Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1461
Hei! Tenker anskaffe meg Mastercard og ønsker gjerne hva slags kort dere anbefaler. Jeg tenker altså på fordeler, cashback, poeng m.m.
Jeg foreslår at du går inn på hjemmesida til hver av de som tilbyr kredittkort og deretter sammenligner deres fordeler og ulemper lettvint.
Finnes vel også sider som sammenligner disse.
Det som har gitt størst uttelling for min del er det vanlige bankkortet mitt DnB og at det er
knyttet til Trumf-kortet mitt, men det er snakk om små summer, to-tre tusen i Trumf bonus pr. år
og omtrent det samme i div rabatter jeg får på kjøp.
Jeg har trumf og Coop og komplett sine kredittkort.

Trumf på trumf butikker, Coop på Coop (og generell handel). Komplett på netthandel.

Komplett kortet får du bonus som kun kan brukes på komplett sine sider, og de er ikke så gøye som de var en gang tilbake i tid.... Men med prismatching osv.... Så er det ganske greit. Tror det er 2% på all netthandel med komplett sitt kort, og 4% på det man handler inne på komplett.
Jeg bruker bank Norwegian sitt for tiden, som jeg har basert på bruksmønster mitt og denne artikkelen fra smarte penger. Det er gebyrfritt å ta ut penger i utlandet, og sikkerhet på reiser er hovedgrunnen til jeg har kredittkort. I tillegg gir det størst bonus ved kjøp av varer med 1%.

Det er derimot viktig å huske på at kredittkortene som gir best fordeler/bonuser ofte har de høyeste rentene, så hvis du ikke er en sikker betaler så er ofte disse ikke de beste valgene.
Yx visa gir 100 kr til foreks strømmingstjenester hver mnd.
Her er mine favoritter jeg har samlet opp over årene:
Komplett Mastercard: 2% på netthandel. 4% på Komplett
Coop Mastercard/Trumf Visa: 2% på dagligvarer i deres respektive butikker
Santander Visa: 4% i valgfri kategori. Klær/sko, drivstoff, elektronikk, sportsutstyr, etc. Kan bytte månedlig.

BankNorwegian har en grei 1% til cashpoints som er “ubegrenset”, pleier å bruke den om ikke noe annet gir mer (eller om jeg har brukt opp).

Bestiller du fra utlandet bør du drite i cashback og skaffe Revolut, veksle der, og heller betale i lokal valuta (og få typisk 3-6% bedre vekslingskurs).

Aldri betalt en kr i rente og sikkert samlet opp 6-7k i cashback over noen år