Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 9077
Når jeg er tom for rev, så pleier jeg å blande oljen under rista og mye av det svarte i brønnen med tobakk, så røyke det. Så klart så smaker det dritt, men har alltid merka jeg har blitt fjern på det, men samtidig kvalm. Det bobler og freser som f når jeg fyrer og lurte på om det jeg røyker er bare thc-olje, eller om det er masse tjære og dritt fra sigg der også? For da kan det umulig være bra for lungene
Såklart er det tjære og andre stoffer fra tobakk der, og ikke bare olje.
Det kalles "skrap"... eller det er ihvertfall slang-ordet på det, og det min vennekrets kaller det.
Og det smaker forjævlig, men det kicker som faen.
Jeg bruker også å spare på skrapet, å røyke det når jeg går helt tom. Funker vist man er litt små desperat.
ArbeidsledigProletar
Ikke verdt det i mine øyne, tungt for lungene og hodepine.. Jeebus, skrap er ikke noe kos i det hele tat. Smaker jo dritt i tillegg.
Det er noe som skurrer med å blande hasj&tobakkstjære med mer tobakk og røyke det.
Lungene river seg i smerte og skakken like så.
Drev å røyka skrap for noen år siden, men innså for lenge siden at det ikke er verdt det. Blir fjern i kanskje 20 minutter, også er det ett helvetes griseri, fingrene stinker uansett hvor mye du vasker de.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Drev å røyka skrap for noen år siden, men innså for lenge siden at det ikke er verdt det. Blir fjern i kanskje 20 minutter, også er det ett helvetes griseri, fingrene stinker uansett hvor mye du vasker de.
Vis hele sitatet...
Det er mange ting som bestemmer hvordan skrapet smaker - både hvordan du varmer flasken/lumet/brønnen, hvor mye tobakk du bruker, hva som er røyket på flasken/lumet/brønnen (røyker du søppelhasj, blir skrapet også søppel), og ikke minst hvordan du mekker det. Ei jeg kjenner mekker skrap så bra at man kjenner ikke at man røyker skrap, samtidig som du blir pangfjern i flere timer.

Man kan også blande litt kanel i skrapmekket for å få det til å smake "bedre", men jeg har opplevd at man blir så jævli tørr i kjeften av det.
Sist endret av Dimergon; 5. oktober 2010 kl. 15:08.
fortsatt, lungene er ingen bruksvare. Er det virkelig verdt det?
Røyka det ett par ganger, det definitivt ikke samme effekt.
Det skader sedvanlig mye mer, ettersom den ene gangen jeg røyka skrap og drakk en liter sprit, spydde svart grums dagen etter <3
skrap er for det meste tjære tror jeg, røyka det for en uke siden for første gang og ble bare litt slapp i kroppen.
Sitat av mos def Vis innlegg
Når jeg er tom for rev, så pleier jeg å blande oljen under rista og mye av det svarte i brønnen med tobakk, så røyke det. Så klart så smaker det dritt, men har alltid merka jeg har blitt fjern på det, men samtidig kvalm. Det bobler og freser som f når jeg fyrer og lurte på om det jeg røyker er bare thc-olje, eller om det er masse tjære og dritt fra sigg der også? For da kan det umulig være bra for lungene
Vis hele sitatet...
Smart, nei på ingen måte, men om man er skikkelig hypp så funker det jo, men det smaker dritt og det er noe dritt. Så gjør lungene og deg selv en tjeneste og kast dritten/skrapet. At du er så hypp at du er villig til å røyke noe som smaker så dritt, er et dårlig tegn, prøv heller å ta deg en lenger pause og gå vekk fra daglig røyking, du vil bare tjene på det.
Gjort det selv sånn 3-4 ganger, får hodepine og hoster, + grums i halsen morgenen etter. Utenom det så blir jeg fortsatt stein.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Skrap pleier å smake helt forjævlig, og lukter enda verre. Gidder aldri ta meg bryet med å røyke skrap. Jeg har utrolignok vært borti godt skrap ved ett tilfelle. Da hadde jeg nettop kjøpt ei lita trepipe til 100kr og kun røyka grønt i den. Etter at jeg hadde røyka 2-3g grønt (hadde aldri tobakk i denne pipa) begynte det å sive olje ut av munnstykket og på leppene mine. En kamerat tok da og demonterte pipa, varma opp munnstykket og blåste ut alt skrapet på et ark, og mekka til dette. Det smakte faktisk ikke så ille + vi ble utrolig fjerne :P
Sitat av Stringer Vis innlegg
Skrap pleier å smake helt forjævlig, og lukter enda verre. Gidder aldri ta meg bryet med å røyke skrap. Jeg har utrolignok vært borti godt skrap ved ett tilfelle. Da hadde jeg nettop kjøpt ei lita trepipe til 100kr og kun røyka grønt i den. Etter at jeg hadde røyka 2-3g grønt (hadde aldri tobakk i denne pipa) begynte det å sive olje ut av munnstykket og på leppene mine. En kamerat tok da og demonterte pipa, varma opp munnstykket og blåste ut alt skrapet på et ark, og mekka til dette. Det smakte faktisk ikke så ille + vi ble utrolig fjerne :P
Vis hele sitatet...
maispipe ?
Sitat av Reitaner Vis innlegg
fortsatt, lungene er ingen bruksvare. Er det virkelig verdt det?
Vis hele sitatet...
Da burde du faen ikke begynt å røyke i det hele tatt.
Et skrap trekk i ny og ned, skader like mye som sigaretter og 5-6 bongetrekk daglig.
Trådstarter
2 0
Takker for svar og er glad i lungene mine så kommer definitivt til å kutte ned på skrapet Spørsmålet gjelder for det meste skrap fra brunt btw (olje fra rein grønt ikke er no stress å røyke på) Men i tørketider som dette (spesielt buskerud-området) så må jeg nok fortsette å ty til skrap innimellom
Hmm, har jeg møtt på en mester i skrap-mekking tro. Alt ble samlet i en boks og det var visst noe spesst med å røyke det, det var jo forventning rundt bordet. Det ble "ristet" på en avis vel og lenge og så dro vi på "tur". Ingen flytta seg på veeeeldig lenge og ingen var helt tilstede heller.

Det er fint for de som har så flott tilgang at de kan se ned på de som røyker det, men det hadde vært fint om man ikke stakk nesa i sky av den grunn....
ArbeidsledigProletar
Men det er på sett og vis litt lavmål da. Kan jo heller bare droppe å røyke noen dager til det popper opp noe?
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Da burde du faen ikke begynt å røyke i det hele tatt.
Et skrap trekk i ny og ned, skader like mye som sigaretter og 5-6 bongetrekk daglig.
Vis hele sitatet...
der ble røyking av skrap rettferdiggjort, med "faen" attpåtil. Flott
Det er ikke for alle det bare popper opp noe på noen dager, det kan ta uker, kansje man ikke ser i horisonten hvor neste klumperson kommer fra. Da blir det vanskelig, helt unorsk og sløsete å kaste bort kakk som kan gi en veeeldig god fjærn hvis man kan mekke det bra.

Uansett, jeg synes det er litt ufint å se ned på andre fordi man selv har veldig god tilgang samt økonomi.

Jeg er ihvertfall ikke for fin i tøyet til å røyke kakk engang til.....
Siden det ikke har blitt nevnt enda kan jeg jo fortelle om jeg en kjenner som ved flere annledninger har renset maispipa si med piperensere og så rullet longpapers rundt piperenserne slik at oljen blir igjen på papiret og så ruller han en joint med bare tobakk med nevnte longpapers. Om dette er en bedre måte å utnytte skrap på vet jeg ikke, for jeg røyker ikke skrap - hverken i joint eller på bong.
Sitat av Marisa Vis innlegg
Det er ikke for alle det bare popper opp noe på noen dager, det kan ta uker, kansje man ikke ser i horisonten hvor neste klumperson kommer fra. Da blir det vanskelig, helt unorsk og sløsete å kaste bort kakk som kan gi en veeeldig god fjærn hvis man kan mekke det bra.

Uansett, jeg synes det er litt ufint å se ned på andre fordi man selv har veldig god tilgang samt økonomi.

Jeg er ihvertfall ikke for fin i tøyet til å røyke kakk engang til.....
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på kakk og skrap, kakk er rester etter en fyrings, mens skrap er den gørra du skraper ut av pipa.
Kjøpte thc-olje i christiania i fjor. Kom i små ampuller og så ut som tjære og lukta som skrap. Kanskje de bare solgte skrapet sitt?

Uansett, lite smart å røyke skrap. Ser for meg et trekk skrap er like farlig som å røyke opp en 20 pakkning, bare noe jeg har fått for meg riktig nok
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Det er forskjell på kakk og skrap, kakk er rester etter en fyrings, mens skrap er den gørra du skraper ut av pipa.
Vis hele sitatet...
Aaaaahhh, I c! Kakk svingte ihvertfall helt niiiceeee

Da har jeg ikke røyka skrap, eller, vel, jaja :-P
Sitat av Marisa Vis innlegg
Aaaaahhh, I c! Kakk svingte ihvertfall helt niiiceeee

Da har jeg ikke røyka skrap, eller, vel, jaja :-P
Vis hele sitatet...
Kakk kan være helt greit det, alt ettersom, selv kakker jeg i 2 omganger, eller egentlig 3. Først fjerner jeg alt som er grått, deretter tar jeg vekk alt som er delvis brent og sparer på dette (i tilfelle en regnværsdag, smaker ikke så godt, men funker) og om det er noe ubrent igjen, legger jeg dette for seg selv og røyker det når det er nok til å fyre, dette smaker helt ok og funker knall.

Skrap smaker ubeskrivelig vondt og river og røsker i lungene, jeg har røyka ganske mye skrap, derfor fraråder jeg alle andre til å gjøre det. Så om det ikke smakte hoggorm av det du røyka, var det sannsynligvis ikke skrap.

Selv om det funker, tror jeg dette er så skadelig at det ikke er verdt det. Selv klarer jeg ikke lenger å røyke skrap (ikke vil jeg det heller), hoster og harker og brekker meg, så det blir ganske enkelt for ubehagelig til at jeg orker.

Så jeg har full forståelse for alle som tyr til skrap, da jeg selv har gjort dette mange ganger, men vil anbefale og heller sove litt dårlig noen netter, ta en pause fra røykinga å bli klar i toppen. Man lever bare en gang og det er for kipt å slite med kols og det som verre er, bare fordi man var så hypp der og da.
Sist endret av felix_poker; 7. oktober 2010 kl. 11:16.
Hvis man kakker all asken fra pipa til ett egent askebeger for bong-kakk, så vil man etterhvert kakke ut endel halvbrente kickere og kanskje litt halvfyrt mekk. Jeg har selv for ett par år siden gjort dette. For og røyke det ristet jeg all asken i en sil for og skille aske og rester. Restene kan varmes (f.eks under en lampe, eller med lighter) og blandes med minimale mengder tobakk. Da vil du få deg noen gode trekk som verken smaker stygt eller har dårlig effekt.

Det er såvidt jeg vet det som kalles "kakk", men den oljete ekkle guggen inni pipa er det som kalles "skrap". Skrap er noe dritt som i mine øyner absolutt ikke er verdt griset eller den vonde halsen etter ett skraptrekk, uansett om man har kanel, rosiner eller sitron i mekket.
I desperate tider røyker jeg gjerne noe skrap. Men det må være skrap fra skikkelig hasj.

Får bedre funk på skrap fra godis enn å røyke standard tørr marock.


Om det er smart å røyke skrap er en helt annen side, mest sannsynlig ikke.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Var ganske så dum et øyblikk og tok å røyke skrap festet på en q-tip bomullsdott.. Fikk panikk og lurer på om det kan være skadelig å røyke bommulsdotter? Tenker på mulig blekemiddler som fortsatt henger fast på bomullsdottene og slikt....
Noen som har peil? Er desp etter svar her..
Sist endret av Psytrip; 20. august 2011 kl. 23:47.
Jeg rensa en bong til en kompis en gang, og pipa var så full av olje at man knapt fikk trekk i den, Brukte en liten pinne til å rense røret som stakk ned i bongen, og fikk opp en ganske svær mengde med "skrap". Blanda det ut med minimale mengder roasta tobakk og smoked up med et par kompiser. Funka som faen, og med de prisene vi til tider betaler er det nesten dumt å ikke gjøre det.

Når du har skrap fra sikkert et halvt hekto hasj røyka på en bong, og ingen weed i sikte, så røyker du skrap. Du er enten den største homoen fra oslos vestkant, eller så liker du rett og slett ikke weed om du sier nei da. Det funker som faen, og selv om det kanskje river bittelitt(!) mer enn vanlig hasj, så er det etter min erfaring ingenting å syte over.

Jeg vet ikke helt hvilken skrap dere gutta har røyka, men det er etter min erfaring verdt det. Skjønner at femie nordmenn tenker at "æsj, kan jo ikke røyke noe TO ganger!", men come on. Det funker.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Var ganske så dum et øyblikk og tok å røyke skrap festet på en q-tip bomullsdott.. Fikk panikk og lurer på om det kan være skadelig å røyke bommulsdotter? Tenker på mulig blekemiddler som fortsatt henger fast på bomullsdottene og slikt....
Noen som har peil? Er desp etter svar her..
Vis hele sitatet...
Let litt først a -.-
http://lmgtfy.com/?q=smoking+q-tips
Har et spørsmål.
Flaskebongen min er nokså godt brukt, og det er et ganske greit lag med olje(?) i ca. 1/3 av flaska (o,5l), og en hel del i pipa. Jeg røyker kun rent, hvordan vil det funket da? Siden det ikke er snakk om tobakk i bildet.
Sitat av safeXploit Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har jeg googla det. Problemet er bare at det nærmeste jeg kom til et seriøst svar var "Idk its probably bad lol".
Sist endret av Psytrip; 21. august 2011 kl. 17:05.
Jeg røyker bare resin (eller skrap som dere kaller det) hvis jeg kun har røyka rent brunt eller rent grønt fra bongen/pipa. Tanken på å røyke tobakks resin gjør meg kvalm. Men som sagt, funker fett til en stony high om det er ren weed resin. Indica cannabiodene brenner på en høyere temperatur, så det ligger mest av de igjen. Derfor blir man mer slapp og euforisk av resin!
Sist endret av Ziggomatic; 21. august 2011 kl. 22:08.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Har et spørsmål.
Flaskebongen min er nokså godt brukt, og det er et ganske greit lag med olje(?) i ca. 1/3 av flaska (o,5l), og en hel del i pipa. Jeg røyker kun rent, hvordan vil det funket da? Siden det ikke er snakk om tobakk i bildet.
Vis hele sitatet...
Egentlig litt synd at du kun har røyket reint, fin mekka hasj setter seg som ett lag under foliet. Jeg har selv klippet opp flaskebonger når jeg kan se masse mekk og olje inni. Det funker som fjell!
Sitat av Ziggomatic Vis innlegg
Jeg røyker bare resin (eller skrap som dere kaller det) hvis jeg kun har røyka rent brunt eller rent grønt fra bongen/pipa. Tanken på å røyke tobakks resin gjør meg kvalm. Men som sagt, funker fett til en stony high om det er ren weed resin. Indica cannabiodene brenner på en høyere temperatur, så det ligger mest av de igjen. Derfor blir man mer slapp og euforisk av resin!
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, jeg ble faktisk nesten utelukkende speeda av rusen.
Sikkert ti år siden sist, sånn midten av tjueårene.
husker at jeg da hadde hatt ett opphold på 3-4 år og absolutt ikke røykt skrap siden 16 årsalderen.
Det var hektosvis med god trekk som hadde gått gjennom loomet og flaska vi skrapa, dro det ned på bøtta og etter at spysjuken og svetten hadde lagt seg så var jeg rett og slett parkert i mange timer.
Har en kompis som just skjønte greia der, men han skjønner ikke at han gjerne må røyke litt mer enn 0,5 dagen i ei uke på en sur maiser for at det skal fungere.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Egentlig litt synd at du kun har røyket reint, fin mekka hasj setter seg som ett lag under foliet. Jeg har selv klippet opp flaskebonger når jeg kan se masse mekk og olje inni. Det funker som fjell!
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, merket veldig stor forskjell når jeg sluttet å bruke tobakk. Både for lunger, og mye mildere å trekke ned.
Men jeg har masse olje i både brønnen og i flasken. Det er dette jeg lurer på om er bruklig til å røyke?
Best er å røyke joints, for deretter samle på stumpene til de gangene du er tom

Sitat av sofa Vis innlegg
Du er enten den største homoen fra oslos vestkant, eller så liker du rett og slett ikke weed om du sier nei da. Det funker som faen, og selv om det kanskje river bittelitt(!) mer enn vanlig hasj, så er det etter min erfaring ingenting å syte over.

Jeg vet ikke helt hvilken skrap dere gutta har røyka, men det er etter min erfaring verdt det. Skjønner at femie nordmenn tenker at "æsj, kan jo ikke røyke noe TO ganger!", men come on. Det funker.
Vis hele sitatet...

Er du av den typen som på fest som går å sjekker om det er "bånnski" igjen i flasker folk har satt fra seg?
ingen form for røyk er bra å få ned i lungene.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Egentlig ikke, merket veldig stor forskjell når jeg sluttet å bruke tobakk. Både for lunger, og mye mildere å trekke ned.
Men jeg har masse olje i både brønnen og i flasken. Det er dette jeg lurer på om er bruklig til å røyke?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er overhodet ikke mulig å røyke. Vennligst send det til meg for korrekt destruksjon
Sitat av Jesse_P Vis innlegg
Nei. Det er overhodet ikke mulig å røyke. Vennligst send det til meg for korrekt destruksjon
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det røykbart.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Selvfølgelig er det røykbart.
Vis hele sitatet...
Ironi?? titegn
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Staggere Vis innlegg
Ironi?? titegn
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke det var ironi, bare en bekreftelse på ironien til Jesse_P.
Jeg har en rød akryl bong med et tynt metall rør. Jeg røyker KUN ren cannabis og hasj! Jeg er også en stor tilhenger av trollmixer (skækk er jo den ultimate trollingsen, sikkert 10 forskjellige typer cannabis hver gang jeg henter skækk'en) Det jeg gjør er å ta ut metall røret (bongen min er ganske praktisk sådan) så begynner jeg å helle varmt vann utenpå røret for å mykne opp skækken inni. Så bruker jeg en stang (støttestangen til en gammel kleshenger) som er som ment for anledningen, den fyller hele hulrommet i røret så bra at den kjiler seg fast om jeg ikke varmer opp skækken. Ut tyter nydelig olje fri for tjære og drit som droppes rett nedi et eggeglass dekket av ferdig roastet urteblanding.

Det smaker ikke noe vondt i det hele tatt, og det funker bedre enn forproduktet! Reaksjonen fra kompiser er den samme hver gang. Jeg gleder meg faktisk mer til å røyke skækket mitt enn en ny fersk pose med grønt.

Nå er nøkkelen til godt skækk å bare røyke rent shit, og når jeg røyker skækket bruker jeg ikke bongen min, men en pipe. Det hentes ingenting fra pipen, det som blir igjen i hulrommet der renses bort. I tillegg får man en ren og fin bong, den lever lenger og røyken fra et hvilket som helst produkt smaker bedre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fenger sykt as!
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Det smaker ikke noe vondt i det hele tatt, og det funker bedre enn forproduktet! Reaksjonen fra kompiser er den samme hver gang. Jeg gleder meg faktisk mer til å røyke skækket mitt enn en ny fersk pose med grønt.
Vis hele sitatet...
Sopass..!
Har litt sansen for godt skrap eg også, men det må etter min smak være
blanda med rulletobakk, og røykast i vatnbong for å dempe den kraftige
smaken litt.
Men betre enn forproduktet, evt. ein pose grønt? Ikkje med på den.
Forøvrig høyrt om folk som betalar for skrap. (eh..skraphandel?)

Takk for vokabularutvidelse btw., aldri høyrt 'skækk' før..