Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 31886
Har lest litt rundt og noen kilder sier at Remeron kan ha en psykedelisk effekt samt fremkalle lucid dreams(http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=446824)
Noen som kan bekrefte/utdype dette?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Mirtazapine has also occasionally been reported to cause mild psychedelic effects in some patients, including mental imagery, auditory and visual hallucinations, and particularly, vivid, bizarre, and even lucid dreams or nightmares.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Mirtazapine#Side_effects
Brukte midlet til innsovning en periode, og jeg må si at det ga rare virkninger på meg. Ble veldig sløv og tung i hodet, men ikke direkte trøtt. Ting ble tåkete, og selv kjipe programmer på TV ble "moro". Mistet litt fatning av tid, og vet ikke hvor lenge jeg var våken før jeg sloknet.

Alt i alt ganske ubehagelig å miste kontrollen slik, så jeg sluttet å bruke dem.
Når jeg brukte remeron og glemte å ta de noen dager, og så tok de igjen,hadde jeg noen helt bizzare drømmer. En gang kom det store vesner ut av stikk kontaktene på soverommet som var langt fra blide. De skulle drepe meg, aldri opplevd mer naturtro drømmer. Jeg fikk noen svært naturtro drømmer av de, sånn at en må tenke litt etter om det var sant Svetta som en gris Kan ikke si med 100% at det kom av remeronen men scarry var det ihvertfall.


Max
Jeg bruker remeron daglig og det er sant det med lucid dreaming, før jeg begynte på dem hadde jeg aldri vert lucid, nå skjer det stadig vekk. utolig vittig, man kan gjøre hva man vill, min personlige favoritt er å gå på killing spree, feteste av allt er at det er så naturtro.
Det samme skjedde meg..slutta med de jeg også..

@Arcanix Det samme skjedde meg..slutta med de jeg også.. men sov skikkelig tungt på de.:P
Har selv brukt Remeron til innsoving, og sammen med hasj produserte det ganske klare og sterke CEV'er, samt at jeg klarte å "se på" minner, som en slags film jeg kunne spole frem og tilbake... Effektene forsvant en stund før jeg sluttet å bruke dem.
Kanskje veldig off-topic svar fra min side, men jeg har en litt merkelig historie angående temaet men ikke samme piller.

For noen år sia var jeg lagt inn på ett akuttmottak en ukes tid. Historien til hvorfor er svært lang, orker ikke bevege meg inn på den heller, men det omhandler også rusmidler. For det første fant jeg ut at jeg er ingen fan av lange hvite korridorer som man ser ofte på film. Trodde ikke det skulle være så likt, håper det er annerledes på de fleste andre akuttmottak for det gikk psykisk ut over meg på en merkelig måte. Hver kveld før jeg skulle legge meg fikk jeg tildelt 3 veldig små piller. 1 rosa og 2 blå. Første kvelden stusset jeg litt siden jeg var der av de grunner jeg var, å få tildelt piller for å sove. Jeg har aldri tatt piller for å sove før (unntatt paralgin forte etter fjerning av visdomstenner osv). Selvfølgelig måtte jeg jo spørre om hva det var og grunnen til at jeg fikk dem. Svaret jeg fikk overrasket meg litt også. Husker dessverre ikke navnet på pillene eller bokstavtrykk eller andre kjennetegn, men de sa det var en minimal dose - ca 1/5 - av det veldig tungt belastede mentale pasienter fikk. Disse skulle roe meg ned og gjøre det lettere for de som arbeidet der å takle meg om jeg skulle få en form for anfall eller noe i den duren. Jeg tok, lydig som jeg er, pillene mine og subbet bortover gangen for å legge meg.

Så kom virkningen, noe som er det merkeligste, og jeg husker det som det var igår. Jeg er en person som ikke har så lett for å sovne, ikke på de pillene heller tydeligvis, så tiden kom for at jeg ble tørst eller måtte på do og måtte stå opp. Når jeg kom ut i gangen sjangla jeg som den mest drita duden du ser på byen. Alt spinte rundt meg og alt jeg sa eller ble sagt til hørtes ut som en mørk bass-stemme i en boble eller noe. Klarer ikke helt forklare det. "Mistet" også hjernen min, måtte tenke over hvem jeg var, alderen min, hvor jeg var og hvorfor. Sånne typiske ting man ikke funderer over før man vet.

Men det drøyeste var når jeg sovnet. Var stuck i samme drøm hele uka. Hver dag gjorde jeg det samme. Kunne våkne 20 ganger og allikevel havne rett tilbake. Hadde ikke en eneste annen drøm hele oppholdet. Første dagen jeg sov i min egen seng var drømmen borte. Har aldri hatt den siden. Og det var komplett lucid dreaming hele tiden.

Jeg var fanget i ett kjempegammelt hus med veldig mange etasjer med en gammel heis som ikke fungerte selvfølgelig. Det var ingen lys eller noe, alt var falleferdig og råttent og hadde en ganske småskummel, dunkel stemning. Jeg gikk rundt hele tiden og fulgte lyden etter svak barnelatter som hele tiden ble til barnegråt med ond, mørk latter. Jeg visste at jeg kjente barna og prøvde desperat å finne dem. Siden huset var råttent skada jeg meg veldig ofte. Foten min gikk gjennom trappetrinnet og kræsjet med noe under der for nederste del av leggbenet mitt knakk så beinet sto ut av huden min. Og sånn fortsatte jeg. Bein stakk ut fra overalt, fingre var totalt misformede plutselig. Kan føle hvor mye tid og energi det tok for å dra lemmer ut av råttent treverk eller anstrengelsen det tok for å prøve å "reparere" meg selv ved å knekke ting tilbake. Det var blod overalt og jeg gråt og gråt. Jeg kom aldri fram til hverken barn eller en ond mann.

Våknet drøyt mange ganger om natta, alltid gjennomsvett, noen ganger på gulvet og altfor mange ganger med puta full av neseblod. Tror jeg hadde det største forbruket av putevar av noen andre pasienter som har vært der. Når jeg hadde disse drømmene hadde jeg alltid kontroll over hver minste bevegelse. Men følte liksom mer at det var meg i ett parallelt univers eller noe enn en drøm. Husker også jeg hadde utrolig stor noia, for trodde noen ganger at jeg var stuck der og måtte tilbringe resten av livet mitt der.

Synd jeg ikke husker navnet på pillene. Hadde faen meg vært gøy å visst hva det var for noe. Kanskje det er noen andre freaks som kanskje kan tenke seg hva det kan være for noe?

Bildegoogla remeron og la veldig fort merke til disse pillene, som det føles som jeg har sett før. Tror faktisk det kan være disse, så da var jeg kanskje ikke så off-topic allikevel

http://www.revolutionhealth.com/imag...0%20mg-MYL.jpg
De blå var ikke tilfeldigvis sånn. I så fall var det Vallergan du fikk i tillegg til Remeronen..
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Har lest litt rundt og noen kilder sier at Remeron kan ha en psykedelisk effekt samt fremkalle lucid dreams(http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=446824)
Noen som kan bekrefte/utdype dette?
Vis hele sitatet...
Har gått på 60mg Remeron / kveld i 3mnd.
I begynelsen må jeg nesten si meg enig at det kunne virke psykedelisk, følelsen av å sveve pluss endel heftig CeV var ikke uvanlig.
Tror man drømmer mere og lengre av remeron siden du får deg en Serotonin "boost" før legge tid som hjernen gjør om til Melatonin når du sover.
Så du er rimelig i ørska når du våkner og sovner svært lett og går raskt tilbake til den fasen av søvnen hvor du drømmer.
Uansett så er det å føre Drømmedagbok regel nr.1 om du vil oppleve Lucid Dreams.
Faktisk kan de fleste innsovnings midler gi lucid dreams og eller mareritt.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sh1bby:

Du har muligens fått Nozinan : ( http://medlem.spray.se/tabletter/ima...zinan_25mg.jpg ) og Vallergan som er mye brukt i psykriatrien for å få pasienter til å sovne eller bare enkelt og greit oppføre seg som zombier slik at de ikke får noen problemer med dem, da spesielt med tanke på akuttmottakene.

Fant en liste over bilder av forskjellige tabletter her: http://medlem.spray.se/tabletter/
Sist endret av spQ; 1. mars 2010 kl. 01:49.
Sitat av spQ Vis innlegg
Sh1bby:

Du har muligens fått Nozinan : ( http://medlem.spray.se/tabletter/ima...zinan_25mg.jpg ) og Vallergan som er mye brukt i psykriatrien for å få pasienter til å sovne eller bare enkelt og greit oppføre seg som zombier slik at de ikke får noen problemer med dem, da spesielt med tanke på akuttmottakene.

Fant en liste over bilder av forskjellige tabletter her: http://medlem.spray.se/tabletter/
Vis hele sitatet...
Tror dessverre Nozinanen var litt for rødaktig i forhold til de rosa pillene jeg husker. Skal bla meg litt rundt i den siste linken du sendte. Synd det ikke sto fakta med bildene, siden jeg interesserer meg for å lese om slike ting.
Zombie - der sa du følelsen min for å si det sånn hehe. Takk for link!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg linket til feil adresse. Men jeg har forsatt en finger på Nozinan - http://medlem.spray.se/tabletter/ima...Mite_2,5mg.jpg . Grunnen til det et at jeg vet det blir blir brukt mye i psykiatrien.
Sist endret av spQ; 1. mars 2010 kl. 15:43.
Sitat av spQ Vis innlegg
Jeg linket til feil adresse. Men jeg har forsatt en finger på Nozinan - http://medlem.spray.se/tabletter/ima...Mite_2,5mg.jpg . Grunnen til det et at jeg vet det blir blir brukt mye i psykiatrien.
Vis hele sitatet...
I følge navnet på bildet så er det en 2,5mg, men såvidt jeg vet blir bare 5mg, 25mg og 100mg tatt i bruk i Norge. Det sier felleskatalogen. Noen som vet hvordan en 5mg Nozinan ser ut?

Ush, de er fæle de zombie-nonstoppene der!
Sist endret av Quetzalcoatl; 1. mars 2010 kl. 16:40.
@ sh1bby

Kanskje du fikk en 10 mg og to 5 mg zolpidem? Eller 10 mg zolpidem (en rosa) og 10 mg maprotinile (to blå)? Et av varemerkene til zolpidem går under navnet Stilnoct. Det kan gi slike effekter som du beskriver. Problemet er at hvis det er det, så fikk du dobbelt av normal dose om det kun dreier seg om zolpidem, siden normal døgndose (DDD) er på 10 mg. Det er dog ikke uvanlig at doble døgndoser blir gitt i en korttidsterapi mot søvnløshet under overvåking. Det har også muskelavslappende effekter, men da må du gange DDD med 10. Dette gir økt risiko for negative bivirkninger og skjer visstnok relativt sjeldent - om enn aldri.

Pleieren eller legen sa du fikk 1/5 dose av hva sterkt belastede mentalpasienter fikk. Det tilsvarer 50 mg Stilnoct eller zolpidem som døgndose, hvilke nok ikke er usannsynlig siden du kan bygge toleranse overfor preperatet. Bildet du la ved er forresten maprotiline, et antidepressiva som har lignende effekter som Remeron (mirtazapine), som også er et antidepressiva. Bivirkningene av de er at du kan bli søvnig - men de finnes ikke i rosa utgave. Derimot passer Ludiomil (maprotiline) med pleier/legens uttalelse om at du fikk 1/5 del av initialdosen til sterke mentalpasienter, som kan ligge på opp til 100 mg/DDD.

Kombinasjon zolpidem og maprotiline kan forekomme, men kun etter legens anbefaling. Det som skjer da er at maprotilinen får en forsterket søvneffekt, eller - hvis jeg har forstått det riktig - at antidepressivaen forsterker sovemedisinen. Kan hende maprotilinen forsterket zolpidem-effekt og -bivirkninger. Det passer med ditt eget utsagn om at du noen ganger våknet på gulvet og at putevaret ditt alltid var tilsølt med neseblod. Zolpidem kan medføre "sleepwalking" som for brukeren virker både fjernt, men fullstendig motorisk kontrollerbart i en og samme tid og rom, mens brukeren i virkeligheten er svimmel og døsig/forvirret, eller i en virkelighetsfjern hallusinasjon.

Brukeren kan dermed gjøre ting som skader seg selv, som det å gå i veggen eller i døra, eller deise ned på gulvet uten å ta seg imot med henda og få inntrykk av at det er en del av hans/hennes drøm - som f.eks det å gå igjennom et trappetrinn i et morkent hus eller andre typer uhell/skader i samme drøm. I virkeligheten så "sleepwalker" du og har mest sannsynligvis tryna mot en vegg, ei dør, dassen, gulvet, senga eller sengekanten o.l. og begynt å blø neseblod.
Neste dag husker du selvsagt ikke hvordan du havnet på gulvet eller hvordan neseblodet havnet på putevaret. Jeg har hørt lignende historier om Stilnoct, som bare er et annet varemerke av zolpidem.
sh1bby , all bruk av medikamenter på instutisjoner er loggført..så om du vil vite 100% sikkert hva du fikk i deg er det bare be fastlegen din om en bekreftelse på hva slags medikamenter som ble gitt deg ved ditt opphold i "big brother" huset , uansett håper det går bra med deg nå
▼ ... noen uker senere ... ▼
Når det kommer til LD grunnet remeron opplever jeg det selv ved kun 30mg/kveld. Får i tillegg 9mg Melatonin og 10mg Sobril. Sover generelt dårlig med sinnsvake drømmer jeg ikke kan skille fra virkeligheten, derfor røyker jeg bom. Det eneste som hjelper mot LD og dårlig søvn.
- Remeron gjorde meg søvnig de første gangene, etter 1-2 uker ble jeg ikke trøtt lenger bare "slækk" på godt u-norsk.
- Jeg fikk vanvittig matlyst og kunne spise 2 grandiosaer på rappen, noe som er helt sykt når det kommer til min mat-toleranse. Munchkick til de sinnsyke grader med andre ord.
- Merket overhodet ingen psykedelisk effekt av Remeron.
- Rare drømmer? Det har jeg fått av nesten alle c-preparater jeg har inntatt.
Sitat av Lizz Vis innlegg
sh1bby , all bruk av medikamenter på instutisjoner er loggført..så om du vil vite 100% sikkert hva du fikk i deg er det bare be fastlegen din om en bekreftelse på hva slags medikamenter som ble gitt deg ved ditt opphold i "big brother" huset , uansett håper det går bra med deg nå
Vis hele sitatet...
Aah, det burde jeg ha skjønt. Helseetatene elsker loggføring og permlogging av alt man foretar seg. Kanskje jeg skal gjøre det, hadde vært litt artig å vite navnene på det jeg fikk.

Takk, jeg har det utrolig bra, det var ett engangstilfelle, det kan jeg love både meg og alle andre.
▼ ... flere år senere ... ▼
Akkurat fått resept på 30mg remeron av legen, hva kan jeg forvente? har testet vallegran tidligere men likte ikke hangoveren... Hvordan er disse?
Den første måneden eller så vil du (etter min erfaring) oppleve ekstremt økt sultfølelse, samt at pillene slår deg ganske raskt ut - Du sovner som en stein. For min del var det lite hangover å snakke om. Forøvrig opplevde jeg det som en av de mer effektive og virkningsfulle antidep. jeg har gått på.
Fikk beskjed av legen å ta 1/2 30mg tablett, holder dette?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Jeg merket at jeg sov litt bedre og hadde bedre matlyst av remeron. Etter hvert, så bli bare angsten og depresjonen verre, og jeg havnet på akuttposten.

Kast pillene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
har tatt meget store doser av remeron uten noen slags psykedelisk effekt, derimot kan de ha andre uheldige bivirkninger..eneste positive jeg merka over lang tids bruk er litt bedre søvn..