Da det gikk over til glad-tonene så tenkte jeg kun på de gode stundene med familien, der hele slekta var samlet og vi hadde 0 bekymringer. Var nøyaktig den samme følelsen jeg fikk her, bare enda bedre. Mørk>lys sang anbefales på det sterkeste.
Dette skal gjentas! Men skal begrense hasj-bruken mer, vil ikke ende opp sløv og lat!
Takk for tips i denne threaden, vært til stor hjelp!
Rather exquisite
insistens's Avatar
66 8
Da jeg startet holdt jeg meg til brunt, inntil noen venner introduserte meg til grønt. Første gangen jeg prøvde grønt opplevde jeg det samme som du beskriver her om din opplevelse på brunt. Av egen erfaring kan jeg fortelle at det er en tilvenningssak, hvor du selv er nødt til å finne ut hvor mye du selv trenger for å ha det bra. Det er ikke vits i å røyke, hvis målet ikke er å ha en god stund. Derfor burde du ikke føle deg obligert til å ta "like mye som de andre" om du selv vet du ikke trenger like mye som dem!
Jeg hadde mange lignende opplevelser når jeg først begynte. Hvis man kun røyker litt, la oss si èn gang i måneden, da kan du ikke forvente annet enn at dette skjer av og til. Jeg begynte med og kun røyke hvis noen spurte meg, kanskje 2-3 ganger i måneden, da ble jeg helt ute hver eneste gang, såvidt jeg kunne gå hjem igjen. Etterhvert begynte jeg og røyke mer og mer, og merket også at toleransen ble høyere og høyere. Men, uansett, dette kommer an på kvaliteten og røykemetoden. Det du burde passe på er hvor du gjør det, du vil nødig havne i en kinkig situasjon når du er helt baked.

Bland litt mindre hasj også. Mitt tips er at du neste gang kjenner etter når du er fjern, hvorvidt du nyter det eller ikke. Prøv og finn det nivået du liker best. Dette er veldig fra person til person, men det er mange fellesnevnere.