Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 720
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg fikk endelig satt meg litt ned med Reason 4, helk ga meg en rask innføring i noen nye kinkige ting under TG og jeg har nå fått lage to ideer til nye låter.

Den ene er en treg drivende elektronika breakbeat type:

driving steady.mp3

Den andre er mer Drum and Bass:

f-ing beats.mp3

Den første sangen er helt grei sånn den er, kanskje noe variasjon og samples skal introduseres i den.
Mens den andre har jeg litt delte meninger om. Den kan være sånn den er, litt lurende og "evil", eller
man kan prøve å lage en slags takeoff etc..

Som dere sikkert har lagt merke til både før og nå så er jeg ei basshore, og jeg må si jeg ELSKER Thor synthen som har kommet i Reason 4.
Den fikk meg til å utforske analog syntesering igjen. Disse basslydene er ikke helt egenlagde, jeg har tuklet meg fra ferdige presets til noe som ble endel råere.

Ris og Ros tas i mot hjertelig.
Sist endret av Dodecha; 28. april 2008 kl. 16:13.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Istedet for å ha fade på "driving steady", så kanskje en litt bråere avslutning?

Mot midten et sted i "f-ing beats" kommer den kanskje mest dominante rytmen. Den høres "muffled" ut først, men så fader den inn til den blir klar. Jeg synes du godt kunne latt denne fadingen vært tregere, og ikke gå så ofte fram og tilbake.
F-ing beats ble litt kjedelig til tider, der det aldri tok av og jeg ble like skuffa som da jeg hørte billy idols white wedding for første gang. Savnet også litt trøkk på den, og som sagt at det tar av. Legge til noen flere melodier, siden det ble bare 3-4 forskjellige "lydspor". Men ett veldig godt potensiale for å være starten på en sang. Hvis det var bare låt idèer som du sa, så kommer denne til å bli drit fet

Driving steady var veldig behagelig å høre på, men 1.20 da den lyse melodien kom inn passet det virkelig ikke inn med den mørke bassen der tonefallet går nedover. Som jeg sa på den forrige, jeg venter fortsatt på at det skal ta av . Likte begge to egentlig dog noen ting som hørtes feil ut, denne funker også som en låtidèe, men ikke som en ferdig låt.
Fete beats, begge to. Fortsett med idéene. Kanskje få en litt mer mykere lyd på synthen på Driving Steady. Mitt forslag.

Elsker sånn breakbeat som på på F-ing beats.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Takker for tilbakemeldingene som var gode med tips!

f-ing beats må nok ta mer av ja, jeg lurer på om jeg skal gå mer noisia/teebee veien med den, masse mystiske lydeffekter med ekko i bakgrunnen, lave voice samples etc.

driving steady var aldri ment å ta av noe som helst, derav tittelen: Den skulle bare være et slags rolig driv som kan ligge i bakgrunnen på en varm sommerdag.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Jeg har køddet litt med f-ing beats og resultatet ble:

f-ing beats version 1

Den når fremdeles ikke helt et takeoff nivå, men jeg vet saktens ikke helt hva jeg skal gjøre med den annet enn voicesamples som jeg driver å leter etter.

Tror det kan passe seg med noe britisk, øst-london greier.. vi får se.