Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2173
Noen her som kjører denne strekningen,eller en god del av den ofte som kan fortelle meg litt om hyppigheten av kontroller underveis? Fortrinnsvis vegvesenet jeg tenker på,da jeg skal kjøre denne veien til helgen og er tvungen til å fylle avgiftsfri diesel pga litt dårlig råd akkurat nå,lurer på hva sjansen er for at vegvesenet har kontroll og vil se på dieselen min?

Siden det er en hovedåre,samt at jeg skal kjøre der på en lørdag så er jeg skeptisk.
Sjekker de sånt da? Innbilte meg at de bare sjekket om du har papirene i orden, betalt veiavgift, forsikring o.l, at bilbelte etc?
Kommer jo an på hvor omfattende kontroll de har, men jeg har aldri hørt om noen som har blitt tatt med avgiftsfri diesel. (Utenom på bensinstasjonen)
Du trenger nok ikke å bekymre deg for det, aldri hørt om noen som har sjekket dette før. Er nok ikke noe problem! God tur. : )
Jeg vet det er sjelden vegvesenet foretar slike kontroller,men usikker på den strekningen. Om jeg blir tatt så blir det 20 laken i bot,men satser på det uansett da lommeboka mener det passer best med avgiftsfritt akkurat nå. Det går sikkert bra.
Sist endret av Skade-skutt; 27. oktober 2011 kl. 13:41.
Vet om personer som kjørte rundt med avgiftsfri diesel over en lenger periode uten problemer - midt i Stavanger og omegn. Er noen år siden, though.
Folk som kjører på avgiftsfri diesel blir som oftest tatt for det i en kontroll
Sitat av McLovin Vis innlegg
Folk som kjører på avgiftsfri diesel blir som oftest tatt for det i en kontroll
Vis hele sitatet...
ja om det er vegvesenet som stopper meg, så er det stor sjanse for at de sjekker hva som er på tanken. Men satser på det går bra denne gangen.
Har hørt at politiet også er kløppere på å ta folk som kjører med avgiftsfri diesel. Er ikke akkuratt vanskelig å se at du gjør det
Sist endret av McLovin; 27. oktober 2011 kl. 15:06.
Har hørt at folk kan kjøre lenge med avgiftsfri-disel. Men som jeg forsto det så kan dette spores i tanken din lenge etter du faktisk kjørte med det. Tror det blir mer en avgjørelse du måtte ta en å spørre folk her.
diselen er dyr det er greit, men vil det ikke bli enda dyrere om du blir tatt?

Just sayin!

godtur uansett.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har hørt at politiet også er kløppere på å ta folk som kjører med avgiftsfri diesel. Er ikke akkuratt vanskelig å se at du gjør det
Vis hele sitatet...
hva mener du? inholdet i tanken må jo testes?!
kan ikke se på en bil at den kjører på avgiftfri disel...
Sitat av aerox88 Vis innlegg
hva mener du? inholdet i tanken må jo testes?!
kan ikke se på en bil at den kjører på avgiftfri disel...
Vis hele sitatet...
Jo, grønnfarge og sporstoff
Sist endret av ali88; 27. oktober 2011 kl. 16:04.
Og hva er så galt med avgiftsfri diesel btw?
Hvor ofte har du blitt stoppet i kontroll, og drivstoffet ditt har blitt testet? Sannsynligvis aldri.
Slapp av

Sitat av KRS93 Vis innlegg
Og hva er så galt med avgiftsfri diesel btw?
Vis hele sitatet...
avgiftsfri, staten tjener ingenting på det. Kan kun brukes på traktor og tunge maskiner (gravemaskin osv)
Når bilen skal på Service vil man bli tatt, filteret blir farget blått eller no..
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har hørt at politiet også er kløppere på å ta folk som kjører med avgiftsfri diesel. Er ikke akkuratt vanskelig å se at du gjør det
Vis hele sitatet...
Nå tviler jeg på at dem stiller seg opp på strekningen om de skule sett at jeg poster her om det.

Denne bilen følger ikke noe servicer,fargen er borte i løpet av et par-tre tanker.

Sitat av Cozativity Vis innlegg
Har hørt at folk kan kjøre lenge med avgiftsfri-disel. Men som jeg forsto det så kan dette spores i tanken din lenge etter du faktisk kjørte med det. Tror det blir mer en avgjørelse du måtte ta en å spørre folk her.
diselen er dyr det er greit, men vil det ikke bli enda dyrere om du blir tatt?

Just sayin!

godtur uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg ber ikke om hjelp til å velge drivstoff her,det jeg spør er om noen her kjører denne strekningen som kunne gitt meg en pekepinn på hyppigheten av kontroller!

Nei,får fylle lovlig og heller ha litt dårligere råd en liten periode. Om jeg sku ha uflaks da som cozativity sier så er jeg 20 laken fattigere
Blir man ikke stoppet av betjeningen på bensinstasjonen dersom man fyller avgiftsfri, da? De ser jo lett at det er en bil som IKKE skal bruke det.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Blir man ikke stoppet av betjeningen på bensinstasjonen dersom man fyller avgiftsfri, da? De ser jo lett at det er en bil som IKKE skal bruke det.
Vis hele sitatet...
Er et par stasjoner her jeg bor som har disse pumpene på siden av stasjonen,slik at dem ser ikke om jeg fyller,så da kan jeg ha fyllt opp tre jerrykanner i bagasjerommet Men fyller lovlig alikevel.
skal faktisk kjøre nordover veien imorgen, og jeg kjører den strekningen ganske ofte, har vel bare sett 1 politibil der, vet ikke om det var kontroll engang.

nå er det omkjøring ved grimstad, tror ikke politiet gidder å ha kontroll i anleggsområde. mellom horten og drammen er det bare motorvei, samme mellom grimstad og Kristiansand.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Jo, grønnfarge og sporstoff
Vis hele sitatet...
hehe, den er grei, det vet jeg.
men virket som han mente at man kunne SE på en hvilken som helst bil hvordan drivstoff den kjørte med.

Jeg jobber med transport, og har enda tilgode å høre noen som har blitt tatt av politiet pga avgiftfri-diesel.
Vegvesnet derimot.....de kan være ganske nazi!
Avgiftsfri diesel, også kalt fargadiesel, har en mer distinkt grønnfarge og det er lett å se hvem som kjører på avgiftsfri diesel og ikke.
Har også hørt at man må skifte dieselfilter for å få vekk spor og farge helt, hvor mye det stemmer vet jeg ikke.

Er en god håndfull personer her i området som har blitt tatt me fargadiesel. Varierer vel en del fra sted til sted. Skal sies at her i området er det en ganske utbredt rånekultur