Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1659
Noen som har peiling på hvordan dette fungerer og vet at det fungerer?
Det er visst ikke lenger mulig å overføre til visa kort, så jeg må overføre til min bankkonto. Men banken min hadde svært lite peiling på dette.

Hva skal jeg fylle ut her?

Country: Norway
Bank Name:
Account Type: Checking eller Savings?
Account Number: (11 digits)
Jeg vil si de fleste skal være ganske enkle å fylle ut.
Land, navn på bank, savings-account og konto-nr. du vil ha pengene inn på.
emcee's Avatar
Trådstarter
Takk for svar.
Var egentlig savings og checking jeg lurte på.
Men er det ingen swift eller iban kode eller noe annet mystisk man må ha med. Dette virker for lett.
paypal er lett. så lenge du ikke har sjekkhefte på kontoen din så er det savings.
emcee's Avatar
Trådstarter
Så gjelder det bare å finne ut om jeg må ha med mitt mellomnavn eller ikke.

"If your bank account information is not accurate and you attempt to make a withdrawal from your PayPal account, the withdrawal will fail. The money will then be returned to your PayPal account and you will be charged a 45.00 NOK return fee."
Du trenger ikke swift/iban fordi paypal har en egen konto in den norsk bank som de bruker til dette.
Sitat av emcee
Så gjelder det bare å finne ut om jeg må ha med mitt mellomnavn eller ikke.

"If your bank account information is not accurate and you attempt to make a withdrawal from your PayPal account, the withdrawal will fail. The money will then be returned to your PayPal account and you will be charged a 45.00 NOK return fee."
Vis hele sitatet...
Om kontoen står i ditt fulle navn fyller du ut hele.
emcee's Avatar
Trådstarter
kortet står ikke på mitt fulle navn, men siden banken oppdaterer seg via folkeregisteret er banken min på mitt hele navn.
emcee: Kontoen står da i ditt fulle navn, siden det er tilbakeføring på kontonummer og ikke på VISA kortet må du skrive fult navn.
Du skal btw bruke "Checkings" som account-type, det funket perfekt for meg.
emcee's Avatar
Trådstarter
Jeg brukte savings og nå idag er pengene reservert på kontoen, så de kommer vel inn iløpet av dagen. Men hun damen fra min bank sa checkings. jaja,
Brukte forresten ikke mitt mellomnavn heller og det ser ut til at det har fungert.
Kanskje paypal ikke er så strenge alikevel. Er jo tross alt jul

Er det noen grense for hvor mye penger som kan overføres. Vet at hvis du overfører noen tusen fra pokerkonto til bank konto så får du et meget stort gebyr fra staten.
Sist endret av emcee; 16. desember 2005 kl. 11:25.
Hvordan er PAypal med gebyrer og slikt?

Har tenkt å starte nettbutikk, og vil ha muligheter for VISA Betaling på nettsiden..
Jeg har også lurt en del på hvordan paypal er med gebyrer og skatt og sånt. Har vurdert å begynne å deale magic kort på ebay.
Er da ikke verre enn å gå inn på www.paypal.com?

Der står selvfølgelig all informasjon man ønsker som selger, om hvilke priser de tar osv..
En checking konto er alle kontoer som kan debiteres. Navnet kommer fra "gamle dager" når dette stort sett gjalt utstedelse av sjekker, men prinsippet gjelder i også for debitkort (Bankkort). Altså er en checkin account alle former for lønnskonti og brukskonto mens savings er typisk høyrentekonti