Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 7540
Sitat av StaiN Vis innlegg
Hvilken stevner? semi-kontakt stevner holdt samtidig med karate stevner? Ja du sparker med leggene i lårene/leggen/kneet til andre folk? (derfor man herder leggene, viss du ikke er under noe bullshit organisasjon som ikke tillater det) Belter er ikke normalt, se mot noen land som er gode i kickboxing, har de belter? graderer de? de har vekt klasser og går amatør kamper for å bestemme om de vil bli proffe.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ingen kickbokser, men reagerer virkelig på din ignoranse her.
Lowkicks er ikke normalt i Europa når det gjelder kickboksing. Beltegrader derimot er svært vanlig. Det har ingenting med "McDojoism" å gjøre.

Forøvrig er alle personene du nevnte thaiboksere, med unntak av Schilt som har sort belte i Kyokushinkai.
Sitat av StaiN Vis innlegg
Hvilken stevner? semi-kontakt stevner holdt samtidig med karate stevner? Ja du sparker med leggene i lårene/leggen/kneet til andre folk? (derfor man herder leggene, viss du ikke er under noe bullshit organisasjon som ikke tillater det) Belter er ikke normalt, se mot noen land som er gode i kickboxing, har de belter? graderer de? de har vekt klasser og går amatør kamper for å bestemme om de vil bli proffe.

Og de seriøse klubbene i Norge drar i utlandet for og slåss, så ja det tar en stund å hærde leggene og det er veldig viktig for i europa bruker de spark mot lår/legger/kne.Ja helt normalt med belter i en mcdojo, tror du Remy Bonjasky/Buakaw/Semmy Schilt/Badr Hari/Mr.Perfect Ernesto hoost har svart belte i kickboxing? Belter i kickboxing har absolutt ingen plass der å gjøre, Sorry menne du har blitt punk'd.Hva er hensikten med ett belte i KICKBOXING? jo det skal jeg si deg for da tror folk de er gode når de graderer etter 3 måneder og fortsetter i klubben.Dette er grunnen.Sikker på det ikke er noe fitness kickboxing du driver med?



De sparker jo på helt forskjellige måter, eleganse vs kraft? Hvordan er de bedre sparkere?
Vis hele sitatet...
For det første...når ble Buakaw og gjengen kickboxere?

For det andre, i europa og andre steder også, er det ikke normalt med low-kick i kickboxing, selv om det finnes stevner som har egne low-kick klasser.

For det tredje, tror ikke du skal komme her og fortelle meg om å "hærde" leggene, jeg vet veldig godt hva det går utpå.

Og bare helt til slutt, for at du skal tenke deg litt om før du sier noe mer dumt....
"Belter er ikke normalt, se mot noen land som er gode i kickboxing, har de belter? graderer de?" ...JA. Andreas Lødrup som akkurat ble PROFF verdensmester i fullkontakt kickboxing har gradert seg i akkurat samme system som meg og mange andre. Jeg kan fortsette å nevne navn hvis du vil, men du har tydeligvis ikke peiling uansett, så jeg dropper det...

Noe mer...?


Edit: Og det med at TKD utøvere ikke sparker bedre enn andre....blir nesten som å si at boksere ikke bokser bedre enn andre....det er det dem driver med. Men selvfølgelig finner du kickboxere som har bedre bokseteknikk og sparketeknikk enn boksere og tkd utøvere....

edit 2: ser at jeg sier noe av det samme som Goophy her, men får vel legge til at det ikke bare er i europa det ikke er low-kicks. Internasjonale (wako bl.a) regler tillater heller ikke low-kick. Tror kanskje det bare er i Japan kickboxere sparker low-kicks. Men som sagt er det en del stevner med low-kick, ja, men det er ikke det som er normalt!
Sist endret av Izor; 21. januar 2010 kl. 02:21.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Nå er jeg ingen kickbokser, men reagerer virkelig på din ignoranse her.
Lowkicks er ikke normalt i Europa når det gjelder kickboksing. Beltegrader derimot er svært vanlig. Det har ingenting med "McDojoism" å gjøre.

Forøvrig er alle personene du nevnte thaiboksere, med unntak av Schilt som har sort belte i Kyokushinkai.
Vis hele sitatet...
Feil, de er kickboxere.Se K-1 det er kickboxing, jo det er ganske normalt rundt i europa.Noen av de har jo selvfølgelig gått thai matcher siden Kickboxing er ganske likt.K-1 har stevner rundt omkring flere plasser i europa og der er lowkicks normalt.Går du proff kamper foruten i Norge og enkelte andre land er lowkicks normalt.De har skandinaviske k-1 galla.De var i Sverige for ikke så lenge siden.

Buakaw er absolutt en thaiboxer egentlig men han slåss i K-1 som har kickboxing regler.Og alle de som holder på med kickboxing og vil bli proffe holder på med lowkicks.Kickboxing uten lowkicks er en utvanna form for kickboxing.

http://www.ikfkickboxing.com/RulesIR.htm

Sitat av emphi Vis innlegg
Du mener altså at hele Norges Kickboxing Forbund er en eneste stor vits, altså? Selv om Norge er ranket land nummer i verden i fullkontakt, kun slått av Russland?

Forøvrig ser jeg ikke helt problemet her, etter man har oppnådd blått belte er det fritt fram for å konkurere så mye man ønsker, og dette vil ta ca 2 år om man graderer to ganger i året. Hva er problemet med beltesystemet? Kickboxing stammer jo fra karate, og i det hele tatt er det vel bare bra at man har en måte å rangere utøverne etter ferdigheter? Det er tross alt ikke alle som ønsker å drive med kampsport for å slåss og konkurere..


De sparker jo generelt MYE mer enn Kickboxere gjør, og det fører naturlig nok til at de blir meget dyktige og jævlig raske til å sparke også. Det er nok av kraft i sparkene til en dyktig TKD-utøver..
Vis hele sitatet...
Kan hende jeg tar feil menne de som holder på med tkd sparker vel med foten? og ikke leggen? det jeg mente med eleganse vs kraft.

Og ja jeg vet vi er en av de landene som holder på med kickboxing uten lowkicks, Jeg har en kompis som driver på med kickboxing.Og drar du mot Russland/Tyrkia/Nederland/frankrike så ser du de holder på med lowkicks.Er vel kanskje derfor de er de landene som hevder seg i pro kickboxing matcher.Og hvor mange har vi som slåss i K-1? (der alle de som er gode i kickboxing vil ende opp) vi har kanskje 1 fra Norge husker ikke hva han heter.
Sitat av StaiN Vis innlegg
Feil, de er kickboxere.Se K-1 det er kickboxing, jo det er ganske normalt rundt i europa.Noen av de har jo selvfølgelig gått thai matcher siden Kickboxing er ganske likt.K-1 har stevner rundt omkring flere plasser i europa og der er lowkicks normalt.Går du proff kamper foruten i Norge og enkelte andre land er lowkicks normalt.De har skandinaviske k-1 galla.De var i Sverige for ikke så lenge siden.

Buakaw er absolutt en thaiboxer egentlig men han slåss i K-1 som har kickboxing regler.Og alle de som holder på med kickboxing og vil bli proffe holder på med lowkicks.Kickboxing uten lowkicks er en utvanna form for kickboxing.

Og ja jeg vet vi er en av de landene som holder på med kickboxing uten lowkicks, Jeg har en kompis som driver på med kickboxing.Og drar du mot Russland/Tyrkia/Nederland/frankrike så ser du de holder på med lowkicks.Er vel kanskje derfor de er de landene som hevder seg i pro kickboxing matcher.Og hvor mange har vi som slåss i K-1? (der alle de som er gode i kickboxing vil ende opp) vi har kanskje 1 fra Norge husker ikke hva han heter.
Vis hele sitatet...

Altså.. K-1 og Kickboxing er ikke det samme. K-1 er et eget system, med tilnærmet like regler som Kickboxing, men ikke helt like. Forøvrig stammer K-1 fra japansk Kickboxing, derav lovligheten med lowkicks. Dessuten så åpner K-1 for at hvem som helst kan delta, og det kan dermed ikke kalles Kickboxing i den rette fortstand da folk med bakgrunn fra Muay Thai, TKD, Kickboxing, Karate etc kan konkurere mot hverandre, under regler som i stor grad ligner de man finner i Kickboxing. Dermer blir det feil å si at K-1 = Kickboxing, for det er det altså ikke. Eller for å sitere Wikipedia:
K-1 combines stand up techniques from Karate, Muay Thai, Taekwondo, Savate, San Shou, Kickboxing, western-style Boxing, and other martial arts. It's rules are similar to those of kickboxing but they have been simplified to promote exciting matches that may end in a knockout win. K-1's techniques and unique rules have led some supporters to declare it a sport distinct from Kickboxing while others maintain that it is just a style of kickboxing.
Vis hele sitatet...
Either way - K-1 er i "beste" fall bare en stilart av Kickboxing. Så ikke kom her og påstå at K-1 er "ordentlig Kickboxing", for det er det ikke.

Og igjen, Norge er ranket som neste beste nasjon i verden i fullkontakt Kickboxing - kun slått av Tyskland. Hvorfor fortsetter du å mase om at vi må se til andre land som hevder seg høyt når vi allerede er ranket bedre enn de aller fleste av dem? Tilsier ikke dette at vårt system fungerer i det store og det hele veldig godt?


Sitat av StaiN Vis innlegg
Kan hende jeg tar feil menne de som holder på med tkd sparker vel med foten? og ikke leggen? det jeg mente med eleganse vs kraft.
Vis hele sitatet...
Og det er ikke kraft i spark fra foten, kanskje? Ettersom som foten beveger seg lengre vei enn leggen så vil foten oppnå større kraft når den treffer. Forøvrig så sparker også kickboxere med føttene, har du noen gang sett noen dra et roundhousekick til hodet med leggen? Leggene egner seg ikke til særlig annet enn close-range spark mot kropp og lowkicks.
Sitat av StaiN Vis innlegg
Feil, de er kickboxere.Se K-1 det er kickboxing, jo det er ganske normalt rundt i europa.Noen av de har jo selvfølgelig gått thai matcher siden Kickboxing er ganske likt.K-1 har stevner rundt omkring flere plasser i europa og der er lowkicks normalt.Går du proff kamper foruten i Norge og enkelte andre land er lowkicks normalt.De har skandinaviske k-1 galla.De var i Sverige for ikke så lenge siden.

Buakaw er absolutt en thaiboxer egentlig men han slåss i K-1 som har kickboxing regler.Og alle de som holder på med kickboxing og vil bli proffe holder på med lowkicks.Kickboxing uten lowkicks er en utvanna form for kickboxing.

http://www.ikfkickboxing.com/RulesIR.htm
Vis hele sitatet...
Du kan gjerne liste opp regler fra 1000 forskjellige organisasjoner, men det er ikke mye annet enn WAKO jeg tar seriøst (når det kommer til kickboxing), les her http://www.kickboxing.no/wako/filer/organizations.pdf
Det at det kommer andre folk i ettertid og lager sine egne organisasjoner og egne regler driter jeg egentlig i.

Og i K1 har alt fra TKD folk til Thaiboksere, det er en organisasjon med et regelverk som gjør at det kan komme folk fra de fleste standup kampsporter og fighte. Så du mener at alle i K1 er kickboxere? Park Yong Soo f.eks, kaller du han for en kickboxer fordi han har gått K1 kamper? Get real....
Dere skjønner at uansett hvem som vinner diskusjonen deres har begge parter tapt?

Dere voldtar som vanlig en tråd om kampsport med å starte diskusjoner totalt irrelevant for trådstarters spørsmål.

Hvis dere vil cyberbattle kampsporter, gjør det i en tråd det passer inn. Eller søk opp en gammel tråd om kampsporter, er jo bare samme maset som går igjen hver eneste gang hvert eneste år
K-1 har da internasjonale Kickboxing regler.