Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1429
Anonym bruker
"Særegen Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk sperrefrist på 2 år etter en kjøretur med 1.7 i promille og 40g hasj i bagasjerommet. Lurer da på om jeg må påvise edruelighet etter sperrefristen i form av pissings, leser mer og mer at dette er vanlig nå. Under kjøringen var jeg kun påvirket av alkohol. Har jo sonet for dette der jeg var edru hele tiden, tenker det burde være greit nok.

Egentlig et spørsmål til etaten, men hvis noen er klok her så setter jeg pris på svar. Kan jeg søke om førerkort før sperrefristen slik at jeg kan ta teori å bestille oppkjøring slik at den er klar til når sperrefristen går ut?
Du kan ta teorien mens du fortsatt har sperrefrist , men oppkjøring får du kunn tatt etter sperrefristen
Teorien kan du ta men oppkjøringsprossedyren kan du ikke starte før sperrefristen er over, tviler på at du finner en kjøreskole som melder deg opp til oppkjøring uten at du har en dobbelttime hos dem først, muligens for de ikke vil sende dårlige sjofører til oppkjøring og skape dårlig rykte for seg selv
Anonym bruker
"Særegen Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men noen som vet om dette her med å pavise edruelighet? Var ikke ruset på hasj når jeg ble stoppet. Hadde det ikke i blodet heller, men samtidig har jeg blitt tatt for røyk tre år tidligere. Men har ikke hatt noen nye lovbrudd siden denne saken. Kan jeg bli kaldt inn til pissings for å få lappen etter endt sperrefrist?
Om du ikke er blitt tatt i ettertid av denne hendelsen ruset, dvs glattcelle eller lignende så tror jeg det går greit.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benytter denne tråden for et lignende spørsmål:

5 år er straks over, etter å ha mistet føreretten for livstid.. Jeg kan altså snart søke. Jeg har ingen befatning med narkotika, og det dreier seg kun om alkoholpromille. Finner ingenting om at jeg må levere rene urinprøver i 3/6/12 mnd for å kunne få tilbake førerkortet, noen som vet noe?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Benytter denne tråden for et lignende spørsmål:

5 år er straks over, etter å ha mistet føreretten for livstid.. Jeg kan altså snart søke. Jeg har ingen befatning med narkotika, og det dreier seg kun om alkoholpromille. Finner ingenting om at jeg må levere rene urinprøver i 3/6/12 mnd for å kunne få tilbake førerkortet, noen som vet noe?
Vis hele sitatet...


Tror det lønner seg å ta en telefon til nærmeste politistasjon som har ei førerkort avdeling og høre med dem. Du har i utgangspunktet tapt føreretten for alltid selv om vi stadig hører 5 år, du må søke og bevise at du er troverdig nok til å ha førerkort.


Vet ikke hvordan ditt forhold til rus er, men tenker at du mest sannsynlig må ha 6 måneder rene prøver for å ha sjans til å få det innvilget.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
siden dere er innpå det her men ble tatt med 0.7 i promille og hadde ca 1 valium i systemet, er det slik jeg vil havne i fengsel nå? aldri blitt dømt for noe romillekjøring før