Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 13361
Hva mener folk har best kvalitet av brunt og grønt i Oslo? Er det mye syntetisk på gata? Har holdt meg til hasj siden jeg er redd syntetisk o.l. Noen erfaringer?

Ble litt rotete, men takk for svar
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes kvaliteten jeg får tak i er helt på linje med hva man får kjøpt i f.eks Amsterdam eller Colorado. Har vært borti utrolig mye ræva opp igjennom (spesielt hasj), men aldri syntetisk. Så lenge du kjøper hele fine buds når du handler grønt skal det være vanskelig å få tak i syntetisk.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alt avhenger av hvem du kjøper fra og hva vedkommende har inne.
Dårligste hasj jeg har kommet over er vel "elva-sticks". Det samme gjelder "neger-bags" med weed.
Ellers så får man tak i det meste hvis man kjenner riktige folk.
Kjøper stort sett grønt, mest på grunn av smak og at det er praktisk å mekke. Ser ikke helt hvorfor å kun kjøpe hasj skulle skåne deg for syntetisk, det går da like fint å lage fake hasj som å drysse et pulver på buds?
Som det ble nevnt i en annen tråd. Hadde det blitt solgt mye syntetisk hadde det garantert står side opp og ned i media, og politiet hadde grini om at de er de eneste som kan få bukt med problemene. Aldri opplevd synt, aldri hørt om noen som har fått det på gata. Cannabis er så lett tilgjengelig at det ikke er noe marked for det.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Som det ble nevnt i en annen tråd. Hadde det blitt solgt mye syntetisk hadde det garantert står side opp og ned i media, og politiet hadde grini om at de er de eneste som kan få bukt med problemene. Aldri opplevd synt, aldri hørt om noen som har fått det på gata. Cannabis er så lett tilgjengelig at det ikke er noe marked for det.
Vis hele sitatet...
Legger til tråden du henviser til først, jeg + litt til, for det du skriver her er en ekstremt forenklet versjon av en side av diskusjonene rundt synth...

https://freak.no/forum/showthread.ph...87#post3414287

https://freak.no/forum/showthread.ph...87#post3411087

https://freak.no/forum/showthread.ph...29#post3399229

Politiet har allerede grini om syntetisk cannabis, som hverken ser ut, eller lukter som cannabis, men de ville selvsagt ikke sagt det samme om det skjedde hasj. For da bekrefter de at Norges narkotikapolitikk, som de er med å håndheve, er totalt feilslått, og kan føre til økt skadeomfang for brukeren.

At folk sier de aldri har opplevd synth er en av de mest oppbrukte setningene her på freak, folk kan fint bruke synth uten å være klar over det. At cannabis er lett tilgjengelig betyr ikke at enkelte ikke klarer å skaffe seg godvarer til god pris, eller at de er mere fristet til å lage sin egen og betydelig billigere hasj for så og selge med mer profitt.

Se for deg en som mister ett stort parti, og kommer i gjeld. Da er synth en fristende løsning for å komme på beina igjen, og hvem er det liksom som skulle forhindret dette? Marley Quality Controll & Co?

Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Hva mener folk har best kvalitet av brunt og grønt i Oslo? Er det mye syntetisk på gata? Har holdt meg til hasj siden jeg er redd syntetisk o.l. Noen erfaringer?

Ble litt rotete, men takk for svar
Vis hele sitatet...
Hvordan beskytter det deg å kjøpe varen i form av en kompakt klump som er betydelig lettere å putte "hva enn som er seigt og ekkelt" i, og blande ut og presse til ny plate? Fremfor å kjøpe en bud som vanligvis vil være unødvendig å bruke synth i da de naturlig inneholder THC og kan være mer utfordrende å fordele synth jevnt utover.

Jeg tenker helt omvendt i hvert fall
Sist endret av knert1; 20. desember 2017 kl. 13:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det beslaglegges masse hasj i Oslo. Hvor er tallene på hvor mye syntetisk det er? Det er klart det kommer inn i landet, men det selges ikke på gata i noe utstrakt grad. Da må jeg ha no stats
Anbefaler å google "gatesmart kjøp og salg Oslo" står litt om diverse fra markedet i Oslo
Sist endret av Keyser_Söze; 20. desember 2017 kl. 15:10.
For å quote kripos:
Som i Europa for øvrig har styrkegraden i cannabisprodukter
økt betydelig de siste årene. I Europa vurderes hasj med normal
styrkegrad å inneholde 10–15 % THC, mot 5–10 % bare et par år
tilbake. Analyser av norske beslag tilsier tilsvarende utvikling.
Vi ser også jevnlig produkter med vesentlig høyere styrkegrad
(over 20–30 % THC)
Vis hele sitatet...

kilde


Folkehelseinstituttet's statistikker viser også en ekstrem stor nedgang i syntetiske cannabioder fra de siste årene. i 2013 var det 2,7 kilo. Samme år ble det beslaglagt over 2900 kilo cannabis. Altså snakker vi tusenganger'n her, for å gi et perspektiv.

IMHO er det relativt liten sjangse for å få "penslet" hasj eller weed i Norge. At det kan skje er jo helt klart, men dette er neppe noe man skal trenge å bekymre seg nevneverdig over. Come on, det er hasj; det selger seg selv uansett hvor bra eller dårlig kvaliteten er. Jeg ser helt ærlig ikke grunnen til at en eller annen dealer skal sitte og legge masse tid og arbeid i å strø pulver på nuggen din.
Om noen har håndfaste bevis på at de har kjøpt pimp'a weed på gata må de gjerne gi beskjed. Jeg, og mange andre, er ekstremt interessert i å vite mer om dette.
Sist endret av moret; 20. desember 2017 kl. 15:35.
Finnes det noen indikasjon på at hasj i det hele tatt blir testet for synth? Vil tro det er minst like vanlig å piffe opp en kjip, dårlig maroc som det er å lage det fra bunnen av jfr. fakehash.com.

Har selv en del erfaring med synth, og er 100% sikker på at jeg har fått hasj med uhumskheter i det siste året.
Sitat av kallisti Vis innlegg
Finnes det noen indikasjon på at hasj i det hele tatt blir testet for synth? Vil tro det er minst like vanlig å piffe opp en kjip, dårlig maroc som det er å lage det fra bunnen av jfr. fakehash.com.

Har selv en del erfaring med synth, og er 100% sikker på at jeg har fått hasj med uhumskheter i det siste året.
Vis hele sitatet...
All narkotika som beslaglegges i landet sendes til Kripos for analyse.
kilde

Sitat av moret Vis innlegg
All narkotika som beslaglegges i landet sendes til Kripos for analyse.
kilde
Vis hele sitatet...
Regner med at de årlige narkotika-rapportene som kommer fra den kanten ville hatt en indikasjon om det pluttselig skulle dukke opp mengder med opp-piffa weed. Ut ifra rapporten jeg postet tidligere ser ikke dette ut til å være noe problem.
For ikke å snakke om at når kripos oppdager uvanlige/farlige stoffer i beslaglagte partier havner det i hver eneste avis i landet.
Sist endret av moret; 21. desember 2017 kl. 11:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av moret Vis innlegg
All narkotika som beslaglegges i landet sendes til Kripos for analyse.
kilde

Regner med at de årlige narkotika-rapportene som kommer fra den kanten ville hatt en indikasjon om det pluttselig skulle dukke opp mengder med opp-piffa weed. Ut ifra rapporten jeg postet tidligere ser ikke dette ut til å være noe problem.
Vis hele sitatet...
At alle beslag av en viss størrelse blir analysert, er allmennkunnskap, men jeg har ikke lest eller hørt noe som skulle tilsi at de har endret sine analysemetoder siden syntetiske cannabinoider dukket opp for noen år siden. Hasjen testes såvidt meg bekjent for THC, og det er det. Rapporten du refererer til understøtter dette.

For ikke å snakke om at når kripos oppdager uvanlige/farlige stoffer i beslaglagte partier havner det i hver eneste avis i landet.
Vis hele sitatet...
Skjer ikke det vanligvis først etter at folk begynner å stryke med? Har du noen eksempler på at Kripos har gått ut og advart mot noe før stoffet har påkalt deres oppmerksomhet via livløse kids o.l.?
Sitat av kallisti Vis innlegg
Skjer ikke det vanligvis først etter at folk begynner å stryke med? Har du noen eksempler på at Kripos har gått ut og advart mot noe før stoffet har påkalt deres oppmerksomhet via livløse kids o.l.?
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg. Sånn siden du spør.

(Orker ikke sjekke om dette kommer etter dødsfall eller ikke, men det er ikke utstedt advarsel grunnet spsifikke dødsfall så langt jeg kan se)
Sist endret av moret; 21. desember 2017 kl. 12:10.
Narkotikastatistikk 1. halvår 2017
Laget av politiet er interessant lesning
Står dessverre litt lite om syntetiske å "nye" stoffer

https://www.politiet.no/aktuelt-tall...rkostatistikk/
Sitat av moret Vis innlegg
Ja, det har jeg. Sånn siden du spør.
Vis hele sitatet...
Ja, men dette er jo et stoff som såvidt jeg har fått med meg ble solgt som det det er, ikke kamuflert i annet stoff eller solgt under falskt navn. En rapport om at furanylfentanyl f.eks. var funnet gjennom analyse av heroin ville ha overbevist meg. Denne saken gjør ikke det.

Edit: Jeg slurvet, det var rapporten Pils linker til over jeg trodde du mente. Uten at det forandrer noe.
Sist endret av kallisti; 21. desember 2017 kl. 12:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg lurer på om de 2,7 KGene syntetisk er spice, eller pulver av virkestoffet, for hvis det ikke er spice kan 2,7 KG bli veldig, mange KG hasj etter utblanding, du kan i hvert fall gange det med hundre. Å forvente noe perfekt statistikk laget av kripos o.l for å tro på at det skjer får være den enkeltes valg. Jeg har aldri påstått noe om hvor stor sjansen er for å få synth, og ikke syntes jeg dere burde gjøre det heller. Er du overbevist om at politiet har et godt bilde over cannabis markedet, eller er det viktigste for de å få dømt de som blir tatt?

Det jeg reagerer på er at folk konkluderer med at sjansen høres relativ liten ut, og derfor velger å ikke bry seg, eller teste varene sine. Slik gjør de seg selv til lette offer. Men det handler rett og slett om prioriteringer og holdninger. Ja, det mangler kilder her... Vi skulle ikke kanskje laget en god kilde på dette her på forumet da? Teste varene i stede for å spørre om det er bubblegum superblast eller purple drolling monkey?
Hvordan skal man isåfall gå frem i å teste for synth? Finnes det testkits for dette liksom?
Sendte en Mail til Kripos jeg... med et par spørsmål vedrørende tema, så får vi se om vi får boe svar fra dem og isåfall hva.
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Hvordan skal man isåfall gå frem i å teste for synth? Finnes det testkits for dette liksom?
Vis hele sitatet...
Eh... Ja

https://www.eztest.com/product/ez-te...erbal-incense/

Bare ett google søk unna

Man kan også bare teste for THC da det gir lite mening å putte synth i ekte vare, fordi det ikke blir noe profitt av det. Å bestille fake hash(Uten THC) og tilsette synth derimot vil være veldig enkelt og lønnsomt.

Jeg er stygt redd at om jeg lager en tråd med testkits og statistikker blir det med mitt ene bidrag, og da er poenget med å få en "oversikt" borte, selv om dette er noe jeg ønsker å gjøre...

Sitat av moret Vis innlegg
Sendte en Mail til Kripos jeg... med et par spørsmål vedrørende tema, så får vi se om vi får boe svar fra dem og isåfall hva.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg hatt tro på at kripos kunne gi ett godt bilde, hadde jeg tatt kildene dine på alvor. Hvordan går du frem? Lurer på om de tar deg serriøst. Men det hjelper fint lite for å overbevise meg om noe. Er det en ting de ikke har så er det kontroll og oversikt!

Husket du å spørre om 2,7 KG er pulverform, eller blandet produkt?
Sist endret av knert1; 23. desember 2017 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da er det jo bare å teste i vei. En annen ting jeg er interessert i er å høre fra en hyppig weed bruker som også har prøvd diverse synth, for å sammenligne rusen. Er det et merkbart skille?
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Hvordan skal man isåfall gå frem i å teste for synth? Finnes det testkits for dette liksom?
Vis hele sitatet...
Supert! Har tenkt tanken selv. Nysgjerrig på resultatet, ser frem til å få klarhet i dette.
Syntetiske cannabinoider er som jeg har nevnt i tidligere poster en dårlig fellesbetegnelse på mange forskjellige stoffer med mange forskjellige virkninger. Så det blir like enkelt å svare på som at hasj og "narkotika" gir samme rusen Hva nå enn det var i mixen jeg kjøpte ble det aldri det samme å røyke etterpå, om det var fordi det sleit på CB reseptorene, eller om det bare gjorde meg veldig tolerant er ikke godt å si, og ja, jeg er klar over at det "aldri blir som første gangen igjen" altså, men det var ett tydelig skille fra før og etter den meget korte, men intense perioden som var for flere år siden. Synthen gjorde meg ekstremt lattermild og gav veldig mye av de samme følelsene som når man tar perfekt mengde og blir LIT. Men si cannabisrusen varer en times tid - halvannen time, så varer synth highen nærmere ett kvarter - 20 min. Men merk at det er DEN typen jeg røyka, det er ikke synth generelt. Etter dette har peaken og morroa jeg får fra ordentlig vare gått over til å være svakere og vare like kort som synthen, kjedelig...

Ja tar jeg en lang pause blir jeg balle, men på en helt annen måte


Er ikke bare å teste ivei nei
Man burde vel ha en enighet om hva som er en akseptabel måte å teste på. Dessuten hjelper det oss fint lite å sitte og bekrefte/avkrefte våre misstanker hver for oss.

Sitat av kallisti Vis innlegg
Supert! Har tenkt tanken selv. Nysgjerrig på resultatet, ser frem til å få klarhet i dette.
Vis hele sitatet...
Har allerede svart altså, så hvis vi skal drøfte hva som er best er det bare å begynne...
Sist endret av knert1; 23. desember 2017 kl. 21:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
En annen ting jeg er interessert i er å høre fra en hyppig weed bruker som også har prøvd diverse synth, for å sammenligne rusen. Er det et merkbart skille?
Vis hele sitatet...
Det er forskjell for sure. Heeeelt annen rus. Ihvertfall for de stoffene jeg har prøvd(husker ikke helt hva de heter men jwh-etellerannet og am-somethingsomething) så er det fuckings beyond forskjell på å ta seg en «vanlig» joint.
Og akkurat derfor tviler jeg på at random gateweed inneholder så mye av disse stoffene, har ikke merket noe som tilsier at det skal være vanlig. Nå røyker jeg ikke så mye som jeg pleide, but still. Forskjell fra å ha det chill og gå helt lokoloko.
Sitat av moret Vis innlegg
Det er forskjell for sure. Heeeelt annen rus. Ihvertfall for de stoffene jeg har prøvd(husker ikke helt hva de heter men jwh-etellerannet og am-somethingsomething) så er det fuckings beyond forskjell på å ta seg en «vanlig» joint.
Og akkurat derfor tviler jeg på at random gateweed inneholder så mye av disse stoffene, har ikke merket noe som tilsier at det skal være vanlig. Nå røyker jeg ikke så mye som jeg pleide, but still. Forskjell fra å ha det chill og gå helt lokoloko.
Vis hele sitatet...
Det kan ikke ha vært at du tok alt for store doseringer da? Jeg gikk ikke lokoloko, så selv om du har slike erfaringer, behøver ikke det å gjelde alle.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Har allerede svart altså, så hvis vi skal drøfte hva som er best er det bare å begynne...
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn siterte jeg feil post. Jeg mente å sitere Moret på at han har sendt mail til Kripos.
Interessant. Da må jeg spørre knert1, var dette kamuflert som hasj/weed (hele buds) eller var det knust plantemateriale eller pulver? Visste du at det var synth liksom?

Leste noen av rusrapportene på erowid, virker som noen synths gir ganske lignende effekt som ekte vare, og noen som gir full blown bath-salt rus.

Kunne muligens joina å kjøpe testkit og teste i ny og ne, om bare for å mette min egen nysgjerrighet.
Sist endret av Gelémannen; 23. desember 2017 kl. 22:23.
Anonym bruker
"Imponert Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Hva mener folk har best kvalitet av brunt og grønt i Oslo? Er det mye syntetisk på gata? Har holdt meg til hasj siden jeg er redd syntetisk o.l. Noen erfaringer?

Ble litt rotete, men takk for svar
Vis hele sitatet...
Ville sagt at det er mye større sjangse for å få tak i syntetisk med hasj enn grønnt.

Som sagt, kjøper du hele fine buds er du i godsonen. Aldri kjøp grønning som er løst eller delt opp fra før av. Da er det noe myggent og faktisk en sjangse for at det er syntetisk. Er veldig lite syntetisk hasj i Norge for tiden uansett.
Sitat av moret Vis innlegg
Sorry to say, men da kan du jo bare drite i å delta i noen som helst tråder som har med dette å gjøre whatsofuckingever. Altså, det er absolutt ingen, overhodet, som har bedre utstyr og personal for å teste drugs i landet her.
Om du ikke kan stole på Kripos, hvem ellers kan du forvente skal gi deg svar på noe som helst?
Altså... ingenting blir bra nok, og ingen kan gi deg tilfredsstillende beviser...? Da kan du jo bare fortsette og tro whatever du vil....

Sorry, men jeg klarer ikke å se hva som skal ha noen innvirkning på meningsgeunnlaget ditt om ikke dem.

Nå har jeg ikke fått svar av dem, og ikke vet jeg om jeg får det i det hele tatt.

Om jeg får svar så poster jeg selvfølgelig spørsmålene mine også, så får folk litt kontekst.
I tillegg kan du, og alle andre som er interessert, sende en egen mail; kanskje man får svar på akkurat hva man personlig lurer på....? Istedet for å synse/krangle på nett.

(Leste svaret mitt etter post, kommer fram som 99% syrlig og bittert, men er faktisk ikke det altså. Det er bare jul og jeg har drukket akevitt så, no hard feelings; its all good)
Vis hele sitatet...
Når ble du dommer over hva jeg skal tro og hvem som får lov til å diskutere her på freak? Du sluttet jo helt å være saklig bare fordi jeg gir faen i den kripos kilden din. Du kan jo ikke en gang svare på om det er 2,7 KG eller 270 KG med synth. Du bare bruker kilder ukritisk uten å tenke selv og det er litt værre enn å ikke "bare tro på kripos".

Er du sikker på at inlegget ditt ikke er bittert? Teksten din er så prega av bitter og full av akevitt som over hodet mulig.

Det er ting som kan forandre meningsgrunnlaget mitt, men det er ikke deg og kripos.

Tror du formuleringer som whatsofuckingsever gir deg rett eller? Det blir bare så latterlig. Det er du som ikke burde diskutere her whatsofuckingsever når du ikke tåler ett svar med mindre jeg er enig med deg.

Hvis du leser din egen post, og sammenligner postene våre, så kommer du til å skjønne hvem av oss som er ute etter å krangle.

Skjønner godt om kripos ikke svarer deg hvis dette er måten du kommuniserer på.

Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Interessant. Da må jeg spørre knert1, var dette kamuflert som hasj/weed (hele buds) eller var det knust plantemateriale eller pulver? Visste du at det var synth liksom?

Leste noen av rusrapportene på erowid, virker som noen synths gir ganske lignende effekt som ekte vare, og noen som gir full blown bath-salt rus.

Kunne muligens joina å kjøpe testkit og teste i ny og ne, om bare for å mette min egen nysgjerrighet.
Vis hele sitatet...
Stemmer nok det Ja, jeg visste at det var synth. Men jeg kan jo på ingen måte vite om jeg har fått det kammuflert, eller ikke, da jeg aldri har testa det. Noe jeg føler vi burde ha begynt med her, bare for å slippe å leve i uvisshet om det. En tekst hvor en person skriver at "det er lite synth i norge om dagen" er jo verdens dårligste kilde, så hvis alle disse hadde kommet med kilder, eller testa varene sine, eller i det minste forklare på hvilket grunnlag de sier påstandene sine.

Det blir desverre veldig lite bra diskusjon hvis noen kommer og er sikkre på at de sitter med fasiten at de ikke trenger kilder.

Erowid ja! Nå begynner vi å snakke om saklige, nøytrale kilder! Hadde vi funnet mere info der ifra hadde vi kanskje hatt bedre grunnlag for diskusjonen
Sist endret av knert1; 25. desember 2017 kl. 14:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg sitter på mobil, så jeg orker ikke ta en full analyse p å hvorfor diskusjonen endte i krangling mellom dere to. Men å avfeie kripos som en god kilde blir temmelig urimelig.

Skjerp dere.

Edit: angående mengde beslag av syntetisk cannabis, så står det tydelig at i denne kategorien et det både rent pulver og urteblandinger med syntetiske cannabinoider i. Beslagene består altså av begge deler. På samme måte som at hasj/cannabis består av noe inaktiv plantemateriale og de rusgivende stoffene. De måler den totale mengden.
Sist endret av Dodecha; 25. desember 2017 kl. 16:21.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Den metadiskusjonen om kva som måtte vere lov å meine eller ikkje legg vi død no. Dei respektive partane står fritt til å fortsette på PM.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av moret Vis innlegg
Sendte en Mail til Kripos jeg... med et par spørsmål vedrørende tema, så får vi se om vi får boe svar fra dem og isåfall hva.
Vis hele sitatet...
Har du fått svar?
Sitat av kallisti Vis innlegg
Har du fått svar?
Vis hele sitatet...
Nope har ikke det altså :/ Har fulgt med i mailboksen jevnlig men ingen spor etter et svar.
Akkurat som forventa
Ja, må innrømme at jeg ikke er spesielt overrasket.. Men kanskje man kunne fått dem i tale om man fikk en journalist til å se på saken? Tenker bare høyt...
Sitat av kallisti Vis innlegg
Ja, må innrømme at jeg ikke er spesielt overrasket.. Men kanskje man kunne fått dem i tale om man fikk en journalist til å se på saken? Tenker bare høyt...
Vis hele sitatet...
Det hadde jo vært flott! Men har følelsen av at det kanskje er en sak mange vanlige journalister vil unngå da alt som heter cannabis er farlig å snakke for lenge om og gå inn i detaljer på i norske medier(bortsett fra folkeopplysningen faktisk). Stigma er hva som gjør at det tar så lang tid å spre informasjon om rusmidler. Journalister er jo mennesker de og, og det tar seg dårlig ut å interessere seg for eller spre korrekt, objektiv informasjon om alternative rusmidler.
Det er enklere å kalle alt for narkotika og destruere både det og folka som bruker det. Er nok ganske vanskelig å få et godt bilde, så lenge loven kommer fra oven, og håndhever'n er doven.