Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1898
Hei, jeg ønsker å montere kamera gjerne både inne og ute, men ute er 1 prioritet per dags dato. Jeg ønsker å få litt anbefalinger her.

Vil gjerne ha dette billigst mulig. Har forstått det slik at man kan betale en månedtlig abbonement via ett alarm selskap, eller så kan man kjøpe utstyr selv og montere.

Er det noen som har gjort dette før og kan forklare fremgangsmåte og anbefalinger?

Jeg vurderer dette per dags dato: https://www.komplett.no/category/110...kningskameraer
Sist endret av kingkentyy; 28. august 2022 kl. 20:48.
Har selv TP-link c200, og de gir knallbra bilder til den prisen (inne) Du kan kjøpe Tapo c310 til å bruke ute ? Antar at det er like bra bilder på de..
Husk å kjøpe med sd-kort. Kameraene mine er koblet opp til mobilen, og aldri hatt noe tull.. Krever IKKE abbonnement !!!
Stedet du plasserer kamera må ha wifi dekning.
Sist endret av Turbo1313; 28. august 2022 kl. 21:55.
Arlo! Kan brukes både inne og ute!
Jeg ser det ble nevnt sd-kort. Det følger ikke med noen cloud løsninger til disse kameraene som gjør at de kan pushe til en lagringsplass? Er sd-kort et must for lagring?

Hvordan er det med lys og lydtrigger? Er det slik at kameraene kun starter å "lagre" når det kommer en trigger inn i bildet? Med trigger så mener jeg en unormal lyd, en mann som går forbi kl 2 på natta etc.
Sitat av kingkentyy Vis innlegg
Jeg ser det ble nevnt sd-kort. Det følger ikke med noen cloud løsninger til disse kameraene som gjør at de kan pushe til en lagringsplass? Er sd-kort et must for lagring?

Hvordan er det med lys og lydtrigger? Er det slik at kameraene kun starter å "lagre" når det kommer en trigger inn i bildet? Med trigger så mener jeg en unormal lyd, en mann som går forbi kl 2 på natta etc.
Vis hele sitatet...
Dette må du sjekke for hver enkelt modell, men de fleste har godt av et lagringsmedium. Selv med en bevegelsessensor, må kameraet rulle før den tid, og da skrives det til internt minne (hvis det har) eller SD-kort. Dette overskrives etter en stund, med mindre en sensor gir beskjed om at opptaket må tas vare på. Hvor mye som tas vare på kan ofte konfigureres, og noen kameraer har innebygd gjenkjenning av mennesker, så du unngår å ta vare på 50 klipp av katter per natt (med mindre det er det du ønsker selvfølgelig). Merk at en del modeller setter krav til maksimal lagringsplass, og du må passe på å finne et kort som er mindre enn eller lik det.

Umiddelbar streaming til nett er mer komplisert, og selv om kameraet tilbyr dette så må du nesten sjekke nøyaktig hva det er de tilbyr. Noen strømmer hele tiden, mens andre laster opp med jevne mellomrom. Noen tjenester krever et abonnement på en lagringstjeneste for å laste opp, mens andre lar deg velge en skytjeneste selv. I tillegg må du se an forholdene til lokasjonen. Ytelsen til Wi-Fi varierer med vær og konkurrerende trafikk. Kabling gjør kameraet mer synlig, og dermed mer utsatt for sabotasje eller værskader.
Ring!
Noe av det beste, har kjørt det systemet siden de kom i Uniten , har ringeklokke med kamera og 2 inne (ett i garasjen og ett i gang partiet) og 4 ute - helt suverent og stabilt system. Ser stadig at det er tilbud på komplett, Elkjøp osv

https://www.komplett.no/search?q=Ring

Leser du om dårlig dekning på wifi, svake signaler osv.. så er det etter min mening barnesykdommer som er retta opp for lenge siden nå, de fleste ting jeg leser på Google som negativt er bruker feil :P
Jeg har Google nest Outdoor ladbare kameraer rundt hele huset. Veeeldig fornøyd! Jeg har også Google ringeklokke med kamera, nest høytalere og hub. Nå har vi også kjøpt et google kamera til innendørsbruk. Nå har jeg ikke prøvd noe annet, men jeg er veldig fornøyd med hele greia.
Sitat av kingkentyy Vis innlegg
Jeg ser det ble nevnt sd-kort. Det følger ikke med noen cloud løsninger til disse kameraene som gjør at de kan pushe til en lagringsplass? Er sd-kort et must for lagring?

Hvordan er det med lys og lydtrigger? Er det slik at kameraene kun starter å "lagre" når det kommer en trigger inn i bildet? Med trigger så mener jeg en unormal lyd, en mann som går forbi kl 2 på natta etc.
Vis hele sitatet...
Ønsker du sky-lagring, så er det mulig. 1 stk kamera kr. 39.- pr mnd , 2 stk kr. 79.- pr. mnd.
Selv bruker jeg 64 gb sd-kort, og det holder mer enn nok i 1 mnd. Da begynner den å overskride gamle opptak.
Hvis du ikke har sd-kort (eller sky-lagring) , får du kun "live" bilder..
Kamera starter da det kommer en "trigger" inn i bildet, men du kan velge hvor i "fokuset" du vil at trigger skal slå ut...og hvor mye bevegelse som skal til.
Lyd er jeg usikker på.

Her kan du feks se litt om oppsettet: https://www.youtube.com/watch?v=bsBx...annel=IanDixon
Sist endret av Turbo1313; 29. august 2022 kl. 11:52. Grunn: Lagt til ekstra informasjon
En annen ting er batteriet. Hva er batteri levetid på deres kameraer?
Sitat av kingkentyy Vis innlegg
En annen ting er batteriet. Hva er batteri levetid på deres kameraer?
Vis hele sitatet...
Mine kamera går på strøm (Tapo c200), og det tror jeg også de fleste gjør..
Sitat av kingkentyy Vis innlegg
En annen ting er batteriet. Hva er batteri levetid på deres kameraer?
Vis hele sitatet...
(Google nest cam)
Jeg lader veldig sjeldent mine kameraer. Jeg kan ikke si akkurat hvor lang tid mellom hver gang, men det kommer jo så klart ann på hvor mye bevegelse som registreres på kameraet, og hvor mye opptak som gjøres. Jeg tipper rundt 1-2 måneder mellom hver lading, med mindre vi oppholder oss mye forann kameraet. Kameraet kan skrus av i de tidsrommene du oppholder deg mye i området kameraet dekker, enten automatisk eller manuelt.