Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2369
Hey, holder på med dubstep remix nå av Calvin Harris - Sweet Nothing.

https://soundcloud.com/stoofn/calvin...-sweet-nothing

Hva synes dere?
Hva slags software bruker du?
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Hva slags software bruker du?
Vis hele sitatet...
Ableton Live
Det er gode saker Fortsett og bli enda bedre!
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av coockiemonster Vis innlegg
Det er gode saker Fortsett og bli enda bedre!
Vis hele sitatet...
Takk! titegn
Har du satt selve sangen i bakgrunnen, eller tatt med kun stemmen? Syntes jeg hørte elementer fra den originale sangen i tilleg til stemmen. Skulle gjerne hatt stemmen litt høyere, og litt mer markant! God dropp, men oppbyggingen ville jeg kanskje ha ventet med til vokalen var ferdig. Det blir for mange elementer samtidig, hvilket gjør det litt rotete for min del.

Du har en god start, godt jobbet! Har prøvd meg litt på Ableton selv, kudos for at du faktisk får noe konstruktivt ut av det.
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tempus Vis innlegg
Har du satt selve sangen i bakgrunnen, eller tatt med kun stemmen? Syntes jeg hørte elementer fra den originale sangen i tilleg til stemmen. Skulle gjerne hatt stemmen litt høyere, og litt mer markant! God dropp, men oppbyggingen ville jeg kanskje ha ventet med til vokalen var ferdig. Det blir for mange elementer samtidig, hvilket gjør det litt rotete for min del.

Du har en god start, godt jobbet! Har prøvd meg litt på Ableton selv, kudos for at du faktisk får noe konstruktivt ut av det.
Vis hele sitatet...
Det er selve sangen i bakgrunn ja, fant ikke acapella til sangen. Enig med deg når det gjelder oppbygningen så skal endre litt der ja!

Hehe, takk så mye
Cookie Monstah ^_^
åhhhh, me like O.o

har dessvere ikke noe konstruktiv kritikk, annet enn at jeg syntes det var veldig bra.
Sist endret av lordstian; 2. januar 2013 kl. 01:07.
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av lordstian Vis innlegg
åhhhh, me like O.o

har dessvere ikke noe konstruktiv kritikk, annet enn at jeg syntes det var veldig bra.
Vis hele sitatet...
Haha, glad du likte det
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dette er ikke dubstep i det heletatt da, men drumstep! Men det var ikke så dårlig teknisk sett nei, men personlig likte jeg ikke droppet så godt.
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Dette er ikke dubstep i det heletatt da, men drumstep! Men det var ikke så dårlig teknisk sett nei, men personlig likte jeg ikke droppet så godt.
Vis hele sitatet...
Drumstep er da ikke 140 bpm. Takk for det
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Drumstep er da ikke 140 bpm. Takk for det
Vis hele sitatet...
Var dette 140 bpm? Kanskje bare jeg som hørte veldig feil da. Dubstep skal være 140 BPM hvertfall.
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Var dette 140 bpm? Kanskje bare jeg som hørte veldig feil da. Dubstep skal være 140 BPM hvertfall.
Vis hele sitatet...
Det er 140 ja, hehe.

Da har jeg lasta opp en ny versjon

https://soundcloud.com/stoofn/calvin...-sweet-nothing
Wow, dette her var utrolig bra!
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av XFrank Vis innlegg
Wow, dette her var utrolig bra!
Vis hele sitatet...
Tusen takk!
Hei Stoofn!

Har fulgt deg på soundcloud en stund, du blir bedre=)

Dette er bare en mixdown av låten sant? Work under progress, så den er sikkert ikke mastra og mixa helt ferdig enda.


Jeg liker ideen veldig godt, god greie på gang her.
Syns du bruker tension and release fint - massiv drop.
Syns ikke den blir for rotete, det er lite som skjer, men stort!

Liker greia.

Sånn konstruktivt så ville jeg bedd deg jobbe mere med særlig trommene. Få litt mere dybde i kicken (Ikke på introen, digger at det nesten høres ut som om det ligger i et highpass filter=), og mere mid/punch på den skarpen! Få den frem i lydbildet. Essensielt for dub er at skarpen bryter gjennom lydbildet og slår deg i trynet.

Liker panninga du har lagt på vokalen. Liker egentlig at den kommer inn igjen i droppen - men her kan du pannere eller spre det litt ut. Bassen og sub ligger midt i smørja, så der forsvinner vokalen litt. Dra den ut litt - så vil den komme litt frem. Kanskje du kan smelle på en fin EQ og dra opp noe high også - bare under droppen liksom.

Deilig bass, Mektig - spiser meg opp.

Bra greie, fortsett!
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Hei Stoofn!

Har fulgt deg på soundcloud en stund, du blir bedre=)

Dette er bare en mixdown av låten sant? Work under progress, så den er sikkert ikke mastra og mixa helt ferdig enda.


Jeg liker ideen veldig godt, god greie på gang her.
Syns du bruker tension and release fint - massiv drop.
Syns ikke den blir for rotete, det er lite som skjer, men stort!

Liker greia.

Sånn konstruktivt så ville jeg bedd deg jobbe mere med særlig trommene. Få litt mere dybde i kicken (Ikke på introen, digger at det nesten høres ut som om det ligger i et highpass filter=), og mere mid/punch på den skarpen! Få den frem i lydbildet. Essensielt for dub er at skarpen bryter gjennom lydbildet og slår deg i trynet.

Liker panninga du har lagt på vokalen. Liker egentlig at den kommer inn igjen i droppen - men her kan du pannere eller spre det litt ut. Bassen og sub ligger midt i smørja, så der forsvinner vokalen litt. Dra den ut litt - så vil den komme litt frem. Kanskje du kan smelle på en fin EQ og dra opp noe high også - bare under droppen liksom.

Deilig bass, Mektig - spiser meg opp.

Bra greie, fortsett!
Vis hele sitatet...
Work under progress ja, så den er ikke helt mixa og mastra ennå nei.

Det som er greia med vokalen er at det er den orginale tracken og ikke en clean acapella så det er ikke lett å få den høy uten at det forstyrre for mye.

Takk for feedback, skal ta en titt på det du nevner
Vell, det du kanskje kan gjøre er å kjøre to equer på den. Du kan kutte ut all bass og halve mid frekvensområdet,

Og så adde en eq etter det i racket ditt for å så juice opp litt mere bunn?

Det kan funk. Og om det funker, så får kanskje skrudd opp volumet på den.

Og jeg mente ikke at det var for lavt egentlig - jeg bare mente at du skulle styrt greia til en side, altså pannet det en smule for å "få det frem i lydbildet" =)
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Vell, det du kanskje kan gjøre er å kjøre to equer på den. Du kan kutte ut all bass og halve mid frekvensområdet,

Og så adde en eq etter det i racket ditt for å så juice opp litt mere bunn?

Det kan funk. Og om det funker, så får kanskje skrudd opp volumet på den.

Og jeg mente ikke at det var for lavt egentlig - jeg bare mente at du skulle styrt greia til en side, altså pannet det en smule for å "få det frem i lydbildet" =)
Vis hele sitatet...
Ja skader nok ikke å prøve det. Takk

Åja, skjønner!
Whoa, dritbra! Dette er en typisk låt jeg ser for meg bli lagt ut på UKF Dubstep siden på YouTube.. hehhe
Keep it up!
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Munchies Vis innlegg
Whoa, dritbra! Dette er en typisk låt jeg ser for meg bli lagt ut på UKF Dubstep siden på YouTube.. hehhe
Keep it up!
Vis hele sitatet...
Tusen takk!
Jeg liker egentlig ikke dubstep, men jeg har ører nok til å høre at dette var veldig bra.
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Jeg liker egentlig ikke dubstep, men jeg har ører nok til å høre at dette var veldig bra.
Vis hele sitatet...
Takk! titegn
Gi litt mere headroom i mixen. Lydnivået er litt over toppen ved droppet, og alt blir pressa ut av lydbildet pga bassen. Ellers, flott sang
Cookie Monstah ^_^
har du noen plan om hvor lang den kommer til å bli når den er ferdig?
følger spent med, for detta liker jeg som sagt tidligere
Sist endret av lordstian; 3. januar 2013 kl. 00:28.
Hva slags synth bruker du? Noe i Ableton? Eller en vst?
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Potetmix Vis innlegg
Gi litt mere headroom i mixen. Lydnivået er litt over toppen ved droppet, og alt blir pressa ut av lydbildet pga bassen. Ellers, flott sang
Vis hele sitatet...
Den er ikke ferdig mixet ennå. Takker

Sitat av lordstian Vis innlegg
har du noen plan om hvor lang den kommer til å bli når den er ferdig?
følger spent med, for detta liker jeg som sagt tidligere
Vis hele sitatet...
Har planer om å jobbe med den hver dag om jeg har tid, så 1-2 uker regner jeg med!

Sitat av |Doggy| Vis innlegg
Hva slags synth bruker du? Noe i Ableton? Eller en vst?
Vis hele sitatet...
Bruker Massive for å lage synthene
▼ ... over en uke senere ... ▼
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Da er remixen ferdig Så gjerne si hva dere syns!

https://soundcloud.com/stoofn/calvin-harris-ft-florence
Liker det jeg hører Bedre mixa en previewen for å si det sånn :P
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Potetmix Vis innlegg
Liker det jeg hører Bedre mixa en previewen for å si det sånn :P
Vis hele sitatet...
Hehe ja, håper det
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Kanskje du skal finne en acapella? Da slipper du alt det irriterende bakgrunnsstøyet.
Hører på alle sangene nå, kommet langt allerede
Veldig bra, fortsett slik
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av jstende Vis innlegg
Hører på alle sangene nå, kommet langt allerede
Veldig bra, fortsett slik
Vis hele sitatet...
Takk for det!

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Kanskje du skal finne en acapella? Da slipper du alt det irriterende bakgrunnsstøyet.
Vis hele sitatet...
Ja om jeg hadde funnet en hadde jeg selvfølgelig brukt det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Nå ligger den også på youtube! Tok litt tid ja, hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=rHX8Em1B3B4
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Nå ligger den også på youtube! Tok litt tid ja, hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=rHX8Em1B3B4
Vis hele sitatet...
Har egentlig aldri likt Dubstep noe særlig, men dette likte jeg på sekundet, bare forsett slik, og du blir stor! Kjempe bra jobba!
The loner
Theoneandonly's Avatar
Trådstarter
Sitat av TheMightyUnknow Vis innlegg
Har egentlig aldri likt Dubstep noe særlig, men dette likte jeg på sekundet, bare forsett slik, og du blir stor! Kjempe bra jobba!
Vis hele sitatet...
Takk for det!