Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1297
Hei jeg er en person som har bygget en pc fra før av, men fikk hjelp av en kamerat til å bestille delene og han sørget for at disse funket sammen. Jeg er nå på utkikk etter en ny en siden den jeg nå har er utdatert.. Bf4 nermer seg og det trengs!

Derfor lurer jeg på om noen av dere der ute kan hjelpe meg. Budsjettet ønskes å holdes rundt +/- 10 000 Nok. Klarer dere å sette sammen en mer enn bra nok pc til meg til denne prisen?

Noen spesifikasjoner som jeg ønsker å ha med
Dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=773434
Dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760429
Dette skjermkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782151

[COLOR="Red"](Kom gjerne med kristiske spørsmål til valg av delene)[/COLOR]
Hvorfor 1155? 1150 har mange flere, virker som 1155 er på vei ut.
Ja, egentlig grunnen til det er at jeg likte designet og syntes det var "kult" at det var military class 3, har du noen forslag til andre hovedkort jeg kanskje burde gå for?
Du får et greit Z87-hovedkort til halvparten av den prisen. Ikke betal for funksjoner du ikke bruker likevel. Kjøp 1150. Trenger du XL-kabinett, eller hadde det vært like greit med det vanlige?
Hva foretrekker du da? xl kabinett ser litt mere "bøst" ut hvis du skjønner hva jeg mener, vil ikke også kjølingen bli bedre hvis det er litt mere plass, vet ikke om jeg trenger xl.. Jeg har bare satt det inn. Finnes det medi-tower av det samme kabinettet?
Sitat av Compatible Vis innlegg
Hva foretrekker du da? xl kabinett ser litt mere "bøst" ut hvis du skjønner hva jeg mener, vil ikke også kjølingen bli bedre hvis det er litt mere plass, vet ikke om jeg trenger xl.. Jeg har bare satt det inn. Finnes det medi-tower av det samme kabinettet?
Vis hele sitatet...
Ja, Define R4. De færreste trenger den ekstra plassen. Bruk heller pengene du sparer på kabinett-bytte på en vifte eller lukket vannkjøler.
Ok, er det noen som kan sette sammen en pc for meg med de komponentene da? hadde hjulpet meg veldig!
Sitat av Compatible Vis innlegg
Ok, er det noen som kan sette sammen en pc for meg med de komponentene da? hadde hjulpet meg veldig!
Vis hele sitatet...
Noe ala dette?

Endte på 9.6K, som gir litt rom for andre ting, hvis det behøves. Hvis det skal overklokkes (så ingenting om det) bør du kanskje legge litt penger i en bedre kjøler, selv om stock funker ok om støy er greit.

Kan også legge til en SSD eller lignende.
Ja den var jo helt grei og billig i pris

Men jeg har satt sammen en liste nå, gidder du å gå over den, kommer på ca 15 k :S la til 2 graffikkort fordi jeg vet ikke hvilke jeg burde velge, skal bare ha et graffikkort.

Vet heller ikke om delene passer 100% til hverandre..

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...ListId=1293471
Sist endret av Compatible; 16. oktober 2013 kl. 18:13.
Får bare access denied!

Kan du ikke heller legge ved ett screenshot, eller bare skrive ned delene?

Kan også hjelpe at du gir litt info hva du skal med den? Skal det overklokkes? Skal du spille på flere skjermer? Skal du ha annen kjøling (eventuelt vannkjøling?)
Sist endret av RabbitPen; 16. oktober 2013 kl. 18:14.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Får bare access denied!

Kan du ikke heller legge ved ett screenshot, eller bare skrive ned delene?
Vis hele sitatet...
Nå da? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx
Sitat av Compatible Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nope, får bare en liste av mine handlelister
Jesus!
- ASUS Z87-PRO, Socket-1150 ATX, Z87, DDR3, 3xPCIe-x16, SLI/CFX, VGA, DVI, HDMI, DP, WiFi, BT, Haswell
- Corsair H80i Hydro Series CPU Kjøler 1150/1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1/FM2, 2700 RPM, 77 CFM, 37.68 dBA
- Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT 16GB kit (8GBx2), Sport,1600MHz, 1.5V, CL9-9-9-24
- Fractal Design Define XL R2 Black Pearl Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bak, 1x 140mm Bunn, Støydempet, M/E/XL-ATX
-Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA "Phantom", with Batman Arkham Origins
- Gainward GeForce GTX 770 4GB PhysX CUDA "Phantom", with Batman Arkham Origins
- Intel Core i7-4770K Processor Socket-LGA1150, Quad Core, 3.5GHz, 8MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell
- Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM SATA3.0, 7mm, 450MB/450MB/s read/write, SandForce®
- Noctua NT-H1 Kjølepasta 3.5 gram, High-Performance Hybrid
- Seagate Barracuda® 2TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"
- XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 19x SATA, 16x Molex


Stakkars deg som må søke opp alt..
Du har 2 skjermkort, ett 2gb og ett 4gb?
Ville vurdert samsung 840 evo/pro ssd.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Får bare access denied!

Kan du ikke heller legge ved ett screenshot, eller bare skrive ned delene?

Kan også hjelpe at du gir litt info hva du skal med den? Skal det overklokkes? Skal du spille på flere skjermer? Skal du ha annen kjøling (eventuelt vannkjøling?)
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvordan jeg overklokker, men har kamerater som gjør det og tenker jeg kommer til å teste det ut etterhvert. Jeg har en 27 skjerm, skal fint kunne spille bf4 på ultra mega super high master giga best grafikk for å si det sånn. Skal ikke slite med å dra noe som helst og ønsker den å holde i 5-6 år.
Sitat av sweem Vis innlegg
Du har 2 skjermkort, ett 2gb og ett 4gb?
Ville vurdert samsung 840 evo/pro ssd.
Vis hele sitatet...
Han skriver over at han ikke vet hvilket han skal velge, derfor la han til begge

Kan legge til at 2GB er helt greit.
Sitat av sweem Vis innlegg
Du har 2 skjermkort, ett 2gb og ett 4gb?
Ville vurdert samsung 840 evo/pro ssd.
Vis hele sitatet...
Jeg har 2 skjermkort fordi jeg ikke vet hvilke jeg skal velge, kan du velge det beste av de to for meg? Skjønner ikke hvorfor den ene bare er 2 gig og den andre er hele 4 gig til samme pris?
Velge skjermkort får du nesten gjøre selv
Men støyer ikke det phantom kortet mer enn andre?
Selv om du bruker mere penger på pc'en vil det ikke si det samme som at den varer så mye lenger. Totalt får du mer ytelse på 6år av å kjøpe litt rimeligere.
Sitat av sweem Vis innlegg
Velge skjermkort får du nesten gjøre selv
Men støyer ikke det phantom kortet mer enn andre?
Selv om du bruker mere penger på pc'en vil det ikke si det samme som at den varer så mye lenger. Totalt får du mer ytelse på 6år av å kjøpe litt rimeligere.
Vis hele sitatet...
Okei, men kan du forklare meg hvilke deler jeg burde bytte ut og med hvilke andre deler?