Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1749
Finnes dette? Jeg har lest at psilocybin, lsd og visse slike psykedeliske rusmidler kan ha disse effektene, men da ikke spesifikt. Jeg vil ha muligheten til å tenke klart, og muligens skrive også hvis det er mulig, og da komme til meg selv igjen om 2 timer, selv om det har føltes som at det har gått 4 eller 6 timer, eller hva enn det gjelder. Altså, gi seg selv bedre tid.

Dét jeg antar jeg egentlig er ute etter er rusmiddel som øker tankevirksomhet jeg ellers ville hatt, så jeg får gjort mer på kortere tid. Men det er vel mange kjente rusmidler som gjør dette, kokain, amfetamin osv. Men blir det helt riktig?

Tenk om man kunne ha muligheten til å forme flere tanker og bli et visere menneske, på mye kortere reell tid enn man selv opplever? Da vil man vel bli et temmelig vist menneske til slutt? Kunne forklare det meste til de fleste?
Jevlig gode tanke bærtur sprit, skjønner ikke helt hvordan du tenker sopp og lsd kan gi deg klar tenking men gir deg definert forlenget tidperstiv, alt eg kan tenke på gir deg kortere tidperstiv men jevlig godt so vist du vil ha akkurat det du skriver om må du ta deg en tur på laboratorium.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
DMT
Høres ut som det er psykedelika du ser etter ja, LSD og sopp kan absolutt gi deg følelsen av 4-6 timer selvom det har gått 2. Like vel er nok DMT det psykedelikaet som etter min subjektive oppfatning gir størst endring i tidsperspektiv. Der kan en trip som varer 5-10 minutter IRL brått føles som timer, dager og år samtidig som det ikke gjør det, altså at når man er tilbake igjen blir tidsperspektivet realistisk, men dette er vanskelig å forklare hvis du ikke har opplevd dette selv.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
LSD kan også gi deg følelsen av en evighet, hvertfall viss du badtripper hehe...Men som regel om du har det gøy kommer tiden til å fly. Dette er uansett hva droger du tar eller ikke tar IMO. Jeg ville heller sett på underliggende årsak til hvorfor du vil forlenge tidsperspektiv. Er det for å få lengre helg? Kanskje f.eks bytte til mindre stilling på jobb.

Om du vil oppleve at tiden skal gå mye saktere, prøv å unngå ting som stimulerer deg. Unngå PC, TV, mobil, bøker etc. Kjed deg og kjenn hvor sakte tiden går.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Psykedelika som
Nevnt kan ha denne effekten. For meg har det det vært mest fremtredende på meskalin og ketamin hvor tid totalt opphører å eksistere.

Men hvis du ønsker å skrive så mye som mulig på kortest mulig tid er nok typiske ADHD preparater veien å gå. Dog vil det føles som om tiden går mye kjappere
Salvia kan visst gi endring i tidsoppfatning du kanapt kan fatte, særlig på høye doser. Men en bør tenke seg om minst to ganger før en prøver, sannsynligheten for å teleporteres til underverdenen er kanskje 50 %. Ytterst fascinerende å bare lese rapporter fra de som turde.
Spennende tanker du har Nature Spirit.

Psilocybin forlenger tidsperspektivet og gjør deg både klokere og visere. Hvis du vil skrive er det nok best å gjøre dette etter at downloaden fra universet er ferdig. Det er opplevelsen som er nøkkelen, og hvis du begynner å skrive, forringer du den. Det er som sex, best å beskrive opplevelsen når den er historie.


Cannabis gjør også noe med tidsperspektivet, og er ypperlig å bruke til skriving. Problemet er at "The green bitch" ikke er til å stole på, så når du leser det nykter tilstand, er det mye vås som har blitt nedtegnet.

Soppen derimot er 100% til å stole på. Den har et enormt potensiale for personlig utvikling hvis den blir brukt terapeutisk. Jeg har mye erfaring med psykoterapi og andre former for terapi, men det er ingenting jeg har støtt på som gir så mye verdifull innsikt på så kort tid.

Se litt hva de driver med på John Hopkins sykehuset https://hopkinspsychedelic.org/
Og hør på litt foredrag med Professor Roland Griffiths.
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Tenk om man kunne ha muligheten til å forme flere tanker og bli et visere menneske, på mye kortere reell tid enn man selv opplever? Da vil man vel bli et temmelig vist menneske til slutt? Kunne forklare det meste til de fleste?
Vis hele sitatet...
Det er en ganske interessant tanke. Hvis det finnes et stoff der ute som forvrenger tidsperspektivet til at få timer føles lengre, og man faktisk fikk reelle resultater mtp. effektivitet. Så kan jeg se for meg at det samme droget også dreper deg raskere. Det finnes som regel ikke noe snarvei til kunnskap, foruten om endre metoden å jobbe på. Å effektivisere det biologiske i deg vil jo sånn sett også "speede" opp hele prosessen da?

Jeg får litt vibes om at du ønsker å bøye tid da. Som du selv sier, så finnes det stimulanter der ut som kan få kroppen til å gå opp et par gir. Men på samme tid så vil man ikke nødvendigvis klare å få 4-6t ut ifra 2. Er det produktiviteten du vil at skal opp, eller rett og slett få tak i mer tid?
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Psykedelika som
Nevnt kan ha denne effekten. For meg har det det vært mest fremtredende på meskalin og ketamin hvor tid totalt opphører å eksistere.
Vis hele sitatet...
Støtter ketamin, men tror jeg hadde hatt store problemer med å skrive, eller helt forstå en blyant/penn.
Takker virkelig for alle svar!

Ett av poengene rundt dette er at opplevelse av tid er forskjellig. Det er bare klokka vi alle går etter som er vår felles oppfatning av tid. Og selvsagt at alle ting beveger seg i relevans til hverandre. Men nettopp derfor spør jeg om dette. Og jeg tror vel at kroppen og de kroppslige funksjonene vil aldres som alle andres, selv om man bruker mye av livet til å ta rusmidler som forlenger tidsperspektivet. For man må jo innta vann og mat og fungere en viss mengde fysisk for å holde seg i live.

Men ja, alles opplevelse av tid er individuelt. En som sitter i fengsel kan synes tiden gå veeeldig sakte, og en forretningsperson har aldri nok tid. Derfor mener jeg det burde være en måte å forlenge tidsperspektivet på, og bruke dette til sin fordel. Da helst i privat regi, for samfunnet er nok ikke klart til å bruke rusmidler som prestasjonsfremmende middel kollektivt enda. Men det er jo også en mulighet, hvis det koordineres riktig.

Det er litt vanskelig å få hodet rundt hvordan dette skal gjøres. Som noen skriver, er kanskje det mest reelle her å ta et rusmiddel som får hjernen til å virke raskere. Men her er jeg usikker igjen. For det at man blir mer "hyperaktiv", mener jeg å ha lest er forskjellig fra å få endret tidsperspektiv. At dette er forskjellige sentere i hjernen som styrer. Bare å skrive raskere og tenke raskere, vil ikke nødvendigvis føre til at man gjør større oppdagelser raskere. Noen ganger må man ha lenger tid på seg og la tankene vandre dit de skal, man kan ikke alltid tvinge frem løsninger.

For eksempel kan søvn oppleves forskjellig. Noen ganger man sover kan det føles som man har sovet veldig lite, når man har sovet lenge, og omvendt. La oss ta "powernaps". Jeg sov i 15 minutter i bilen en gang jeg var dødstrøtt, og følte meg mye freshere da jeg våknet. Dette er igjen psykologisk.

Så når opplevelse av tid kan være så forskjellig, da må det være måter å "manipulere" (på en god måte) hjernen og seg selv til å tro at tiden går mye saktere. Og potensialet er å forstå dypere temaer og bli et mer helhetlig menneske.

Får la tråden stå litt, tar tid å tenke og reflektere over svarene her også.
støtter veldig at psykadelika er det beste svaret her, med n,n-dmt på en klar førsteplass, så sopp, så syre rett etter.

så salvia var nevnt, men de få opplevelsene jeg har hatt med det vil jeg si selv cannabis lett kan få 10 minutter til å virke lenger enn det faktisk er.. salvia for meg var alltid en kort og sær psykose, men angrer absoluttt ikke å ha opplevd det (selv om jeg ikke vil oppleve det igjen når man røyker det hvertfall).

men tilbake til det du spurte om, ja det finnes i stor grad, og det du nevner med psilocybin ( el psilocin, samme greia for kroppen) og lsd er veeeldig i den retninga.

føler at selv en 4-10t sopptur el 6-14t syretur ikke kan måle seg med dmt (har bare røkt/fordampa dmt, ikke tatt ayahuasca f eks som varer mye lengre), som bare varer i 5-15 min.. det kan lett føles som fler år har passert mentalt, men så kommer man tilbake igjen fort og sitter med opplevelsen og alt det den medbringer, selv om det har gått bare 5-15 min med trip og mellom 30 min og en uke med å integrere det man har opplevd til virkeligheten.

det sagt så er det mine opplevelser.

så for å nevne en av mange jeg har tatt d med der det har gått verst; han røkte dmt med oss og flippa helt en god stund. jeg har freaka helt og hatt plenty badtrips på det folk flest kan nevne av psykadelika, inkludert dmt, men kompis gikk igjennom litt for mye i en badtrip til at han kunne komme tilbake til virkeligheten igjen i en vettug tid. tok vel 1-1/5 år med masser av behandling og rusfrihet før han begynte å returnere til seg selv igjen etter den ene dosen på ca 0.1g dmt (men fikk nok ikke i seg alt da det var noen trekk for å fordampe det, så garantert "svinn" her også). men dette er en risk med alle "skikkelige" psykadelika i huet mitt hvertfall, og vil tro kompis kunne freaka mer på langtidssikt av mer vanlige som sopp og syre vs røkt dmt.
Hvis du tenker å skrive mens du er høy, tror jeg ikke du kan ta noe sterkere en cannabis...

Det er i hvert fall min erfaring. Når jeg skriver på cannabis, så må jeg gå tilbake dagen for å prøve å finne ut hva jeg tenkte på, og så skrive det på nytt på en måte som gir noen mening. Når man er høy tenker man fort at en setning slik som: "Tenking foregår samtidig i flere dimensjoner, tenking er ikke bare en lineær prosedyre slik en normalt tenker, tenkingen er 3-dimensjonal, den går i alle retninger."

"Dette er helt genialt, tenker man" og så sier man det til kompisen, som ikke forstår noe som helst.


Og denne setningen sier en ingenting hvis en ikke er høy selv. Det vil si, jeg kan forstå hva jeg tenkte på når jeg skrev dette. Men i normal tilstand er det ikke interessant. Og jeg tror folk flest vil opfatte en slik setning som bare vas. Derfor fungerer det ikke å skrive mens man er høy, med mindre man har et høyt utviklet språk, noe man får av å studere språket til f.eks. dyktige forfattere.

Erfaringen du har når du er høy er virkelig, den er virkeligere enn språket. Men hvis du skal vise dette, altså hvis du skal vise fram mystiske tilstander i språket, må du ha et ekstremt høyt utviklet språk
Sist endret av Hans Høyhet; 23. september 2019 kl. 11:13.