Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 642
Kjære freakere.

Da var det min tur til å oppgradere hamsterhjulet. Jeg har 0 peil på hardware what so ever, bortsett fra at jeg kan demontere en pc og sette den sammen igjen. Så hva som passer overens med hva, hva som blir kompatibelt ol. har jeg nada peiling på, desverre. Så derfor spør jeg om hjelp Jeg har satt sammen en liten liste med ting jeg TROR blir bra xD uten noe særlig grunnlag for troingen.

Kravet mitt er at jeg vil holde riggen rundt 9k, og at det skal være SDD som OS disk. Holder lenge med 120 gig tenker jeg. Jeg vil ha en disk på 1 terra som lagringsdisk.

Generelt vil jeg bare at den skal dra hovedsaklig spill som BF3, Assassins Creed spillene, nye hitman når det kommer ut, og Skyrim hadde ikke vært så dumt

Da legger jeg til et lite bilde av listen min, men jeg aner ikke om dette her i det heletatt passer overens, så jeg blir glad for tips og trixx^^

Bilde link her.
Sist endret av elytsmoorhs; 23. mai 2012 kl. 14:30.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-B4825FAE9465

var det noe slikt du tenkte på?
den vil tygge unna alle spillene du nevnte uten problemer
Med mindre du skal ha den på gulvet, trenger du kabinett.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Med mindre du skal ha den på gulvet, trenger du kabinett.
Vis hele sitatet...
såvidt jeg leste meg fremtil, skulle han bare oppgradere en gammel maskin, aka han har kabinett

men en åpen løsning på pulten vil jo i og for seg funke helt ok det, ikke helt estetisk pent, men ikke noe farlig i og gjøre det, men du vil jo også måtte rense pc'en for støv oftere da :P
HK-et virket unødvendig dyrt, uten at jeg har satt meg inn i spesifikasjonene. Du burde klare å finne et til tusenlappen som holder lenge. Jeg har lagt ASUS-hovedkort for hat, de holder rett og slett ikke hos meg. Har hatt problemer med flere av dem. Nå kjører jeg Gigabyte, og er strålende fornøyd.

i5 3570k er bare et par hundrelapper dyrere, du bør se på den.

SSD-en vet jeg heller ikke så mye om, men det er Intel 520 og Samsung 830 som er the shit for tiden.

Silver Power har jeg aldri hørt om. Corsair er "best", men jeg har selv Chieftec og er strålende fornøyd.

WD er bra disker, men jeg ville heller valgt "black" enn "green".

Kabinett: Jeg er veldig glad i mitt Fractal Design R3
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Hvilke kabinett jeg bestemmer meg for har da fint lite å si på ytelse. Jeg er kjent med hvilke kjøleløsninger osv som er godt, air-flow osv. Gå å KP-prostituer deg et annet sted.

Men om noen kan mekke en ny handleliste basert på det bobbo sier, og eventuelt på egne premisser så hadde det vært fett Jeg har forsåvit monitor, tast og mus.

Ellers, så takk for gode råd =)

Sitat av Frufsa Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-B4825FAE9465

var det noe slikt du tenkte på?
den vil tygge unna alle spillene du nevnte uten problemer
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg så ikke handlelista du hadde satt sammen :O

Fikk se den relativt kjapt tho. Dette er noe jeg skal invistere en del penger i så kan andre gå god for denne listen? Og vil 650 Watt være nok?

(En god del penger, så mener jeg at det er en god del penger for meg. Har pappan din brei lommebok så bryr jeg meg fint lite.)
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
http://bildr.no/thumb/1187355.jpeg

Mere klarte jeg ikke å klemme ut av 9k.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Hvilke kabinett jeg bestemmer meg for har da fint lite å si på ytelse. Jeg er kjent med hvilke kjøleløsninger osv som er godt, air-flow osv. Gå å KP-prostituer deg et annet sted.

Men om noen kan mekke en ny handleliste basert på det bobbo sier, og eventuelt på egne premisser så hadde det vært fett Jeg har forsåvit monitor, tast og mus.

Ellers, så takk for gode råd =)

[/i]
Vis hele sitatet...
1. Jeg visste ikke at du hadde planlagt å beholde kabinettet ditt.
2. Det er ikke KP-horeri å påpeke at du mangler en ting i listen din. Da kan jeg kalle Frufsa og Bobbo for KP-horer også, fordi de anbefaler deg å kjøpe noe.
3. Bobbo kommer jo omtrent med ferdig oppsett, er ikke rakettforskning å kjøpe PC.