Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 862
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg kan neppe være den eneste på nFF som spiller LoL, derfor lurer jeg på om det er flere som har opplevd noe lignende.

Jeg har begynt å klatre i de øverste trinnene på stigen for tiden. Level 27. Og matchmaking skjer som oftest med folk på rundt samme nivå.
Men det er en sirkel jeg begynner å gå lei av.
Via vanlig matchmaking blir man hopet sammen i et lag og man vinner. Også vinner man en match til, og enda en.
Men etter den 3. matchen skjer dette: Jeg føler jeg blir sparket ned stigen. I alle fall et par hakk. Plutselig havner jeg på lag med komplette idioter som ikke har peiling på hverken samarbeid eller champion-fordeling. Hvilket igjen fører til 3-4 tap på rad. Ekstremt irriterende!

Er dette virkelig Riot Games sin utgave av "balansert matchmaking"?
Sist endret av Antim0n; 21. september 2011 kl. 20:39.
Du er langt ifra den eneste som spiller LoL her, tro meg.

Jeg vet ikke hvordan det er med Normal queue, men ranked ELOen har jo blitt resatt, kan det hende at den normale ELOen er resatt og? I såfall vil dette forklare det meste.

Uansett ELO og lvl så havner du noen ganger med komplette idioter, du slipper ikke unna. Bare gjør det beste ut av det! Flaming og banning hjelper svært dårlig. Aksepter at han ikke kan spille og prøv heller å hjelp han med det han sliter med. Gjør du det er det fullt mulig du vinner litt flere kamper til tross for innavla idioter.

Eller gå premade, min favoritt.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Trådstarter
Jeg er ikke av de som bruker kjeft osv. Jeg blir bare så oppgitt
migrer til EU west, er ikke så mange idioter der faktisk
Syntes jeg møter idioter uansett hva jeg spiller jeg..
Går jeg ranked kommer jeg med totalt idioter, som gjør at jeg taper, som fører til lavere elo.lavere elo fører igjen til at jeg møter enda større idioter. OND SIRKEL!
Eneste måten å få god elo soloqueue er å ha luck med laget til man er på rundt 15-1600 rating, for da møter man faktisk folk som kan spille.
Du har som i ranked games, en ELO for normal games. Du kan ikke se denne mere though.

Det som muligens skjer er at matchmakingsystemet har problemer med å finne passende motstandere til deg, så de finner noen men med svakere ELO og putter deg på lag med de, det samme skjer på det andre laget.

Det kan se slik ut, f.eks.

1350 1350
1200 1200
1200 1200
1200 1200
1200 1200

Btw, du finner idioter på både West og NE.
Forresten, i
Sist endret av Kalars; 21. september 2011 kl. 21:06.