Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1811
Noen som har tips?

Driver og ser på disse såkalte fat-burners, som skal hjelp mot matsuget. Noe erfaring med det? Evt har dere brukt noe annet som hjelper? Er på diett, og har kutta ned kaloriene, men ikke lett.
Sist endret av Kokosnøtt; 2. november 2022 kl. 22:58.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Noen som har tips?

Driver og ser på disse såkalte fat-burners, som skal hjelp mot matsuget. Noe erfaring med det? Evt har dere brukt noe annet som hjelper? Er på diett, og har kutta ned kaloriene, men ikke lett.
Vis hele sitatet...
Fat burners er etter min erfaring kun høy konsentrerte energidrikker. Altså jeg mener genuint at fat burners er waste av penger, men er sikkert noen som mener motsatt.

Når du starter i kalori underskudd vil det føles helt jævlig i starten, men det blir veldig greit etterhvert. Det kommer dager der det er ekstra vanskelig, men det er fullt overkommelig om du ikke er på noe helt crazy diet med alt for stort underskudd. Har selv ekstremt dårlig selvkontroll når det kommer til mat, så jeg vet hvordan det er. Har tidligere vært i kalori underskudd i 4-6 mnd, 3 ganger totalt i forbindelse med strukturert trening, og det blir bare lettere og lettere hvor lengere inn i dietten du kommer. Magen vender seg til det etter noen uker. Å knaske på grønnsaker med veldig lite kalorier som paprika og agurk når jeg var bare var litt små-sulten var noe jeg hadde utbytte av.

Kaffe hjalp meg ofte med å "dempe" sulten og holde meg gående litt ekstra. Vann også er lurt å drikke mye av. En cheat-day i blant er også noe jeg anbefaler deg å unne, balanse er viktig om du tenker langsiktig.

Hvis jeg får spørre - hvor mange kalorier spiser du om dagen og hvilket kjønn?
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Fat burners er etter min erfaring kun høy konsentrerte energidrikker. Altså jeg mener genuint at fat burners er waste av penger, men er sikkert noen som mener motsatt.

Når du starter i kalori underskudd vil det føles helt jævlig i starten, men det blir veldig greit etterhvert. Det kommer dager der det er ekstra vanskelig, men det er fullt overkommelig om du ikke er på noe helt crazy diet med alt for stort underskudd. Har selv ekstremt dårlig selvkontroll når det kommer til mat, så jeg vet hvordan det er. Har tidligere vært i kalori underskudd i 4-6 mnd, 3 ganger totalt i forbindelse med strukturert trening, og det blir bare lettere og lettere hvor lengere inn i dietten du kommer. Magen vender seg til det etter noen uker. Å knaske på grønnsaker med veldig lite kalorier som paprika og agurk når jeg var bare var litt små-sulten var noe jeg hadde utbytte av.

Kaffe hjalp meg ofte med å "dempe" sulten og holde meg gående litt ekstra. Vann også er lurt å drikke mye av. En cheat-day i blant er også noe jeg anbefaler deg å unne, balanse er viktig om du tenker langsiktig.

Hvis jeg får spørre - hvor mange kalorier spiser du om dagen og hvilket kjønn?
Vis hele sitatet...
2200 kalorier og mann. Er rundt 185 cm.

Kaffe har jeg hørt mye bra om, er det pga koffeinet? Jeg har hørt koffein demper matsuget av en rar grunn.
Lær deg sikkelig og telle kalorier. Finn ut hvor mangen kalorier du trenger for å OPPRETHOLDE vekten din. Det er baseline. Så starter du med et underskudd på 250 kalorier og etter 6-8uker økes dette til et underskudd på 500 kalorier.

Dette er den mest basic og anbefalte slanke dieten, og som mangen gjør feil med slaking, de har ikke en fjern anelse på hva faen deres baseline er.


Se for deg magesekken er som en ballong. Når ballongen er full av luft så er det mye luft i den etter du har blåst den opp.
Magen er helt lik, etter du har dyttet i den store mengder mat så blåser du den opp, og da blir den den normale størrelsen på magesekken, så etter tid så vil magen krympe og bli mindre akkurat som en ballong mister luft over lang tid.

Å slanke seg tar lang tid, det er ikke et marathon. Baby steps.


Fatburners er snake oil, kan heller vippse meg pengene for skriveriet en å bruke de på det.
DNP er en fatburner som faktiskt virker, mangen så bruker det i bodybuilding miljøet. For kroppen så er det 100% gift men funker.

Koffein svekker sultheten mye.
Å spise et blad spinat/litt agurk osv gir ikke så mye kalorier men kan love de vil hjelpe når du plutselig føler deg sulten og er på diett.


En god bok for nybegynnere er The Vertical Diet av Stan Efferding.
Vil og si noen av studiene som er brukt i denne boken( ikke alle) er helt bullshit og missledende men det vill ikke ha noen problemer for Ola Nordman
Sitat av Cloor Vis innlegg
Lær deg sikkelig og telle kalorier. Finn ut hvor mangen kalorier du trenger for å OPPRETHOLDE vekten din. Det er baseline. Så starter du med et underskudd på 250 kalorier og etter 6-8uker økes dette til et underskudd på 500 kalorier.

Dette er den mest basic og anbefalte slanke dieten, og som mangen gjør feil med slaking, de har ikke en fjern anelse på hva faen deres baseline er.


Se for deg magesekken er som en ballong. Når ballongen er full av luft så er det mye luft i den etter du har blåst den opp.
Magen er helt lik, etter du har dyttet i den store mengder mat så blåser du den opp, og da blir den den normale størrelsen på magesekken, så etter tid så vil magen krympe og bli mindre akkurat som en ballong mister luft over lang tid.

Å slanke seg tar lang tid, det er ikke et marathon. Baby steps.


Fatburners er snake oil, kan heller vippse meg pengene for skriveriet en å bruke de på det.
DNP er en fatburner som faktiskt virker, mangen så bruker det i bodybuilding miljøet. For kroppen så er det 100% gift men funker.

Koffein svekker sultheten mye.
Å spise et blad spinat/litt agurk osv gir ikke så mye kalorier men kan love de vil hjelpe når du plutselig føler deg sulten og er på diett.


En god bok for nybegynnere er The Vertical Diet av Stan Efferding.
Vil og si noen av studiene som er brukt i denne boken( ikke alle) er helt bullshit og missledende men det vill ikke ha noen problemer for Ola Nordman
Vis hele sitatet...
Takk for godt innlegg! Mye god lesning.

Vet su forresten hvorfor koffein minsker sultheten? Kan det være lurt om jeg tar meg en sukkerfri energidrikk om dagen? Jeg ser jo at alle disse fatburners inneholder så og si bare koffein og, så det må jo hjelpe mot noe.
DNP funker, men er ganske farlig.
Det som hjelper meg er 1 kanne sterk kaffe.
Efedrin er jo konge mot sult følelse da. Så lenge DNP nevnes mener jeg.
Sist endret av BrewGrow; 3. november 2022 kl. 10:14.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Efedrin er jo konge mot sult følelse da. Så lenge DNP nevnes mener jeg.
Vis hele sitatet...
Hehe ja skal man nevne ulovlige kan jo amfetaminpreparater nevnes. Det gir meg mindre hjertebank en høy dose koffein og efedrin iallfall. DNP er jo helt idioti å bruke igrunn.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvis du har et problem med vekten, finnes det appetittdempende medisiner (bupropion-naltrekson, liraglutid, semaglutid) som fungerer. I motsetning til "fat burners" som AFAIK har vært enten bullshit av TV-shop-kaliber, eller f.eks. koker deg levende hvis du bommer på en syltynn dosering. (DNP)
Har du diabetes og vekt problemer så kan du få medisin ozempic eller saxxenda. Dette er sprøyter
EC-stack, efedrin og koffein.
Kan ikke med godt hjerte anbefale det etter en del runder på det opp igjennom årene. Begynte å slite en del med ubehag med hjerterytme noe jeg sikkert burde oppsøkt lege for. I tillegg så og blir man direkte depressiv på kvelden når stoffene går utav kroppen

SPOILER ALERT! Vis spoiler
EC-stack, som da betyr ephedrine og koffein, vil jeg anbefale fremfor å ta EC-stack, altså med aspirin. Aspirin tilfører lite, hvis du ikke er svært overvektig.

Ta 25mg ephedrine + 200mg, 3 ganger daglig med ca.4-6t mellomrom. Unngå å ta siste for seint, kan ødelegge nattesøvnen.

Når du først begynner, start på lavere dose, la oss si f eks 16mg-8mg-8mg (100mg koffein til hver) pr dag første uken, så 24mg-16mg-16mg (200mg koffein til hver) andre uken før du trapper opp til full dose som ds er 24mg×3 med 200mg koffein per dag.

Husk å få i deg nok væske, kalium og næringsstoffer. Ikke tren høy intensive intervalløkter i perioden etter du har tatt en dose, farlig for hjerte. Helt rolig løping går fint. Den første tiden så vil blodtrykket ditt være høyere enn vanlog, men det vil stabilisere seg etter du har gått på det en stund. Man trenger ikke å cycle, fordi fettforbrenningseffekten er bevist gjennom forskning til å være der selv etter 6 måneder på cycle, men den sulthemmende-effekten vil forsvinne etter en stund.
Ikke gjør dette om du har noen som helst hjerteproblemer eller noe lignende.


Glemte å nevne at du vil prøve å få tak i ren ephedrine, ikke noe ephedra-tull. Dette vil da selges som ephedrine HCL og er det du er på jakt etter, fordi det er tryggere fordi man kan dosere presist. Ephedrine HCL får du i pilleform, da enten i 8mg piller eller 25mg. Merket jeg bruker heter Kaizen og kommer forseglet, noe som er viktig.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Det som hjelper meg er 1 kanne sterk kaffe.
Vis hele sitatet...
Interessant. Er det pga koffeinet?

Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Efedrin er jo konge mot sult følelse da. Så lenge DNP nevnes mener jeg.
Vis hele sitatet...
Er efendrin noe man må få via legen? Eller et kostilskudd?
Sist endret av Kokosnøtt; 3. november 2022 kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Interessant. Er det pga koffeinet?



Er efendrin noe man må få via legen? Eller et kostilskudd?
Vis hele sitatet...
Efedrin er klassifisert som et dopingmiddel, og er derfor ulovlig å importere til Norge.
Skal du ha noe som funker så er det mest sannsynlig ulovlig eller så må du ha resept.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Efedrin er klassifisert som et dopingmiddel, og er derfor ulovlig å importere til Norge.
Skal du ha noe som funker så er det mest sannsynlig ulovlig eller så må du ha resept.
Vis hele sitatet...
Du har nok rett ja.

Men må teste ut svart kaffe! Men må det spesifikt være svart? Funker Ali kaffe liksom?
Sist endret av Kokosnøtt; 3. november 2022 kl. 19:26.
Kaffe uten melk, det er svart Kaffe. Samme åssen merke det er.
Sist endret av BrewGrow; 3. november 2022 kl. 19:41.
Pwo hjalp meg ganske mye med å holde meg aktiv samt dempe sulten. Gikk ned typ 30kg i år.
Hvis du ikke har pwo med efedrin, amfetamin, dmaa eller nikotin. Så tror jeg ikke det var det som gjorde det.
Jeg tipper syk overvekt samt placebo. Ellers bruker du en ulovlig PWO.
Sitat av Soggystoner Vis innlegg
Pwo hjalp meg ganske mye med å holde meg aktiv samt dempe sulten. Gikk ned typ 30kg i år.
Vis hele sitatet...
Hmm. Er det pga all koffeinet i PWOen da?

Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Hvis du ikke har pwo med efedrin, amfetamin, dmaa eller nikotin. Så tror jeg ikke det var det som gjorde det.
Jeg tipper syk overvekt samt placebo. Ellers bruker du en ulovlig PWO.
Vis hele sitatet...
Kan det ikke bare være all koffeinet som gjorde det for han? Jeg drakk faktisk en Monster istad, og det hjalp litt på matsuget, tro det eller ei.
Sist endret av Kokosnøtt; 3. november 2022 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Soggystoner Vis innlegg
Pwo hjalp meg ganske mye med å holde meg aktiv samt dempe sulten. Gikk ned typ 30kg i år.
Vis hele sitatet...


99% av "PWO" på markedet er snake oil.

De putter så mye piss i de preworkoutene. Noen eksempler....

Kreatin I preworkout, kjekt vis du ikke gidder å ta kreatin daglig.
Skamskjekt når 1 dose pwo inneholder 1-3 gram kreatin, som ikke et nåkk da det er forsket en trenger 5 gram.

Dvs de 1-3 grammene kreatin er fillers, akkurat som luft i chips posene for å få opp vekten eller å blande ut 100% kokain/amf med annet piss for å få mer total vekt som kan selges.

Mangen preworkouts har også på produkt innholdet de der merke blandingene av forskjellige stoffer som amino syrer men står faen ikke om det er 1nano gram eller 1gram av stoffet som er villende markedsføring.




Beste preworkout, koffein piller men tar du får mye blir du kvalm og kan i værste fall dø i enorme doser.


Gorilla Mode er en god preworkout det alt som er oppi har en grunn, gir mening og er i doser som kropppen kan ta opp å bruke.

The Rock(wrestleren/skuespilleren) har en pre workout som selges både i pulver og i energy drink flasker. Helt idiotiske doseringer og masse ting oppi som ikke har noe med preworkout og gjøre samt de ferdigblandinge i boksene inneholder forskjellige stoffer som er umulige og holde blandet i lengre perioder( uker) før de splitter seg og legger seg på bunnen.


Mye av kostilskudd er snake oil. Vitamin og Mineraler er som regel bra. Protein pulver er bra om du ikke klarer å innta nåkk gjennom vanlig kost( skal ikke erstarte vanlig kost)( man kan også lett innta for mye protein i et måltid/servering så kroppen ikke klare å ta opp).

Kreatin er mest studerte og velkjente tilskuddet( vil ikke hjelpe med vektnedgang)


Resten av kostilskudd en nevnt over er scam.


Jeg føler du vil ned i vekt på 1,2,3 men sånt er ikke mulig.
Mye av kropsvekten er også vann, så om du går ned f.eks 5kg på 1 uke så er kanskje 4.5kg veske. Det tar lang tid å få en sunn vektnedgang.

Å bare sulte seg ihjel vil føre til stor muskeltap samt bein massen kan lett synke som gjør de mer kjøre og ødelegger mye i lengen.


Men ikke hør på meg, ta heller og bruk noen timer på å lese forskjellige studier gjort på innholdet av de diverse tingene du velger å handle så kan du se selv hva som er fakta og fiksjon. Er ikke værre en å google " Creatine studies" å finne de med mest relevant overskrift for deg.
Skip et måltid, feks frokost.
Sist endret av Picard; 4. november 2022 kl. 07:21.
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Fat burners er etter min erfaring kun høy konsentrerte energidrikker. Altså jeg mener genuint at fat burners er waste av penger, men er sikkert noen som mener motsatt.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne bare presisere en ting her. Når det er snakk om "Fatburner" så er dette ofte piller med koffein og andre ymse urter uten dokumentert effekt.

Energidrikker med innhold av koffein går ikke under "Fatburners".

Men du har uansett rett i at det er sløs av penger. Ting som ikke er ulovlig, fungerer ikke.

Ellers vil stimulanter dempe sultfølelsen, avhengig av hvem stimulant man tar.

Sitat av Cloor Vis innlegg
99% av "PWO" på markedet er snake oil.
Vis hele sitatet...
Huh? Hvor kjøper du PWO? Kjøper man det innenfor EU så er det alltid en ingrediensliste med hvorsikt over hvor mye som er av hva. Det burde lyse en rød varsellampe hvis det ikke har det.

PWO inneholder som du sier ofte litt kreatin, koffein, noen aminosyrer og noen ymse urter som ikke har noe dokumentert effekt.

Ser du nevnte Gorilla Mode. Der er ikke ingrediensene tilfeldig valgt ut. Der får man doser som gir effekt, ihenhold til det de lover.
Sist endret av Superspurv; 4. november 2022 kl. 12:10.
Må fsktisk si svart kaffe hjalp. Ikke mye, men det utsetter sulten 1-2t.
Drop frokost. Når jeg ikke spiser frokost har jeg mye mindre matlyst resten av dagen
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Drop frokost. Når jeg ikke spiser frokost har jeg mye mindre matlyst resten av dagen
Vis hele sitatet...
Men du bytter ikke ut frokosten med noe annet? Typ kaffe? Jeg blir bare supersulten kl 13-14, må ha noe før det.
Prøv periodisk faste også om du ikke klarer følge et kaloriunderskudd.

Sjukt hva kroppen venner seg til. OMAD f.eks. føler meg mye mer fokusert og opplagt. Slitt lenge med magen og periodisk fasting har gjort underverker der. Skipper frokost og lunsj. Lager en sunn "bowl" til middag. Gjerne etter klokken 18. Jo senere jo bedre for min del.


heartslava
Dersom du roer ned matinntaket og spesielt inntaket av sukker i en uke eller to kommer apetitten til å "normalisere" seg betraktelig.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Interessant. Er det pga koffeinet?



Er efendrin noe man må få via legen? Eller et kostilskudd?
Vis hele sitatet...
Efedrin er ulovlig. Etter 1 kanne kaffe blir jeg ofte småkvalm å uvel noe som demper matlysta.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Efedrin er ulovlig. Etter 1 kanne kaffe blir jeg ofte småkvalm å uvel noe som demper matlysta.
Vis hele sitatet...
Hvis en bestemmer seg for å kjøre ECA stackere, så er man på god vei til kardiologisk FAILURE allover.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Hvis en bestemmer seg for å kjøre ECA stackere, så er man på god vei til kardiologisk FAILURE allover.
Vis hele sitatet...
Godt mulig, efedrin og clenbuterol er ikke ukjent i bodybuildermiljøet. Iallfall før. Ikke prøvd noen av de selv.