Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 910
Hei ! Tror eet er noe galt med strømforsyningen på pc'en min, så tenkte jeg skulle kjøpe en ny.

Jeg har ingen kunnskap når det kommer til hardware i og, så lurte på om det var noe jeg måtte ta hensyn til utenom watt ?

Har tenkt litt på denne her. Pc'en er ikke noe gamerbeist, men har hørt at psu er en viktig del man har LENGE om den er bra

http://www.komplett.no/corsair-ax-860i-860w-psu/769194
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvorfor "tror" du at noe er galt?
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
Hvis du ser en av de tidligere trådene mine så klaga jeg på en ulyd, ganske sikker på at det kommer fra psu'en. Har taklet lyden til nå, men når jeg begynte å spille rust for litt siden krevde det mer av pc'en enn vanlig bruk, og lyden ble ekstremt høy mens jeg spilte. :/
Hvis PCen ikke er noe gamerbeist så forslår jeg denne. Veldig bra PSU for en veldig bra pris
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hvis PCen ikke er noe gamerbeist så forslår jeg denne. Veldig bra PSU for en veldig bra pris
Vis hele sitatet...
Det er verdt å nevne at med en psu på 500/550w kan du fremdeles ha de nyeste skjermkortene. Men om du skal kjøre sli/crossfire så trenger du en kraftigere PSU.. Så skal du ikke det så kan du fint går for den der
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
Det er noe i den stilen jeg kjøpte sist, gikk for det billigste jeg kom over, men er det ikke lurt å gå for den jeg linket til eller tilsvarende hvis man vil ha kvalitet man ikke trenger å bytte på mange år ? Eller er det totalt overkill?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
PSU er noe du burde ha _litt_ kvalitet i når du først kjøper, den skal tross alt gi strøm til alt av komponenter i systemet ditt.

Kjøper du en god og litt kraftig PSU første gangen, så slipper du den utgiften på noen år, en PSU kan du ha LENGE.

Nå har jeg ikke noe spesifikt å si om akkurat den strømforsyneren, men har du pengene, så hvorfor ikke?
Hei!

Jeg endte opp med den jeg linket til, men har funnet et problem nå når jeg skal montere den. På hovedkortet mitt er det en plugg som har 4 "øyne", men ingen av ledningene som fulgte med strømforsyninga har det, bare 8 til 6+2 eller 8 til 8, er det noe jeg kan gjøre med det eller må jeg rett og slett bestille en ledning med 4 øyne?
http://https://www.dropbox.com/s/stmsm3dpbrhle53/2014-02-05%2021.11.09.jpg

Et spørsmål til.
På skjermkortet er det to plugger som skal ha strøm. Begge er kontakter med 6 "øyne". Med den gamle strømforsyninga var det koblet til en ledning med 6 "øyne", og en med 6+2, hvor "+2" delen bare hang løst ved siden. Kan jeg nå ta begge som en 6+2 siden jeg ikke har kun 6? Ledningen jeg vil bruke er den som er på bildet :P

takk for svar
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du har flere 8 pins, men noen av disse kontaktene kan deles:
http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/CPU-44.jpg
Om du ser på din kontakt, så kan du sikkert "knekke" den til to 4 pins.

Spm nr2: Ja
Sist endret av Fleff; 6. februar 2014 kl. 00:41.
DU skulle gått for AX versjonen ikke AXi, da de er bedre å billigere.

Based on a Seasonic platform, the AX series is somewhat better in terms of voltage stability, efficiency at low loads, noisiness at high loads and standby voltage. They are also less expensive than their AXi counterparts.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Litago1; 6. februar 2014 kl. 10:07.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av H_Spyke Vis innlegg
Jeg har ingen kunnskap når det kommer til hardware i og, så lurte på om det var noe jeg måtte ta hensyn til utenom watt ?
Vis hele sitatet...
Hva du kan, og hva du lurer på, vet du nok best selv.

Sitat av H_Spyke Vis innlegg
Har tenkt litt på denne her. Pc'en er ikke noe gamerbeist, men har hørt at psu er en viktig del man har LENGE om den er bra
Vis hele sitatet...
Takk for informasjonen. Lykke til.