Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2716
Som gjør følgende?
Finner ut IP-adressa til dem som er på en gitt side som jeg "eier", for så og sende den til meg som en msg via irc. Slik at jeg f.eks kan lage en side som heter /irc.htm, så får jeg ip'n til alle som stikker innom siden.
Hvordan???
Å få ip'n som msg på irc blir nok uhyre vanskelig, men å få det tilsendt som mail er ingen sak. Skal mekke et script til deg i mårra jeg, gidder ikke i kveld. :P
www.php.net/mail

^- mail funksjonen.. står vel greit forklart der, men å få tilsendt ip på irc blir nok et alminnelig større prosjekt som dephic sa..
Hm.. kanskje du kan få en l33t fella til å kompilere inn IRC-protokoll i PHP for deg.

Alt er mulig.
sugx's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg har tenkt litt. Såvidt jeg kan huske man du få mIRC til og hente den øverste linja i ei tekst fil. La oss si at denne øverste linja er ip-adressa. Det vil vel være simpelt og få lagret Ip'n i ei tekstfil som overskriver seg selv for hver IP? Eller?
Jeg har ikke peil...!
sugx:
jada det vil fønke det... og f.eks php klarer fint å skrive inn i en txt fil...

alt etter hvor denne siden ligger og hvilken støtte du har på serveren til forskjellig skript...
har du støtte for php ?

tenkte også på noe slik... at f.eks php poster ip'n inn i en database(txt eller sql el.) og at en .dll-fil leser fra denne og poster det enten som en msg til deg selv... eller som en echo inn i et @web_status vindu el...

men hva skal du bruke dette til?

få opp realtime hvem som besøker siden?
*** WEB: user nr. 3405 is currently in /pub/mp3/ | idle 46 sec.
sugx's Avatar
Trådstarter
Hvis jeg poster URL'n til sida på irc, hadde det vært kult og sett hvem som stakk dit.
Litt mer h4xxor, kunner vært for og sett ekte IP'n til ircOP'ne.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så gjennom forumene da eg kom over dette her.
Fant en IRC protokoll på phpwizard.net og laget sammen et lite script som sender ipen til den som går inn på siden til irc.

http://ketil.flashmaster.ru/irc.zip