Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3049
Yo!

Etter jeg har begynt å røyke vil jeg ikke drikke lenger! Fins det noe konkrete grunner eller ligger det kun hos meg?

Flere som har har det lignende?

smokeNpeace-Chillfish
det er jo ikke akkurat uvanlig at man ikke vil drikke mer når man finner noe man selv syns er bedre. Eller at man ikke liker å røyke mer om man finner noe annet som er bedre.
Slutta å drikke selv da jeg begynte å fyre. Når jeg en sjelden gang drikker nå, fyrer jeg litt ved sida. Patetiskt bra kombo, dog ikke spesielt sunt.
Jeg også slutta nesten å drikke helt i over ett år etter at jeg "oppdaget" og begynte å bruke cannabis daglig. Etter hvert blir man drittlei av å sitte å se på film eller serier og fyre hver bidige dag, og så begynner man å bli sosial igjen.
Man kan da være sosial med cannabis også da.
Enig med Space-time! man sosialiserer seg på akkurat samme måte, bare litt med underground kanskje når man fyrer?

Jeg har blitt kjent med UTTALLIGE mange mennesker, som jeg har kontakt med i dag, utenom å fyre også! : )
Greit, litt dumt formulert, men det er jo en kjennsgjerning at man stort sett sosialiserer mer og møter flere mennesker når man er ute på fest eller på byen og drikker, enn når man sitter hjemme sammen venner og chillern.. Men joda, man KAN røyke tett og fortsatt fly rundt på byen eller fester..
Sitat av chillfish Vis innlegg
Yo!

Etter jeg har begynt å røyke vil jeg ikke drikke lenger! Fins det noe konkrete grunner eller ligger det kun hos meg?

Flere som har har det lignende?

smokeNpeace-Chillfish
Vis hele sitatet...
Joda, Jeg har ikke drukket alkohol siden jeg "begynte" å fyre.
Eller begynte å fyre mer en vanlig (Vanlig for en som på den tiden bare hadde fyrt i 6 måneder) da. :P
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Man kan da være sosial med cannabis også da.
Vis hele sitatet...
Etter min mening er cannabis et elendig rusmiddel for sosialt samvær, utover de nærmeste kompisene dine. Klart det kan være gøy å fyre opp med gutta, men både alkohol og en rekke andre rusmidler, er langt mer egnet som "soscial lubricants".
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Etter min mening er cannabis et elendig rusmiddel for sosialt samvær, utover de nærmeste kompisene dine. Klart det kan være gøy å fyre opp med gutta, men både alkohol og en rekke andre rusmidler, er langt mer egnet som "soscial lubricants".
Vis hele sitatet...

Støtter den. Cannabis vil vel (etter egne erfaringer) tilslutt gjøre deg litt asosial. Jeg personlig må jobbe mye med meg selv for å klare å oprettholde sosial kontakt med andre som ikke fyrer. Tvinger i meg alkohol ca en gang i månden av den grunn.
Får aldri lyst til å drikke hvis jeg har røyka.. Men hvis jeg har drikki har jeg alltid lyst til å røyke Små brisen og en joint er godt.
Jeg har røyket omtrent daglig i ca 3 år og har vel drukket rundt 20 ganger på disse 3 årene, så tror det egentlig er det at man foretrekker en rus fremfor en annen. Personlig synes jeg alkohol er slitsomt, både dagen man drikker, og ikke minst dagen derpå.

Men jointen og flaska satt til side, så har jeg allikevel aldri hatt noen problemer med å være sosial. Både med venner som røyker og ikke røyker. Må bare finne en egen balanse man føler passer seg. Og det er jo ikke verdens undergang om man ikke får fyra opp den ene jointen eller 5 mens man har besøk av ikke-røykende venner. Til syvende og sist er venner gull verdt.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Etter min mening er cannabis et elendig rusmiddel for sosialt samvær, utover de nærmeste kompisene dine. Klart det kan være gøy å fyre opp med gutta, men både alkohol og en rekke andre rusmidler, er langt mer egnet som "soscial lubricants".
Vis hele sitatet...
Ja, men den påstanden din er et resultatet av at cannabis er ulovlig. Kanskje litt off topic, men det er det jeg mener da.
Sitat av rettOpp Vis innlegg
Får aldri lyst til å drikke hvis jeg har røyka.. Men hvis jeg har drikki har jeg alltid lyst til å røyke Små brisen og en joint er godt.
Vis hele sitatet...
Jeg røyka og drakk i helgen, bare kjipt at alle kjerringene ser på meg som en narkoman. De er laaamee.. Det er jo så chill å fyre seg en i forhold til å drikke.. til helgen skal jeg kysse maryjane istedenfor tuten på flaska fosho!
Har også sluttet å drikke sakte men sikkert etter at jeg fant min store kjærliget :-) Har jo også å gjøre med at jeg har blitt voksen dame og ikke har noen interesse av å sosialisere på pub, jeg er normalt sosialt ved å drikke kaffe med venner, spise ute, ha besøk eller gå på kino.
Å drikke vin en fredagskveld som andre damer i min alder er heller ikke interessant, jeg sparer heller de pengene til en klumperson-kveld.

Jeg mister litt kontrollen over kjeft og kropp med alko, en effekt jeg ikke liker og jeg blir dårlig dagen etterpå. Var morro i ungdommen og langt opp i 20 åra, nå har alko kun en sjelden interesse ved familieanledninger hvor det ikke er propert å dra frem mekke-blekka (før dagen etterpå så jeg kan roe nervene).
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Ja, men den påstanden din er et resultatet av at cannabis er ulovlig. Kanskje litt off topic, men det er det jeg mener da.
Vis hele sitatet...
For en del cannabisbrukere er det sikkert slik. Jeg tenkte imidlertid mer på selve ruseffekten. Jeg mener helt klart den er av en karakter som egner seg best for å nytes alene eller i små forsamlinger.
Sitat av chillfish Vis innlegg
Jeg røyka og drakk i helgen, bare kjipt at alle kjerringene ser på meg som en narkoman. De er laaamee.. Det er jo så chill å fyre seg en i forhold til å drikke.. til helgen skal jeg kysse maryjane istedenfor tuten på flaska fosho!
Vis hele sitatet...
Det er ditt valg. Personlig ville jeg satset på å dra på fest med venner, og hvis du ikke liker å drikke, kan du jo bare la være. Man må jo ikke drikke, og om man velger det bort er man jo heller ikke nødt til å erstatte alkoholen med cannabis eller et annet rusmiddel.
Sitat av chillfish Vis innlegg
Jeg røyka og drakk i helgen, bare kjipt at alle kjerringene ser på meg som en narkoman. De er laaamee.. Det er jo så chill å fyre seg en i forhold til å drikke.. til helgen skal jeg kysse maryjane istedenfor tuten på flaska fosho!
Vis hele sitatet...
Ja, helt klart.. Blir fort sett på som narkis hvis man røyker så andre ser det. Det er trist, men sånn er det med oss trangsynte nordmenn. Det er derfor alltid smugrøyking om man er med folk som ikke røyker.
Drikker kanskje annenvher mnd ellerno, og det vil jeg si tilsvarer mitt årsforbruk av alkohol :P Det er deilig å drikke å prate så skravla står med folk. drikker såpass moderat og passer på å drikke vann for å slippe fyllekule dagen derpå, og synes fortsatt det er bedre med en jonas.
Må si meg enig med felix, føler jeg får mest ut av rusen når jeg er alene og kan sitte å tenke for meg selv, helst med noe fint å se på!

Alkohol er det jeg putter i meg når jeg "ikke har noe annet" altså når andre personer er tilstede, som ikke har noe tilovers for røyking, eller personer jeg ikke føler meg sikker på (vet aldri hvem som vil deg vondt på fylla!)
om jeg drar ut tar jeg alltid med en jonas, dårlig vane kan du si :P

så kort oppsumert: Alkohol i offentlighet pga trangsynthet, og herlig MJ i selskap av ditt eget sinn!
Enig med Felix, finnes flere rusmidler som passer seg veldig mye bedre til fest, inkludert alkohol. Jeg blir ihvertfall litt asosial etter å ha røyka, og trives best i små forsamlinger!
do like me!
sosialisere med venner og andre på fredag (byen, feste osv.)
røyk deg god-fjern aleine, eller med et parr kompisser på lørdagen.

smuudish
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er sant dette med at cannabis ikke akkurat er noe man vanligvis møter nye folk igjennom, men jeg fikk et litt annet syn når jeg var ute å reiste for litt siden:
Jeg ble kjent med ganske mange vittige personer "on the road" via min preferanse for rusmiddel, klart det ble noen øl innabords også.

Men alt med måte, jeg merket det skikkelig så fort jeg kom hjem at jeg fort glir inn i de kjipe rytmene igjen om jeg røyker hver dag.
Jeg møstet alkohol lysten sjøl nor jeg begynnte å røyke. Jeg drakk fra første fri dag til siste, alltid, helt til jeg begynnte å røyke. Nå er det nesten bare på fest nor jeg blir personligt invitert, og det er jeg veldig fornøyd med

Ser mangen skriver om sosial og cannabis. Etter egen erfaring så vil jeg si at narkis "stempelet" og at det faktisk er ulovlig har veldig stor betydning! Bodde en plass der "alle kjenner alle" ordtaket ble brukt flittigt (Sjølv om det er litt større plass en det, egentlig) Men uansett, der var de aller fleste veldig vandt med cannabis og brydde seg ikke om at folk kommer stein på fest, så jeg var veldig vandt med og bare røyke og fere ut, veldig kos nor jeg ikke fekk det "narkis" stempelet på meg og kunne rett og slett bare kose meg uten å sjule noe som helst.. Nå har jeg flyttet til en mye større by, og viss jeg bare nevner orde hasj eller prøver diskutere cannabis så blir veldig mangen veldig stille og jeg ser de blir ukonfortable! Det er ikke akseptabelt og være høg på noen måter, og jeg kan ikke være med nykter folk nor jeg er høg, så jeg har for første gang virkelig fått den følelsen av at folk stempler meg som narkis nor jeg bare røyker en J. Så jeg har blitt mye mer usosial pga. cannabis for første gang.
Sist endret av Yoppl; 18. oktober 2010 kl. 20:06.
Cannabiscuppen i amsterdam er en kjempefin sosial annledning. Det har væl litt med at det er mer tolerert enn hær i norge.

Skal jeg være sosial med cannabis, må det nesten være med en god sativa type, disse indican blir man så stein av.
For min del funker cannabis perfekt som sosialt middel. Tar gjerne en joint på byen og nipper til to-tre coctails i stedet for å drikke 5 øl 7 coctails og 6 shots på en kveld.

MEN! Når jeg røyker på byen tar jeg da bare 2-3 trekk av jointen i timen. Og trenger da bare en joint på en hel kveld. Perfekt for min del, havner da i godform, og holder meg der hele kvelden. Kan da drikke 2-3 coctails og en øl for tørsten sin skyld og for å være med på skåler. Har ikke noe behov for å bedøve kroppen/hodet ytterligere med alkohol når jeg har cannabis.
Det er en fin linje mellom å røyke seg til godform og bli fjern. Er ikke like kult å være på bar når du ikke klarer å følge med på hva som skjer rundt deg. Til slutt sitter man bare som et stort spørssmålstegn, eller enda værre faded ut nistirrende tomt på glasset ditt eller puppene på jenta ovenfor.
For å sitere Katt Williams: "It's easy to get high, it's not easy to get un-high..."
Sitat av moret Vis innlegg
For min del funker cannabis perfekt som sosialt middel. Tar gjerne en joint på byen og nipper til to-tre coctails i stedet for å drikke 5 øl 7 coctails og 6 shots på en kveld.
Vis hele sitatet...
I kombinasjon med (små mengder) alkohol, er saken en annen. Små mengder cannabis i kombinasjon med små mengder alkohol kan fungere godt i sosiale sammenhenger. En "vanlig" brukerdose cannabis alene, derimot, har en tendens til å gjøre brukerene engstelig, ukomfortabel eller innadvent hvis det skjer for mye og er for mange mennesker rundt. Spesielt hvis det er snakk om en bruker som ikke røyker daglig, og dermed ikke er så vant til ruseffekten.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
I kombinasjon med (små mengder) alkohol, er saken en annen. Små mengder cannabis i kombinasjon med små mengder alkohol kan fungere godt i sosiale sammenhenger. En "vanlig" brukerdose cannabis alene, derimot, har en tendens til å gjøre brukerene engstelig, ukomfortabel eller innadvent hvis det skjer for mye og er for mange mennesker rundt. Spesielt hvis det er snakk om en bruker som ikke røyker daglig, og dermed ikke er så vant til ruseffekten.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Har røyket altfor mye ved flere anledninger når jeg har gått ut. Gjerne når det ikke var planlagt å dra ut, mnen det bare ble slik. Det blir rett og slett veldig feil og slitsomt. Har sittet noen kvelder musestille i et hjørne og prøvd å finne ut av hvordan jeg skulle komme levende fra det hele Å fungere i sosiale sammenhenger uten god dosering og "trening" er umulig.

Men allikevel liker jeg å påpeke at det fint fungerer å bruke weed som rusmiddel på byen ihvertfall for noen.
Liker alkohol mindre og mindre for hver gang jeg røyker faktisk selv. Det noen her sier at du blir mer asosial hvis du røyker lenge passer ikke i det hele tatt i min situasjon. Har merket at jeg blir mer sosial etter at jeg begynte å røyke. Dessuten så har det ikke noe å si om hva "vanlige mannen i gata" har å si om at jeg røyker, hvis et annet menneske ikke klarer å akseptere at jeg fyrer i ny og ne, så finner jeg heller ikke noe interesse i den personen når det gjelder et såpass mildt rusmiddel som cannabis.
Sitat av Snuble Vis innlegg
Dessuten så har det ikke noe å si om hva "vanlige mannen i gata" har å si om at jeg røyker, hvis et annet menneske ikke klarer å akseptere at jeg fyrer i ny og ne, så finner jeg heller ikke noe interesse i den personen når det gjelder et såpass mildt rusmiddel som cannabis.
Vis hele sitatet...
Amen!
Men kan være vanskelig om du faktisk har følelser for personen som ikke liker at du gjør det.
Tips til måter jeg kan få personen til å godta det? Sånn generelt, siden dere ikke har kjennskap til denne personen.

SmokeNpeace - chillfish!
Du kan ikke tvinge en person til å godta det i hvertfall. Enten får dere finn ut av hvordan dere skal ordne det eller så bør du for begges del bare la det være (enten røyke eller personen)

Du får bare prøve å forklare vedkommende hvorfor du liker det osv.
Forhold og rusmidler er et utrolig vanskelig tema.. Mange har utrolig sterke meninger rundt det, og det kan fort bli konflikt. Det aller viktigste er at du er ærlig og ikke prøver å skjule bruken for henne (fører KUN til drama), og om det da ikke blir godt tatt imot må du ta en vurdering på hva som er viktigst for deg.

Personlig kunne jeg aldri innledet et forhold med en person som ikke kunne godtatt mine valg på det området, ikke fordi rusmidler nødvendigvis er viktigere for meg enn forhold, men fordi jeg selv har så sterke meninger om det og når man da har så fundamentale forskjeller i tankegang er det sjeldent det går bra. Jeg skulle ihvertfall vært UTROLIG forelska om jeg skulle gitt opp "retten" til å ta meg en joint på en god dag.

Om man må forandre store deler av sin egen livsstil for å bli kompatibel med en annen person er det lite sannsynlig at du er riktig for den personen i utgangspunktet
Sist endret av fetter; 25. oktober 2010 kl. 10:48.