Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 866
Hei,

Jeg blir nektet førerkort som følge av vandel. Politiet mener at jeg har vært i befatning med narkotika fordi det var spor fra thc i en blodprøve. Har klaget på vedtaket, og politidirektoratet har 12mnd ventetid. Har forsøkt å legge press på politiet ved å gå til media, men det var ikke til stor hjelp.
Jeg vil anta at politiet benytter vandelsvilkåret i steden for edruelighetsvilkåret fordi de vet at jeg ikke har et rusproblem, hvilket kan bekreftes av psykologspesialist samt fastlege. (De ville dermed ikke kommet noe vei ved å benytte edruelighetsvilkåret).
Jeg opplever å bli motarbeidet av systemet og politietaten er en mektig aktør som gjør at jeg føler meg hjelpesløs.
Har nå ikke lenger økonomiske midler til å finansiere advokat, og siden det er et forvaltningsvedtak og ikke straffesak så får jeg heller ikke fri rettshjelp.

Har noen tips/råd til hva jeg kan gjøre for å få det førerkortet så rakst som overhodet mulig?
Siden det var spor av THC i prøven din så kan du vel benytte deg av Gatejuristen via gatejuristen.no - de er ganske så behjelpelige med det meste. Egentlig det eneste rådet jeg har, for politiet er helt umulige å prate/diskutere med.