Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2000
League of Legends skal nå etterhvert slippe et nytt Gamemode: Dominion, foreløpig ikke fastsatt en dato når det skal slippes (så vidt jeg vet).

http://dominion.leagueoflegends.com/

http://www.youtube.com/watch?v=cuINbQ3PLU0

http://www.youtube.com/watch?v=KPD-XJqjDds

Personlig tror jeg dette blir sykt fett med mer intensiv fighting osv. og ser virkelig frem til det kommer!

Hva tror dere?
Sist endret av sitrus; 13. august 2011 kl. 17:35.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Tror det kommer til å bli morsomt. Men akkurat som summoner's rift kommer det til å være noen helter som altid vil dominere. Blandt annet lolkaiser..
Blir spennende og se hva de har klart å få til ihvertfall. Du burde adde linken om Art'en og sound.

Er litt redd for at de har for mye effekter på mappen så FPS'en kanskje dropper.
Beklager, men Lolkaiser kommer faktisk ikke til å være så OP lengre, med tanke på at han må spamme abilities mye mer, som koster massivt med hp i lengden ^^

Gleder meg ellers skikkelig mye til dominion, akkurat det LoL trenger akkurat nå mener jeg.
Vis noen andre her gjør som meg å spiller på NA server, kan dere legge til "rikkin " vis dere vil spille ^^
Shady Banana
Quix's Avatar
Gleder meg til den moden. Har lenge ventet på ny map, men ny gamemode kom som en svært positiv overaskelse. Men er ikke lei Rift enda
sitrus's Avatar
Trådstarter
41 4
Jeg tror nok lolkaiser fortsatt vil være ganske OP, selv om det kanskje ikke blir like ille som nå. Håper alt blir mer balansert, selv om jeg synes det er ganske bra nå, kommer jo hovedsaklig ann på personen som spiller.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
mordekaiser kan spamme spells uten problem. Vet ikke hvor mye erfaring du har med LoL i og med at du sier det. Men når det kommer til mordekaiser er ikke det at abilitiesene koster health noen problem i det hele tatt.
Og det kommer det ikke til å bli når dominion kommer ut heller. I og med at man begynner med 1,3-1,5k gull. Kan få godt med regen av det.

Og at det kommer ann på spilleren, så er mordekaiser det eneste unntaket. Spilte en game for 1 time siden med pantheon der jeg eide han early-game, med minst 7 kills på han. Men så kommer late-game og da soloer han hele laget, uten og overdrive.

Shield-> ulti -> mace of spades -> siphon of destruction. Repeat. så har man uendelig med regen fra spellvamp, og fullt skjold hele tiden.
Tror ikke dette blir noe særlig jeg. Kommer nok til å holde meg til standard moden
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
mordekaiser kan spamme spells uten problem. Vet ikke hvor mye erfaring du har med LoL i og med at du sier det. Men når det kommer til mordekaiser er ikke det at abilitiesene koster health noen problem i det hele tatt.
Og det kommer det ikke til å bli når dominion kommer ut heller. I og med at man begynner med 1,3-1,5k gull. Kan få godt med regen av det.

Og at det kommer ann på spilleren, så er mordekaiser det eneste unntaket. Spilte en game for 1 time siden med pantheon der jeg eide han early-game, med minst 7 kills på han. Men så kommer late-game og da soloer han hele laget, uten og overdrive.

Shield-> ulti -> mace of spades -> siphon of destruction. Repeat. så har man uendelig med regen fra spellvamp, og fullt skjold hele tiden.
Vis hele sitatet...
Og han ultia alltid carryen deres (som var out of position og ikke hadde QSS)? Morde er ikke OP. Det er en grunn til at han ikke fikk en eneste ban på Dreamhack.. Han er lett å countre, og har ikke så syk lane-presence som pre30s skal ha det til. Morde er en pubstomp champion som blir freefarm i mid+-elo.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av nilsern Vis innlegg
Og han ultia alltid carryen deres (som var out of position og ikke hadde QSS)? Morde er ikke OP. Det er en grunn til at han ikke fikk en eneste ban på Dreamhack.. Han er lett å countre, og har ikke så syk lane-presence som pre30s skal ha det til. Morde er en pubstomp champion som blir freefarm i mid+-elo.
Vis hele sitatet...
At du sier at mordekaiser ikke ble bannet på dreamhack har lite å si om han er OP eller ikke. Man ser ikke leblanc eller tryndamere bli bannet/picked heller. Men det betyr ikke at de er latterlig overpowered.

Mordekaiser er nesten umulig og countre. Han har det meste, gode defensive stats, god dmg, og konstant skjold. Og siden Riot er så vennlig å lage sånn et noobvennlig spill der deaths ikke blir straffet, er det lett å gjøre det bra med mordekaiser uansett hvor dårlig man er.

Hvis du spiller mye ranked match på høyt elo nivå, så finner du fort ut at mordekaiser blir bannet nesten hver game.

Og selv om de "bare" er gode pubstompers, betyr det at de ikke fortjener å bli nerfet ned til alle andres helter sitt nivå?

Vi vet vell alle som spiller LoL at Riot er pengehorer som heller releaser nye skins og champions hver tredje uke istedet for å fikse de eldste championsene som virkelig trenger buffs for å klare å holde følge med de nyeste.

Ble litt off-topic, men jaja.
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
At du sier at mordekaiser ikke ble bannet på dreamhack har lite å si om han er OP eller ikke. Man ser ikke leblanc eller tryndamere bli bannet/picked heller. Men det betyr ikke at de er latterlig overpowered.

Mordekaiser er nesten umulig og countre. Han har det meste, gode defensive stats, god dmg, og konstant skjold. Og siden Riot er så vennlig å lage sånn et noobvennlig spill der deaths ikke blir straffet, er det lett å gjøre det bra med mordekaiser uansett hvor dårlig man er.

Hvis du spiller mye ranked match på høyt elo nivå, så finner du fort ut at mordekaiser blir bannet nesten hver game.

Og selv om de "bare" er gode pubstompers, betyr det at de ikke fortjener å bli nerfet ned til alle andres helter sitt nivå?

Vi vet vell alle som spiller LoL at Riot er pengehorer som heller releaser nye skins og champions hver tredje uke istedet for å fikse de eldste championsene som virkelig trenger buffs for å klare å holde følge med de nyeste.

Ble litt off-topic, men jaja.
Vis hele sitatet...
Haha, sorry at jeg ler, men Tryndamere og LeBlanc? Hva heter acc'en din?
Vet ikke helt om jeg skal ta det seriøst når folk sier at Mordekaiser er OP .. Han vil, eller blir aldri OP på Dominion heller.
Cookie Monstah ^_^
gleder meg rett og slett som en liten unge til jul lissom tror dominion blir SYKT fett ^^
Happy Buddha
Ser i første posten her at det står noe om at datoen ikke er fastslått?
Jeg mener å huske at i den første videoen Riot ga ut så stod det at det ville komme for EU rundt 17-21(24) August. Og NA skulle visst få det rett etterpå, kan det stemme?

Og så vil jeg gjerne følge opp diskusjonen her på OP morde eller ikke.
Jeg startet med å skjelve i buksene bare jeg så en LeBlanc eller Tryndamere i lobbyen jeg, helt til jeg fant ut at de var ganske lette å encountere og jeg lo meg skakk hver gang det kom en kayle (N.B FØR den siste patchen.) og en Evelynn (N.B ETTER at ho fikk stunnen sin erstattet med en slow.) Så gikk det opp for meg da jeg så en kayle Ace hele motstanderlaget kun ved hjelp av en turret. I ranked.
Jeg fant fort ut at ALLE champions er OP om de kun blir spillt riktig.

Jeg personlig finner ikke mordekaizer så utrolig ille å spille mot, men dette kommer jo helt an på hvem jeg spiller, hvem jeg har på laget osv.

Poenget mitt er at ingen spesielle champions er så utrolig OP. Alt avhenger av personen som spiller, medspillere, du, etc. etc..

Haha, sorry at jeg ler, men Tryndamere og LeBlanc? Hva heter acc'en din?
Vis hele sitatet...
La oss få nicket ditt, O' store allmektige Nils.

Jeg regner med at du mest sannsynelig har en rating på flere tusen og over 2000 seiere? Om ikke, så ville jeg, og mest sannsyneligvis alle andre her at du dropper den overlegene tonen og diskuterer uten å dra inn personlig erfaring og rakke ned på low- Elo's.

Takk.
Sitat av AmundK Vis innlegg
Jeg regner med at du mest sannsynelig har en rating på flere tusen og over 2000 seiere? Om ikke, så ville jeg, og mest sannsyneligvis alle andre her at du dropper den overlegene tonen og diskuterer uten å dra inn personlig erfaring og rakke ned på low- Elo's.

Takk.
Vis hele sitatet...
Nei, det har jeg ikke, og jeg ler heller ikke av ferdighetene til andre, men han jeg diskuterte med hevdet å være i high elo samtidig som han sier at Morde og Trynda er OP. De to heltene har vært topics for en uhorvelig mengde nerf poster på Feedback-forumet siden beta, og det er vellkjent at begge er lette å countre, og er tilnærmet useless i enhver composition. Jeg hadde ikke som intensjon å heve meg over noen..
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Jeg er ikke no spess høy elo. Men har bekjente som er spiller på et passe høyt nivå. I tilllegg til å følge med på livestreams nå og da.

Anser meg som en above average player. Og min mening om morde er at han er ganske så OP, ja har mye med hvem som spiller, men i min erfaring så trenger man ikke være en ekstraordinær spiller for å mestre han.
Så hvis du syns han er lett å countre så er det jo kjempe bra for deg.
add meg da spiller på nord amerika si server, navnet er mrleefromafrica
Happy Buddha
Sitat av nilsern Vis innlegg
Nei, det har jeg ikke, og jeg ler heller ikke av ferdighetene til andre, men han jeg diskuterte med hevdet å være i high elo samtidig som han sier at Morde og Trynda er OP. De to heltene har vært topics for en uhorvelig mengde nerf poster på Feedback-forumet siden beta, og det er vellkjent at begge er lette å countre, og er tilnærmet useless i enhver composition. Jeg hadde ikke som intensjon å heve meg over noen..
Vis hele sitatet...
Okei, da beklager jeg for mistforståelsen.
Var kanskje litt sent da jeg kommenterte og var nok litt gretten. Forstod det som om du prøvde å rakke ned på han.
Trodde helt ærlig at det var Dominion denne tråden skulle dreie seg om. Personlig frykter jeg at dominion blir mindre slåssing enn planlagt og mer et løp rundt og ta over baser spill, da det tross alt er hele 5 baser i et 5v5 spill(rett meg hvis jeg tar feil). Ta for eksempel Arathi Basin fra WoW; det er 5 baser der også, men til gjengjeld 15 spillere på hvert lag, noe som gjør det lettere å sette av en gruppe til å angripe en base mens du fortsatt har mannskap til å forsvare de du har. Hvordan minions vil fungere er en annen ting jeg lurer på. Er det noen som vet om det vil spawne minions rundt baser du kontrollerer, eller kommer de på tradisjonelt vis til å starte i fontenen og "roame" rundt på kartet?

Til slutt vil jeg bare påpeke at de tre tidligere nevnte heltene alle er relativt dårlige valg i en kamp mot kompetente motstandere. LeBlanc mister 90% av hensikten sin idet hun ikke lenger kan ta ned en carry fra 100% til 0% på sekunder. Tryndamere er strengt tatt bare farlig i 6 sekunder, noe som lett kan bli kontret av koordinert cc og Mordekaiser, har verken nok cc eller mobility til å fungere som tank eller "tanky dps".
- Sorry kunne ikke motstå fristelsen.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
hvis du har en som er gjennomsnitlig god, og gir han leblanc, så kan han vel burste ned de fleste rimelig fort. Med en gang leblanc er lvl 6 og får soulstealer, så er man fucked med mindre man får ganka mid hardt flere ganger! Q->R->E->W.

Tryndamere er OP rett og slett fordi han kan bruke ultien gjennon suppress, silence, stun og fear etc. Trykke R og spinning slashe vekk.

Ble veldig offtopic, men joda.
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
hvis du har en som er gjennomsnitlig god, og gir han leblanc, så kan han vel burste ned de fleste rimelig fort. Med en gang leblanc er lvl 6 og får soulstealer, så er man fucked med mindre man får ganka mid hardt flere ganger! Q->R->E->W.

Tryndamere er OP rett og slett fordi han kan bruke ultien gjennon suppress, silence, stun og fear etc. Trykke R og spinning slashe vekk.

Ble veldig offtopic, men joda.
Vis hele sitatet...
Poenget er at man må ikke gi Leblanc kills tidlig, slik at hun snowballer inn i lategame. Et godt tips er å kjøpe et par ekstra doranitems f.eks. for å countre bursten hennes, og dersom andre feeder henne, kjøpe banshees veil senere i gamet. Viktig å ikke gamble i lane med HPen din, men heller backe dersom man er under 50%. De fleste champions bør heller ikke prøve å trade med en Leblanc på lane i lvl 6. Wards mot ganks er også en selvfølge. Så lenge du ikke gir Leblanc kills i starten, er hun relativt ubrukelig lategame.
ap champs generelt er litt for bra i lol nå. dette kommer av at ap items'a er mange og bra, mens samtidig magic resist items'a er heller få og ikke alltid passende for din spille måte. både morde og trynda kan countres med nok cc. selv om jeg kan være enig i at trynda sin ult er sinnsykt plagsom. når det kommer til morde har riot prøvd og nerfe han. før kosta ikke spellsa hans hp engang. de tok faktisk å nerfa han slik at det var nesten umulig og bygge opp skjoldet. da ble han ubrukeig. slik han er nå er det nærmeste de klarer å få han balanced. når det kommer til leblanc... får å si det slik: burst er det eneste hun har. tar man bort det er det som og spille en minion med flash.