Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3661 446115
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Tror teknologien har store potensialer i framtiden, men om det er bitcoin som er framtiden er jeg usikker på. Men akkurat nå virker det som bare flere og flere tjenester tar i bruk bitcoin som betalingsmåte (inkludert freak.no). Har ikke sett at man kan betale med andre crypto-mynter.

Bitcoin blir ofte omtalt som en anonym betalingsmåte for kriminelle. Jeg tror det er viktig å få hvitvasket dette utsagnet, for man kan si akkurat det samme om cash.
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på det er BTC. Det er sterkt overpriset nå, alle er med på hypen. Teknologien ligger langt bak konkurrerende altcoins nå, men de har visst planer for fremtiden som f.eks lightning network. Transaksjonstid og kostnadene per transaksjon er fortsatt helt latterlige. I tillegg er det ingen som gidder bruke sine dyrebare BTC på noe annet enn innvestering i dag. Steam har forøvrig sluttet å ta betalt i BTC, men var nok ikke mange som brukte BTC som betalingsmiddel uansett, så det er ikke en nyhet som vil rokke ved BTC tickeren. Blir spennende å se prisene på BTC, Monero, MonaCoin, IOTA, og Stellar Lumens i starten av 2018; for å nevne noen. Uansett, gratulerer til alle som tjente gode penger på BTC og en tåre til alle som tapte! Det har vært en snodig tur.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av sinkpad Vis innlegg
Uansett, gratulerer til alle som tjente gode penger på BTC og en tåre til alle som tapte! Det har vært en snodig tur.
Vis hele sitatet...
Du er altså så skeptisk til bitcoins fremtid at du anser turen som over allerede? Jeg for min del tror vi nettopp har begynt.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Du er altså så skeptisk til bitcoins fremtid at du anser turen som over allerede? Jeg for min del tror vi nettopp har begynt.
Vis hele sitatet...
Formulerte meg litt feil. mente egentlig bare gratulerer/kondolerer med innvesteringer så langt. Er dog skeptisk til BTC som en anvendelig kryptovalutta og tror det er en boble. Innvesteringsmessig er det mer å hente. Dette er kun min skepsis og min tro, så ikke hør på meg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vurderer å kjøpe meg bitcoins, men vet ikke hvor mye man bør sette seg inn i det og holde seg oppdatert på det?
Kan jeg kjøpe bitcoins for 1k kroner og bare "glemme" de, eller hvordan bør man forholde seg til det?

Hvordan er sikkerheten rundt dette med wallets osv? En kompis som sa Electrum var en god og anbefalt wallet f.eks.
Bare kjop for så mye du kan som du har råd til å tape. En fin wallet er feks Jaxx
Denne burde være ganske grei for nybegynnere: http://blockchainbloggen.no/2017/12/...-kryptovaluta/
Er også en post om sikkerhet på norsk linket i den artikkelen.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøpte bitcoins for et par dager siden for 20k NOK når prisene var på 20k USD, i dag er prisene på 11-12k USD.. Jaja.. Virker ikke som bitcoin er like «trygt» å investe i som det en gang var.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøpte bitcoins for et par dager siden for 20k NOK når prisene var på 20k USD, i dag er prisene på 11-12k USD.. Jaja.. Virker ikke som bitcoin er like «trygt» å investe i som det en gang var.
Vis hele sitatet...
Lol, det har jo aldri vært trygt å kaste penger i bitcoins.
Vis hele sitatet...
Du har missforstått opplegget. Du kjøper når den er på bunn og selger den når den når toppen. Ikke motsatt, da taper du penger.

Akkurat dette «krakket» som har skjedd de siste par dagene er noe vi har forventet i lang tid, bitcoin har steget kunstig fort uten noe spesiell support. Så før eller senere måtte det komme en kraftig nedgang. Jeg gjorde siste investering på ~50k, og hadde planer om å gjøre en ny investering par uker senere, men da hadde kursen passert 100k, noe som jeg vurderte til å være for risikabelt.

Jeg personlig tror ikke vi har sett bunnen ennå, den kommer nok til å flate litt ut par før den gjør et nytt fall. Eller jeg håper det; siden jeg har solgt så å si alt av bitcoins nå.
Vis hele sitatet...
Altså, dersom det ikke fantes risiko så ville jo alle bare ha kunnet kjøpt bitcoins uten å tenke på markedet. Det er det jeg ikke forstår, hvordan så mange kjøper seg inn uten å gjøre noe research, og blir sure og overrasket når de ser at det går nedover.
En annen ting er at det er svært mange som "spekulerer" i f.eks bitcoin som ikke vet hva de må gjøre for å ta ut penger igjen fra en exchange.
Relativt enkelt å kjøpe vha kort på nettet, men uttak er ofte mye mer kronglete.
Tenker at det tar seg opp igjen mot peak eller høyere litt ut i januar, får så å falle relativt hardt. Kan fint tjene litt her når den stiger igjen.

Nei? Ja? Tanker?
Moderer