Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3115
Noe sted der man kan kjøpe billige flybilletter for impulsturer?
Har ingen spesiell destinasjon, men ser at på f.eks. Norwegian at selv de billigste destinasjonene som normalt ligger på 250-500kr én vei at hvis man skal kjøpe innen nærmeste dagene ligger prisene alltid mye høyere.

Eksempel:
Warszawa

Krakow


Noen nettside som tilbyr å kjøpe billetter til folk som avbestiller(1-2 dager) før avreise? Ellers blir det jo ofte tomme seter og ville tro de ønsker å få solgt unna det de kan.
gotogate.no restplass.no Sikkert mange flere der ute.
skyscanner.no, ticket.no

Tror det var vanligere med Stand-by billetter før.
Ulempen med de var vel at man kunne risikere å ikke komme med hvis flyselskapet fikk solgt plassen til fullpris.

Bor man i nærheten av flyplassen og bare kan stikke hjem igjen hvis flyet er fullbooket så er det jo ikke så farlig,
men om man må ordne overnatting i påvente av en annen avgang så koster det fort mer en det smaker.
Sist endret av vindaloo; 8. april 2022 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
42 7
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tror det var vanligere med Stand-by billetter før.
Ulempen med de var vel at man kunne risikere å ikke komme med hvis flyselskapet fikk solgt plassen til fullpris.
Vis hele sitatet...
Virker slik, få dagers varsel er det alltid dyrt, venter man uke blir det billigere.
Hvertfall ordnet meg en god liste der jeg kan sjekke nå:
Flyselskapene overbooker alle flyene sine for å unngå ubetalte seter, så det er nok dessverre færre restplasser en man skulle trodd
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Flyselskapene overbooker alle flyene sine for å unngå ubetalte seter, så det er nok dessverre færre restplasser en man skulle trodd
Vis hele sitatet...
Nope.

I 2018 hadde SAS snittbelegg på litt over 70%.

Konklusjonen er jo at nær kvar tredje sete var tomt. Det er og mi erfaring; dukker du opp på flyplassen og kjøper turen i skranken to timer før avgang er det ikkje veldig dyrt.
Ryanair reklamerer med at de flyr deg til London (Stansted) for 182 kr
Det er 60kr billigere en det VY tar for en standard tog billet fra Oslo S til Fredrikstad (ca 10 mil)

Ryanair reisen blir dyrere en 182 kr når man regner inn transport fra Stansted og div tillegg man plutselig må forholde seg til,
men likevel.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nope.

I 2018 hadde SAS snittbelegg på litt over 70%.

Konklusjonen er jo at nær kvar tredje sete var tomt. Det er og mi erfaring; dukker du opp på flyplassen og kjøper turen i skranken to timer før avgang er det ikkje veldig dyrt.
Vis hele sitatet...

Ser jeg har utelatt ett vesentlig ord : Forsøker!
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Konklusjonen er jo at nær kvar tredje sete var tomt. Det er og mi erfaring; dukker du opp på flyplassen og kjøper turen i skranken to timer før avgang er det ikkje veldig dyrt.
Vis hele sitatet...
Har du eller andre møtt opp på flyplassen og kjøpt billetter til en mye billigere pris? Søkt litt på dette og finner endel blandede meninger om dette.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Zimzimba Vis innlegg
Har du eller andre møtt opp på flyplassen og kjøpt billetter til en mye billigere pris? Søkt litt på dette og finner endel blandede meninger om dette.
Vis hele sitatet...
Har skjedd ja, og har stortsett betalt ned mot det eg vil kalle billigpriser. Har ikkje prøvd på det med biletter med layovers tho.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Flyselskapene overbooker alle flyene sine for å unngå ubetalte seter, så det er nok dessverre færre restplasser en man skulle trodd
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nope.

I 2018 hadde SAS snittbelegg på litt over 70%.

Konklusjonen er jo at nær kvar tredje sete var tomt. Det er og mi erfaring; dukker du opp på flyplassen og kjøper turen i skranken to timer før avgang er det ikkje veldig dyrt.
Vis hele sitatet...
Fulle fly blir overbooket med kalkulert inn frafall, ikke innsjekks passasjerer. Opplevde senest i høst opprop på gate når de har bomma og må få av passasjerer frivillig. Da blir det tilbud om kompensasjon for å ta senere fly.
Sitat av Dough Vis innlegg
Fulle fly blir overbooket med kalkulert inn frafall, ikke innsjekks passasjerer. Opplevde senest i høst opprop på gate når de har bomma og må få av passasjerer frivillig. Da blir det tilbud om kompensasjon for å ta senere fly.
Vis hele sitatet...
I second that, i min tid som innlandspendler gikk dette igjen på nesten alle rushtids fly, jeg hadde somregel ikke noe hast å kunne velge kveldsruter/upopulære fly som som oftest resulterte i 5-10 ~ passasjerer på hele flyet.
Bonus med gratis pizza nesten hver gang fra snille damer på flyplassene når de stenger for natten
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ryanair reklamerer med at de flyr deg til London (Stansted) for 182 kr
Det er 60kr billigere en det VY tar for en standard tog billet fra Oslo S til Fredrikstad (ca 10 mil)

Ryanair reisen blir dyrere en 182 kr når man regner inn transport fra Stansted og div tillegg man plutselig må forholde seg til,
men likevel.
Vis hele sitatet...
Jeg fløy en gang Oslo-London Stansted for 59,- kroner med Ryanair. Er noen år siden det da.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg fløy en gang Oslo-London Stansted for 59,- kroner med Ryanair. Er noen år siden det da.
Vis hele sitatet...
Ganske sprøtt. Dyrere med en pølse og en brus hos Narvesen på flyplassen en selve reisen til England.

Fra det jeg fant av priser nå så ser ut som om man må plusse på ca 200-250kr for transport fra Stansted inn til London slik
at pris på reisen (182+250) ender et sted mellom 380 og 430, men jeg tenker alt under 500 kr for en slik reise er billig.
Sist endret av vindaloo; 10. april 2022 kl. 03:27.